Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Türkiye'nin ilk yerli Formula SAE aracı İTÜ'den.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Merhabalar,

    Uluslararası Formula SAE ve Formula SAE yarışlarında dünyanın seçkin üniversiteleri ile yarışacak, Türkiye'nin ilk Formula SAE aracı olan Bee-R ı üretmiş olmanın mutluluğunu yaşıyorken şuan ikincisinin üretimine başlamış bulunmaktayız.. Projenin başında İTÜ Makina Mühendisliği 3. sınıf öğrencisi ve bir Motosiklet.net forumdaşınız olarak ben varım. Kısmetse İtalya'da 14-17 Eylülde ilk yarışımıza katılacağız. Desteğinizi bekliyoruz.

    Bu yarış da neyin nesi?

    Bu yarış tıpkı formula 1 gibi yılın farklı zamanlarında İngiltere, İtalya, Macaristan, ABD, Brezilya, Rusya, Almanya, İspanya'da takvimsel olarak düzenlenen bir yarıştır. Özelliği ise katılanların üniversite takımları olmasıdır. Mühendislik eğitimi veren bir çok teknik üniversite bu yarışlarda boy göstermektedir.

    Aracınız kaç basıyor?
    Türkiye'nin ise ilk yarışmacı ekibi ve aracı şüphesiz İstanbul Teknik Üniversitesi'nden çıkmıştır. 4 yıllık bir çalışmayla üretilen ilk aracımızdan sonra şuanda, ikinci aracımızın da üretim aşamasına geçilmiştir. Çünkü aynı araçla kural gereği bir sezondan fazla yarışılamamaktadır.

    Araçların motoru en fazla 610 cc olabilir. Dolayısıyla ekiplerin tamamı kompakt yapısı ve hafifliği nedeniyle motosiklet motorlarını tercih etmektedir. Bizim araçlarımızda da Honda CBR 600 F4i Sport motoru bulunmaktadır. Aracımız yarışma kuralı gereği, motorun orjinal emme sisteminde her bir silindire 37mm hava girişi mevcutken, 4 silindir için tek bir hava girişi ile sınırlandırılmıştır.(20mm) Dolayısıyla performans bir hayli düşmüştür. İşin bu noktasında öğrencilerden mühendislik yapması(!) ve tekrar güç elde etmesi istenmektedir. Şuanda aracımız bu sınırlandırma ile maksimum 160km/sa hıza çıkabilmektedir.


    Aşağıdaki link ise internet sitemizdir. Benim iletişim bilgilerim iletişim bölümünde mevcuttur.Soru ve görüşlerinizi sabırsızlıkla beklemekteyim.

    http://www.formulasae.itu.edu.tr/

    Sponsorluk dosyamız:
    http://www.formulasae.itu.edu.tr/ITU...Sponsorluk.pdf
    ysn17, babaduru, BIYIKLI ve 3 diğerleri bunu beğendiler..
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Yolunuz açık olsun kardeşim. Başarılar ardınız hiç bırakmasın... Gurur verici haberler bunlar...
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  3. #3
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Teşekkür ederim, şu yarışlardan alnımızın akıyla bir çıkalım da, neler neler yapacağız daha inşallah
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  4. #4

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    İnşallah kardeşim, Allah yolunuzu ve rakiplerle aranızı açık etsin
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  5. #5
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Basarilar dilerim.
    Geçen yil sizin üniversiteden,makina mühendisi bir ögretim üyesi buradaydi.
    Formula araç atölyelerinde yalitimla ilgili bir arastirma için gelmisti.
    Sanirim 6-7 ay kaldi.
    Güzel sonuçlar almisti.
    Iyi çocuktu sevdik kendisini.
    Umarim basarili olursunuz.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #6
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basarilar dilerim.
    Geçen yil sizin üniversiteden,makina mühendisi bir ögretim üyesi buradaydi.
    Formula araç atölyelerinde yalitimla ilgili bir arastirma için gelmisti.
    Sanirim 6-7 ay kaldi.
    Güzel sonuçlar almisti.
    Iyi çocuktu sevdik kendisini.
    Umarim basarili olursunuz.
    Çok teşekkür ederiz
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  7. #7
    ysn17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ekim 2010
    Şehir
    Çanakkale/Biga
    Motosikleti
    motoranTorro 100 - Mtr 125
    Tebrik eder başarılar dilerim.
    Burada kazanmış olduğunuz tecrübe ve teknoloji,
    Bizim ileriyi daha iyi görmemize ve bu konularda daha iyi yol almamıza yardımcı olacaktır.
    Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...

  8. #8
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı ysn17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tebrik eder başarılar dilerim.
    Burada kazanmış olduğunuz tecrübe ve teknoloji,
    Bizim ileriyi daha iyi görmemize ve bu konularda daha iyi yol almamıza yardımcı olacaktır.
    Biz de bunu amaçlıyoruz, çok teşekkürler. Yarışların bir ayağını da Türkiye'ye getirmek için elimizden geleni yapacağız, bir hedefimiz de budur.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  9. #9
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Cbr600f i fiberglass kaplamışlar, 1 vites var galiba son hız 160 olduğuna göre
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  10. #10
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr600f i fiberglass kaplamışlar, 1 vites var galiba son hız 160 olduğuna göre
    20mm den senin motosiklete de hava verseler seninki de 70 i geçmez paşam kabuk fiberglass evet, şasimiz boru şasi olmakla beraber ralli araçlarındaki "roll cage" tarzı bir şasidir. ( monocoque değil) CBR 600 F 'den motor ve soğutma sistemini söktük. Kalan parçalar tamamen bizim üretimimiz.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  11. #11
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Öncelikle tebrikler,

    Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünüzden yardım alabilirsiniz !!! Farklı bakış açıları ile süratinizi arttıracak detayları görebilirler diye düşünüyorum.

    Burun kısmından (yol ile araç arası) 160km/h ile alınan rüzgar aracı iyice hafifletmez mi yol tutuşu ve viraj kabiliyeti olarak güvenlik sorunu oluşturmazmı,

    Ürün insan ilişkisine (ergonomi) bakıldığında sürücünün bukadar dik oturması bir zorunluluk mu ? Eğer değil ise rüzgarı bukadar perdelemeniz aerodinamik olarak ciddi kayıp vermiyor mu ?

    Ki bukadar yerden yükselmeniz denge olarakta araca olumsuz yansıyabilir. Herşeyi hesaplanmış farzedersek umarım başarılı bir sonuç alırsınız.

    Mühendislik olmasaydı Tasarım olmazdı, Herşey mühendislik olsaydı Tasarım olmazdı, sanırım msj alındı. Tekrar tekrar başarılar dilerim

  12. #12
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Wright kardesler kemikleri kirila kirila ucmaya gonul vermeselerdi ucak teknolojisi hala emekleme asamasindaydi belkide.
    Zamanla daha mukemmeli olur insallah.
    Basarilar...

  13. #13
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı ferdinandd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle tebrikler,

    Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümünüzden yardım alabilirsiniz !!! Farklı bakış açıları ile süratinizi arttıracak detayları görebilirler diye düşünüyorum.

    Burun kısmından (yol ile araç arası) 160km/h ile alınan rüzgar aracı iyice hafifletmez mi yol tutuşu ve viraj kabiliyeti olarak güvenlik sorunu oluşturmazmı,

    Ürün insan ilişkisine (ergonomi) bakıldığında sürücünün bukadar dik oturması bir zorunluluk mu ? Eğer değil ise rüzgarı bukadar perdelemeniz aerodinamik olarak ciddi kayıp vermiyor mu ?

    Ki bukadar yerden yükselmeniz denge olarakta araca olumsuz yansıyabilir. Herşeyi hesaplanmış farzedersek umarım başarılı bir sonuç alırsınız.

    Mühendislik olmasaydı Tasarım olmazdı, Herşey mühendislik olsaydı Tasarım olmazdı, sanırım msj alındı. Tekrar tekrar başarılar dilerim
    Teşekkür ederiz,

    End-Tas bölümünden yardım alıyoruz zaten şuanda araç yarış sırasında pistlerin özellikle virajlı seçilmesinden dolayı ( sonuçta öğrenciler yarışıyor, hız yapmalarını istemiyorlar) zaten 100km/h hızın üzerine çıkmıyor. Dolayısıyla aerodinamik açıdan olası düzenlemeler, motor gücünü artırmak için zamanımınızı harcamaya itiyor bizi onun yerine. Yani düşük hızlardaki rüzgarda ufacık bir aerodinamik kazanç için baya büyük bir spoiler takmamız lazım arkaya, hem gereksiz oluyor, hem de çirkin duruyor. Viraj kabiliyeti ve yol tutuşu için tabiki aracın yere yakınlığı önemli fakat bu yere yakınlık aerodinamik açıdan olmayıp, ağırlık merkezini olabildiğince yere yaklaştırmakla mümkündür. Ağırlık merkezini yere ne kadar yaklaştırırsanız o kadar dengeli olur araç.

    Sürücünün bu kadar dik oturması konusuna gelirsek, aracın şasisinin ortasında "main hoop" isminde bükülmüş bir şasi borumuz mevcuttur. Sürücünün kafası bu borunun arka hizasına geçmeyecek şekilde tasarlanmalıdır araç. Aynı zamanda yine üstteki hayali çizgiye de 50mm den fazla yaklaşamaz sürücünün kafası.
    http://students.sae.org/competitions...2fsaerules.pdf <-- bu linkteki kural kitabının 63. sayfasına bir göz atarsanız teknik resimleriyle açıklıyor anlatmak istediğimi.

    Çok güzel sorular geliyor, bekliyorum yine böyle soruları

    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Wright kardesler kemikleri kirila kirila ucmaya gonul vermeselerdi ucak teknolojisi hala emekleme asamasindaydi belkide.
    Zamanla daha mukemmeli olur insallah.
    Basarilar...
    Çok teşekkürler, biz de elimizden geldiğince geliştirmeye çalışıyoruz
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  14. #14
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    süpersiniz.. elinize emeğinize sağlık.. sizlerle bir Türk vatandaşı olarak gurur duyuyorum..
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  15. #15
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    süpersiniz.. elinize emeğinize sağlık.. sizlerle bir Türk vatandaşı olarak gurur duyuyorum..
    Çok teşekkür ederiz, elimizden geleni yapıp ülkemizi başarıyla temsil etmek istiyoruz.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  16. #16
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    makinananın şuanki beygir gücü olçuldumu? Söylemlerinize göre 45-50 hp ye düşmüş gibi duruyor.

    Bu durumda bile 0-100 ünüz 5.0-5.5sn civarında olur

  17. #17
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Şuanda motordan dinamometre üzerinde 65 beygir alabiliyoruz eski araçtan. Yenisinde bu artacak hesaplarımıza göre. Ortalama 15-20 beygirlik bir artış bekliyoruz. Şuanda 0-100 ümüz 4-4.5 saniye kadar. Ferrari'nin bir modelinden daha hızlıydı sanırım
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı

  18. #18
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı erimozel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20mm den senin motosiklete de hava verseler seninki de 70 i geçmez paşam kabuk fiberglass evet, şasimiz boru şasi olmakla beraber ralli araçlarındaki "roll cage" tarzı bir şasidir. ( monocoque değil) CBR 600 F 'den motor ve soğutma sistemini söktük. Kalan parçalar tamamen bizim üretimimiz.
    Güzel olmuş tebrik ederim. Tasarıma biraz daha önem verebilirdiniz ama olsun
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  19. #19
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Birkaç sorum olacak:

    Motosiklet şanzımanını mı kullanıyorsunuz?
    Aktarma zincir mi, şaft mı?
    Aracın aks mesafesi kurallar sebebiyle mi bu kadar kısa?

  20. #20
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Basarilar, Carbon sasi yapimi ile ilgili sizmi benim ile irtibata gecmistiniz? Emin olamadim su anda. ITU den birinin benim ile carbon sasi yapimi konusunda irtibata gectigini hatirliyorum ama. Aracin hafifletilmesi konsununda bir yardimim dokunacak yada sorucaginiz soru var ise cekinmeden bana ulasabilirsiniz
    erimozel bunu beğendi.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)