Duyarlı vatandaş, motorsikleti ve motorcuyu seven Uğur Abi' ye bir teşekkür de benden
Duyarlı vatandaş, motorsikleti ve motorcuyu seven Uğur Abi' ye bir teşekkür de benden
Bu paylaşımdan çıkaracağımız ders şu sanırım. R1 alıyorsanız piste çıkın.. lakin bozuk yollar, yoğun trafik ve abs si olmayan bir R1 tüm eğitimleri almış olsanız bile sizi böyle hatalar yapmaya zorlayabilir. Arkadaş gibi fazla özgüveniniz varsa ohhh motor yaa bu motoru almasam şimdi yazamıyor olurdum dersiniz. Veya gelin beni dinleyin, sağ duyulu olun bozuk yollarda gazlamayı bırakın, virajlarda güvenlik nede olsa züper ohhh ohhh diyip gazlamayın, gazı dikkatli açın. Herşey sizin elinizde, 250r 600rr da r1 de hepsinin mantığı aynı olay siz de bitiyor.
Güzel bir tankslapper örneği :D Ne gidon amotrisörü var nede diğer güvenlik önlemleri olan tek şey doğuştan gelen yetenek..
http://www.youtube.com/watch?v=YrlZN5DJCf8
Çekiş kontrol ve ABS bence oldukça önemli, heleki biraz acemilik varsa bunalrın motosikletinizde olması ufak tefek kazaları önleyecektir,
şöyleki 90 derece şehiriçi cadde dönüşlerinde arka tekerin atmasını önler, (1000rr da dişi kalmamış ayna gibi aslfatta başıma 3-4 kez başıma gelen birşey, acemilik varsa dengeniz bozulabilir yada aniden asfalta tutunan teker motorun üstünden sizin fırlamanıza sebep olur), arkda lastiğin zırt pırt patinaja almasını engeller, daha çabuk bitmesini önler.
abs ise asfaltta olan toz toprak yada panik frende kilitlemeyi önler, yine ayna gibi olmuş asfaltın yada yerdeki yağ birikintilerinden dolayı tekerin kilitlenmesi sonucu düşmeyi engeller, ve bu tür zeminlerde daha iyi duruş sağlar. Sürücü kaynaklı frenleme hatalrının önnüe geçer.
Olmaması ise heryerde daha korkak gidersiniz, belkide bir şekilde gaza yüklenmeyi ve ani frenle durmayı yapıp durmazsınız.
Çok yanlış bir ders çıkmış ne yazik ki. Sizin disinizda 2 kisi daha ayni sonuca vardi ama defalarca okudum ben ve geriye kalanlar baska anladin. Ben ozetliim bari:
SS'te cc buyultecekseniz ve motoru tedirgin olmadan, rahat, kendinizi kasmadan ve yormadan kullanmak istiyorsaniz mutlaka iyi bir egitim alin; bu sart. Egitimsiz olur mu olur. Direkt 1000likle de baslayan var ama bence cok cok riskli ve tehlikeli. Ayrica hic bir zaman olmasi gereken surusu yakalayamazsiniz.
Ikinci nokta ise 600lugu atlayip direkt litrelik almayi dusunen arkadaslar ise mutlaka uzerinde cekis kontrol, ABS gibi guvenlik onlemleri olan marka model motorlar secmeli bana gore. Cunku bunlar ilk etapta cok isinize yarayacak, motora adaptasyonunuzu kolaylastiracak seyler. Zamanla kapatmak elinizde.
Yine yanlis anlasilan bir sey yazimda her egitim sart yazdigim yerde elektronik guvenlik onlemleri de olmasa ki kapatip denendiginden bahsettim daha once ben ne yapilacagini biliyordum. O nedenle once duzgun bir egitim, yeterince tecrube, bol pratik, sonra duzgun ekipman, son olarak yuksek cc motor diyorum artik son kez. Hayat sizin can sizin bana katilmiyorsaniz buyrun bildiginizi okuyun...
Cok dogru ve kesinlikle katiliyorum
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
Büyük cc ile ilgili tüm ön yargılarımın yersiz olmadığını açıklayan bir test.Gerçekleri yazdıp dürüst oldugun için teşekkürler.Adı üstünde SÜPER SPORT.Sporcumusun ? Limitleri uygun ortam ve ekipmanla zorluyormusun? Normal trafikte araç içinde emniyet kemerini takmaktan aciz vatandaşlarla dolu bir ortamda ki normal trafik demek savaş alanı demek yani fazlasının konuşulması yersiz ve gereksiz.Ellerine emegine sağlık.Tarafsız ve objektif olmak budur yani.
Gozumden kacmis cok pardon; cok tesekkurler
---------- Post added at 23:29 ---------- Previous post was at 22:13 ----------
Ne demek Keske herkes ayni durustlukle yazabilse. Ama bizde en iyisi benim malim mantalitesi oldugu icin bunu beklemek biraz zor :(
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
Selam..
Motorunun gaz kolu tepkisini aşırı bulan arkadaşlara ufak bir bilgi vermek istedim. Rizoma'nın elçiklerinden taktırdım Hornet 900'üme. Taktırırken uzun dönüş sağlayan dişliyi taktırdım. Gaz kolunun aşırı hassaslığı gitti, çok daha rahat bir sürüşü oldu. Güç yine istediğim zaman elimin altında fakat çevrim daha uzun olunca çukurlarda daha rahat. Kawasaki Er-5ten geçtim, sanırım 1000km. filan oldu, gayet güvenilir bir gidişi var.. idiot detektörünü yüzde yüz uygulayamasam da -şerit tacizinden ötürü- ara bırakıyorum; sürpriz olabilecek yerlerde tın tın gidiyorum.Hızlanması durması güzel fakat büyük sorumluluk. Eskiden olduğundan daha geniş bir alanı hesaplamak durumunda kalıyor insan. Acil durumda karar mekanizması hızlanma potansiyelini de değerlendiriyor, istesen de istemesen de. Ben her yerden geçerim sendromuna da yakalanmamak lazım. Kısaca zombi gibi gidersen başına bişi gelir 2 2 dört Ama zevkli, arkaya patinaj çektirmek de ayrı güzel. paranoyak bi sürüş tarzıyla pek sorun yaşamıyorum. Eski motorumda patlak arka amortisörle dönemeci teker kaldırıp döndüğümü bilirim(patlak olduğundan haberim yoktu), nice şeyler atlattım soğukkanlılıkla (Gs 500ümün otobanda yatak sarıp kitlenmesi gibi) dolayısıyla kendime güvenim var ama yollara ve sürücülere asla. Bu işi kendini eğiterek yapmak çok zevkli ve Hornet 900 benim için trafiğe kapalı alanda oyuncak gibi, en çok da bu özelliğini seviyorum. 600f - 1000rr gibi dönüş açısı dar ve ısınan bir makine düşünüyordum başta, görüntüsü güzel diye. Sonunda Hornet'i aldığıma çok memnunum çünkü şehir içinde sorun çıkarmıyor ve vücudun bir parçası gibi rahat. Merak ettiğim bişi var; Cbr 600f mi yoksa 900 hornetinmi gaz kolu daha hassastır?
Yukarıda cümlelerim düşük olmuş kusura bakmayın, düzeltmiştim ancak alel acele dışarı çıkmam gerektiğinden hızlı copy paste sonucu yine eski hali gitmiş.
Çekiş kontrol olmayan gsxr1000 nin kazası:
http://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4
Çekiş kontrol ve ABS bence artık motosikletlerin olmazsa olmazıdır.Özellikle Super Sport motosikletler için bence hayati önem taşıyor.En azından bana göre bu sistemler olduğu zaman insan daha rahat yolculuk eder.
ANGARAJ
Yeterli eğitim ile 3,000km dolduğunda bu noktalara gelinebiliyor
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
Günümüz de 600'lük motosikletler 1.000'lik ss'ler kadar güvenlik sunamıyor. Dolayısı ile 1.000'lik ss motosiklet kullanmak, 600'lüğe göre daha kolay ve güvenli.
Şöyle ki, örneğin sıfır bir abs'li zx10r aldığınız da,
1. Kaydırmalı debriyaj.
2. Abs.
3. Gidon amortisörü.
4. Çekiş kontrol.
5. Sürüş modları vs. hepsi üstünde fix geliyor.
Halbuki 600'lükler de bunların bir çoğu bulunmamaktadır. Mesela gsxr-600'de mod dışında bir şey yok. Çoğunda gidon amortisörü de oluyor o kadar. Abs ise hiç bir 600'lük ss'te yok. Bir tek 600F'te var. O da saf kan ss değil zaten. Diğer yandan ara hızlanmalar ve top speed dışında, zaten performans olarak bir birlerine yakınlar.
Kısacası, maddi sıkıntı yoksa ve zx10r, s1000rr, panigale gibi motosikletler alınabilirse, bence 1.000'lik alınabilir. Ama ikinci el eski model 1.000'lik söz konusu ise, bence uzak durulmalıdır. Kişi zaten yeterli tecrubeye sahipse, donanımsız motor sıkıntı yaratmayacaktır.
Açıkçası bu tip fikirlere önceden çok karşı biriydim. Fakat günümüz de sunulan teknolojiler, bir çok korkumuzun önüne geçmemizi sağlıyor. Sunulan modlar ve diğer özellikler sayesin de, 1.000'lik motorlar 600'lüğe oranlara daha fazla teknolojik donanımlar sunuyor kullanıcılarına. Zaten günümüz de 600'lük sınıfa talep gün geçtikçe azalmaktadır. Ben 1.000'lik motorumun gücünü moddan kısıtlayıp, 600'lüğe düşürebiliyorsam, neden 600'lük alayım ki değil mi? Üstelik bunun yanında, 600'lüğün bana sunamadığı bir çok güvenlik donanımına sahip olacağım.
Önümüz de ki bir kaç ay içinde 600F almayı düşünüyordum. 600F almak istemem de ki sebep, bana abs'yi sunmasıydı. Fakat bir kaç gündür biraz çılgınlık olarak görülecek olsa da, zx10r abs almaya karar verdim. Bunun sebebi ise her ne kadar güçlü olursa olsun, bana yeterli bir sürüş güvenliği sunacak olmasıydı. Yukarı da yazdığım nedenler de eklenince, sanırım benim için mantıklı olanı budur.
Bu demek değildir ki, diğer kişilere de bu yolu izleyin diyorum. Aksine bu forum altında konuşulduğu gibi, eğitimin ve tecrubenin çok önemli olduğunu söylemek istiyorum. Ben eğitim alan biri olmamış olsam da, en kısa sürede kendime vakit yaratabilirsem eğitim almaya İstanbul'a gitmeyi düşünüyorum.
Saygılar.
Önce emniyet, sonra hareket...
Evet ben de katılıyorum o yüzden bu yolu seçtim. Ama unutulmaması gereken bir şey var ki yine de elzem olan şey 600 ve üstü cc SS'lere geçmek için alt yapının tam olması. Yani temel sürüş tekniklerini çok iyi biliyor olmak gerekiyor yoksa ne çekiş kontrol ne de ABS sizi ciddi kazalardan koruyamaz.
Güç modunu saymadım çünkü sanılanın aksine güç modları ile 1,000lik motor 600'lüğe indirilemiyor. Güç modları temel olarak gaz tepkisini ayarlıyor. Yani siz en düşük modda atıyorum 60% açtığınızda 40% gaz veriyor ve yavaş yavaş açılan miktara ulaşıyor güç. Yani beygirler daha ehlileştirilmiş bir biçimde salınıyor.
Ayrıca hatırladığım kadarıyla Honda 600rr'larda opsiyonel ABS vardı
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
Elbette, eğitim çok önemli. Fakat, maalesef hepimiz eğitimler'den faydalanamıyoruz. Ben eğitim almak çok isterim. Maddi olarakta bir sıkıntım bulunmamaktadır. Ama benim en büyük sıkıntım zaman. 2001 senesinden beri motor kullanan ve yan bile yatırmamış biri olarak, bu tercihi yaparken bile içimde bir tedirginlik olduğunu söyleyebilirim. Çünkü güç büyüdükçe, sorumlulukta büyüyor. Bir şeyin bilincin de olup kullanmak ap ayrı, eğitimsiz bir şekil de kullanmak ap ayrı bir olay. Kendimi ne kadar geliştiren bir insan da olsam, ileri de inş. bir zaman yaratır ve bu konu da eksikliklerimi gideririm. O zamana kadar bildiklerimle yetinip, dikkati elbette ki elden bırakmayacağım.
Cbr 600 konusuna gelirsek, abs olması tercihimi etkileyemeyecek. Çünkü ilk tercihimi 600F'ten yana yapacaktım zaten. Abs tek başına tercih için yeterli gelmiyor artık bana .
Mod konusun da sizin dışınız da arkadaşlar faydalanmak isterse diye link paylaşmak isterim: http://www.motosiklet.net/forum/moto...s-sistemi.html
Cevaplarınız için teşekkür eder, kazasız, belasız sürüşler dilerim.
Önce emniyet, sonra hareket...
Verdiğin bilgiler ve harcadığın zaman için teşekkürler.
Umarım fırsat yaratabilirsiniz, çünkü cidden çok ciddi değişiklik oluyor insanda
Bu arada o yazıda yanlış olan şöyle bir şey var:
Bu ifade yanlış anlaşılan kısım zaten güç modları ile ilgili. Suzuki'de bile yıllara göre o modların işleyişi fark gösteriyor. Markalara ve modellere göre bu işleyiş büyük farklar göstermekte. Yani bu güç modlarına güvenip de yüksek cc tercihi yapmak yanlış olur. Okuyacak arkadaşların aklında bulunsun ;)istediğin konuma getirisin 600,750,1000cc olarak kullanabilirsin makinayı.Öylede düsünebilirsin işi
Ben teşekkür ederim vakit ayırıp yorumda bulunduğunuz için
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
teşekkrler çok güzel bi yazı olmus anlatımda çok hoş sonuna kadar okutyr
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)