Türkiye'nin ilk yerli Formula SAE aracı İTÜ'den.
Reklamlar
-
22 Temmuz 2012, 03:29
#21
Khutuck adlı üyeden alıntı
Birkaç sorum olacak:
Motosiklet şanzımanını mı kullanıyorsunuz?
Aktarma zincir mi, şaft mı?
Aracın aks mesafesi kurallar sebebiyle mi bu kadar kısa?
Evet motosikletin orjinal sıralı şanzımanını kullanıyoruz, vites kolumuz sürücünün sol elinin altında hatta ileri atınca 1 e geçiyor sonra geri çekiyoruz vites büyütmek için.
Aktarma zincir.
Aracın aks mesafesi, sürücünün kurallara uygun bir biçimde( şasi standart sürücü boyutlarına uygun olarak tasarlanıyor (%95lik amerikan erkeği diye bir tabir var)) ve rahatça oturabilmesi temel alınarak seçiliyor. Aracın boyuna ağırlık transferi= Araç kütlesi(lbm) x Aracın ivmesi(m/s^2) x Aracın ağırlık merkezinin yerden yüksekliği (m)/ Aks mesafesi(m) x 32.2 formülünü kullanarak en uygun aks mesafesini seçtik.
---------- Post added at 02:29 ---------- Previous post was at 02:23 ----------
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Basarilar, Carbon sasi yapimi ile ilgili sizmi benim ile irtibata gecmistiniz? Emin olamadim su anda. ITU den birinin benim ile carbon sasi yapimi konusunda irtibata gectigini hatirliyorum ama. Aracin hafifletilmesi konsununda bir yardimim dokunacak yada sorucaginiz soru var ise cekinmeden bana ulasabilirsiniz
Biz geçmiştik evet, fakat carbon monocoque şasi yapımı bizi çok zorladı, tasarım ve analizlerinin içinden çıkamadık. Sonraki aracımıza kısmetse
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
Reklamlar
-
23 Temmuz 2012, 13:38
#22
erimozel adlı üyeden alıntı
[/COLOR]
Biz geçmiştik evet, fakat carbon monocoque şasi yapımı bizi çok zorladı, tasarım ve analizlerinin içinden çıkamadık. Sonraki aracımıza kısmetse
Bursada su anda ismini veremiyecegim bir otomotiv ureticisi kendi bunyasinde bu projeyi baslatti bile. Bizim ile carbon sasi uzerine calisiyor. Sandiginiz kadar zor degil. Biraz kafayi yorar iseniz gorursunuz. Ingilterede Nothingham da bir universitenin yaptigi carbon fiber F3 araci gordum. Baska universitelereden de yardim alabilirsiniz.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
23 Temmuz 2012, 18:14
#23
erimozel adlı üyeden alıntı
Aracımız yarışma kuralı gereği, motorun orjinal emme sisteminde her bir silindire 37mm hava girişi mevcutken, 4 silindir için tek bir hava girişi ile sınırlandırılmıştır.(20mm) Dolayısıyla performans bir hayli düşmüştür. İşin bu noktasında öğrencilerden mühendislik yapması(!) ve tekrar güç elde etmesi istenmektedir.
Peki bu kural gereği sınırlandırılan 20mm lik hava girişinden birim zamanda daha fazla hava geçirmek mümkün müdür? Bunun üstüne çalışıyor musunuz?
Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
Mustafa Kemal ATATÜRK
-
23 Temmuz 2012, 21:10
#24
BIYIKLI adlı üyeden alıntı
Peki bu kural gereği sınırlandırılan 20mm lik hava girişinden birim zamanda daha fazla hava geçirmek mümkün müdür? Bunun üstüne çalışıyor musunuz?
Mümkündür şöyle ki, öncelikle motorun beyninden ayarlamaları düzgünce yapılır dinamometre üzerinde (silindirlerin hangisine ne kadar benzin ne kadar aralıkla püskürtülecek gibi), daha sonrasında yarışma kuralları gereği hazır alınmayıp, öğrencilerin kendi tasarımı olması gereken turbo ile daha fazla hava çekmesi sağlanır. Lakin turbomuz mevcut değil...
---------- Post added at 20:10 ---------- Previous post was at 20:07 ----------
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Bursada su anda ismini veremiyecegim bir otomotiv ureticisi kendi bunyasinde bu projeyi baslatti bile. Bizim ile carbon sasi uzerine calisiyor. Sandiginiz kadar zor degil. Biraz kafayi yorar iseniz gorursunuz. Ingilterede Nothingham da bir universitenin yaptigi carbon fiber F3 araci gordum. Baska universitelereden de yardim alabilirsiniz.
Dediğiniz gibi uğraşılınca tabiki olur, fakat bizim bu proje dışında derslerimiz ve sınavlarımız da var. Vakit problemimiz mevcut, o yüzden olmuyor.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
23 Temmuz 2012, 21:46
#25
Tebrikler cok guzel 1 proje.Allah utandirmasin
-
26 Temmuz 2012, 00:06
#26
Çok teşekkür ederiz ilginize, ilerledikçe fotoğraflarla bu konu altında anlatacağım aşamaları
-
28 Temmuz 2012, 01:59
#27
Elektronik ekibi çalışıyor işte hız ölçüm disklerimiz:
http://www.facebook.com/media/set/?s...type=1&theater
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
02 Ağustos 2012, 21:41
#28
Buyrun şasimiz ve altında üretim için gerekli olan fikstür sacımız, üzerine daha fikstürlemek için borular kaynatılacaktır.
http://www.facebook.com/reqs.php#!/p...type=1&theater
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
Takip etmek isteyenler için facebook grubumuz: http://www.facebook.com/ITUFormulaSAE
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
İlk aracımızdan videomuz ile biraz renk katalım --> http://www.youtube.com/watch?v=ns0jD4G8RKg
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
türkiye adına çok önemli adımlar bunlar, bnde bir otomotiv mevzunu olarak merakla takipteyim konu hakkında umarım başarılı olursunuz arkadaşlar....
-
2-11 Kasım Autoshow fuarında yerimizi aldık, 11. salondaki standımıza, bu ülke adına birşeyler yapmaya gönüllü olarak çaba gösteren bir ekip olarak tüm Motosiklet.net ailesini bekleriz. Aracımız ve yeni şasimiz ile orada olacağız.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
Buyrun fuardan ilk fotoğrafımız, bu arada suzuki standına inazumayı da getirmiş.
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
tebrikler...umarım ihtiyacınız olan tüm desteği esirgemeden gösterirler...
-
Aracınız çok güzel olmuş tebrikler güzü kısıtlanmış ancak bütün araçların güzü kısıtlandığı için kafayı tork için yormak daha iyi olur sanırım. ya da daha iyi hızlanabilmek için vites geçişlerini hızlandırabilirsiniz. motosiklet şanzımanı kullandığınız için powershift tarzında birşey yaparsanız çok güzel olur bence
-
akın hocanın çok emeği var bu işlerde yahu. bir ara uğrayayım hocama.
Motosiklet, eğlence, gırgır, şamata..
Motora yeni başladım, sürecimi anlatıyorum.
http://bilmeyenadam.wordpress.com
-
bilmeyenadam adlı üyeden alıntı
akın hocanın çok emeği var bu işlerde yahu. bir ara uğrayayım hocama.
Bizim atölyeye de bekleriz geldiğinizde
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)