saolasın dostum ön yargıyı bi kere atmamız lazm bi sorun varsa önce kndimizde aramak lazım sorunu neyi nerde yanlış yaptım die motor çin oldğndan herkes direk suçu motora atıo neyse artık
saolasın dostum ön yargıyı bi kere atmamız lazm bi sorun varsa önce kndimizde aramak lazım sorunu neyi nerde yanlış yaptım die motor çin oldğndan herkes direk suçu motora atıo neyse artık
Benim Abim Mondial'in bir cub'ını, babam scooter'ını kullanıyor. ikisi de nerden baksan 5 yıllık. ikisi de nerden baksan 40.000 km üstünde... her motorda olan ufak tefek sıkıntılar dışında bir sorun yaşamadılar...
Bence Malın iyisi ve kötüsü olduğu kadar, kullanıcının da iyisi ve kötüsü mutlaka oluyor...
Türk milleti malı bozulmadan servise gitmeyi bilmediği için, kendi bakımsızlığını mal'a mal etmeyi çok sever...
Motosikletlerin motorları zort! diye kilitlenmez. önce çekişten düşer. sesi değişir. motordaki keyifsizliği bariz hissedersin. arkasından kilitlenir... Arkadaşınız eğer bu süreci farkedememişse, bakımlarını ne kadar takip etmiştir bilemedim. Mondial çok iyidir demiyorum.
Ama şu çin malıdır kötüdür denmesinden, hiç çin malı kullanmadığım halde artık tiksinir oldum
!?
sanki bir kullanıcı hatası var.
ne marka, nere üretimi olursa olsun durduk yere bir motor böyle zırt diye kilitlenmez.
Bu mondial den uzak durun arkadaş. Ben bunu bilir bunu söylerim.
Aldım. Ben yandım siz yanmayın. Elimde patlarsa patlasın. İkinci elini iyi tutalım diye milletin
hakkın mı yiyelim. başımıza ne geldi ise söyleyelim de milletin başına da aynısı gelmesin.
Sana ne oluyor diyen varsa 1 aylık 0 aldığım MR 250 destrom var.
Size alım kararınızı gözden geçirmeniz için bir kaç neden:
* Öncelikle aldığınız motor fabrika tarafından herhangi bir işleme tabi tutulmadan (muhtemelen stoğa almak ve sevk etmek dışında) tamamen de monte olarak bayiye sevk ediliyor. Yani bayi stoğuna alıyor. Bunları bayi kendi servisinde (eğitimini her ne kadar aldı ise veya ustası ne kadar iyi ise) topluyor. Yaptığı testler kontroller ve montaj ile ilgili her türlü durum bayinin servisindeki ustanın bilgisi tecrübesi kadar. Motarun alım satım işlemlerini bitiriyorsunuz. Servise alınmış motor son ayarları yapılarak size teslim ediliyor. Sizde bir heves zaten yeni aldığınız için daha hiç bir şeyden anlamayarak, aleti alıp çıkıyorsunuz. Sonra ne oluyor biliyormusunuz eve bir varmışsınız (İstanbul şartlarında herhalde 20 - 40 Km olur. Benimki 45 Km idi) arka sağ sinyal kopmuş ama düşmemiş. Kablolar tutuyor. Ne yav buna diye bakınca anlıyorsunuz ki Somunlar sıkılmamış olmalı ki sökülmüş.
Yani arkadaş, sinyal lambası sıkılmadığından düşebiliyorsa o zaman başka hangi civatalar sıkılmadığı için yolda çıkabilir !!!!
* Servisleri hakkında söyleyecek bir kaç sözüm var.
Motoru teslim aldım. Bir kaç yüz Km. yaptım. Frenlerde bir sorun seziyorum. Biraderler var. Onlar da bir deneme yaptılar. İkisi de abi bunun ön frenleri sorunlu.
Bir baktır dediler. Neyse bir akşam eve dönerken (İst. Ataşehir) eve çok yakın bir mondial yetkili servis ve bayisi var. Oraya uğradım. Servis baktı bir sorun yok dedi.
Bu olay 3 kez oldu. 3 farklı zamanda. Sonra ne oldu. Frenler yapacağını yaptı. Aleti 60 - 70 ile giderken durduramadım.
Neredeyse durmak üzere iken yol bitti beraberce devrildik. Önemli birşey olmadı. Ayağım burkuldu, motorun bir iki aksamı hasar gördü. Çok ucuz atlattık yani.
Hemen servise gittik. Servis ne dese beğenirsiniz. Bizim bu makine incelemek için gerekli donanımımız yok (bilgisayarlıymış) felan servise götürün.
Arkadaş 3 kez getirdik. Sorun var. Sen sorun yok dedin. Bizde kendi kendimize sorun yok ulan uydurma telkinleri yaparak binmeye çalışıyoruz.
Şimdi benim donanımım buna bakmaya yetmez denir mi?
Fabrikaya yazdım.
Bir servise yönlendirdiler. Götürdük. İncelendi. Ön Fren diskleri değişti (Ben servisteki usta ile muhabbet kurduğumdan öğrendim. Bu hikayeleri bilmediğinden anlattı)
Sonra ne dediler biliyor musunuz?
Fabrikadan bir arkadaş:"Siz bunun arka fren disklerine gres yağı sürmüşsünüz! Acaba ses geldiği için mi sürdünüz yoksa? Ön frenlerinde de bir sorun yoktu. Ön frenler için bir işlem yapılmadı."
Yani bildiğiniz yalan söylediler.
Yani arkadaş, arka frenlerine ben kendi kendime gres yağı sürmediğime göre kim gress sürdü. Bu olay toplama sırasında olmadıysa ben sürdüm o zaman ( Ben de salağım ya frenlere gress sürerek yardımcı oluyorum.)
Yine yani arkadaş, bir sorumluluk altına girmemek adına yalan söyleyen fabrika yetkilileri başka hangi konularda da yalan söylüyor olabilir acaba?
Olaya yalan girdi mi işin rengi bozulur arkadaş.
*Serviste iken bir başka MR 250 Destro vardı. Sahibi de oralarda dolanıp duruyordu. Alete baktım 4500 Km civarına gelmiş. 2. nesil destro idi.
Ben sorun yaşadım ya iyi bir şeyler duymak ümidi ile arkadaşa yanaştım, tanıştık. "Nasıl alet? Memnumusun dedim?" Anlattıklarından size sadece 2 tanesini söyleyeyim.
ilki : 1 yıllık kullanımdan sonra radyatör fanı arızalanmış. Olabilir. Garantiden değişecek. Tam 3 ay sürmüş. Alet 3 ay yatmış tabiki.
ikincisi : Şu anda ise fren merkezi arızalıymış. Ön fren merkezi arızalı oluğundan makineyi kullanamıyormuş. Bundan dolayı da 4 haftadır parça bekliyor. ancak gelen giden yok ne zaman geleceği hakkında da artık ümitsizliğe kapılmış. Servis, parça, ucuz diyenlere anlatıyorum bunları. Ucuzluğun bedeli bu şekilde ödeniyor.
*Ön fren. Ön frenlere iki tane disk ve her diske 1'er kaliper takılmış. Ancak ön fren merkezi silindirleri yeterli çapta değil olamalı ki, ön frenleri sıkıyorsunuz, elcik ile birleştiriyorsunuz, tam olarak burası en iyi tuttuğu yer. Hidrolik olduğundan bir seviye ayarı yok. Bisiklet kullansanız bu durumda hemen frenlerin ayarını yükseltirsiniz. Ancak servise bunu bildirdiğinizde bu normal diyor.
Yani MR 250 destro da ön frenin normali en dipte neredeyse tutmayacak seviyesinde bir yerde tutan ön frenler.
Çin min bilmem ben arkadaş. Bu makine sorunlu.
Alın başınızı belaya sokun.
İlla alıcam diyenlere bir duyurum var.
1100 Km de 1 aylık Mr 250 Destro satılıktır.
Öncelikle geçmiş olsun.Başınıza gelenler çok üzücü,baya şanssızmışsınız.Şimdi çin malları kötü demek istemiyorum.Çokta kötü değillerdir belki ama keşke herkes senin kadar objektif olabilse.Çin ile japon kıyaslayanlar var hala.Yahu benim bi alıp veremediğim yok çinlilerle ama,Allah aşkına 250cc diye şu motoru bu kadar para verilir mi ya ! Bizim milletin sadece hızına gücüne bakması çok komik gerçekten.Çinli motorlar alınmaz demiyorum,alınır ama düşük segmentte ve fiyatı ucuz olanlar alınmalı.Tamam 0 motor almak isteyebilirsiniz,paranız 2. el japona yetsede 0 km almak istersiniz olabilir anlarım.Haklı olarak çinlide olsa 0 almak istersiniz.Ne bileyim mondial in 125 mh drift mc 150 si filan alınır.Fiyat ve performans olarak makul.Arkadaşlar 6.050 lira ya dile kolay.Ben böyle sıkıntı çeken arkadaşları görünce yemin ederim üzülüyorum ya.Kendi motorum diye söylemiyorum ama örnek veriyorum.Kesinlikle sıkıntısız yeni kasa cbr 125 alırım 2. el tertemiz.125cc ama 140 km son hız, en azından aklınızda soru işareti bırakmaz.Yakıtıda mükemmel az.Veya ne bileyim,ybr 125 alınabilir 0 km.Ama bi çinliye bu kadar para vermek bana göre çok saçma.125-150cc neyse de,sırf 250cc diye mondial e bu parayı vermek akıl mantık işi değil bana göre.
Herşeyden önce bu Destro 250 öyle güvenle 140-150 basılabilecek bi motor değil, Mc-x'ten Drift'ten malzeme kalitesi olarak hiç farkı yok. Mekanik ve elektronik olarak çok daha komplike bir motor ama küçük cc'li çinli motorlar kalitesinde. Motoru bayide görünce bile felaket kapıda dedirtiyor.
Mondial 250 dolarlık moped'i 1500 liraya, 1500 dolarlık street bike'ı 6 bin liraya satıyor, bunlar çin çıkış FOB fiyatları tabi. Ona göre hesaplayın işte az paramı çok paramı.
çinliler şu çift silindir işini bi türlü beceremedi geriside kopyala,yapıştır tarzı zaten
Cinlide en fazla para vericegim aletler 2000 Tl dir gerisi yok..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
Malzeme kalitesini gectim adamlar iscilikte bile fiyasko abi ya tamam parasina gore mal ama insan toplarken biraz dikkat eder bisiklet ustalari mi topluyor bu motorlari nedir bence burda suclu tamamen ugur mondial`in ta kendisidir 1 civatayi sikmak bu kadar mi zor abi yaa
Öncelikle geçmiş olsun,fakat o motor kitlenene kadar illa ki belirti vermiştir,ya da bakımsız kalmış,yağ değişim zamanı çok uzatılmış veya farklı birçok sebeplerden ötürü böyle bir durum olmuş olabilir..
Hemen suçu mondiale atmak insafsızca bir davranış olur.
Enine boyuna araştırmak gerek,yargılamadan önce..
Ancak;
Mondialin servislerine işim düşmedikçe,yedek parça lazım olmadıkça uğramam.
Tanıdığım,ustalığı çok iyi,çinlilerin dilinden anlayan ustam var,gider ona yaptırırım.
5 sene öncesinin,berbat,kalitesiz diye adlandırılan Zc modelini kullanıyorum.
21.000 Km'de..
Çinliler tabi ki Japon kadar kaliteli değil,bu aşikar.
Fakat motorun haddini bilip,ona göre kullanırsanız,sorun çok az yaşarsınız.
Ben scooterın tüm bakımlarını eksiksiz yaparım,paraya acımam,ama 50-60 Km yolu da dipgaz sıkıştıra sıkıştıra giderim,zerre yağ eksiltmez..
Dağ bayır çıkarım,gerektiğinde anasını ağlatırım motorun tık demez...
Çinlileri yerin dibine sokanlar,zorla aldırmıyorlar bu motosikletleri.
Almazsınız olur biter..
yeri gelmişken bende bişeler söyleyeyim. tecrübeyle sabittir.
2006 yılında sıfır km bir ramzey scooter aldım. herkes alıyor bende alayım dedim.
300 km sonra koltugu kaldırdıgımda kuyruk granajının koltugun altında kalan kısmı çatlamış. biraz inceledim ve bunun kullanımla alakalı olmadıgı kanaatine vardım. sonra servise gittim. serviste ne servis. evlere şenlik. söktüler parçayı gözümün önünde ve yakıt deposunun üzerinde bulunan şamandıra kablosu yanlış yerden geçirilmiş ve kaportayı kasmış. neyse bir form doldurdular. parça istek formu.
orada motoru incelerken birde baktım arka amatisörlerden birinin vidası yok. benim şarteller attı. bu motor nerde toplandı. servis burda degil istanbulda fabrikada. biz sadece aynaları vs takıyororuz. dedim tamam takın şu vidayı sipariş edilen parçalar ne zaman gelir diye sordugumda en geç 1 hafta içinde gelir cevabını aldım. ama bırakın 1 haftayı 3 ay bekledikten sonra umudumu kestim. her sormamda farklı bir yalan. garantiymiş servis miş hepsi hikaye.
henüz 1000 km olmamış motoru üstelik taksidini bile bitirmedigim motoru aldıgım fiyatın yarısına satılıga çıkardım 1 ayda kimse aramadı.
sonra kullanmaya devam ettim.
aldıgım güne çok kez lanet ettim.
en son motor silindir kitledi. tabi krankıda bozmuş. çalışır vaziyette satsam 500 lira anca edecek motora( kaportadada sıkıntılar vardı) 300 lira verip motor yaptırdım. aradan 1 ay geçti ve yine motor kitledi.
bende ilan verdim noter satışı alana bu halde bedava verecegim diye. öyle kurtuldum.
arkadaşlar yok yamahada hondada çinde yapılıyormuş. firma olabilmek ve sattıgı malın arkasında durabilmek ayrı bir olaydır.
asla kalitesiz bir ürüne para vermeyin. insanlar alırken fazla para verdigini düşünüyor ama sonunu hiç düşünmüyor.
birdaha çin malı bundanda önemlisi malının arkasında durmayan bir firmanın motorurunu biri bana bedava verse alıp binmem.
çin malı motosiklet kullanan arkadaşlar kızmasın. ama 2006 yılında 2250 lira para verip aldıgım motoru bir o kadar da masraf yaparak bedava sattım. bu nedenle bu fırsatçılara para kaptırmayın. ticari kaygılardan dolayıda insanları yanlış yönlendirmeyin. objektif olun.
yagsız kalmış olabilir yagı eskimiş olabilir yagı motosiklet yagı olmayabilir benzin yerine motorin koyulmuş olabilir kol çıkarmış olabilir çokk yüksek dewirde uzun süre gitmiş olabilir ama düşük vitesde aşırı zorlanmış makine kitlemez hantallaşır
Bütün Destro 250 ler piyasadan çekildi galiba.
Burası 3 yıldır sessiz olduğuna göre...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)