Motor tehlikeli diyolar ama .....
Reklamlar
-
28 Temmuz 2012, 03:27
#21
ferdinandd adlı üyeden alıntı
Kaza sebepleri önemli gibi, istatistiklerde çok doğru olmuyor. Ama sebeplerin çoğunluğu her iki araç içinde aynı gibi. Burada işin içine cesaret ve bilinç faktörü giriyor.
Alkollü 100 kişinin 70 i sabaha kadar içsemde arabama biner evime giderim diyebiliyor, aynı soruyu 100 motosiklet kullanıcısına sorsak 10-15 i geçmez gibi geliyor bana bu saçma cevabı veren.
Onlarda çocuk yaştakiler veya gereksiz cesurluk taslayanlar olur.
Motosiklet kullanıcısı yorgun iken, iyi hissetmez iken, gerekli molaları vermediğinde doğacak sonuçları, motosiklet kontrol edilmeden yola çıkılmayacağını, gerekli bakımların ne zamanlar ne şekilde yapılması gerektiğini,
bir kahve içtiğinde bile reflekslerine olan tepkisini çok daha iyi bilir. Otomobil kullanıcılarının kaçı önemser ki bunları ?
Olay sadece taşıt değil keyiftir, spordur, bir kültürdür motosikletçi için...
Bu bilince sahip olmayan herkes her taşıtta yaralanmaya, ölmeye veya öldürmeye açıktır zaten, bu kararı vermiştir.
Demem o ki yeşil ışıkta kasksız bir motosikletli normal seyrederken, yandan bir otomobil kırmızıda geçip motosiklete çarpsa, motosikletliye daha çok kızarım içimden.
İşte, o kişi yüzünden hala motosiklet sevdasını içinde patlatmak mecburiyetinde olan gayet bilinçli arkadaşlarımız var malesef ki !!!
Açıklayızı olmuş , ve hepsi doğru sağolasın
Sizin ölüm makinası dediğiniz , bizim yaşama sebebimiz
Reklamlar
-
28 Temmuz 2012, 03:30
#22
Tsubasa adlı üyeden alıntı
125 bretonla bir bagırttırıolar motoru delirirsiniz
motor gitmiyor ama anırıyor kuru bi sanayipovic egzozlar :D
dün birisi kamyonun altına girmiş kafada kask yok malesef sonuc kötü..
deli gibi motor topluyorlar ceza yazıyorlar şuan
kasksız dolaşamazsın anında görsünler 72 tl
motoru bagırttır 200 tl
az bıle o cezalar ama sanayipovice iyi güldüm :d
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
28 Temmuz 2012, 03:35
#23
tehlikeli geliyosa binipte kendini tehlikeye atma o zaman olsun bitsin.
-
28 Temmuz 2012, 03:37
#24
bakın ben anlatayım birde benden dinleyin ondan sonra karar verin
şuan 25 yaşındayım
2002 yılında yani 15 yaşındayken pejo 103le başladım motora
kaçak biniyordum sagdan soldan gidiyordum trafige girmiyordum cok uzak sürmüyordum
sonra bi kaç yıl böyle devam etti
sonra 2007 yılında ehliyet aldım ve hayatımın hatası olan 600 rr a binmeye başladım dayımındı ve 2 aylıgına bana verdi bineyim diye
başlangıc için cok kötü bir secim oldu ve istemeden büyük bir makine sahibi olmuştum..
birgün düğün dönüşü 150 süratle altımdan kaydı yol ıslaktı düğün konvoyunun en sonuna yetişmeye calışıyordum çift şeritli yolda
ve motor yan yattı ve ben düştüm
arai marka kask ve üzerimde tulum vardı
düştükten sonra hiç bişi hatırlamıyorum kafamı vurdum ve bayılmışım
çok şükür ki hastane de beyin sarsıntısı için bir gece kaldım ve cıktıktan sonra 2 yıl kadar uzak durdum motordan
sonra cbf 150 yle geri döndüm
ama tamamen bilincli olarak
ybr125 aldım sonra
onu da sattım
hep motora bindim
fakat şimdi motora bindiğimde arkamdakiyle bile neredeyse konuşmam dikkatim dağılmasın diye ...
herkes benim gibi şanslı olmayabilir
motora bindiğinizde tüm dalgınlıgınızdan egonuzdan sinirinizden arının
sonucu cok agır olabilir bunu unutmayın
kullandıgım motor şuan iyi bir motor olmayabilir fakat
motorun değeri 3000 tl ise
kullandıgım kask 800 tl
çünkü ben o kask sayesinde şuan sizlere mesaj yazıyorum
-
28 Temmuz 2012, 03:38
#25
Yaşamak tehlikeli..... gerisi ayrıntı.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
28 Temmuz 2012, 03:39
#26
Kasksız dolaşanları geçtim. Bir de motosiklet ölümlü kaza haberlerinde, kask vardı diye yazıyor mesela, bir keresinde kask kaza yerinin 100 m ötesinde bulundu falan yazmış. Artık kaskı artçı yapmış gezdiriyor mu, yoksa şapka niyetine veya gidona askı olarak takıp da mı kullanıyor bilmiyorum ama düzgün takılmış, doğru beden kaskın 100 metre öteye uçması mümkün değil. Ondan sonra aileden laf işitiyorum, bak kask bile kurtarmıyor vs. şeklinde.
-
28 Temmuz 2012, 03:47
#27
Tsubasa adlı üyeden alıntı
kaç yaşındasın sen ?
yas 19 hocam üniversite ögrencisiyim
[B][COLOR="#000000"]Motorcuya kız verilmez
Motorcuyla arkadaş olunmaz
Motorcuyla yola çıkılmaz[/COLOR][/B]
-
28 Temmuz 2012, 03:51
#28
Roe adlı üyeden alıntı
yas 19 hocam üniversite ögrencisiyim
kendini yenmeden motora binme
hava atıcam şunu yapıcam böyle sürat yapıcam dersen
ailen üzülür
ama ybr 125 al bi tane yeni kasasından kask mont al adam akıllı kullan
zevkini al sürekli binmek istersin zaten ...
forumda görmüştüm bi abimiz trabzondan izmire gidiyor cbr 250 r ile
benim motor zevkim budur işte
isterse 60 la gitsin tüm yolu
-
28 Temmuz 2012, 03:54
#29
Roe adlı üyeden alıntı
yas 19 hocam üniversite ögrencisiyim
19 yaş ve 2 teker ateşle barut gibidir, heran patlamaya hazır olur.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
28 Temmuz 2012, 04:03
#30
Tsubasa adlı üyeden alıntı
kendini yenmeden motora binme
hava atıcam şunu yapıcam böyle sürat yapıcam dersen
ailen üzülür
ama ybr 125 al bi tane yeni kasasından kask mont al adam akıllı kullan
zevkini al sürekli binmek istersin zaten ...
forumda görmüştüm bi abimiz trabzondan izmire gidiyor cbr 250 r ile
benim motor zevkim budur işte
isterse 60 la gitsin tüm yolu
Ben bu siteye baska bir nick ile üyeydim fakat bazı özel nedenlerden dolayı üyeliğimin iptalini istedim sonra dayanamayıp tekrar geldim
Öncelikle race tarzı makinelere meraklıydım ama açıkçası şunu söyleyeyim, tecrübem olmadıgından racelere karsı bir önyargı olustu ve Türkiye'de trafikteki insanları az çok hepimiz biliyoruz ki bu tarz motorları kullanmak için pek elverişli yollarımız da yok; sonuçta bunlar sürat motoru alınca er ya da geç gaz açmak isteyeceksin.
Bunların farkında olan biriyim cruiser/chopper tarzına merak sardım.70 km hızla giderken rüzgarın bende uyandırdıgı hissi size anlatamam deneyin, özellikle 70 km.Gel gelelim ki eniştemin kardeşi ve babamın birkaç arkadasının oglu motosiklet kazasında öldükleri için bizimkilerde ciddi bir önyargı var.Ben de onların rızası olmadan almak istemiyorum, alacaksam kimsenin kalbi kırılmasın
[B][COLOR="#000000"]Motorcuya kız verilmez
Motorcuyla arkadaş olunmaz
Motorcuyla yola çıkılmaz[/COLOR][/B]
-
28 Temmuz 2012, 04:04
#31
Tsubasa adlı üyeden alıntı
bakın ben anlatayım birde benden dinleyin ondan sonra karar verin
şuan 25 yaşındayım
2002 yılında yani 15 yaşındayken pejo 103le başladım motora
kaçak biniyordum sagdan soldan gidiyordum trafige girmiyordum cok uzak sürmüyordum
sonra bi kaç yıl böyle devam etti
sonra 2007 yılında ehliyet aldım ve hayatımın hatası olan 600 rr a binmeye başladım dayımındı ve 2 aylıgına bana verdi bineyim diye
başlangıc için cok kötü bir secim oldu ve istemeden büyük bir makine sahibi olmuştum..
birgün düğün dönüşü 150 süratle altımdan kaydı yol ıslaktı düğün konvoyunun en sonuna yetişmeye calışıyordum çift şeritli yolda
ve motor yan yattı ve ben düştüm
arai marka kask ve üzerimde tulum vardı
düştükten sonra hiç bişi hatırlamıyorum kafamı vurdum ve bayılmışım
çok şükür ki hastane de beyin sarsıntısı için bir gece kaldım ve cıktıktan sonra 2 yıl kadar uzak durdum motordan
sonra cbf 150 yle geri döndüm
ama tamamen bilincli olarak
ybr125 aldım sonra
onu da sattım
hep motora bindim
fakat şimdi motora bindiğimde arkamdakiyle bile neredeyse konuşmam dikkatim dağılmasın diye ...
herkes benim gibi şanslı olmayabilir
motora bindiğinizde tüm dalgınlıgınızdan egonuzdan sinirinizden arının
sonucu cok agır olabilir bunu unutmayın
kullandıgım motor şuan iyi bir motor olmayabilir fakat
motorun değeri 3000 tl ise
kullandıgım kask 800 tl
çünkü ben o kask sayesinde şuan sizlere mesaj yazıyorum
geçmiş olsun kardeşim , dayın nasıl güveniyoda veriyor sana onu , bence sorumsuzluk dayındaymış ...
Sizin ölüm makinası dediğiniz , bizim yaşama sebebimiz
-
28 Temmuz 2012, 04:07
#32
Ek olarak ögrenci oldugumdan eli yüzü düzgün bi makine alıp 3-4 yıl binmek istiyorum, her kafam estiğinde motor degiştirmeyi bırakın; motora bişey oldugunda bile degiştirebilecegimi sanmıyorum.Acemiliğimi de scooter ile atmayı düşünüyorum aslında.Ve incelemek isterseniz eger CBR125R ile Çanakkale-Van seyahati yapan abimiz var;
http://www.motosiklet.net/forum/etki...tograflar.html
[B][COLOR="#000000"]Motorcuya kız verilmez
Motorcuyla arkadaş olunmaz
Motorcuyla yola çıkılmaz[/COLOR][/B]
-
28 Temmuz 2012, 04:15
#33
robien81 adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun kardeşim , dayın nasıl güveniyoda veriyor sana onu , bence sorumsuzluk dayındaymış ...
aslında ben cok sakin bir gençtim
öyle hava atayım filan derdim yoktu
güvendi ve ben bir tek hata yaptım onda da sonuc bu oldu
roe kardeşim sana tavsiyem
mondial al kanuni al vitesli
scooter alma derim ben
acemiliğini onla atma
al bi ybr 125 dua edersin bana
sorun cıkarmaz saglam motor
bakımına dikkat et 3 5 sene binersin rahat rahat
-
28 Temmuz 2012, 04:20
#34
Tsubasa adlı üyeden alıntı
aslında ben cok sakin bir gençtim
öyle hava atayım filan derdim yoktu
güvendi ve ben bir tek hata yaptım onda da sonuc bu oldu
roe kardeşim sana tavsiyem
mondial al kanuni al vitesli
scooter alma derim ben
acemiliğini onla atma
al bi ybr 125 dua edersin bana
sorun cıkarmaz saglam motor
bakımına dikkat et 3 5 sene binersin rahat rahat
İyi de abi zaten scooter bi abimde var ve istediğm zaman kullanabilecegim için acemiliğimi onda atmak istiyorum ne kadar atılır onda süpheliyim tabi.ybr 125 de düşündüm ama içime sinmedi nedense.Temiz 2. el bir hyosung gv250 düşünüyorum aslında
[B][COLOR="#000000"]Motorcuya kız verilmez
Motorcuyla arkadaş olunmaz
Motorcuyla yola çıkılmaz[/COLOR][/B]
-
28 Temmuz 2012, 05:44
#35
Motosiklet kullanmak tehlikeli değildir demek kendini kandırmaktan başka bir şey değil bence,motosiklet kullanmak otomobil kullanmaya oranla kat kat riskli ve tehlikelidir , tam koruma da olsan dikkatli de kullansan o motoru iki teker üzerindesin , mesele bunu bilerek ve isteyerek razı olup sonuçlarına katlanmak ve motor kullanmak , hayır motor tehlikeli değildir falanca filanca şu bu onlar tehlikelidir diye bir savunma mekanizması geliştirmeye de gerek yok ,evet otomobiller saygısız yollar kötü v.s v.s ama sonuç olarak kendi irademizle risk alarak bilerek ve isteyerek biniyoruz motora , çok da büyütmeye kurcalamaya gerek yok , motor sürmek ne bir ayrıcalık ne de bir farklılık bana göre,biniyoruz keyif alıyoruz hepsi bu , fazla düşünmeden tadını çıkaralım yeter
-
28 Temmuz 2012, 05:52
#36
trgy adlı üyeden alıntı
Motosiklet kullanmak tehlikeli değildir demek kendini kandırmaktan başka bir şey değil bence,motosiklet kullanmak otomobil kullanmaya oranla kat kat riskli ve tehlikelidir , tam koruma da olsan dikkatli de kullansan o motoru iki teker üzerindesin , mesele bunu bilerek ve isteyerek razı olup sonuçlarına katlanmak ve motor kullanmak , hayır motor tehlikeli değildir falanca filanca şu bu onlar tehlikelidir diye bir savunma mekanizması geliştirmeye de gerek yok ,evet otomobiller saygısız yollar kötü v.s v.s ama sonuç olarak kendi irademizle risk alarak bilerek ve isteyerek biniyoruz motora , çok da büyütmeye kurcalamaya gerek yok , motor sürmek ne bir ayrıcalık ne de bir farklılık bana göre,biniyoruz keyif alıyoruz hepsi bu , fazla düşünmeden tadını çıkaralım yeter
Çok sığ düşünüyorsunuz bence.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
28 Temmuz 2012, 06:02
#37
viper17 adlı üyeden alıntı
Çok sığ düşünüyorsunuz bence.
Evet aynen öyle düşüncelerim gayet sığ bu konuda,konuyu derinleştirmeye gerek olmadığını düşünüyorum ,bu aletler tehlikeli arkadaş bu kadar basit ,bunda ayıp bir şey yok ki tehlikeli diye kullanmayacakmıyız ya da her '' şeytan icadı bu'' ''akııllı insan işi değil '' diyene açıklama yapmak zorundamıyız? Tehlikeliyse tehlikeli kardeşim sana ne ? İstatistiklere göre mi kişisel zevklerimizi belirleyeceğiz ? Bahsetmeye çalıştığım bu .
-
28 Temmuz 2012, 06:11
#38
trgy adlı üyeden alıntı
Evet aynen öyle düşüncelerim gayet sığ bu konuda,konuyu derinleştirmeye gerek olmadığını düşünüyorum ,bu aletler tehlikeli arkadaş bu kadar basit ,bunda ayıp bir şey yok ki tehlikeli diye kullanmayacakmıyız ya da her '' şeytan icadı bu'' ''akııllı insan işi değil '' diyene açıklama yapmak zorundamıyız? Tehlikeliyse tehlikeli kardeşim sana ne ? İstatistiklere göre mi kişisel zevklerimizi belirleyeceğiz ? Bahsetmeye çalıştığım bu .
Bilmeyen insana herşey tehlikeli haklısınız
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
28 Temmuz 2012, 06:41
#39
trgy adlı üyeden alıntı
Motosiklet kullanmak tehlikeli değildir demek kendini kandırmaktan başka bir şey değil bence,motosiklet kullanmak otomobil kullanmaya oranla kat kat riskli ve tehlikelidir , tam koruma da olsan dikkatli de kullansan o motoru iki teker üzerindesin , mesele bunu bilerek ve isteyerek razı olup sonuçlarına katlanmak ve motor kullanmak , hayır motor tehlikeli değildir falanca filanca şu bu onlar tehlikelidir diye bir savunma mekanizması geliştirmeye de gerek yok ,evet otomobiller saygısız yollar kötü v.s v.s ama sonuç olarak kendi irademizle risk alarak bilerek ve isteyerek biniyoruz motora , çok da büyütmeye kurcalamaya gerek yok , motor sürmek ne bir ayrıcalık ne de bir farklılık bana göre,biniyoruz keyif alıyoruz hepsi bu , fazla düşünmeden tadını çıkaralım yeter
İnsan faktörü ortadan kalkmadığı sürece kaza kaçınılmazdır. Bu konuda katılabilirim sadece. Tehlike göreceli bi kavramdır pek ölçülemez. İstatistikler ile % delik ölçümlerde motosikletin otomobilden daha tehlikesiz olduğu ortadadır.
Tehlikeli olduğunu düşünerek kullanmak gayet faydalıdır bence de! Almamız gereken önlemlerin hayati olduğunu hatırlatır bize, korkusuzca yapılan her iş kazaya açıktır cehaletten başka bir şey değildir.
Fakat halktaki yerleşmiş tuhaf önyargılar pek doğru olmaz genelde. Ailenize sorsanız motosiklet mi, yamaç paraşütü mü diye? motor alsın gezsin bey der her anne.
Oysaki "100" motosikletin biri kaza ile karşılaşırken "1000" yamaç paraşütünde kaza oranı "0" dır. Ölen kişiler tabi ki vardır, bunlar sadece ben profesyonelim deyip sıcak hava akımına isteyerek bilinçli kapılıp "hızlı yükselmek ümidiyle"
yere çakılma ihtimallerinin çok yüksek olduğunu bilirler yinede yasaklara uymayıp ölürler.
Motosiklet yere 2 tekerlek ile basıyor dengesiz - gökyüzünde yere hiç basılmıyor, heryönden esen rüzgar daha mı dengeli ?
Kaza ortadan kaldırılamaz buna katılıyorum, fakat ciddi ölçüde azaltılabilir. Hava taşıtlarının 4 te 3 ünü ehliyetsiz ve ekipmansız, yorgun, alkollü, aceleci, kırmızı ışık gelmeden turuncuda gaza basan,
arkasına bakmadan 16 saattir uykusuz müşteri görünce sağa kıran taksici, 50 yazan yerde 120 ile giden, sollamak yerine makas atmayı seçen, aldığı eğitimden bişey kazanmamış, virajda bile aynasını açıp ruj süren,
yolun yarısı çöktüğünde yolları double yaptık diğer yarısını kullanın diyenler olduğu sürece yaralanmaya, ölmeye taşıt farketmeksizin mahkumuz.
Hava da da bu kullanıcı kitlesi olsadı, hava taşıtları mı tehlikeli olacaktı? Tehlikeli olan taşıttan çok eğitimsiz, insandır.
Yaşasın
MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın
METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın
TORK, kahrolsun beygir | ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)