Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Otoparktan çıkışta istop etmek

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Aralık 2005
    Merhaba arkadaşlar,

    Geçen gün şirkete motorla geldim ve otoparka -4'e motoru bıraktım. inerken yavaş yavaş indik sıkıntı yok. Ancak çıkarken kaymayı engellemek için yapılan oluklar ve ortadaki su oluğu resmen kabus oldu ve nihayetinde motoru istop ettirdim. Yokuşta kaldık marşa basıyorum ayak arka frende gaz kavrama devam iki adım sonra dınk gene durduk :D böle böle 6-7 hamlede çıktım zannedersem, ayrıca çıkışa geldik /- eğimin bittiği yerde kart makinesi kartı okutup bariyeri açtıracaksın of tam kabustu . Siz böyle durumlarda neler yapıyosunuz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    böyle böyle insan öğreniyor yokuşta motorun istop etmesi aslında bir tür sigorta. istop ettirmeyim dersiniz debriyajı çekersiniz bu sefer kavramayı kaybedersiniz. Eyvah şimdi geri geri gitcem arka fren neredeydi, dur önü sıkayım durayım! Önü sıkarsınız ama ön teker kayar geri geri gider belki de düşersiniz. Böyle durumlarda en iyisi istop etmesi
    zenon bunu beğendi.

  3. #3
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Yani öğreniyorsan, yokuşta bi süre yarım debriyaj devam et. Biraz fazla bağırır motor ama olsun.
    Kendini rahat hissettikten sonra çek elini debriyajdan. İlk zamanlar yokuşta vites değiştirme.
    Böylelikle motoru istop DEĞİL, STOP ettirmemiş olursun.
    Tamamen şahsi fikrimdir. Yanlış olabilir.
    Zaten ben de böyle bir teknik uygulamadım.
    Ama senin gibi bir sorun da yaşamadım hiç...
    serseric bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  4. #4

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    vallahi yokuşta hiç söndürmüyorum demekki ya gazı az verdin ya hızlı bıraktın debiryajı. yokuş olduğu için biraz daha fazla gaz veriyorum sadece. arka teker sudan dolayı kayıyorsa çok hızlı bırakıyorsun demektir, eğer çok yavaş verdiğin halde kayıyorsa lastiğin ölü ya da ön frene basıyorsun, böyle durumlarda da arka koltuğa getireceksiin totoyu pat diye çıkar.

    ben istanbulda iken başıma gelen tek şey, çok dik bir yokuş var çağlayanda, arkamda babam oturuyordu ve babamın elinde 35 kglıkk bir valiz vardı. haliyle motor yüklü ve yokuşa bir hata yapıp 2ci viteste girdim devirsiz, sonradan 1e atıp devirlendirmeye çalıştım ama olmadı gücü yetmedi, hızımız git gide düştü. böyle durumlardada elektrikli bisiklet kullanmamdan oluşan tecrübenin verdiğini uyguladım; direksiyonu kırdım. yolun en sağından bir en soluna bir en sağına geçtim. o halde 4 5 bin devirlere ulaştı motor tekrar ve çıktı.
    ancak orada bile söndürme durumu olmadı.

    büyük konuşmak istemem ama eli tam anlamıyla alışmış biri motoru söndürüyorsa sıkıntı motordadır benzin felan bitmiştir yani sönmez öyle yokuşta inişte.

  5. #5
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Eğer deponda benzin az ise rampa çıkarken benzin bi tarafa toplanıp istop etmiş de olabilir.
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  6. #6
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    işte anahtar cümle gelmiş...
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  7. #7

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer deponda benzin az ise rampa çıkarken benzin bi tarafa toplanıp istop etmiş de olabilir.
    bildiğim kadarıyla ve benim motorda da olan bu, benzin toplanması inişte sıkıntı yaratır, yokuş yukarı tüm benzin zaten vananın ağzında toplanır. İstisna durumlar olabilir tabi

  8. #8
    egelim 43 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2009
    Şehir
    KÖTAYA
    Motosikleti
    Mondial 125 UPM (Pizzacı moturu) :)
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vallahi yokuşta hiç söndürmüyorum demekki ya gazı az verdin ya hızlı bıraktın debiryajı. yokuş olduğu için biraz daha fazla gaz veriyorum sadece. arka teker sudan dolayı kayıyorsa çok hızlı bırakıyorsun demektir, eğer çok yavaş verdiğin halde kayıyorsa lastiğin ölü ya da ön frene basıyorsun, böyle durumlarda da arka koltuğa getireceksiin totoyu pat diye çıkar.

    ben istanbulda iken başıma gelen tek şey, çok dik bir yokuş var çağlayanda, arkamda babam oturuyordu ve babamın elinde 35 kglıkk bir valiz vardı. haliyle motor yüklü ve yokuşa bir hata yapıp 2ci viteste girdim devirsiz, sonradan 1e atıp devirlendirmeye çalıştım ama olmadı gücü yetmedi, hızımız git gide düştü. böyle durumlardada elektrikli bisiklet kullanmamdan oluşan tecrübenin verdiğini uyguladım; direksiyonu kırdım. yolun en sağından bir en soluna bir en sağına geçtim. o halde 4 5 bin devirlere ulaştı motor tekrar ve çıktı.
    ancak orada bile söndürme durumu olmadı.

    büyük konuşmak istemem ama eli tam anlamıyla alışmış biri motoru söndürüyorsa sıkıntı motordadır benzin felan bitmiştir yani sönmez öyle yokuşta inişte.
    Bence senin motor bitikmiş arkadaşım dik rampada 2- den 1 e çekince motoru güzel olan her motosiklet devirlenir arkada ne kadar yük olursa olsun düz duvara tırmanır 1 le hele birde debriyajı sert bırakırsan teker bile yapar
    "HERKESİN DOĞRUSU KENDİNE DOĞRU"eşşşşşekkkk gibi çalış insan gibi yaşa bumu la dünya?

  9. #9
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    Otoparkların o lanet olası desenli oluklu rampalarında bir gün neredeyse debriyaj balatalarını parçalıyordum Hatta motor mu yanacaktı neydi, düze çıktığımda leş gibi kokular geliyordu
    Girişte bir görevli bulup "aabi motoru bu katta bi yere bırakayım bee, bi yardımcı oluver" demek lazım.

    Ön teker inceyse düzenli bir seyir sorun oluyor.

  10. #10

    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Daha yokuşta kaldırmada bu kadar eziyet çekiyosan oynamayalım
    Okurt bunu beğendi.

  11. #11
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Sürekli düzlükte kullanmanın zararları
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  12. #12
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Alıntı pistolpitt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bildiğim kadarıyla ve benim motorda da olan bu, benzin toplanması inişte sıkıntı yaratır, yokuş yukarı tüm benzin zaten vananın ağzında toplanır. İstisna durumlar olabilir tabi
    Vana deponun başlangıcında değil az ilerisinde oluyo depodan az benzin varsa sıkıntı olabilir ama o kadar az benzinlede gezilmez benimki sadece bir fikirdi..

  13. #13
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Arkaya kayiyorsan dengeni de kaybetmek istemiyorsan en kolayi sag el ;) acil stop
    Ninja

  14. #14
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani öğreniyorsan, yokuşta bi süre yarım debriyaj devam et. Biraz fazla bağırır motor ama olsun.
    Kendini rahat hissettikten sonra çek elini debriyajdan. İlk zamanlar yokuşta vites değiştirme.
    Böylelikle motoru istop DEĞİL, STOP ettirmemiş olursun.
    Tamamen şahsi fikrimdir. Yanlış olabilir.
    Zaten ben de böyle bir teknik uygulamadım.
    Ama senin gibi bir sorun da yaşamadım hiç...
    bu adamın yorumlarını seviyorum
    MotorKafa bunu beğendi.
    Akıl Adama Sermaye...

    Remember remember the fifth of november




Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)