İpone zincir yagi kullanan var mi ? Bu ne lanet bisey
Reklamlar
-
Arkadaslar ben son 1000 km dir filan motorun zincirini ipone beyaz renkli zincir yagi ile yagliyorum.
http://www.motosikletim.com.tr/urun/ipone-racing-chain-beyaz-500ml.aspx
Tutkal gibi bisey,bide renkli.bi sikiyorum zincire bi tur atiyorum motorla zincir simsiyah ve camur gibi olmus oluyo.zincirin ortasi kuru gibi ama yan taraflari camur gibi.bende mi bi hata var yoksa yaglayicida mi.az once zinciri temizlemek icin 500ml motul temizleme spreyinin yarisindan cogunu bitirdim.kuru bir bez olmadan asla temizleyemiyorum.Bi fikri olan var mi ?
Reklamlar
-
tutkal gibi çünkü teflon bazlı sprey zincirde tabaka oluşturur iyidir hoştur. oraya buraya zıplamaz.
topraklı bir yola mı girdin yakın zamanda?
gazyağı veya uygun birşeyle eline diş fırçası al iyice temizle zincirini sonra yağla.
Yağı zincirin dışına sıkma. Ön dişli ile arka dişli arasından zincirin iç kısmına sık ki; merkez kaç ile beraber dağılıp yağlama eksik kalmasın
-
zinciri yağlamadan önce temizlememiş olabilir misin, ben üşeniyorum çünkü genelde, servis hallediyo
-
-
benim motorda komple zincir muhafaza var. Yağla bikere, ne sıçrar etrafa nede sağı solu batırır. Bin km sonra bile baksam ne toz,ne çamur olmuş. Zincirin ortası bile yağlı durur. Seviyorum şu motorumu yav
gres yağı bile denedim. Çok sessiz oluyor zincir takımı. Würt zürt çart curt yani.
-
Motorumla bi kere bile toza topraga girmedim.her yaglamadan once de temizleme spreyi sıktım ama zincirin ustte siyah sıvı gibi bisey hep kaliyodu.bugun baya baya bi temizleme spreyi sıktım dis fircasi ve kuru bez ile temizledim ustundeki siyah tabaka gitti.ama bu yag ile yaglayinca bi kac gun sonra gayet temiz yollarda surmeme ragmen zincirin ortasi kuru kaliyo ve yanlarida simsiyah camur gibi oluyo.
-
Zincir koruma yakışır lazım o zaman
-
Zippo's adlı üyeden alıntı
Arkadaslar ben son 1000 km dir filan motorun zincirini ipone beyaz renkli zincir yagi ile yagliyorum.
http://www.motosikletim.com.tr/urun/...yaz-500ml.aspx
Tutkal gibi bisey,bide renkli.bi sikiyorum zincire bi tur atiyorum motorla zincir simsiyah ve camur gibi olmus oluyo.zincirin ortasi kuru gibi ama yan taraflari camur gibi.bende mi bi hata var yoksa yaglayicida mi.az once zinciri temizlemek icin 500ml motul temizleme spreyinin yarisindan cogunu bitirdim.kuru bir bez olmadan asla temizleyemiyorum.Bi fikri olan var mi ?
arkadaşım bende ipone zincir yağlama spreyi kullanıyorum bende öyle birşey olmuyor beyazımsı olduğu için parlıyor temizlerken yanlış yapıyorsun galiba motul kullanıyorum zincir temizleme spreyi benım yaptığım eski bir diş fırçası zincir temizleme spreyini sık aynı zamanda diş fırçasıyla fırçala çok sıkmamaya bak spreyi yağ kalıntısı kalmasın belli olur az bekle aksın yağlar sonra az suyla yıka sonra iyice sil kurula zinciri kuruladıktan sonra ipone zincir spreyini sık motora binmeden yarım bir saat önce yada akşamdan yağla hiç sıçramada olmaz jantlarına ben öyle yapıyorum
-
Forch da aynı etkiyi/sonucu yapıyordu. Salak gibi okadar kullandım, sonra Würth'ü kullanınca aklım başıma geldi
-
11 Temmuz 2012, 22:43
#10
forumda würth ü tavsiye eden arkadaşlar sayesinde ben de edindim kullanıyorum, lakin o kadar kuru ve temiz ki acaba zincirim yağlanmıyor ve ben kullandıktan sonra buharlaşan bi sıvı alıp aldatıldım mı diyorum. zincir o derece kuru ve temiz ki würth koca bi yalan belki de
-
11 Temmuz 2012, 23:52
#11
Ne yazık ki würt, förch ve emsali yağlar zinciri ihtiyacı kadar yağlayamıyor, ben förch yağ kullanıyordum düne kadar, ne zincir pislik topluyor, nede janta sıçrıyor. Neden peki, fazla kuru da ondan, yağlama özelliği düşük. Kardeşimde dl -650 var. Gel zincirini yağlayalım dedim, elimde kaliteli bi yağ var. Ok dedi geldi. Zincirini yağladıktan 3-4 dün sonra. Abi ön dişli kapağından yani ön dişliden sürüşte felaket bi ses geliyor dedi. Sonra orta sehpada tekeri döndürüp kontrol ettiğimizde gerçekten ön dişliden şırıltı geliyordu. O zaman yağ dan kaynaklandığını anlayamadık. Sonra Koray, abi zincir yağ varmı dedi. Var dedim, kaliteli bi yağ gel sıkalım, hazır zincir temizliğide yapmış iyi olur, 2-3 gün sonra (Abi benim ön dişliden ses gelmeye başladı) Haydaaa. Düşündük taşlındık. Ve bu olumsuzluğu, sözde fazla kaliteli janta sıçramayan ama çok kuru olan Förch marka yağın ortaya çıkardığını fark ettik. Ben baştan beri bu ve benzeri yağlar kullandığımdan zincirden hep gelen ses beni hiç kıllandırmıyordu. Çünki bana göre zincirim hep temiz ve kaliteli bi zincir yağı ile yağlıdı. Bu olumsuzlukları gözlemledikten sonra bende hiç beklemeden zincirimi bi güzel temizledim, mazotla falan, bu yağdan arındırdım. Sonra piyasadan sprey gres yağ aldım şeffaf. Zincir yağı. İnanın förch ile zincirim yağlı iken orta sehpada elimle arka tekeri çevirdiğimde 2-3 tur atan teker şimdi 4-5 tur rahat atıyor ve zincirde ki ses çok büyük oranda kesildi.
Yani yağ dediğin zincire nüfus eder, zinicirin üzerinde kuruyup etkisini yitirmez. Yağ dediğin janta sıçrayacak arkadaş. Biz sıçramayan yağları iyi bilirdik. Ne paralar verdik yok castrol yok repsol, bundan sonra piyasa işi şeffaf sprey gress. Piyasadaki zincir yağları ya çok kuru, benim deneyimim gibi yağlama özelliği çok düşlük, tamamen ticari, yada yağlama özelliği iyi ama bakla içlerindeki ve dişlinin dişlerindeki etkisini çabuk yitirerek, zincirde bi çamur ve toz takası oluşmasına sebep oluyor. Bedavadan size iş çıkıyor. Bunlarla uğraşmaya hiç gerek yok. Alın bi sprey gres. onlar bile artık sıvı yağ gibi janta aşırı atmıyor. Hem yağlama özelliği çok iyi, hemde zincirin üzerinde kötü bi pislik tabakası oluşturmadığı için temizlemesi çok basit.
Bu bağlamda förh ve castrol kesinlikle tavisye etmiyorum. Würt denemedim ama bundan sonra zaten sprey gres takılıcam. Hem boş yere para veriyoruz, hemde bi o kadar zincir temizlemeye uğraşıyoruz, birde zincirimiz ihtiyacı kadar yağlanamadığı ile kalıyor, zincir ve dişlilerin ömürleri erken bitiyor. Eskiden würt mü förch mü vardı. Grese devam
-
12 Temmuz 2012, 00:18
#12
Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler.@ethemm76,benimde janta sıçramasın filan gibi triplerim yok ama bu ipone yağda ortası çok kuru kalıyo ve yanlar aşırı yağlı şekilde simsiyah kir toplamış oluyo bildiğin çamur gibi.Buda iyi bişey değil sanırım.Sonuçta ipone dediğimiz marka kaliteli bi marka diye biliyorum.Ben mi yanlış yapıyorum acaba fazla mı yağlıyorum ? Zincirin yanlarını yağlamama gerek var mı acaba,sadece ortasını mı yağlamamız gerekli
-
12 Temmuz 2012, 00:21
#13
Zippo's adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar cevaplarınız için çok teşekkürler.@ethemm76,benimde janta sıçramasın filan gibi triplerim yok ama bu ipone yağda ortası çok kuru kalıyo ve yanlar aşırı yağlı şekilde simsiyah kir toplamış oluyo bildiğin çamur gibi.Buda iyi bişey değil sanırım.Sonuçta ipone dediğimiz marka kaliteli bi marka diye biliyorum.Ben mi yanlış yapıyorum acaba fazla mı yağlıyorum ? Zincirin yanlarını yağlamama gerek var mı acaba,sadece ortasını mı yağlamamız gerekli
Zincirin içinden, bakla içlerine yağı sık, yanlarına değil. Yanlarına sıktığın için sorun oluyorsa suç sende galiba
-
12 Temmuz 2012, 00:44
#14
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Zincirin içinden, bakla içlerine yağı sık, yanlarına değil. Yanlarına sıktığın için sorun oluyorsa suç sende galiba
Yanlarınada bakla içine doğruda sıkıyorum Yanlar çamur gibi oluyo.Ama baklalarda çok kuru kalıyo bu kadar kıvamlı bi yağ olmasına rağmen
-
12 Temmuz 2012, 02:00
#15
-
12 Temmuz 2012, 03:07
#16
ferdinand arkadasım su an gördügüm kadarı ile zincirler tertemiz görünüyor. sanki yag yok gibi ama aslına bu yaglanmıs hali degilmi? sanki hic yag yok gibi duruyor mtoru aldıgımız günden ne kadar sonra yaglamamız gerekiyor zincirleri ben daha 270 km deyim yaglamam gerekirmi ?
-
12 Temmuz 2012, 03:18
#17
Evet bu yağlı hali.
Ben kullanım kılavuzuna bağlı kaldım 1000 km de bir temizleyip yağlayacağım,
Uzun yola taşa toprağa girersem 300-500 km lerde bir ara yağlama yapabilirim koşullara göre ama genelde tertemiz yollarda kullandığımdan şimdilik kullanım kılavuzu ne diyorsa o
-
12 Temmuz 2012, 10:34
#18
Ben ilk motoru aldıgımda CBF 150 2000km de bir standart bakımında servis yaglıyordu neredeyse 1 yıl boyunca zincir yagalmadım ama motoru düzenli kullanıyordum neredeyse 2-3 haftada zaten 2000 km yol yapıyordum. Bu gune kadarda hic zincir temizlemedim 28.000 km de zincir dişli takımını değiştim ( 6 ay askerdeyken zincirim paslanmıştı o zincirle ege turu yaptım zincirim uzamaıştı.) sonrasında cbf de sıvı gras kullanmaya başladım jantlar igrenc oluyordu ama zincirden ayna bir şikaetim hic olmadı. Gt 250 için teflon bazlı bir yağ aldım bakalım nasil olcak aldığım ürün "Förch Zincir Spreyi 500 ml" bu sanırım önce bir zinciri temizlemem gerekecek bu işleri hic sevmiyorum
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
12 Temmuz 2012, 13:22
#19
Zincir aksam yaglanmali en az bi 5-6 saat kullanmayacaksin ki yag uzerine bi yapissin ben castrol kullaniyorum yillardir ozellikle yaz aylarda kucuk capli da olsa sicrama yapiyor izmir sicaginda Zincire ne surersen sur erir
-
12 Temmuz 2012, 14:11
#20
zenon adlı üyeden alıntı
Ben ilk motoru aldıgımda CBF 150 2000km de bir standart bakımında servis yaglıyordu neredeyse 1 yıl boyunca zincir yagalmadım ama motoru düzenli kullanıyordum neredeyse 2-3 haftada zaten 2000 km yol yapıyordum. Bu gune kadarda hic zincir temizlemedim 28.000 km de zincir dişli takımını değiştim ( 6 ay askerdeyken zincirim paslanmıştı o zincirle ege turu yaptım zincirim uzamaıştı.) sonrasında cbf de sıvı gras kullanmaya başladım jantlar igrenc oluyordu
ama zincirden ayna bir şikaetim hic olmadı. Gt 250 için teflon bazlı bir yağ aldım bakalım nasil olcak aldığım ürün "Förch Zincir Spreyi 500 ml" bu sanırım önce bir zinciri temizlemem gerekecek bu işleri hic sevmiyorum
Ben de CBF150'yi her 500 ile 1000km arasında yağlıyordum, zincir-dişli 32.000km'de değişti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)