Çevreyolunda sol şeritte stop eden motorla hayatta kalmak ?
Reklamlar
-
Motorla istanbul'un bilimum çok şeritli ve hızlı akan yollarından en soldan kaptırmış giderken hep aklıma gelirdi. En solda stop etse motor nereye kaçıcam, motor yavaşlasa 30-40 sağa kaçmaya çalışsam üzerime kimler çıkar diye. Böyle bi durum motorcunun en büyük kabusu ama gerçekleşmesi mümkün. Varmıdır böyle bi deneyim yaşayan ? hangi ileri sürüş kursu bu durumdan insanı kurtarır ?
Reklamlar
-
fırlatma koltuğunu kullan mengü. Ben öyle yapıyom.
-
En soldan gidiliyorsa hızlı gidiliyordur zaten. Debriyaj manetini sıkar sinyali verir dikkatlice sıvışılır. Hatta hızımız kesilmesin diye pratik şekilde boşa da atmakta fayda var. (dişliler çok da önemli değil o anda)
Birde güvensiz -arada stop eden- aletle de en soldan gitmek pek akıllıca değil.
-
inzell adlı üyeden alıntı
En soldan gidiliyorsa hızlı gidiliyordur zaten. Debriyaj manetini sıkar sinyali verir dikkatlice sıvışılır. Hatta hızımız kesilmesin diye pratik şekilde boşa da atmakta fayda var. (dişliler çok da önemli değil o anda)
Birde güvensiz -arada stop eden- aletle de en soldan gitmek pek akıllıca değil.
+1
Mengu bu aralar fantazi konular açıyosun
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Başıma aynı olay geldi. Benzinim bitti solda giderken, o anda sağa da geçemedim. Dolayısıyla solun solundaki 1 metrelik boşlukta durdum. Benzin musluğunu aşağıya getirdim ve o 1 metrelik şeritte hızlanarak yola bağlandım. Hızın çok çabuk düşüyor ve kontrolsüz olarak sağa geçmek intihar gibi olabilir. O anda soğuk kanlı olup mevcut duruma göre davranmakta fayda var.
-
Reşit, ben giderken musluğu çevirebiliyorum. Pek zor bir iş değil aslında.
-
inzell adlı üyeden alıntı
Reşit, ben giderken musluğu çevirebiliyorum. Pek zor bir iş değil aslında.
bende bazen risk varsa musluğun hazır çevrilmişini kullanıyorum...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
inzell adlı üyeden alıntı
Reşit, ben giderken musluğu çevirebiliyorum. Pek zor bir iş değil aslında.
İlk defa gelmişti başıma ondan yalan olmuştu. Artık gerek de kalmadı çünkü musluk yok NC sağolsun benzin bittiği an kalır mazallah
-
İleri sürüş teknikleri mi!!! Böyle bir durum için!!! Hiç güleceğim yoktu.
I've woken now ,to find myself , in the shadows all I've created.
-
25 Temmuz 2012, 08:29
#10
bende oldu,ayaklık müşürünün arızası sonucu 112 km civarı hızda, motor stop etti.Sağa yanaşamadım araç geçiyordu.Araç geçtikten sağa doğru yanaşırken arkadan bi otomobil acı bir firenle hafiften dokundu. Bu şekilde atlattık. Ayaklık müşürü garantiden yeni değişmişti 1000km olmadan bozuldu.
(hyosung-kanuni ve SERVİS her kim olursa;aklıma geldikçe ana avrat dümdüz giderim.)
-
25 Temmuz 2012, 08:34
#11
Napıcan abi yolun en soluna yanasıcan arkadan araba gelmedigini gördügün anda..Kacıcan.
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
25 Temmuz 2012, 10:22
#12
valla aşağı yukarı 1-1 buçuk ay evvel geldi bu dediğiniz olay başıma. E-5 de sol şeritte giderken kısa devre sonucu bujiye akım gelmemeye başladı. sinyalimi verip aynalarımı hatta anlık olarak kafamı arkaya çevirip bakarak sağ şeride dikkatli bi biçimde sıvıştım. başka alternatifim yoktu ya da o anda aklıma başka bi alternatif gelmedi...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
25 Temmuz 2012, 13:27
#13
Köprü üstüne çıkarken bir kere benzinim bitti
Birden hızım 100 den aşağıya doğru yavaş yavaş düşmeye başladı. Noluyo lan derken arkamdan gelen arabaları gördüm. Sağa da atamadım kendimi. Çaktım sola dönüş lambasını.
Anlayan vatandaş sağımdan geçti. Onlar beni sıkıştırmadan hemen elimi musluğa atıp yedeğe aldım. 1 dk bana çok ama çok uzun geldi.
Otoban gibi vızır vızır olan yerleri düşünmek bile istemiyorum. Umarım kimsenin başına böyle bir olay gelmez.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
25 Temmuz 2012, 13:30
#14
en mantılısı iyice sola yanaşıp el ile arkadakine yavaşla işareti yapmak...sağa geçecem diye kasmanın lüzumu yok kalabalık yolda...
-
25 Temmuz 2012, 13:37
#15
Farkedilmiyoruz ya çaktırmadan geçeriz :(
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
-
25 Temmuz 2012, 13:49
#16
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motorla istanbul'un bilimum çok şeritli ve hızlı akan yollarından en soldan kaptırmış giderken hep aklıma gelirdi. En solda stop etse motor nereye kaçıcam, motor yavaşlasa 30-40 sağa kaçmaya çalışsam üzerime kimler çıkar diye. Böyle bi durum motorcunun en büyük kabusu ama gerçekleşmesi mümkün. Varmıdır böyle bi deneyim yaşayan ? hangi ileri sürüş kursu bu durumdan insanı kurtarır ?
blackhhat adlı üyeden alıntı
İleri sürüş teknikleri mi!!! Böyle bir durum için!!! Hiç güleceğim yoktu.
Sevgili kardeşlerim,
İleri sürüş eğitiminin ilk basamağında "Sürüş Öncesi Teknik Kontrol" POWDER veya AYSEL H adı verilen kontrollerin nasıl yapılacağı öğretilir. Böylece sol şeritte yolda kalma ihtimali olan bir motor ile yola çıkma ihtimaliniz sıfırlanmış olur.
Ayrıca tüm çevre yollarında en en sol şerit olarak kullandığınız sürekli çizgi ile şeritten ayrılmış sol taraftaki 1 metrelik boşluk bu ihtimalde kaçmak için oraya konmuştur gazlayıp gitmek için değil.
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
25 Temmuz 2012, 14:01
#17
polisi aramalısın dostum sol şeritte mahsur kaldım acele bir ekip arabası gönderin demelisin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)