Ben bu kadar yazıdan sonra sürüş kontrol ne hala anlamadım biri cahile anlatırcasına anlatsın bana
Ben bu kadar yazıdan sonra sürüş kontrol ne hala anlamadım biri cahile anlatırcasına anlatsın bana
Ne Adamlar gördüm Altında Motor Yok. Ne Motorlar Gördüm Üzerinde Adam Yok.....
Ya hocam dogrusu senin makineyi ilk gordugum de hani insanin hayalinde hep olurya bir araba veya motoru herhangi birseyi soyle guzellestiririm boyle yaparim daha guzel olur diye cok durust bir sekilde senin ninja hayal ettigimden bile guzeldi yani bende iste para derdim yokta ailem biraz karsi cikmaya basladi is ciddiye binince alinca beyaz alip bir yoshimura takip ebayde guzel grenaj lar var onlardan takip 2.yolcu kisminida kapaticam birde fren sikma yerlerini degistiricem toplam 1100 dolar gibi bir maliyeti olacak bana hani dedim seninkiler cok tutmadiysa seninki gibi bisey yapicaktim ama 6000 yapamam zaten 600 luge hazirlanmak icin alicam cok masraf olur bana birde son olarak kaca sattin senin makineyi eger burdan yazmak istemezsen mesaj atarsan sevinirim isin acikcasi sunu merak ettim satarken emeginin karsiligini aldinmi ?
Oncelikle tesekkurler Simdi burdan da bir polemik patlak vermesin ben de ABS olmasindan yanayim, hatta opsiyonel olsaydi onu da secerdim Yamaha da ozellikle yagisli gunlerde kullanmak icin. Ben sadece kendimce firmalarin neden koymadiklarini aciklamaya calistim, daha dogrusu kendimce fikrimi belirttim. Bu arada fren yaparken kacis manevrasi arabalar icin olan bir sey hocam onu karistirmamak lazim. Motorda manevra yaparken 25km'nin altindaysaniz kontra teknigi ile yani motoru yatirarak olur. Motor yatikken de onu kitlemeseniz bile on frene sert yuklenildigi anda (ABS bagimsiz bir seyden bahsediyorum) motor yatar. Yani ileri surus tekniklerinde detayli verilen panik fren ve engel kacis hareketi kombinasyonu bu durum icin ve bahsettigim gibi olayin ABS ile ilgisi yok. Egitimlerde ABS'li motorlar da vardi onlara yapilan aciklamalar dogrultusunda yaziyorum. Frenajin ardindan engel kacis yaparken fren kullanilmiyor zaten. Dedigim gibi her seyin basi egitim.
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
Bahsettiğim şey şu, http://www.youtube.com/watch?v=H6HN7m7xcs0, amerikan motosikletli polislerin kullandığı bir alıştırma bu. Video'daki oldukça yavaşlıyor ama daha iyi gösteren bir video bulamadım şimdi .
Bu arada motordan gelen sesten devreye giren ABS duyuluyor :D.
Tamam iste bahsettigim bu benim de. Aldim bu egitimi ve bir ileri seviyesini. Motor ne kadar yavas duruyor o da acikca gozukuyor Bahsettigim de bu once frenleme yapiliyor sonra fren birakilarak (ki ABS nin isi orada bitiyor) engel kacis yapiliyor. Bunun bir ileriki seviyesinde de ortadaki kukalar kaldirilip hoca orada dikiliyor, bundan cok daha yuksek hizda gidiyorsunuz ve frene baslama noktaniz belirdi (bu seviyede ABS'ler kapatildi cunku devreye girince durulmasi ve kacis yapilmasi gereken nokta kaciriliyor) ve son ana kadar saga mi sola mi kacacaginiz belli degil son anda hoca el isareti ile gosteriyor size. Umarim anlatabilmisimdir bu sefer
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
gerçekten emek verilmiş bi yazı olmuş eline sağlık
motorun birkaç resmini at ta gözümüz gönlümüz açılsın 2012 r1 tasarım bence harika
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
ben ybr 125ten sonra R6ya geçtim fazla zorluk çekmedim ama trafikte yoruluyordum devamlı mola veriyordum bi süre sonra geçti şimdi bunu satıp gsxr1000 almayı düşünüyorum
2009da ybrmi aldım 1 sene sonrada 2010da R6mı aldım hiç sorun yaşatmadı bana bakımlarını tam zamanında yaptırırım ama yetmiyor artık 1000lik şart suzukiye geçmek istiyorum k9 gsxr1000 projem var bunu elimden çıkartır çıkartmaz gsxrı alıcam hayırlısıyla.senin makinen yeni hayırlı olsun kazasız belasız cezasız kullanmanız dileğimle iyi sürüşler
Tebrik ederim gerçekten cesaretinize hayran kaldım. Fakat aklıma şöyle bir soru geldi sormadan edemedim.
İlk motorunuz ninja 250r. Ve onu satılığa çıkarmışsınız sanırım ama o kadar eğitim almanıza rağmen sadece 4000 km yapmışsınız. Az değil mi?
4000 km'de ne kadar trafik tecrübesi elde edilebilirki. Yeni motorunuz ile bu kadar az trafik tecrübesi ile trafikte yol almanız bana göre çok tehlikeli. Bu konu hakkındaki görüşleriniz nedir merak ettim.
(Yanlış anlaşılmasın ben de cbr 250r ilk motorum ve 10000 olmak üzere, gecen yıl ekimde aldım. Neredeyse her gün biniyorum, işe gidip geliyorum. Mesela benim R1i alıp trafikte kullanmam için 40 fırın ekmek yemem lazım hele ki istanbul trafiğinde)
R1i sadece gezi amaçlı mı kullanıyorsanız kısmen risk azalır kanaatindeyim.
Tekrar hayırlı olsun, kazasız belasız sürüşler.
dostum tebrik ederim. bu sitede senin gibi arkadaşlar sayesinde kendimi yalnız hissetmiyorum. bende motor hayatıma geçensene 14 martta cbr 125 ile başladım 25 aralıkta cbr 1100xx e geçtim. hoş karşılayan dostlarım olduğu gibi. yazılarımı korku ile okuyacaklarını söyleyen insanlarda oldu. işin aslı ben senin gibi eğitimde almadım. ilk motoruma binerkende gittim hayatımdaki ilk sürüşü yaparak aldım. 1100 xx e geçtiğimdede herhangi bir eğitim almadım. Ama alınması lazım tabi. ben sadece ilk zamalar aksiyona çok girmedim. Neyse konuyu senden başlattım bana getirdim. sonuç olarak senin gibi dostları mtde görmek güzel. Tekrar tekrar hayırlı olsun umarım bir gezide tanışırız. sen yarın sakaryaya festivallere gidecek misin?
Tavuk döner ben yolumdan dönmem Az çene, çok sürüş
Selamlar. İlanı verdiğim zamakı kilometreydi o. Satarken 5,000in üzerindeydi km. Buna ek olarak da motorla her çıktığımda mutlaka panik fren, engel kaçış v.s. tarzı temel hareketleri çalışıp mükemmelleştirmeye gayret gösterdim.
Öncelikle trafik anlamında motordan önce 15yıl 500,000km üzerinde arabayla trafik tecrübem var. Yani trafiği okumak, yol bilgisi, yol durumu, acil durumlar v.s. hiç endişem olmadı motora başladığımda ve hiç rahatsızlık hissetmedim. R1e geçince de trafikle ilgili bir sorunum olmadı. Motoru ben ulaşımdan çok gezmek için kullanıyorum. İşe geldiğim zamanlar da oluyor ama genelde iş ev arası çevre yolu tadında yollar. Abuk sabuk trafiğe pek girmiyorum, zaten bu tarz yollarda kullanmak için SS alınmaz Yani özetle cafe motorcusu değilim. Yol yapmaktan keyif alıyorum Dediğim gibi zaten SS'ler trafik kullanımına müsait değiller. İki ışıkta durduğunuz an fan açılıyor ısı 105lere ulaşıyor ve üzerinde durulmuyor motorun.
Ama trafik konusunda haklısınız. Hiç adam akıllı araba kullanmamış trafiği okumaktan bir haber SS kullanarak başlayan (Ninja250 sonra 600cc) tanıdıklarım var onları seyrederken yüreğim ağzıma gelip duruyor. cc'den bağımsız olarak mutlaka herkesin iyi bir trafik tecrübesi olması gerekiyor
---------- Post added at 15:50 ---------- Previous post was at 15:42 ----------
Hayırlı olsun hocam size de Ama eğitimi atlamamak lazım. Pek çok şeyi yanlış yapıyor yoksa insan. Doğrusunu öğrenince çok daha rahat ve yorulmadan kullanıyorsunuz motoru hakim olarak ve güvenli bir biçimde. Yine de fırsatınız olursa tavsiye ederim ;)
Ne yazik ki gidemiyorum festivale. Önümüzdeki Cuma'ya kadar biraz yoğunum. Pek motora da binemeyeceğim :( Umarım başka bir etkinlikte tanışmak nasip olur
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
valla hocam eğitim almadım ama çokta büyük bir eksiğim kalmadı zaten çok fazla limit aşan biri değilim. cbr 125 i 9 ayda 17500 km kullandım cbr 1100 xx i de 6 ayda 15000 km kullandım. şehir içi trafikte şehirler arası yollarda siste çiğ de yağmurda çamurda karda ve buzda sürdüm artık eksik kalmadı gibi birşey ;) bi ara ileri sürüş tekniklerine gitsem mi dedim ama pistte kullanmayacağım için gerek olmadığını düşünüyorum
Tavuk döner ben yolumdan dönmem Az çene, çok sürüş
İşte bu yüzden önerdim zaten 100binleri devirmiş motorcu abilerimiz bile eğitimlerden sonra bunca yıl doğru bildiklerinin yanlış olduğunu anladıklarını ve artık çok çok daha rahat ve keyifli kullanmaya başladıklarını söylediler. O yüzden gitmek görmek lazım İleri sürüş teknikleri de pist için değil hocam bilakis şehir içi ve yol kullanımları için bir eğitim bu arada
2016 BMW S1000RR
2012 Yamaha R1
2011 Kawasaki Ninja 250R
o kadar büyültülcek birşey yok 40 fırın ekmeklik gibi bi zorlukta yok önemli olan insanın elinin ayarı en fazla zorlandığımız şey trafikte racingin duruş pozisyonunun zorluğu bulamadım mavi beyaz bi k9
güzel yazmışsın, sıkılmadan okudum. eline sağlık.
Motosiklet aşktır !
Yarın olmayacak gibi kullanırsan, yarın olmaz. !
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)