Frende arka lastik kayması
Reklamlar
-
Öncelikle herkese merhaba , Bugün katıldım aranıza , yaklaşık 2 aydır takip ediyorum siteyi , ikinci motorumu aldım ama acemiyim hala , umarım her zaman da kendimi acemi olarak görüp cesaretimi motorda sınamaya kalkmam.Bugün sahil yolunda yaklaşık 70 km ile giderken 10 - 15 m. ilerde araba kırdı önüme ve sakince arka frene bastım . Sonrası mı ? arka lastik yanımdaydı , allahtan panik yapmadan sakince motoru düzelttim . 1) yerler kaygan deildi (en azından ben su görmedim hiç ) 2 ) panik yapmadan çok sakin arka frene bastım 3 )hızım 70 km idi yani çok hızlı deildim 4 ) motor yeni yani lastik kabak deil .. neden kaymış olabilir lastikler bir dahaki sefere neye dikkat etmeliyim ?? Şimdiden tavsiyeler için çok teşekkür
Reklamlar
-
niye sadece arka freni kullanıyosun? Arka frenle duramazsın zaten. Ön frenle birikte kullanmayı dene. Yanlız ön freni vrajlarda veya yatıkken falan kullanma. Kullanırsanda motoru düzelt. Yoksa atar gene üstünden.
-
70 km/h giderken 10-15 metrede durmak için tek başına arka fren yeterli olurmu ki zaten, bukadar kısa mesafeler için ön fren ile harmanlaman şart diye biliyorum.
Hatta direkt olarak ön freni kilitleyip arka kalkacakmış gibi olunca bırakıp tekrar sıkıp duranlar var bu kısa mesafelerde.
Benim bildiğim arka fren daha düşük süratte seyrederken bile tek başına bukadar kısa mesafede kaymadan durduramıyor motosikleti.
Lastik yeni olduğu için üzerindeki mumlu tabaka temizlenmemiş olabilirmi, bu durumda kayma olur.
Lastiğin naylon bazlı olması, sert olması biçok koşulda kayma sebebi olabilir, yumuşak hamur olmadığı için yolu sandığınız kadar iyi tutmuyordur.
Zeminde rahat farkedilmesede bi toz tabakası birikmiş, tutunmayı engelliyor olabilir.
Ama çıkıp 70 km ile arka freni sıkıp 10-15 metrede durmayı denesem, muhtemelen arka tekerleği yanımda bende görürüm
Daha tecrubeli arkadaşlardan bende cevap bekliyorum, sorun neler olabilir merak ettim açıkçası.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
-
ön fren fobim var biraz , bir kere düştüm çok yavaştı motor gerçi bişey olmadı ama ... sanırım ön freni de boş yolda deneyerek alışmam gerekecek. peki arka lastiğin başka kaymasına yol açabilecek ne olabilir ?
-
Motosiklet Eğitmeni
Motosiklete binmeye devam etmek istiyorsan, ön freni kullanmayi ögrenmek zorundasin.
Arka frenden derhal vazgeç.
Motosikleti arka frenle durduramazsin.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
çok teşekkürler , kademe kademe ön fren sıkarak durma alıştırmalarıma başlıcam ..
-
Bildiğim kadarı ile ön fren %70 arkada %30 gibi kombine ile kullanmak gerekiyor. Motoru bir yıkat tekere yağ filanda bulaşmış olabilir teker bir güzel temizlensin bir daha dene
2011 Hyosung GT250R EFI Beyaz
-
Freni kökledimi, arka lastik hemen kayar.Bu duruma kafayı takma fakat ön fren konusunda o fobini mutlaka yen.Motosiklet ön frensiz durmaz, sen şu an çok büyük hata yapıyorsun.
ANGARAJ
-
Scooterde ön freni sıktığın an yanliyor teker hemen
-
29 Temmuz 2012, 00:16
#10
Size kapalı alan eğitimlerinde öğrendiğimi aktarayım.
Mantık olarak bir çoğumuz ön freni kullanmaktan korkarız. Motosiklet üreticileri denge olarak ağırlıkları her iki lastiğede eşit dağıtırlar. 50 km hızla giderken panik ferende durma mesafen 10mt dir. Formülüde hız*3/10 dur. (yanlış hatırlamıyorsam) Sabit hızda giderken frenleme esnasında ağırlık dengesi birden değişir. Doğru oturuş pozisyonunda iseniz ağırlığınız yine her iki tekere eşit dağılır. Ferenlemede %50 ön %50 arka olan ağırlık birden %80 ön %20 arkaya düşer. Bu durumda arka tekerin tutunması ağırlığından dolayı azalır.
Altın kurallar;
1.Ön fren durdurur arka yavaşlatır.
2.Gidonu bir kuşu öldürmeyecek kadar yumuşak, kaçırmayacak kadarda sert tutmalısınız.
3. Frenlemede hiçbir zaman motora bakma. Yoksa düşersin. Başın daima yukarıda olmalı ve ileri bakmalısın.
4. Ön freni ezerek sık. Birden sıkarsan kaydırırsın. 2mt den fazla kayan ön tekeri toparlayamazsın.
5.LASTİK HAVA BASINÇLARIN doğru olmadan bunları asla deneme.
Seninde muhtemelen hava basınçların doğu değildi.
Kalın sağlıcakla.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
29 Temmuz 2012, 00:17
#11
sürüşünüz ve dirksiyon hakimiyetiniz mükemmel ise en hızlı durma metodu özellik ile disk frenlerde ön freni asılmaktır
fakat viraj hariç acil durumlarda trafikte seyrederken
arka fren mutlaka kitliyor motor spin atıyor
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
-
29 Temmuz 2012, 00:19
#12
havalar sıcak, lastikler genleşir disklerde ısınmalar oluşabilir ve asfaltta bir hayli sıcak... bende sadece arka freni sıksam benimkide kızaklar,
ön freni kullan ve beraberinde arka frenlede destekle, yoksa durduramazsın.
-
29 Temmuz 2012, 00:21
#13
Yukarıdakilere ek olarak, frenleme, hızlanma ve viraj dönüşlerinde dizlerinle motoru olabildiğince sık. Bu sayede kolların gevşek ve rahat kalacak. Bu da manetleri doğru güçle sıkmanı sağlar. Özellikle frenlemede dizlerini sıkmayı alışkanlık haline getirmek önemli.
Hatta en iyisi fırsatın varsa Honda'nın eğitimlerine katılmanı tavsiye ederim. Ducati monster oldukça güçlü, frenleme konusunda sıkıntıların varsa, bu tür eğitimlerde çözmen önemli.
-
29 Temmuz 2012, 00:21
#14
Forumu 2 aydır sadece ana sayfadan takip ediyorsun sanırım
Frenleme diğer bir çok konudaki bilgileri ve tartışmaları okursan iyi olur.
Şu bölümdeki tüm başlıklara yavaş yavaş göz atmanı tavsiye ederim: http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/
-
29 Temmuz 2012, 00:21
#15
arka fren dediğin nedir ki? kücücük bir disk tek pistonlu balata...
-
29 Temmuz 2012, 00:48
#16
depoyu mutlaka motora biner binmez bacak aramıza almak kask takmaktan sonra en önemli alışkanlık olmalı
motora yön verirken yatışlarda özellikle sağa dönşlerde sol bacak sola dönüşlerde sağ bacak ile depoya yapılacak baskılar bile motorun viraja girmesine ve yön almasına yardımcı olur fakat depoyuda iyice sıkmaya çalışıp bacak ağrısı çekmeye gerek yok tatlı sert motorsiklette ayağa kalkılacaksa bile dizler hafif kırık yine dizler depodan ayrılmayacak
kafa dik viraj çıkış noktasına dikili gözler virajdan önce mutlaka arka kontrolü yapılıp uygun vites ve hız ayarlaması frenleme yada vites düşme yapılmalı
viraj içerisinde frenleme hızlanma ve dikkat dağınıklığı felakettir
virajda motorsikleti kendi haline bırakmak tehlikelidir mutlak suret ile tatlı çekiş modu virajın en sağına kayış viraj ortası geçildiğinde viraj sonu görünüyor ise hızlanma zamanı ve virajdan çıkış keyifli sürüşler
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
-
29 Temmuz 2012, 01:32
#17
BARABONTİ adlı üyeden alıntı
ön fren fobim var biraz , bir kere düştüm çok yavaştı motor gerçi bişey olmadı ama ... sanırım ön freni de boş yolda deneyerek alışmam gerekecek. peki arka lastiğin başka kaymasına yol açabilecek ne olabilir ?
geçmiş olsun.
bende motora geçen sene başladığımda 10-20km gibi hızlarda 2 defa ön freni kullanmayı bilmediğimden, panik anında haşırt diye ön frene asılınca ön tekeri kilitleyip bende düştüm. o yüzden anlıyorum ancak motorun ve lastiklerin ne bilmesemde, 0 km motosikletse lastiklerin üzerinde 200-300km boyunca mum gibi bir madde var o ani frende hemen kitleme gösterir lastikte. bende 2. motoru yeni ve 0 km aldım cidden ilk 200km daha oynaktı sanki altımda motor ki ön 120 arka 160 lastik var, daha önce cbf150 ile rahat döndüğüm yerlerde kasıldım şimdiyse düzeldi.
kısacası 0 km motorsa ve daha km 300 ün altındaysa bu yeni lastik yüzünden olabilir.
bir de tavisyem kesinlikle güvenli sürüş eğitimi almanız.
motosiklet otomobil gibi değil ve motorunuzda kombine fren özelliği yoksa 2 frenide iyi kullanmayı öğrenmeniz HAYATİ dir. bunun için güvenli sürüş eğitimlerinde hem korkunuzu yenebilir hemde doğru tekniği öğrenebilirsiniz rahatlıkla.
-
29 Temmuz 2012, 02:02
#18
search16 adlı üyeden alıntı
Size kapalı alan eğitimlerinde öğrendiğimi aktarayım.
Mantık olarak bir çoğumuz ön freni kullanmaktan korkarız. Motosiklet üreticileri denge olarak ağırlıkları her iki lastiğede eşit dağıtırlar. 50 km hızla giderken panik ferende durma mesafen 10mt dir. Formülüde hız*3/10 dur. (yanlış hatırlamıyorsam) Sabit hızda giderken frenleme esnasında ağırlık dengesi birden değişir. Doğru oturuş pozisyonunda iseniz ağırlığınız yine her iki tekere eşit dağılır. Ferenlemede %50 ön %50 arka olan ağırlık birden %80 ön %20 arkaya düşer. Bu durumda arka tekerin tutunması ağırlığından dolayı azalır.
Altın kurallar;
1.Ön fren durdurur arka yavaşlatır.
2.Gidonu bir kuşu öldürmeyecek kadar yumuşak, kaçırmayacak kadarda sert tutmalısınız.
3. Frenlemede hiçbir zaman motora bakma. Yoksa düşersin. Başın daima yukarıda olmalı ve ileri bakmalısın.
4. Ön freni ezerek sık. Birden sıkarsan kaydırırsın. 2mt den fazla kayan ön tekeri toparlayamazsın.
5.LASTİK HAVA BASINÇLARIN doğru olmadan bunları asla deneme.
Seninde muhtemelen hava basınçların doğu değildi.
Kalın sağlıcakla.
Hocam çok güzel anlatmışsın ama kuş örneği vahşice olmuş:D Şunu limon yapalım:D
-
29 Temmuz 2012, 02:20
#19
En iyisi tabii ki frenleri kombine kullanmaktır, ancak bunun için önce ön frene çok iyi hakim olmak gerekir. Boş bir alana gidip mutlaka fren çalışmalısınız.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
29 Temmuz 2012, 02:38
#20
honda 1 ve 2 eğitimlerini aldım ve rahmi hocadan da ders aldım ama n yazık ki konusunda çok tecrübeli deilmişim biraz trafiksiz yerde denemeler yapacağım. çok tşkler
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
Motor sıfır ama 800 km oldu . Forumdan da anlaşıldığı gibi tamamiyle benim hatam ve sadece arka frene basarak mucize beklemem .. Ön fren alıştırması yapacağım , bayan olarak Ducati almakla umarım hata yapmamışımdır çoğu kişi bayana sert bi motor dedi ama dinlemedim . En kısa zamanda alışmaya çalışcam .. Tşkler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)