Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cc Büyültmek - Ninja250R'dan Direkt R1'e Geçiş (İlk İzlenimler)

    REKLAM ALANI
  1. #21
    TimCage - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Daelim Roadwin 250
    Ejlover ellerine sağlık, motorum henüz yok ama kawasaki 250r forumunu çok sık takip ediyorum, sayenizde çok şey öğreniyorum, teşekkürler...
    ejlover bunu beğendi.
    Either you die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Ugur'um,

    Her ne kadar yazılarını daha önceden okumuş olsamda burdaki paylaşımın içinde öncelikle kendi adıma daha sonra benim gibi 250 cc kullanıp motor büyültmek isteyen arkadasların adına teşekkür ederim.. ellerine sağlık.. elbette alternatif görüşler çıkacaktır elbette onayan yada veto edenlerde olacaktır ama unutmaki sen doğru bildiklerini burda paylaştın ve forumun bir üyesi olarak yapman gerekeni yaptın keşke hepimiz senin duyarlılığında olabilseydik..

    Burda hep yazılır çizilir sakın büyük cc ye geçme sakın bilmem ne!! evet büyük cc ye geçilir ama nasıl geçilirin en güzel örneğini yazıya dökmüşsün kardeşim. Herşeye rağmen kocaman cc lerle boğuşuyor olsanda 250r kardeşliğini unutma sakın saygılar sevgilerimle..

    Kürşat..

    EDIT : ccman de motoru sattı artık 5 le 6. vitesi bana verirsin
    ejlover bunu beğendi.
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  3. #23
    Markopaşa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul / Başakşehir
    Motosikleti
    Sym Gts 250İ Evo
    Elinize kaleminize sağlık. Tarzım olmamasına rağmen merakla ve zevkle okudum. Çok güzel bilgiler vermişsiniz, mutlaka işimize yarıyacaktır ( belli mi olur belkli bende ss alırım )
    ejlover bunu beğendi.
    Kötümser yanlız tüneli görür, iyimser tünelin sonundaki ışığı görür, gerçekçi tünelle birlikte ışığı ve de gelecek treni görür
    GARAJ Müdavimi

  4. #24
    !Lk£® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2007
    Şehir
    Ankara/Altındağ
    Motosikleti
    YZF R25
    yazınızın tamamını dün gece okudum.mesaj atmak bu sabaha nasipmiş.bizim gibi cc büyütmen isteyenler için ayaklı rehber gibisiniz çok teşekkürler, emeğinize sağlık..
    ejlover bunu beğendi.
    Mondial 151RS ( 2009-2010) = 7.500Km
    Honda CBR 125R (2011,2016) = 27.000Km
    Yamaya YZF R25(2016, ∞) = 5550Km

  5. #25
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Güzel yazı. Çok sert bir geçiş yapmışsınız, ben de CBF150'den FZ6 Fazer'a geçtim, alışamadım, istediğim kadar zevk alamadım, şimdi ufak cc'ye geri dönüyorum.

  6. #26
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    "direk" yerine "direkt" yazman bile yazdıklarını okumak için bi neden
    ejlover, yamahalogist, dovahhkin ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #27

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    cok faydalı bir yazı, emeğinize sağlık. Motor büyütmeyi düşünenler için çok iyi bir rehber, selesine bile oturmadan ss almak isteyenler için de uyarıcı bir yazı olmuş. Yalnız bu kadar elektronik kontrole sahip bir motorda ABS nin olmamasını sebebi ne olabilir acaba?
    ejlover bunu beğendi.

  8. #28
    anaconda84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Akhisar/Manisa
    Motosikleti
    Mondial Z-One S 180
    hocam elinize sağlık sonuna kadar okudum yazınızı çokta zevk aldım. çok güzel bir yazı olmuş. bu arada birde sorum olacaktı kaymalı debriyaj nedir hocam?
    ejlover bunu beğendi.
    TAKARIM KASKIMI GİYERİM MONTUMU VERİRİM GAZIMI ALIRIM YOLUMU

  9. #29
    sadeceo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2008
    Şehir
    Motorumun selesi
    Motosikleti
    200 cc abooovv ...
    Hepsini okudum
    ejlover bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Egitimi nerden aldin bende 1 haftaya kadar ninja alacagim aslinda 600rr falan alacaktim ama buradaki abilerim kardeslerim allahtan fikrimi degistirdiler simdi 250 ile baslayacagim
    ejlover bunu beğendi.

  11. #31
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    üstad bi mesajında kawa ile 140 ile viraja girdiğinde azraili peşimde hissediyodum demişsin...virajı, açısını, yol şartlarını belirtir misin..?
    ejlover bunu beğendi.

  12. #32
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı TimCage adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ejlover ellerine sağlık, motorum henüz yok ama kawasaki 250r forumunu çok sık takip ediyorum, sayenizde çok şey öğreniyorum, teşekkürler...
    Ne mutlu bana, sağolun

    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ugur'um,

    Her ne kadar yazılarını daha önceden okumuş olsamda burdaki paylaşımın içinde öncelikle kendi adıma daha sonra benim gibi 250 cc kullanıp motor büyültmek isteyen arkadasların adına teşekkür ederim.. ellerine sağlık.. elbette alternatif görüşler çıkacaktır elbette onayan yada veto edenlerde olacaktır ama unutmaki sen doğru bildiklerini burda paylaştın ve forumun bir üyesi olarak yapman gerekeni yaptın keşke hepimiz senin duyarlılığında olabilseydik..

    Burda hep yazılır çizilir sakın büyük cc ye geçme sakın bilmem ne!! evet büyük cc ye geçilir ama nasıl geçilirin en güzel örneğini yazıya dökmüşsün kardeşim. Herşeye rağmen kocaman cc lerle boğuşuyor olsanda 250r kardeşliğini unutma sakın saygılar sevgilerimle..

    Kürşat..

    EDIT : ccman de motoru sattı artık 5 le 6. vitesi bana verirsin
    Kürşatçığım çok haklısın. Bu yazının spesifik bir hedef kitlesi var başta da anlatmaya çalıştım zaten. Düşük cc'den belli eğitimleri almayıp, belli bir kontrole ve olgunluğa ulaşmayıp hemen cc büyültmek isteyen arkadaşlar için ya da tüm bunları tamamlayıp ne alsam diye düşünen kişiler için merak edilen noktaları vurgulamak tek amaç burada. Ama dediğin gibi anlamayanlar da kendi tecrübelerini ayrı bir başlık açıp yazsın. Muhalefet etmek ya da laf olsun torba dolsun diye konuşmak kolay. Ağzı olan konuşuyor zaten. Ama oturaklı bir antitezle gelen yok. Daha da acısı bir fikir bile yok..

    Alıntı Markopaşa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize kaleminize sağlık. Tarzım olmamasına rağmen merakla ve zevkle okudum. Çok güzel bilgiler vermişsiniz, mutlaka işimize yarıyacaktır ( belli mi olur belkli bende ss alırım )
    Çok sağolun Hayırlısı olsun ;)

    Alıntı !Lk£® adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazınızın tamamını dün gece okudum.mesaj atmak bu sabaha nasipmiş.bizim gibi cc büyütmen isteyenler için ayaklı rehber gibisiniz çok teşekkürler, emeğinize sağlık..
    Benim için bir zevk, sağolun varolun

    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yazı. Çok sert bir geçiş yapmışsınız, ben de CBF150'den FZ6 Fazer'a geçtim, alışamadım, istediğim kadar zevk alamadım, şimdi ufak cc'ye geri dönüyorum.
    Teşekkürler. Fazer ağır ve büyük bir makine. 250ile başlasaydınız daha rahat olabilirdi. Ya da bir kaç kontrol eğitimi ile adaptasyon alıp çözebilirdiniz olayı. Hayırlısı olsun ama

    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "direk" yerine "direkt" yazman bile yazdıklarını okumak için bi neden


    Alıntı pistolpitt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok faydalı bir yazı, emeğinize sağlık. Motor büyütmeyi düşünenler için çok iyi bir rehber, selesine bile oturmadan ss almak isteyenler için de uyarıcı bir yazı olmuş. Yalnız bu kadar elektronik kontrole sahip bir motorda ABS nin olmamasını sebebi ne olabilir acaba?
    Şöyle açıkliim hemen. ABS güvenli duruş sağlıyo ama fren mesafesini uzatıyor. Güvenli sürüş eğitimini aldıktan sonra yeterli pratikle ABS'ye gerek duymadan çok daha etkili frenler yapabiliyorsunuz. Bu nedenle gereklilik ortadan kalkıyor, çünkü faydadan çok zarar sağlayabiliyor. Tek yeri doldurulamayacak yer ıslak zemin. İşte orada ABS kadar etkili fren yapmak neredeyse imkansız. Ama racing makineler de genelde Kışın kullanılmadığı için o nedenle pek tercih edilmiyor ABS. Honda ve Kawa'da mesela ABS'yi opsiyonel olarak sunuyor. Standart olacağını da yakın zamanda pek düşünmüyorum. Umarım bi nebze aydınlatabilmişimdir

    Alıntı anaconda84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam elinize sağlık sonuna kadar okudum yazınızı çokta zevk aldım. çok güzel bir yazı olmuş. bu arada birde sorum olacaktı kaymalı debriyaj nedir hocam?
    Vites küçülttüğünüzde ara gaz vermenize gerek bırakmayan ve motor devrinin ayarlanmasını sağlayan bir tür. Genelde Racing motorlarda bulunuyor

    Alıntı sadeceo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsini okudum
    Gözünüze sağlık

    ---------- Post added at 15:27 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

    Alıntı soldereminem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egitimi nerden aldin bende 1 haftaya kadar ninja alacagim aslinda 600rr falan alacaktim ama buradaki abilerim kardeslerim allahtan fikrimi degistirdiler simdi 250 ile baslayacagim
    Ankara'da mısınız? Öyleyse başlangıç seviyesinde en iyi eğitimi Ulusan Motor'dan (Adventure Motosiklet Okulu) alabilirsiniz

    Alıntı erro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üstad bi mesajında kawa ile 140 ile viraja girdiğinde azraili peşimde hissediyodum demişsin...virajı, açısını, yol şartlarını belirtir misin..?
    Abi tam nasıl anlatırım bilemedim. Haymana üzerinden Polatlı Kızılcahamam güzergahında bir gezi, oralardaki virajlardı. Grup sürüşüydü önde yüksek cc'li makinalarla giren hocalar vardı peşlerinden gidiyorduk

    CSS'te de eğitim başladığında daha keskin virajlara (asfalt kalitesi sağolsun) aynı şekilde girerken de bu his oluşuyordu, sonra koçlar sorunu çözüp düzelttirdiler
    erro ve soldereminem bunu beğendiler.
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  13. #33
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    hayırlı olsun yeni motorunuz
    ve faydalı bilgiler için şahsım adına teşekkür ederim. her ne kadar SS tarzı motor sevmediğim, tam bir ÇIPLAKçı olduğum ve hayalim olan GSR 600 almak için çekinsem de çekinmem de ne kadar haklı olduğumu kanıtlayan bi yazı olmuş...
    EĞİTİM ŞART
    ejlover bunu beğendi.
    KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
    NE MAKAM KALICI NE HEVES,
    ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES

  14. #34
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı eray_uluyazı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı olsun yeni motorunuz
    ve faydalı bilgiler için şahsım adına teşekkür ederim. her ne kadar SS tarzı motor sevmediğim, tam bir ÇIPLAKçı olduğum ve hayalim olan GSR 600 almak için çekinsem de çekinmem de ne kadar haklı olduğumu kanıtlayan bi yazı olmuş...
    EĞİTİM ŞART
    Çok teşekkür ediyorum Bu tarz yorumlar aldıkça yazının ilgili yerlere ulaştığını, bir fayda sağladını görmek yazarken harcadım zamanın her saniyesine değdiğini gösteriyor bana Tekrar teşekkürler.
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  15. #35

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı ejlover adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şöyle açıkliim hemen. ABS güvenli duruş sağlıyo ama fren mesafesini uzatıyor. Güvenli sürüş eğitimini aldıktan sonra yeterli pratikle ABS'ye gerek duymadan çok daha etkili frenler yapabiliyorsunuz. Bu nedenle gereklilik ortadan kalkıyor, çünkü faydadan çok zarar sağlayabiliyor. Tek yeri doldurulamayacak yer ıslak zemin. İşte orada ABS kadar etkili fren yapmak neredeyse imkansız. Ama racing makineler de genelde Kışın kullanılmadığı için o nedenle pek tercih edilmiyor ABS. Honda ve Kawa'da mesela ABS'yi opsiyonel olarak sunuyor. Standart olacağını da yakın zamanda pek düşünmüyorum. Umarım bi nebze aydınlatabilmişimdir
    ABS konusunda size katılamıyorum. ABS / non-ABS motorları karşılaştıran videolar ve test yazıları mevcut. ABS li motorlar ile biraz daha kısa mesafede ve en önemlisi kontrollü bir şekilde frenleme yapıldığı sonucu çıkıyor. Motorunuzdaki bahsettiğiniz güvenlik kontrolleri çok güzel. En azından ABS'nin de gerektiğinde devre dışı bırakma modu ile eklenmesi bu motorun güvenliğini daha da arttırırdı diye düşünüyorum Belki de ss makinenin karakterine ABS yi uygun görmemişlerdir
    ejlover bunu beğendi.

  16. #36
    innovacı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda 600rr
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel yazı. Çok sert bir geçiş yapmışsınız, ben de CBF150'den FZ6 Fazer'a geçtim, alışamadım, istediğim kadar zevk alamadım, şimdi ufak cc'ye geri dönüyorum.
    selamlar arkadaşım ben 2009 yılnda innova aldım ilk motorum 1 yıl kullandım 10bin km yol yaptım sattım 250cc scter aldım 3 ay kullandım ,transalp aldım iki ay kullandım sattım, fazer aldım 1yıl kullandım şu an 600rr var bu saydığım motorların hiç birinde zerre kadar zorlanmadım
    3yılda farklı farklı 5 motor şu anki motorum 600rr ben hiç bir yerden eğitim almadım hiç bir kursa gitmedim hiç bir hoca beni çalıştırmadı 37 yaşında motosiklet kullanmaya başladım 40.yaşıma girdim ilk günkü heyecanımı hiç kaybetmedim.bu sitede benimle dalga geçenler bile oldu innova kullandığım için,sana tavsiyem içindeki motosiklet aşkını söndürme hangi motosikletten zevk alıyosan onu kullan cc vede marka takıntısı yapma tekerin düz bassın.
    ejlover bunu beğendi.

  17. #37
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Biri kawasaki 250 biri R1 arada illaki farklar olacaktır. En büyük farkı yazmayı unutmuşsun. FİYAT
    O kadar çok uzun yazmışsın ki, bi ara kaydırmalı debriyajı okurken gözlerim kapanmış. Artık ne gördüysem hemen uyandım
    Yazıdan çok yaşadığın duygu hoşuma gitti. Keşke karşılaştırma yerine Direk R1 anlatsaydın. Zaten kalıp cümle hazır farkı fiyatı
    Neyse yazı hoşuma gitti. Eğitim zaten her zaman şart, inşallah R1 de Eğitimde bize nasip olur. Paylaşım için teşekkürler.
    Motorunda hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Kal Sağlıcakla
    ejlover bunu beğendi.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  18. #38

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Yok hocam Istanbuldayim birde sunu sorucam sizin ninja ya ne kadar masraf yapmistiniz ?
    ejlover bunu beğendi.

  19. #39
    ejlover - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2012 Yamaha R1
    Alıntı pistolpitt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABS konusunda size katılamıyorum. ABS / non-ABS motorları karşılaştıran videolar ve test yazıları mevcut. ABS li motorlar ile biraz daha kısa mesafede ve en önemlisi kontrollü bir şekilde frenleme yapıldığı sonucu çıkıyor. Motorunuzdaki bahsettiğiniz güvenlik kontrolleri çok güzel. En azından ABS'nin de gerektiğinde devre dışı bırakma modu ile eklenmesi bu motorun güvenliğini daha da arttırırdı diye düşünüyorum Belki de ss makinenin karakterine ABS yi uygun görmemişlerdir
    Hocam Ileri surus tekniklerinde bunun dersini veriyorlar zaten. Iyi ogrendikten sonra ABS'yi kapatip cok daha etkin fren yapti herkes Ama dedigim gibi yagista mumkun degil ABS. Ama olmasi tabii ki de iyi bir sey. SS'lerde agirlik yapmasi nedeni ile pek tercih edilmiyor, milley vidalara somunlara kadar titanyum takiyor hafifletmek icin motoru.

    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biri kawasaki 250 biri R1 arada illaki farklar olacaktır. En büyük farkı yazmayı unutmuşsun. FİYAT
    O kadar çok uzun yazmışsın ki, bi ara kaydırmalı debriyajı okurken gözlerim kapanmış. Artık ne gördüysem hemen uyandım
    Yazıdan çok yaşadığın duygu hoşuma gitti. Keşke karşılaştırma yerine Direk R1 anlatsaydın. Zaten kalıp cümle hazır farkı fiyatı
    Neyse yazı hoşuma gitti. Eğitim zaten her zaman şart, inşallah R1 de Eğitimde bize nasip olur. Paylaşım için teşekkürler.
    Motorunda hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Kal Sağlıcakla
    Çok tesekkurler ;) Zaten yazinin amaci 250den buyuk cc'ye geceklere bir bilgilendirme. O nedenle R1 ve Ninja temelli degil yazi pek ;)

    Alıntı soldereminem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hocam Istanbuldayim birde sunu sorucam sizin ninja ya ne kadar masraf yapmistiniz ?
    6,000TL'ye yakindi hocam. Niye?
    2016 BMW S1000RR
    2012 Yamaha R1
    2011 Kawasaki Ninja 250R

  20. #40

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Çok güzel yazı olmuş. Yeni motosikletinizi kazasız, belasız kullanın. Ben de aynı yoldan ilerliyorum sayılır . Ama biraz daha geç cc yükseltmeyi hedefliyorumi çünkü yol tecrübesinin öğrenilen tekniğin oturması açısından en az eğitim kadar önemli olduğunu düşünüyorum.

    ABS konusu geçmiş, bu noktada profesyonel sürücüler ve ideal yol koşulları altında elbette ki daha kısa frenleme mesafesi mümkün. Ama panik frenleme durumunda her koşulda doğru frenlemeyi yapabilecek sürücü oranı yüzde kaç acaba? Fren mesafesinin uzaması ayrıca büyük problem değil, asıl nokta yanlış frenleme sonrası kaçış manevralarının yapılması mümkün olmuyor, bunun önüne geçmek. Önümüze yasak U dönüşü yapan taksi fırladı, illa ki vuracağız, sadece frenleme yaparsak. Doğru frenleme ve kontra yaparsak sorun yok, ama 1-2 saniyemiz var ona göre. ABS'siz anlık panikle yanlış frenleme yaptık, motorla birlikte güm diye vurduk taksiye. ABS'yle yanlış frenleme yaptık, sistem tekerleklerin kilitlenmesini engelledi, hızımız azaldı, hemen ardından kontrayla çarpma yörüngesinde çıkıyoruz. Anlattığım senaryo uydurma değil, haberleri açıp bakarsanız, en az beş tane görürsünüz sadece bu sene ama ne yazık ki ilk gruptalar, en azından haber olanlar.

    Ayrıca 2016 - 2017 sonrası AB'de 125 cc üzeri trafikte kullanılan motosikletlerde ABS zorunlu ve kapatılamaz hale gelecek. Bu kararda motosiklet üreticilerinin görüşleri ve ABS'nin kazalar üzerindeki sonuçları baz alınmış. Elbette ki karşı çıkan da var ama böyle bir karar çıkıyorsa artıları eksilerinden bir hayli fazladır.
    ejlover bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler