Arkadaşım 0 Cbf aldı daha yeni 450 km de 200 gram yağ eksiltti dedi hemde arkadaşım motorunu sadece eve gider gelirken kullanıyor çokta sakin bir kullanıcıdır.Böyle bir sorunun neden olduğunu anlayabilmiş değilim.
Arkadaşım 0 Cbf aldı daha yeni 450 km de 200 gram yağ eksiltti dedi hemde arkadaşım motorunu sadece eve gider gelirken kullanıyor çokta sakin bir kullanıcıdır.Böyle bir sorunun neden olduğunu anlayabilmiş değilim.
4 Teker Bedenimi 2 Teker Ruhumu Taşır...!:cat:
140 km/h görenlerde var? http://www.youtube.com/watch?v=5MtuR...eature=related
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
aladığım kadarıyla sakin yavaş kullanım CBF 150 asi ve hızlı kullanım için TVS Apache doğrumudur?
[I][U][B]Motosiklet = Doğa üstü bir güçtür....[/B][/U][/I]
100 km hız üstüne çıktığında cbf normalin 2 katı yağ eksiltir,şehir içi sakin kullanımda 2000 km lik yağ değişiminde 240 gram yağ eksilttiğini bir kaç kez test ettim.Fakat dip gaz kullandığım şehirler arası yolculuklarda 500 grama kadar eksilttiğinede şahit oldum.2007 modeller en fazla yağ eksilten modellerdi,2008-2009 modeller en sorunsuz olanlar diye hatırlıyorum.yeni kasalarda ise çok farklı şikayetler var kullanmadığım için yorum yapayacağım.şikayetlerin çoğu motoru kullanan kişinin kullanımı ile alakalı diye düşünüyorum
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Sen makineye 4.800 Tl ver
150 cc olsun ..
100-110 U gecmesin..
Gecince Yag yaksın..
Siz niye bunları düşüyorsunuz o yag kapagının üstünde 1000 Ml yazmıyormu.. Niye bosaltırken 700-800 Lerde cıkıyor ...Hemde Honda +4800 Tl verilen motora..
Cok sıkıtırmaya gelmesin..
Her güzelin bir kusuru vardır denmiş ...Yoktur efendim niye olsun japon alıyoruz..Bozulmasın diye.. Ybr 10 Hp 4290 Tl + olarak Cbf 150 lik olmasına ragmen yanına bile yaklasamıyor Cünkü 10 Hp motor 110-115 İ cok rahat görüyor 1000 Ml yag koyan gene 1000 Ml alıyor...
Kendinizi avutmayın...
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
evet cbf 150 yağ yakıyor.. aksini kimse bana göre idda edemez... neyse konu bu değil.. çok aşırı bir tüketim olmadığından dikkatli bakılmadıkça mavi duman attığı görülmez... en fazla yağ yakma olayı motor ilk çalıştığında olur... ama ben yağ eksilmesine bakmam ilave ederim çok zor bişey değil.. zorlamaya bağlı olarak 1000 km de 400 grm eksilten arkadaşlar var.. bende bunlara dahilim....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
iyi bakarsan, fazla sıkıştırmazsan emsal olan modlelerin hepsinden çok konforlu bi motor. Onca para verdik, aldık, kullanıyoruz. Kendimizi avutmayalım da, ne yapalım, lanet mi edelim ? Abi şikayeti olan satsın, araştırıpta edindiği bilgileri keidisini tatmin etmeyen almasın. Bu kadar basit. Mal bu, fiyatı bu, ürün bu. Daha adam motoru almamış, kullanmamış, sayıp sövüyor, inanılacak gibi değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:57 ----------
Cbf, kullanıcı çok hafif değilse, arkadan deli gibi rüzgar esmiyorsa, orjinal zincir dişleri ile, ayrıca farklı bi modifikasyonda yoksa, düz yolda 120 yapmaz. 110, bilemedin belki 115 i görürsün. Zaman zaman motorunun 100-105 i geçmediği de olur. Canı istemedimi gitmez. 150 cc 11 beygir, 140 kg (yanlış hatırlamıyorsam motor 140 kg) bi motorun da gideri budur zaten.
O bahsettiğin video % 100 bayır aşağı sallamış. ve dişlileri ile oynamış. 140-150 km ha gibi son hızlar 250 cc grubu motorlara aittir. Bu hızı cbf düz yolda yapabilecek kabiliyette olsaydı gelecekte bi 250 cc motor sahibi olma isteği içine zaten hiç bir cbf 150 sahibi girmezdi.
bu konudan sıkılıp usanmadınız dimi kimseyi yanlış yönlendirmeyin en iyisi arkadaş gidip bu üç motoruda test etsin bi şekil ve kendisi karar versin cbf çok kötüleniyo ama okadarda kötü değil yağı yakıyo yaksın ama ondaki rahatlık ve görsellik hiç birinde yok ybr sağalam deniyo tamam olabilir ama az bi sıkıştırmada debryaj geberiyo değişmesi lazım ve çok küçük dürüyo.apaçi iyi kaçar ama vibrasyon var ve şase biraz kısa gibime geldi bana rahat edemedim. tüm bunları göz önüne aldım ve ben yinede cbf150 aldım ve çok memnunum günde 200-250km yapıyom 90-100 le gidiyom yağını 2000km.değiştiriyom ve anca 200gr.eksik çıkıyo üstelik kalite yağı da kulanmıyo yani 35 liraya 10w40 sentetik otomobil yağı alıyom hemde 4 litre böylece hiçte pahalıya gelmiyo.
demek istediğim o böyleydi şu şöyleydi birakın bunları herkes kendine göre deneimlerle uygun motoru bulur.
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
Bazı motorlar yağ eksiltir, dizaynları gereği diyelim geçelim. 2000 öncesi 2000-2500 cc.'lik BMW arabalarda da vardı bu durum, millet bir bidon yağı bagaja koyar öyle dolaşırdı ne oldu hiçbirşey o arabalar hala vızır vızır dolaşıyor. Hiç yağ eksiltmeyen motor zaten yoktur, eğer bir motor hiç yağ eksiltmiyorsa demekki karterde başka birşeyleri topluyor demektir (yakıt mesela) Bu yüzden yağ eksiltmeyen motorun çok daha hızlı yağı bozduğu durum bile yaşanabilir. Sarfiyatta artış, güç düşüklüğü ve duman yoksa varsın biraz yağ yaksın.
2007 de ilk cikan cbf lerden aldim 30 bin km 2 sene kullandim.
Cc yukseltmek icin sattim
yil 2012 fazer motorumu sattim kucuk cc almak icin hiç tereddutsüz cbf 150 aldim
is yerinde 9 tane araba var isuzu man mercedes. hepsi yag eksiltiyor.
Yag yakmiyor bir arkadasin dedigi gibi yakma ve eksiltmeyi ayirt etmeniz gerek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------
bahsettiginiz video ben ve kuzenin
onden giden ben videoyu cekende benim kuzen
o yolda. dilovasi rampasi dimdik sayilmaz
arka disliler 38 lik disli baska bisey yok birde ben 70
kilo kuzen 65 kiloyduk o zaman
ama simdi ben 75 kiloyum 2011 cbf var 1200 km de herseyi
orjinal duzde 120 yi rahat goruyor en fazla125 km hizi gordum zaten
oda halice baglanirken
baska gitmiyor.
burdaki herkez akıllı prof diyerleri gerize.....
bunun açıklaması bu fazla takılma
Mustafa Kemal Atatürk
Ama rahat motor.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
İster yağ eksiltmesi deyin ister yağ yakması, motorun sadece iki deliği var hava ve yakıt giren emiş ve eksoz gazının çıktığı manifoldlar.
Bu kadar yağ yanmıyorsa ya eksozdan akmalıydı yada hava filtresinden demekki yanıyor yakıyor.
Ayrıca 1 LT yağ alan bir makinanın 8-10 saat çalışma sonrası yağın %20-30 unu kaybetmesi akıl almaz birşey.Kesinlikle bir mühendislik hatası var bu işte.
Yağ pompa basıncı çok yüksek veya yüksek kapasiteli debili seçilmiş olabilir. Bu külbütör kapağının içinde aşırı yağ birikmesine ve sibop saplarından içeri sızmasına sebep olur.
Veya karterde yeterli dalga kıran yani çalkalanma ve sıçramayı önleyen engeller yoktur.Bunun sonucunda piston eteklerine çok yağ sıçrar ve yağ sekmanları bunu yeterince sıyıramaz ve kopresör sekmanlarına çok yağ bırakır.
Çözüm:
Yağ basıncının veya debisinin düşürülmesi, yukarıdan süzülme kanallarının dönen krank ve biyelden uzaklaştırılması, çalkalanmayı önlemek için ilave engeller konulması.
Motoru hiç görmeden yazıyorum. Sibop sap ve yaylarını çevreleyen federler yüksek yapılmış olabilir, alçaltılması gerekebilir.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
ya ne konuymuş bu yağ eksiltme ben 20bin km kullandım cbf150 2007 model, 2000km yolu bikerede yaptım, hiç yağ eksiltme problemi yaşamadım..ozaman bende bi sorun vardı heralde garip
Sezgin KALKAN
A RH+
0554 776 76 64
Yani sorun çüzülmemiş olsada çözüm için yol bulabilmek önemli olan.Teknolojinin amacı mevcut malzeme ile en yüksek verimi almak ise eğer fazladan sarfiyat başarısızlıktır.Petrol rezevlerinin bitişi haricinde içten patlamalı motorların geleceğini neredeyse çevre kriterleri belirliyor.Böyle bir ortamda iki servis aralığında yağ haznesindeki yağı yakıp atmosfere savurması,makineyi tehlikeye sokarak vakit kaybına ve maddi gidere sebep olması teknolojinin yanına yaklaşamaz.Tek açıklama üçüncü dünya ülkeleri sınıfına giren ülkeme hondanın üçkagıdıdır.En iyi servis ağına sahip olacaksın,garanti şartların neredeyse sorunsuz olacak fakat piyasaya hakim modelin muadillerinde hiç olmadığı kadar yağ yakacak ülkemin atmosferini kirletecek,hammadde vakit ve nakit kaybına sebep olacak lakin ülkede hiçbir kurum veya topluluk bunun bir hata olduğunu ve düzeltilmesi gerektiğini anlatamayacak sorun çözülmeyecek.Markacılık bir din gibi önce itikat ediyoruz sonra iman ediyoruz sanki.Honda hayat onda..........İnanmayan bizden değildir amin......Her güzelin bir kusuru vardır deyip cbf ide böyle kabul edecez artık başka yolu yok.İHTİYAR
Orhan
Üyelik tarihi: 29-03-06
Şehir: İZMİR
Motosikleti: SUZUKİ GS 500 E
İster yağ eksiltmesi deyin ister yağ yakması, motorun sadece iki deliği var hava ve yakıt giren emiş ve eksoz gazının çıktığı manifoldlar.
Bu kadar yağ yanmıyorsa ya eksozdan akmalıydı yada hava filtresinden demekki yanıyor yakıyor.
Ayrıca 1 LT yağ alan bir makinanın 8-10 saat çalışma sonrası yağın %20-30 unu kaybetmesi akıl almaz birşey.Kesinlikle bir mühendislik hatası var bu işte.
Yağ pompa basıncı çok yüksek veya yüksek kapasiteli debili seçilmiş olabilir. Bu külbütör kapağının içinde aşırı yağ birikmesine ve sibop saplarından içeri sızmasına sebep olur.
Veya karterde yeterli dalga kıran yani çalkalanma ve sıçramayı önleyen engeller yoktur.Bunun sonucunda piston eteklerine çok yağ sıçrar ve yağ sekmanları bunu yeterince sıyıramaz ve kopresör sekmanlarına çok yağ bırakır.
Çözüm:
Yağ basıncının veya debisinin düşürülmesi, yukarıdan süzülme kanallarının dönen krank ve biyelden uzaklaştırılması, çalkalanmayı önlemek için ilave engeller konulması.
Motoru hiç görmeden yazıyorum. Sibop sap ve yaylarını çevreleyen federler yüksek yapılmış olabilir, alçaltılması gerekebilir.
2009 cbf aldım 2 yıl kullandım 9 binde aldım 23 24 binde sattım
en fazla 125 gördüm
standart bakımlarını yaptırdım 1 gram eksiltmedi
fakat 2011 kasaları sorunlu dedikleri gibi
ybr nin yeni kasaları cok güzel özellikle grisi ama cok para
cbf saglam motor derim sadece ama düzgün kullanırsan
hayır millet de saydırıyor motora.
İnternet imkanı olan burayı okur, araştırır, işine gelmiyorsa almaz.
Ben okudum, 40 bin kmlerde sorunsuz gezenler gördüm, hız denemesi yapanların 450 lira işçilik dahil motor yenilediğini gördüm, Metehan'ın pistonunun ne hale geldiğini gördüğümde bu motorun yumuşak kullanılması gerektiği kanaatine vardım. Gittim üzerine oturdum, kullanım şeklimin bu narin motora uygun olup olmadığını göz önünde bulundurarak beğendim, aldım.
Evet eksiltmese iyi olurmuş, benimkinde yok ama çoğu kişide var.
Doğrudur japon motor aldık, narin mi kullanacağız?
Tekliyormuş da yenileri o da garip.
Ama yer gök cbf olmuş.
Honda'nın ayıbıdır, doğrudur. Saçmadır, tuhaftır, jiklesi, aynası, göstergesi, lastiği bir dolu garip yeri var.
Ama eşsiz bir ebat, duruş, pürüzsüz bir sürüş, acayip bir konfor sunulmuş.
Yeni alan adama kullanırken cbf 600 gibi geliyor.
Ama bence honda için en önemlisi; peşinden hemen çanta demirleri, çeşit çeşit koruma demirleri, yan çanta aparatları, tur camları gibi yan üretimler yapılıp bayilerinde satılıyor.
İşte bunlar bir araya gelince alıp imkanın varsa hiç satmıyorsun. mümkün değilse satıp diğerlerini de kullanıp sonra geri dönüyorsun.
Başlıkta hep demişimdir: "Çok acayip maturdur bizimkisi. "
jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.
cbf yağ yakar. tek silindirli 150 cc hava soğutmalı 8-9000 d/d motor devri olan, 1 lt yağ alan kendisinden haddini aşan şeyler bekleyen bir kitleye sahip çin malı gariban bir motordur. cbf yağ yakmasında benmi yakayım. şimdi diyecekler ybr-tvs yakmıyor, onlar daha sorunsuz vs.vs. e gidin onlardan alın. cbf nin adı hıdır, elinden gelen budur. kaldıki 2000 km de bir yağı değişip yolda motor klitleyen bir cbf zaten çok çok hırpalanmış bir cbf dir. normal bir kullanıcı zaten yağ değişimlerinde motordan nekadar yağ çıktığını bilir, motorunu tanır ve o seviyelere kadar yağsız bırakmaz.
bizim arkadaş ikinci el döküntü bir cbf aldı. 26.000 km diye aldı ama eminimki km düşürülmüş, çok hor kullanılmıştı. bizim arkadaşta çok güzel kullanmadı açıkcası. acemiliğini attı,çok fazla hırpaladı, hergün 2 kişi çantalarıyla toplamda 200 kg ağırlıkla 60 km yokuşlu bayırlı ve hızlıda gitmeleri gereken yolda motorun canını aldılar. motor yükte tam gazda yokuş çıkmak zorunda kaldı. üstüne üstlük 2000 km de değişmesi gerekn yağıda atlayıp 3500 de değişmek durumunda kalınca sonunda motor iflas etti. motor iflas etti dediysem servise çalışarak gitti. motordan ses geliyordu. krak bilyası dağılmış. motordan çay bardağının yarısı kadar yağ çıktı. bu kadar hayvani kullanımda o kadar yağ ile motor genede çalışarak servise gitti. şimdi sorarım size bu durumda cbf nin suçu varmı. elinden geleni yaptı garibim. 500 tl masraflada komple yenilendi. bu yenilenmede komple krank, piston silindir ve diğer sarf malzemeler değişti. krank zaten masrafın büyük çoğunluğunu tuttu ve bu işlem yetkili serviste yapıldı. dışarda çok daha ucuzada çıkabilirdi. yağ yakma şikayeti varsa motor sökülüp segman seti değişerek çok ucuza halledilir. zaten bu motorların parça fiyatları motorları cazip kılıyor. yağ yakması çok kafaya takılmamalı.
ilk aldığım cbf 2008 modeldi ve 8.000 km kullanıp arkadaşıma sattım. o da sattığında 20.000 km de idi ve motorda en son hatırladığım 2000 km bakımda 250 gr kadar yağ eksik çıktığıydı. sonra ben er-5 aldım ve 2 sene kadar bndim. satmak durumunda kaldım ve tekrar cbf aldım. er-5 ten sonra tat vermiyor tabi ama ne ybr gibi bisiklet, nede tvs gibi ucube görüntüsü var. tvs motorun boyunu biraz uzatıp o kafa tarafına far niyetine taktığı cisimide değiştirirse ozaman cbf yerine tvs yi tercih ederim ama şimdilik durum benim için cbf den yana.
hiç kimsede söylememiş.
ne kaşına gözüne ne de görünüşüne alıyor bunu kuryeler; 4 ay kadar kullandım. ybr hiç kullanmadım itici gelir bana hep ancak arkadaşlardan turluk istedik. tvs şu anki motorum; 150 lik segmentlerde en rahat motor cbf 150. ybr kıç tvs boyn el ağrısı yapıyor. cbfde hiçbiri yok. selesi olsun oturuş pozisyonu olsun aşırı rahat öyle böyle değil. e sorunsuzda olunca kuryeler tercih ediyor. 100 kmde ölçemezsin 1000 kmde 250 400 gram arası yap eksiltir kullanıma göre. ama ben yağ eksiltmeyen motor duymadım şu ana kadar çünkü motor içindeki yağı kullandıkça yağ yanar ve yanıcı özellik kazanır. bu durumda yanma odasında azda olsa yakacaktır. bu miktar önemsenmeyecek kadar az olduğundan bahsedilmez; şayet bir yapı hiç değiştirmeden 10000 km kullanın azaldığını fark edeceksiniz sağlıklı motorlarda bile.
eğer yap haznesi genişse araba mesala; 25 50 bin km kullanınca eksildiği görülür. tabi cbfde bu durum diğer motorlara göre biraz daha fazla ama haketmiyor mu hakediyor
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
apache o kafa zımbırtısı yönünden kaybediyor benim için yoksa yandan görüntüsü en güzel motor o sınıf için o. ama öncedende dediğim gibi biraz daha uzun ve ön farı değişik olması lazım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)