makas alma olayı daha etkili ömrünün sonuna kadar unutmaz ikinciye motorcuyu sıkıştırırsa ne olacağını tahmin eder
makas alma olayı daha etkili ömrünün sonuna kadar unutmaz ikinciye motorcuyu sıkıştırırsa ne olacağını tahmin eder
Hocam geçmiş olsun. Malesef motorsikletlileri trafikte sallayan yok. Motorn büyük olsun küçük olsun farketmiyor.
Bugün de sağ şeritten sakin sakin trafiğe uygun biçimde gidiyorum; broadwayli bir salak korna çalarak soldan gelip üstüme kırdı bir de geçtikten sonra aynadan el kol işareti yapıyor ben de aynen iade ettim hareketlerini. Işıklarda yakalayıp suratına biber gazını boşaltsam mı diye düşündüm de sonra vazgeçtim. Bu tip arabalı öküzler motosiklet en sağdan emniyet şeridinden gider motosikletlerin akan trafikte yeri yok diye düşünüyor heralde. Angut çok memlekette.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
Aynen
XT600 le tuzladan gölcüğe doğru gelirken yol bomboştu. Ne önde ne arkada araç yok. Yol 2 şerit. Sağ şeridin ortasından gidiyorum. Ford transitli hanzo, öküz tipleme geldi arkama dayandı korna selektör vs. Dedim motosiklette birşey var herhalde onu anlatmaya çalışıyor. Yavaşaladım emniyet şeridine geçtim öküzün evladı dallama camı açıp demez mi emniyetten gitsene :D Lan dedim şaka mısın? Az gaz açtım uzadım uzarken de sevgi dolu orta parmağımı kaldırdım
Yollarımız hayvanat bahçesi gibi birçok hayvanı trafikte görebiliyoruz inek öküz manda ayı vs.
Gerçek şu ki; uygar bi toplum değiliz Kendi kurallarımızı uydurmaya çalışıyoruz.
Yalnız trafikte ss olsun chopper olsun başka tarzlarda olan tüm motor kullanan arkadaşların bir olay anında birbirine destek çıkması çok güzel
benim motorda 2tane korna var 2side motorun orjinal kornası değil :D biri bildiğimiz 'daat' korna öteki ''esas oğlan!'' ferrari kornası :D
beni sıkıştırmaya yeltenenlere normal o dat kornayı calıyorum baktım duymamazlıktan geliyor hala yaklaşıyor o zaman esas oğlanı devreye sokuyorum zaten o sesi duyunca insanlar birden anlık bi panik yaşıyolar direksiyon bi refleks ile öteki tarafa anlık olarak döndürüyolar bilmiyorum belkide istemsiz olarak yapıyolar :D ve gene benim çantalarım sağolsun pek yanaşmıyolar bana araçları çizilecek diye şakası yok yani hafifçe üzerlerine eğilmeme bakar araç boydan boya çizilir derin bi şekilde.. iş buraya kadar güzel ama işte 50km ve daha hızlı gidince burda bende korkmaya baslıyorum her ne kadar kıyafette giysek tehlikeli oluyor düşmek.. onun için bu hanzolara karşı ilk işiniz benim gibi genelde her arabada olan bu ''daat'' kornalardan alıp takın 15tl hem motosiklet kornasına göre daha çok sesi çıkıyor hemde sizi araba sanıyorlar sesten dolayı :D
eğer trafiktede biri size küfrederse ışıklarda falan dururken el kol hareketi yapıp kavgaya girmeye yeltenirse acımayın arkadaşlar o korumalıklı kıyafetlerınızı eldivenlerinizi dizliklerinizi üzerlerinde test edin şuana kadar basıma gelmedi =)) Allah benim ve kimsenin başına vermesin ama olursada çekinmeyin zaten robocop gibi geziyoruz ortalıkta kask mont eldiven falan :D
kazasız belasız sürüşler.. tekeriniz düz bassın...
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Allah allah herkez bir değildir bir kere... tamam kadınların geneli mekanikte erkek kadar başarılı olamıyor çünkü sokmuşsunuz kadınları eve fırsat verilmemiş temel oluşmamış öğretilmemiş şurda kaç senedir aktif bayan sürücü var? Tacize uğramayan? Bir rahat bırakında öğrensinler yani 1 günde olacak İşmi bu tecrübe lazım onun içinde zaman lazım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:49 ----------
Sana yazmıştım az önce...
Önündeki araçla aranda 5 metre olduğunu varsayalım, göz göze geldiğini zannetmişsindir. 5 metre uzaktaki 10 santime 5 santimlik aynadan anlayamazsın.
Kusura bakma ama dost acı söyler; toplamda 30 otomobil falan vardır Tokat'ta diye tahmin ediyorum, ona rağmen bir ayda 4 kaza riski atlattıysan sürüş tarzında çok ciddi bir hata var demektir. Bu sene İstanbul'da, şehir içinde CBF150'yle 6 bin km civarı yol yaptım, "vay aq ölüyorduk az daha" dediğim olay hatırlamıyorum. "Vay aq ölüyorduk az daha" dediğim olayları hep motora binmeye başladığım ilk 10 bin km'de yaşadım, 10 binden sonra sürüş tarzım oturdu. İkinci motorum Fazer'dı, onunla da 20 bin km yaptım, onda da "ölüyorduk yau" dediğim olay sayısı iki senede beş tane falan, çoğu da yeni aldığım dönemdeydi.
Bence ya sürüş tarzın fazla agresif ama bunun farkında değilsin, ya da sıra dışı biçimde şanssızsın. Yerinde olsam ilk seçenek üzerine düşünürdüm.
Bir oraya takıldıysan doğru rakamı vereyim:
Tokat'ta trafiğe kayıtlı 127,355 araç var; bunların 50,812'si otomobil.
İstanbul'da trafiğe kayıtlı 2,927,650 araç var, bunların 1,907,782'si otomobil.
Rakamlar TÜİK'in 2011 yıl sonu verileridir. Bu sayfadan ulaşabilirsiniz.
Özetle İstanbul'da çarpabileceğin veya seni sıkıştırabilecek araç sayısı Tokat'takinin yaklaşık 38 katı.
Detaya takılıp esas konuyu gözden kaçırma.
Sevgili kütük kardeş konuyu galiba tam anlayamadın, bak başlıkta ne yazıyor. Trafikte kayıtlı resmi araç adediyle ilgili bir sorumuz yada sorunumuz yok. Sadece motosikletlilere kin güden bir arkadaşla aramda geçen ölüm kalım mücadelesini anlatmak istedim. Eğer yüzdeye vuracak olursak hesabı, istanbul nüfusu 13,624,240 ve bunların sadece 1,907,782'sinde çarpabileceğin otomobil var yani nüfusun 6'da 1'inde araba var. Tokat nüfusu 133,000 ve kayıtlı araba sayısı 50,812 yaniiiiiii yaklaşık 6'da 4'ünde araba var. sence hangi trafikte ilerlemek daha zor?
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
Sevgili beyazit60 kardeş, ben de sana diyorum ki ayda dört kaza atlatmak normal değil, hatayı kendinde de ara.
Sekiz ay evvel Beşiktaş'ta kırmızı ışıkta dururken öndeki araba başkasına yol vermek için geri geri kaydırıp bana çarptı. Aracın sağ arkasında, 1 metre gerisindeydim. Motorun (Fazer) önü azıcık çizildi.
Dört ay evvel karşı binada oturan adamın biri sokak ortasında durup, beni az çok gördüğü halde geri vitese takıp bana çarptı. Aracın sağ arkasında, 1 metre gerisindeydim. Motorun sağına atlamasam sol ayağım arabayla motor arasında sıkışacaktı. Motora bir şey olmadı.
"Bu normal değil, aynı şekilde iki ayrı kişi bana çarptıysa bende de bir hata olmalı" dedim, o gün bu gündür durduğumda hep orta aynadan görülecek şekilde duruyorum. Hele hafif bir yokuş varsa arabanın 2-3 metre kadar gerisinde kalıyorum ki arabayı geri kaydırırlarsa kurtulabileyim.
Her atlattığın kaza riskinden sonra kendini suçla, böylece bir daha aynı hatayı yapmazsın.
bak, kütükcan burada haklı
sen hatasız bile olsan, araba sürüyormuşsun gibi değil, karşı tarafın hatasının sana pahalıya patlayacağını hesap ederekten onun da hatasını egale edecek şekilde vaziyet alacaksın
"ama haksızlık bu" demeyeceksin
motosiklet sürüyorsan bu işin raconu böyle
abi kaskla patlatsaydın camını nie durdun ki ya
İstanbul'da kaza sayısı 366,237. Kazada ölen sayısı 201, yaralanan sayısı 20,470.
Tokat'a kaza sayısı 4,685. Kazada ölen sayısı 25, yaralanan sayısı 1,696.
Sadece 2011 yılına ait veriler, detay için üstte verdiğim linkteki "Trafik Kaza İstatistikleri, Karayolu" bağlantısına bakabilirsiniz.
İstatistiklere göre 608.299 kişinin yaşadığı Tokat ilinde bir yıl boyunca trafik kazasına karışma olasılığı %0.77. 13,624,240 kişinin yaşadığı İstanbul'da ise bir yıl boyunca trafik kazasına karışma olasılığı %2.6.
İlginç şekilde İstanbul'da kaza yapınca ölme olasılığı 1.822'de 1'ken, Tokat'ta bu rakam 187'de 1. İstatistiklere göre Tokat'ta kaza yapmak on kat daha ölümcül, çok ilginç. Tokat'ta maddi hasarlı kazaların bildirilmeme oranı daha yüksektir belki.
kütük kardeş haklısın da sen biraz 'bir ayda bu 4 oldu' olayına takildin ama ondan önceki 4 senelik motorsiklet hayatımda hiç trafikte başıma böyle olaylar gelmedi bir defa cross yaparken uçurumdan uçtum ama tamamen benim hatamdı. Fazerin başına gelenlere üzüldüm bizimki gibi ucuz motorda değil. Benim hatam iftara yetişmek için yasal sınırın 20 km üzerinde olmamdı. Bak ondan önceki olayda toros marka bi otomobil hususi bana kafayı taktı resmen çarpmak için kovaladı sırf ışıklarda ondan önce kalktım diye. Hatta yolumu değiştirip ara sokağa daldım yine kovaladı eminim yetişmiş olsa çarpacaktı. Hadi burada suçum ne. Mondialgülün suçu ne?
her motorda olduğu gibi sizin motorunuzda da korna var eğer soğukkanlıysanız imkanınız varsa ilk önce onu kullanın kendinizi belli edin sizi görmemiş olabilirler sesli uyarı yapın sonra gene duymadıysa kurtulmanın yollarını arayın khutuck arkadaşın yaptığı gibi nasıl ki ayağı sıkışmasın diye motorun öteki tarafına atlamış aynen öyle .. her ne kadar mala geleceğine cana gelsin.. mal canın yongasıdır vs.vs. laflar olsada ilk önce can sonra canan! yazması bana okumasıda size çok basitmiş gelebilir ama böyle anlar saniyelik anlar olduğundan dolayı çok tehlikeli sonuçlar doğurabilir..
siz hızlı gidebilirsiniz ama heryerde değil
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)