Biraz araştırdım, 27 haziranda motosiklet kazasında ölmüş, ilanı veren hesabın sahibi. Yani bu ilanı başka bir tanıdığı vermiş olmalı.
Kaskın her tarafında sürtünme izi var, nasıl bir kaza olmuş anlamadım ama Allah rahmet eylesin.
Biraz araştırdım, 27 haziranda motosiklet kazasında ölmüş, ilanı veren hesabın sahibi. Yani bu ilanı başka bir tanıdığı vermiş olmalı.
Kaskın her tarafında sürtünme izi var, nasıl bir kaza olmuş anlamadım ama Allah rahmet eylesin.
Peki bu kask nasıl bu hale geldi?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
İlan 1000rr kısmına verildiğine göre tahminimce kaza yapan motor da aynı. Kask aldığı darbelere rağmen tek parça kalmayı başarmış, ayrıca alt takımlardaki korumaların durumuda önemli.
Hiç bir kask 300 le giderken düşünce kurtarcak şekilde imal edilmez
http://www.youtube.com/watch?v=9LfEFhBelTY
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
Ayrica hicbir kask yasama garantiside vermez.
Birisi kalkip, komple celik bar kafesli aracin icinde kendiside olabilicek en iyi ekipmanla korunan, ozel koltuk ve kemerle araca bagli, ayrica yangin sondurme tertibatina kadar turlu onlemlerle donanmis bir WRC pilotunun yaptiklarini, zorladigi limitleri kicikirik bi kaska guvenip motorla yada aracla trafige acik yolda yaparsan, ve olunce sasirirsan, ben sana aptalsin derim
Kaskıma ev yapımı intercom sistemi takmıştım. Stereo ve şarjlı bir devreydi. Montajını yaptıktan sonra dolması için şarja bırakmıştım. Sanırım dolduğunda pilin elektriğini kesen devrede sorun olmuş. Kask alev aldı. Vaktinde yetişmesem evden de oluyordum Tek tesellim bu olurken kafamda olmaması.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Hey Allahım milletteki mantığa, düşünceye bak... Bu kafayla nereye kadar gidebiliriz merak etmiyorum. Resimlere bakarak varılan ve tahmin edilen sonuçlar inanılmaz, üzülerek okuyorum.
Adamın nasıl bir kaza yaptığını bilmiyoruz, nasıl/neye/ne süratle/ne şekilde çarptığını bilmiyoruz, Başka bir kask olsaydı (kask)daha iyi durumda mı olurdu bilmiyoruz, sürücü daha iyi olur muydu bilmiyoruz, hepsini geçtim kaskın genel koruma prensibini(enerjiyi emerek parçalanma ama darbeyi iletmeme) meğerse çoğumuz bilmiyoruz, en önemlisi -bu kaza için- kaskın kafaya ilettiği/iletmediği darbe miktarını Allahtan başka kimse bilmiyor(o derece belirsiz hani!) ve bunların adamın olüp ölmemesi ile hiçbir alakası yok... Şahsın ölüp ölmemesi kaskın kalitesini belirleyemez. Varsayalım ki dünyanın en güvenlikli kası ancak adamın kafa yapısına uymuyor, ozaman hiç bir işe yaramayabilir. Hadi diyelim adam rahat etmek için 1 boy büyük aldı = geçmiş olsun...Kask üreticileri bile bas bas bağırıyor, kafa yapınıza tam oturan modelleri tercih edin öncelikle diye.
Yukarıda bahsettiğim durum, 10larca ihtimal ve olasılıktan sadece 1 tanesi. Biz de oturmuş resimlere bakarak sonuca varıyoruz. Ha gayret, oturduğumuz yerden aya da çıkacaz yakında...
#sürenadam
Kaskın sahibi için çok üzüldüm, allah rahmet eylesin. Verdiğimiz yüksek rakamları bu ekipmanlara bizleri koruması için ödüyoruz. Ben de schubert S1 Pro kullanıyorum. Kaskımı almadan önce seçenekler arasında Nolan, Caberg, AGV gibi ürünler de vardı. Gerek araştırmalarım gerekse de arkadaşımın tavsiyesi üzerine aldım kaskımı. Satın alırken ki beklentilerim öncelikle koruyuculuk vasfının yüksek olması, yüksek derece de gürültüyü önlemesi, iyi derecede havalandırma ve hafifliği idi. Allaha şükür koruyuculuk vasfını test etme durumuyla karşılaşmadım ama diğer vasıflarından memnunum. Maalesef çoğu ürünü satıcının reklamları doğrultusunda ve tavsiyeleri de dinleyerek satın alıyoruz. Allah kimseyi böyle bir kazayla karşılaştırmasın.
Bu kask bence kafayı korumamış, paramparça olmuş. Kask çizilsin, kullanılamaz hale gelsin ama bu resmen paramparça olmuş, haliyle içindekini de tahmin etmek zor değil..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
http://www.youtube.com/watch?v=xJxmGvh_bPE
Bu arai nin yaptığı kaç kask yapabilir?
bilip bilmeden konuşma al izle http://www.youtube.com/watch?v=8Iv6bokqPb4 öğren sonra markaya çamur at veya la alma burada herkesin fikri kendine adam bunu almayıp başka bi kaskla kafasını dağıtırsa vebalini alamassın
coq zaten yeterince açıklamış kaskın işlevlerini tekrar anlatmanın anlamı yok schubert dünyanın en iyi kask markalarından biridir bu bi gerçek izleyeceğin videoda nasıl üretildiği ve kaskın kafa yorularak üretildiği ortada artık sahibinden deki arkadaş 300 le kaldırımamı çarptı balyozla mı vurdu yoksa hidrolik preslemi sıkıştırdı bilmiyorum ama benim schubertim olmasada iyi bi fiyata düşürdüğüm an ömür boyu kullanacağım bi kask
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
En yakın arkadaşımı kaybettim motor kazasında. Yolu enlemesine kapatan kamyona tahminen en az 200 km hızla çarptı. Ölüm nedeni beyin kanaması olarak açıklandı. Kaskın pedlerinde ufak kan lekeleri vardı kulak hizasında. Konudaki resimlere benzer haldeydi kaskı. Kısaca kulağından kan gelmişti. Vücudundaki hasara gelince, karın bölgesinde avuç büyüklüğünde yarık, koluda omuz hizasında kopma noktasındaydı.
Kız arkadaşının vücudunda herhangi birşey yoktu, kafasını önce motorun deposuna çarpmış daha sonra kamyonun kasasına. Kısaca HURT raporu nedir bilmiyorum ama, kafasında kask olup, kafa darbesiyle ölen tek bir motorcu yok cümlesi bence çok iddialı olmuş abi.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Bence de iddiali bir laf.
Fakat ortada söyle bir gerçek varki bu iddiayi ortaya atan adamlar, yillar boyunca binlerce motosiklet kazasini inceleyip öyle yapmislar o raporu.
Burada hurt raporunun aksini iddia edecek bir sürü örnek verilebilir belki.
Aslinda verilebilse iyide olur.
Fakat su noktalara da dikkat etmek lazim.
Benim arkadasimda kask vardi ama öldü!
Vücudunun baska hiç bir yerinde bisey yoktu.
Gibi bir söylem dogrudur ama!!!!
Arkadasinin kaski standartlara uygun bir kaskmiydi?
Kafasina uygunmuydu?
Baglimiydi?
Bunlar da bilinmesi gereken doneler.
Yoksa boynu kirilip ölen motorcu arkadaslarimiz var.
Hatta boyun kirilmasina kaskin sebep oldugu gibi iddialrda mevcut.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Neyse ki sadece iddia olarak kalıyorlar. Hurt raporu muydu, yoksa başka bir yerde mi okudum hatırlamıyorum, ancak motosiklet kazaları istatistiksel olarak analiz edildiğinde boyun yaralanmaları kask kullanan sürücülerde açık bir şekilde daha düşük çıkmış. Bulabilirsem atarım.
Bu arada adamın koyduğu ilana diyecek birşey de yok. Şimdi o kaskın sahibi nasıl bir kazaya karıştı, bunun detaylarını söylemesi lazım bize. Yoksa kask uzaydan düşse bile sağlam kalacak diye bir kaide yok. Hatta coq'un ilk sayfada da anlattığı gibi bu durum sürücü için olumsuz sonuçlar doğurabilir.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
ben, Arai RX7 GP kullanıyorum, pahalı bir ürün fakat eğer motosiklete bineceksem böyle bir ürünü almak zorunda hissederek aldım.
iyiki almışım çok rahat ve çok memnunum! tabiki kaza yapıpta test etmedim Allah korusun, fakat araştırmalarım sonucu en doğru seçim olduğuna karar verdim.
İster-istemez güveniyorum! çünkü tek güvencem.
Şu bir gerçek! mağazadan bir kask alıcaksınız diyelim ki? o kaskın daha önceden mağazada tezgahtar tarafından düşürülmediği ne malum? ya da bir şekilde ezilmediği veya kötü şartlara maruz kalmadığı? o yüzden biraz şans işi ve alırkende Çook!! dikkat edilmesi gereken birşey! (olur olmaz mağaza ve internet satışı gibi yerlerden KASK ALMAYIN - KAFANIZI ÖLÇEREK uygun olan Bedeni alın ve kalite-maaliyet şartlarını biraz zorlayın, ucuza kaçmayın!)
bu tür güvenlik ekipmanlarını üreten firmalar, yılların tecrübesiyle birçok aşamalardan geçirip bu ürünleri pazarlıyor! internette birçok test ve bilgiye ulaşabilirsiniz, forumda konu açana kadar, ürün bilgisini yazıp hakkındaki bilgiye erişebilirsiniz... ARAŞTIRIN.
Çok doğru, mutlaka kaskı denedikten sonra kapalı kutuda olanından isteyin. Gerekirse başka şubeden getirtsin. Sağolsun benim takıldığım mağzadaki arkadaş bu konuda bana çok yardımcı oluyor. Ben söylemeden kendisi teklif ediyor böyle şeyleri. Siz de bir dünya para saydığınız en önemli güvenlik ekipmanında satın alırken olumsuz bir durum ihtimali olmamasına özen gösterin.
#sürenadam
Kask görevini yerine getirmiş mühim olan kazanın şiddeti alınan darbenin şiddeti.Yaptığı kazayı LS2 veya denk kalitede ürünlerle yaptığını düşünseydi sanırım kask yerine direk "Bir kafa tası nasıl bu hale gelir" yazacaktı :/
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)