Hangi Tarz? Neden tercih edilmeli?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Veya şöyle bir soru sorayım. Günlük şehir içinde 20-30 km bazen trafikte motor kullanacak birisinin ss makine alması doğru mudur? Oturuş pozisyonu çok sorun olur mu?
-
Ben de SS ya sporttouring diye çıkmıştım yola... Aldığım ileri sürüş teknikleri kursunda (Ankara/Atom karınca) bir kanuni seyhan kullandım (Cruiser) otruş şekli ve karakteri çok hoşuma gitti. Dedim hem çok zevkli hem yavaş kullanırken de keyif alıyorum, hız yapma ihtiyacı da duymuyorum. Böylece kararımı vererek bir cruiser aldım. O yüzden burdan ne desek boş, ya deneme yanılma yapacaksın (al-sat), ya da benimki gibi bir deneyimin ardından hoşuna gideni seçeceksin. Hayırlı olsun şimdiden.
2. sorunun cevabı da şöyle: başlangıç için SS olsa olsa 125 veya 250 olabilir. Bunların oturuş pozisyonları ve şehir içi kullanım özellikleri 600cc+ SSlerden daha konforludur (diktir). Şehir içi başlangıç motoru öyle bir ss, naked ya da commuter olabilir. Cruiser şehir içinde biraz zor oluyor, trafikte 250 lik scooterlara özenmiyor değilim. (Bunu da düşün derim trafik varsa)
-
önemli olsan senin hem ne için kullanacağın ve nelerden zevk aldığın bende cruiser kullanıcısıyım küçüklüğümden beri harley hastasıyım.buyüzden cruiser kullanıyorum.halen daha ss lere hiç merakım olmadı olsada binsem diye.
birisi konu açmıştı 1000rr a geçiş diye bu motorlarda tabi kimisinde alışmak için gücünü düşürebiliyormuşsun vede alıştıkça yavaş yavaş 4 5 kademe açabikliyormuşsun yani ilk defa bindiğin alışmadığın motorda en ufak gaz açmak kafa kaldırdığı için plakanı motorun giderken görme diye böyle bir sistem yapılmış
-
@ Serdarrr
İşin aslı al sat işlerini sevmiyorum. Biraz sıfır takıntım olduğu için alacağım motor büyük ihtimalle sıfır olacak ve uzun zaman kullanmam gerekecek. İleri sürüş teknikleri almayı ben de düşünüyorum o zaman sanırım ben de önümü daha çok görebilirim ;-)
Mesela zamanında bir abimin arkasında artçı olarak 160a çıktığımda aldığım zevk hayatımın en büyük zevklerinden birisiydi. 160 belki çok uç bir sürat değil ama kendimi ss oturuş pozisyonunda virajlarda bir açıyla yatarken gittiğimi hayal etmeyi seviyorum. Cruiser konusunda da o heybetli makineyle yola çıkmaktan çok onun bloğunu açmak ufak tamirlerini yapmak krom nikel kaplamalarını parlatmak ve biraz turlayıp geri garajına koymak gibi şeyler yapmayı ümit ediyorum. İşün özü her makine ile ilgili farklı hayallerim var ve gerçekten ne istediğimi bilmiyorum :-)
@ Canerol
Ben de ufaklıktan beri ss kullanmayı istedim ama her okuduğum konuda kendimden bir şeyler buldum ve kafam daha çok karıştı. Aslında güzel bir makine almak ona aşık olmak ve çok uzun yıllar boyunca onu kullanmak istiyorum. Yeni teknolojiye mağlup olsa bile satmayacağım çok gerekirse yanına başka bir makine alacağım bir şey istiyorum. SS olup da klasik olması zor derseniz eğer bakınız kawasaki gpz900r derim :-)
-
O herşeyi aynı anda isteme olayı bende de var, onun için bir sport cruiser (GV 650) tercih ettim. Basınca gidiyor,virajlara güzel yatıyor, ağır giderken de tam bir cruiser.
Ha, hata mıydı? Evet. Çünkü çok güçlü bir motoru var ve ağır bir makine, başlangıç için fazla yani. Kaza vs yaşamadım ama uzun süre korkuttu beni bu güç, bazen istemeden power slide yaptım. Tabi makinayı ileri sürüş kursundan sonra aldığımı unutmamak lazım.
-
Bende herşeyden istiyorum. Bi scooter alayım diyorum, bi choper, bi ss, sürekli değişiyor fikirlerim. Ama şunu biliyorum, bi commuterle bir-bir buçuk sezon bir gezeyim, sonra karar vereyim, kendimi mantıklı gelene doğru yönlendiriyorum..
-
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
Veya şöyle bir soru sorayım. Günlük şehir içinde 20-30 km bazen trafikte motor kullanacak birisinin ss makine alması doğru mudur? Oturuş pozisyonu çok sorun olur mu?
yanlıştır..mesajını tam okuyamadım ama büyük ss lerden bahsediyosan çok yanlış..küçükleri için problem değil...türkiye şehir içi dışı karayolu köy yolu için enduro şart..diğer her modelde içinin acıdığı anlar olabilir...özellikle motora yeni başlayanlar hep şehir içi kullanacağını düşünür, şehir dışında işim olmaz der ama bu kadar gezi raporu da boşuna çıkmıyo
-
125 - 250 cc SS ler (Hyosung hariç.) zaten çok yormayacak şekilde bir oturuş pozisyonuna sahip. SS sevdan varsa küçük cc de şehir içinde sorun yaratmayacaktır senin için. Ama tabiki bir commuter kadar da rahat ettirmeyecektir.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
19 Temmuz 2012, 15:35
#10
Yorumlar için teşekkür ederim. Türkiyemin yolları gerçekten iyi sayılmaz bakalım neye niyet neye kısmet :-)
Peki ss seçen neden ss seçer endurocu neden o çirkin :-) makinelere aşık olur onu merak ediyorum. Tamam zevk meselesi ama o zevkin açıklaması nedir acaba?
-
19 Temmuz 2012, 16:02
#11
SS alırsan uzun yola çıksan o yolu yorulmadan çabuk bitirmek için hızlı gidersin (600 ve üstü). şehir içi trafiğinde sobaya oturmuş gibi gezer rezil olursun ve gidondan dolayı yorucudur benzin tüketimi fazladır.(Tehlikeli)
Enduro Alırsan boy oranına göre yorum yapmak lazım.. 2 ayağının yere deymediğini düşünürsek çok sıkışık trafikte stres yaratır. Türkiye'nin yol şartları için biçilmiş kaftandır ve çirkinliği görecelidir.
Cruiser alırsan çok rahattır ama gidon açısından dolayı da kıvrak değildir nikajlardan dolayı sürekli bakım ve titizlik ister..alacağın modele göre yaşadığın semtten kovulabilirsin =P
Naked alırsan çok söylenecek birşey yok iyi ki naked almışım dersin.. en azından ben öyle dedim
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
20 Temmuz 2012, 21:26
#12
@chronix
1200 gs'ye oturmuştum ayaklarım yere değiyordu endurolarda bmw g650gs ve f650 gs'nin motor gücünü 33hp'ye düşürme seçeneği varmış sanırım ama bu motorun ömrünü nasıl etkiler bilmiyorum.
Naked makineler çok tatlı gerçekten ben biraz daha klasik duruşlu olanlarını beğeniyorum motoguzzi'nin yaptıkları gibi naked makineler de gerçekten modaya meydan okuyabilecek makineler ölene kadar köşede dursa seyretsen sıkılmayacağın çok seçenek var aslında.
Cruiser makinelerin ekzos sesini ne kadar çok sevsem de onu gürültü olarak görenleri rahatsız etmemek için sanırım bir süre uzak duracağım ondan.
Peki mesela sizin naked seçme sebebiniz neydi?
-
20 Temmuz 2012, 21:39
#13
Herşeyin çıplağı makbuldür
-
20 Temmuz 2012, 22:24
#14
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
@chronix
1200 gs'ye oturmuştum ayaklarım yere değiyordu endurolarda bmw g650gs ve f650 gs'nin motor gücünü 33hp'ye düşürme seçeneği varmış sanırım ama bu motorun ömrünü nasıl etkiler bilmiyorum.
Naked makineler çok tatlı gerçekten ben biraz daha klasik duruşlu olanlarını beğeniyorum motoguzzi'nin yaptıkları gibi naked makineler de gerçekten modaya meydan okuyabilecek makineler ölene kadar köşede dursa seyretsen sıkılmayacağın çok seçenek var aslında.
Cruiser makinelerin ekzos sesini ne kadar çok sevsem de onu gürültü olarak görenleri rahatsız etmemek için sanırım bir süre uzak duracağım ondan.
Peki mesela sizin naked seçme sebebiniz neydi?
spor tarzı veya granajlı motorlara ilgim hiç yoktur ve düştünmü bir ton masrafı vardır. normal de hızdan çok manevra kabiliyeti yüksek motorları severim. bunun en için en iyisi enduro ama boy 170 olunca enduro kullanmak biraz sıkıntılı.bu yüzden gerek yakıt tüketimi gerek sahip olduğu güç ve bir enduro kadar yerden yüksekliği nedeni ile gt250 comet aldım.. ayrıca elimden geldiğince motor arızası ilgili sorunlarımı kendim çözmeye çalışırım ve motorun çıplak olması gerçekten avantaj.
Naked Candır!!
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
20 Temmuz 2012, 22:36
#15
Gerçekten çok güzel makine rengi ayrı bir yakışmış. Lasitikleri değiştirmişsin sanırım?
-
20 Temmuz 2012, 22:47
#16
Dr.MZÇ adlı üyeden alıntı
Gerçekten çok güzel makine rengi ayrı bir yakışmış. Lasitikleri değiştirmişsin sanırım?
arka metzeller tourance ön sava m30.ve teşekkürler. tavsiyem aman aman gezen adam değilim günlük işe git gel hafta sonları arada ufak tefek geziler dışında pek bir sürüşüm olmaz derseniz size uygundur.. bi de seçeceğiniz motoru eğer sürekli beraber olduğunuz sürücü arkadaşlar var ise takıldığınız ortama göre motor seçmeniz daha iyi olacaktır.(CC bakımından söylüyorum).. örnek vermek gerekirse biz üç kişiyiz daha önce bir arkadaşımız cbf150 kullanıyordu ben ve diğer arkadaşım da gt250 var ve uzun yollar da sürekli arkamız da kalıyordu tabi bu hem onun hem bizim için biraz sıkıntıydı. o yüzden yakın zaman da arkadaşımız da gidip temiz 2. el bir comet aldı. şu an herkes halinden memnun.
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
20 Temmuz 2012, 23:50
#17
Eğer Ankara'da kalırsam katılacağım grup 600cc ve üzeri; bakalım belki zorunlu hizmette daha farklı bir ortam olur... Bir ara bu motordan ben de almayı kafaya koydum fakat bankadan öğrenciye kredi çıkmayınca hevesimizle kaldık :-)
-
21 Temmuz 2012, 00:33
#18
Benim size yazdıklarınız sonrası tavsiyem kesinlikle sport touring;
Naked , Chopper ve Sport Tourig kullandım. Hepsinin ayrı bir keyfi var... Hala Hyosung GV 650 ve Honda NT 700 deaville kullanıyorum.
ama her insan ;
Gazı açtığında fırlayacak, ivmelenmesi nefes kesecek bir RR
Yol yetmediğinde yol açacak Enduro
Açık havayı sesiyle çınlatacak, kasıla kasıla yol alacak bir Cruiser Chopper
Uzun yolları artçıyla keyfe çevirecek Touring
istiyor.
Sözün özü tecrübeniz varsa Sport Touring alın...
Öncelikle BMW K 1200 RT , Honda Europan 1300 veya NT 700 Deaville, Yamaha FJR
# Çocukluk saflığını kaybetmeyen adama büyük adam denir. (Mencius) #
-
21 Temmuz 2012, 01:26
#19
paran warsa bi fz6 fazer al hemsürat hem rahatlık hem basmassan ekonomik duydugumagöre 1kmye 20kuruş yakıyor
-
21 Temmuz 2012, 01:40
#20
İlk motorun commuter olsun marka model farketmez biraz kullan zaten kendi seçeneğini bulcaksın.
Ama motorda kişilik meselesi kimisi ss vazgeçmez kimisi endurodan. Ama bir söz var herkes bir gün endurocu olacak diye bence kesinlikle çok doğru bir söz.
Ss makine ne şehir içine geliyor nede uzun yola gezmeyi hayal etme ancak gazlarsın okadar. Bence tam bir pist ve zevk makinesi yada hafta bir gün otoban için üretilmiş bir motor.
Gezeceksen keyfine düşkünsen endurodur.
Naked genelde şehir içi ve hız için iyidir.
chopper cruser bence ayrı bir dünya onlara motor diyemem
şahsen para sıkıntı olmasa
gsx-r 600 hafta sonu gaz açmak için
gv250 inazuma şehir içi kullanım kısa geziler olurdu büyük motorun yanına küçük motor şart bence özellikle küçük scooter yada commuter. Büyük makinanın büyük derdi var 100 km de litrelik bir motorla emin ol 10-12 litre arası rahat tüketimi vardır bir takım lastik 800 lira vs vs tamamen iş duygusal
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)