ya ben fazla pesimistim, yada siz alis harikalar diyarındasınız.1-2 kişi bu şekilde diye genelleme yapamazsın çoğunluk bu şekilde olsa olabilir ama SS cilerin çoğu bu şekilde olmadığı için bu şekilde bir genelleme yapman yanlış olmuş!!!
ya ben fazla pesimistim, yada siz alis harikalar diyarındasınız.1-2 kişi bu şekilde diye genelleme yapamazsın çoğunluk bu şekilde olsa olabilir ama SS cilerin çoğu bu şekilde olmadığı için bu şekilde bir genelleme yapman yanlış olmuş!!!
biri beni uyutsunnnnnnnnnnnnnnnnnnn
''KARANLIĞA IŞIK TUT''
Güzel kardeşim, Aynı şeyleri söyledim zaten;
Herkes bildiği gibi yaşar kimseyi adam etme gibi derdim yok. şayet öyle bir derdim olsaydı, bob marley müziğiyle yapmaya çalıştığı şeyi bende pozitif cümleler kurarak yapmaya çalışırdım. ben fütursuzca gözlemlerimi yazdım, hepsi bu.
Allpower'a kısmen katılıyorum, şu şekilde:
Kullanıcının ilk mesajda belirttiği şey tüm motor türlerinin kullanıcılarında var, SS kullanıcılarında ise oranı daha yüksek.
Hatta belki şöyle:
Scooter kullanıcılarının %60'ı kasksız kullanır, motordan anlamaz, kebapçıda çalışır. Doğru mudur?
Commuter kullanıcılarının %80'i kuryedir, motoru iş için kullanır, doğru mu?
Enduro kullanıcılarının %60'ı senede bir defa toprağa çıkar, doğru mu?
SS kullanıcılarının %80'i "300 gördüm" der, yaz sonu motoru satar, doğru mu?
Harley kullanıcılarının %70'i ensesi kalın amcalardır, doğru mu?
Naked kullanıcılarının %40'ı "hayatta SS almam" deyip SS motorların çıplaklarına binerler, doğru mu?
Kısmen arkadaşın yazdıklarına katılıyorum. Yazılanların çoğu tartışmaya açık şeyler olmakla birlikle
geçen konuşmalarda zaten değinilmiş, toplum olarak bir konuyu ortaya koyup tartışma kültürünü
edinememiş olduğumuzu düşünüyorum.
Ben insanların girdiği mekan gibi kullandığı alet veya taşıtların onların üzerinde bir davranış kalıbı
oluşturduğuna inanıyorum.
Altınızda ferrari veya porche ile trafikte ilerlerken hızınızı diğer araçlar kadar veya
daha azda tutabiliyorsanız helal olsun size.
Racing kullanan biri kılığıyla kıyafetiyle oturuşuyla motordan inişiyle ne endurocuya benzer ne çapırcıya
farklıdır farklı olmak zorunda kalır. Makine zaten güçlü dikkat çekici, yani iddalı.
Siz de iddali görünmeye başlarsınız bir süre sonra. Haliniz hareketiniz mülayim olamaz makine buna izin vermez çünkü.
Taksim girişindeki o pespaye ss çilerin görüntüsü(Veya caddedeki kasksız,dövmeli,korumasız ama ses hızına yaklaşmaya
çalışan apaçileringörüntüsü fark etmez) bende güzel duygular uyandırmıyor kimse kusura bakmasın. Bunlarda benim görüşüm
hepsi doğru diye bir iddiası da yok.
bu model bir aracı kullananları aynı kefeye koymak gibi bi hata yapamam.
cup,scuter,enduro,turing,son olarak 15 gün evvel ss makina aldım sürekli birlikte gezilere gittiğim arkadaşlarımda cbf 150,ybr125,er5,gibi makinalar var ne arkadaşlarıma küçümseyici bir gözle bakarım böyle bir şeye hiç bir zaman hakkım yok nede onlar bana gıpta ile bakarlar,motosiklet gönül işidir,aşktır söylediğin bir çok şeye katılıyorum ss cilerin çoğu artist, diğer makinacılarla pek muhatap olmazlar buda onların öküzlüğüdür, ne oluyor yani ss binince en nefret ettiğimde markacılık,çok bilmişlik yapanlar ss binen çok öküz gördüm ama diğer makinalarada binen eğitimsiz,kuralsız,seviyesiz,apaçi gördüm bence motosiklete binen kişinin eğitimli olması şart.
Sevgili kütük,
Türkiye'de yasamadigim için benim tabi ki sizin gibi gözlemlere dayali bir yorum yapmama imkan yok ama senin siniflandirmalarin için bir iki kelam edeyim.
Scooter zaten adi üstûnde,
bir motosiklet degildir.
Scooteerdir.
Zaten motordan anlamayanlar, kisa mesafe ulasim, pratik ve rahat kullanim için üretilmistir.
Bu özellikleri sebebiyle kebapçilarin, pizzacilarin kisacasi servis yapan herkesin scooter tercih etmeleri gayet dogal ve maddenin amacina uygundur.
Aslinda buna ögrencilerin de katilmasi gerekir.
Fakat maalesef ülkemizde saçma sapan ehliyet sistemi buna imkan vermemektedir.
Kaykay için ehliyet gerektirmeyen sistemin scooter için ehliyet istemesi ve bu ehliyet dalgasina 17 yas gibi oldukça gecikmis bir alt sinir getirmesi komiktir, degismesi gerekir.
Kask mevzusu ise benim daha önce yazdigim cümleyi bilinçli kullanici, bilinçsiz kullanici seklinde degistirerek tanimlanabilir.
Zaten bunun için üretilmislerdir.
Scooterlarin gücûnün yetmedigi yerlere ulasmak için bir üst siniftir.
Yani is motorudur.
%60 çok iyimser bir rakam.
Enduro motosikletler toprak için uretilmis motosikletler degildir.
Fakat toprakta da gidebilecek motosikletlerdir.
Türkiye gibi yolun az ilerisinde sizi neyin bekledigini bilmediginiz ülkeler için gayet ideal motosikletlerdir ve kullanicilari için mantikli tercih yapan insanlar tabirini kullanmak çok da yersiz olmayacaktir.
Yaz sonu motorlarini satmalari hakkinda yorum yapamam ama 300 gördüm mevzusu gayet komiktir.
Motorlari o hiza ulasabilse bile bunu göremezler.
Türkiye sartlarinda evet bu kesinlikle dogru.
Hatta belkide %90
Ben burada biraz romantik takilacagim.
Ben motosiklet hayatima mopetle basladim.
Etrafimizda en çok gördügümüz motosikletler çiplak motosikletlerdi.
Yani bundan 30 kusur yil önce birisi motosiklet dediginde aklimaza, karenajli acar yaris motosikletleri ya da bol kromajli cruiserler gelmezdi.
Hayallerimizin üst noktasi saftli Bmw lerdi.
Yani bizim kusak motosiklet deyince çiplak tabir edilen motosikletleri anliyor.
Hani sana güzel bir kiz resmi çiz desem,
bir seyler çizersin ve bu genelin begendigi fizik ölçülerine uygun olur.
Ama sarisin mi, esmer mi,kumralmi, kizilmi?
o senin begenine kalmis.
Ama biz herhalde kzin rengine takilmadan,
çiplak çizeriz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Abi üstteki tamamen uydurduğum bir şey, daha iyisini de uydururum
Demek istediğim, temel soru GSX-R1000 kullanıcıları arasında mı "motorcu olmayani motosiklet sahibi olan" adam oranı daha yüksek, BMW R1200GS kullanıcıları arasında mı olmalı. İkisi de aşağı yukarı aynı para ama benim oyum ilk şıkka
yorumunuz, bir film repliğini aklıma getirdi "sahip oldukların zamanla sana sahip olur" (fight club)Racing kullanan biri kılığıyla kıyafetiyle oturuşuyla motordan inişiyle ne endurocuya benzer ne çapırcıya
farklıdır farklı olmak zorunda kalır. Makine zaten güçlü dikkat çekici, yani iddalı.
Siz de iddali görünmeye başlarsınız bir süre sonra. Haliniz hareketiniz mülayim olamaz makine buna izin vermez çünkü.
cbr 125 rrımla 190 gördüm
Arkadasim senin ss cileri elestirdigin gibi bende senin yazindan yola cikarak seni elestirmek istedim.
Hocam demissin ya herseyi bildiklerini zannedderler diye oyle bir konusmussunki dunya genelindeki butun ss cileri taniyomus gibi (motorlar ve motorcular hakkinda herseyi biliyormus gibi yani ).
Birde sabit fikirlilerdir demissin ya ss ciler soyledir , boyledir diye yazman bu konuda seninde sabit fikirli ve onyargili oldugunu gosterir.
Son olarakta kimseyi adam etme niyetim yok ve bir arkadasa 40 sendir kullaniyosan bodoslama dalabilirsin demissin , burda kimsenin kimseyi adam edemeyecegini dusunuyorum (farkli dusunen acizler olabilir elbet) ama beni degil buradan isterse krali gelsin seni adam ederim vs gibilerinden konusamaz bence burda yanlis cumle secmissin ve foruma konu aciyorsan herkes bodoslama dalabilir motoru daha alamadim ama benim daldigim gibi.
Kisacasi ss cilerle ilgili soyledigin herseyde kendinle celismisin boyle konusursan sonra actigin konularda kimse seni sallamaz.
[COLOR="#FF0000"][U][I][B][/B][/I][/U][/COLOR]You don't Need Anything To Enjoy Life,You Already Have A Life To Enjoy Everything.
unutun gitsin bunlari. herkes hangisine binerse binsin hepsi sonucta 2 teker....
Şimdi gazcı var super sportcu var. Şehirde efendi gibi SS'ini kullanan, tulumunu giyen, orijinal egzozla gezenlere imrenerek bakarım, saygı duyarım.
Birde gazcı dallamalar var:
Plaka motorun kıçına girmiştir yada yoktur.
Kask koldadır ya da yoktur.
Egzoz abartılıdır ya da direkt yoktur.
Üzerinde adama benzeyen biri görünür ama yoktur...
Bu tip gazcılar, tarif ettiğin gibi tipler. MT'de de epey bi var bunlardan. Asarım keserim havalarındalar beni de hiç sevmezler. Cadde de görüyorum mesela; barlar sokağının önünden ss ile bağırta bağırta defalarca geçen adamlar var. Adamın dünyası barlar sokağından caddeye çıkmak ve hemen ilk dönüşten geri dönmek. Gece bitene kadar 100 lap yapıyorlardır herhalde. Ne zaman görsem gülüyorum bunlara.
www.motorumla.net
motosiklete olan merak ve ilgi fetişizm iç güdülerinede bağlı değil mi?
puta tapmak gibi veya bir cisme hayranlık duymak asırlardan beri varolan şeyler...
supersport motosikletlere baktığınızda etkilenmiyor musunuz? hatları, çizgileri, renkleri... kışkırtıcı değil mi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)