japon motosikletlerin kilometre ömrü'nü bilen varmı? 500cc ve üzeri olan motosikletlerin motor ömrü nedir acaba ?
japon motosikletlerin kilometre ömrü'nü bilen varmı? 500cc ve üzeri olan motosikletlerin motor ömrü nedir acaba ?
kullanıma ve rodajın yapılışına göre değişir.
bakımları düzenli olursa ve iyi rodaj yapılırsa motoru çok uzun süre kullanırsın
500 cc ve üzeri 2 silindir ve 4 silindir olarak ayırmak lazım çünkü 4 silindir motorlar diğerlerine göre daha uzun ömürlü oluyor.
düzgün rodaj, insan gibi kullanım ile 200.000 km civarı 4 silindr bir motor için gayet normal. ama burası türkiye 50,000 km olmuş motora herkes pert gözüyle bakıyor.
İkincilik kaybedenler içindir...
Türkiye'de çoğu Japon motosiklet 100.000'i bile zor görür.Gördüğü anda da elde kalır ya da kilometresi ile oynanıp satılır.1.000.000 kilometre görebilen BMW'leri bile 200.000 km'yi görmeden haşata çıkarabilen bir milletiz biz.
ANGARAJ
Bir usta Transalp'ler için 300.000'den önce bitiremezsin demişti, ki kanıtı var: http://www.partireper.it/
Ağır metal insanı...
Xvs 660 dragstarımla en son Bursa enduro festivaline katıldım Sakaryadan motor 83 bin küsür oldu bana da 300 bin gider ve adı gibi klasik olur gibi geliyor. Forever Japon..
turkiyede motorlarin cogunun kilometresi ile oynandigi icin. bu yollar ve bu trafik sistemiyle bizim mantalitemizi birlestirincede ortaya bu sonuc cikiyor.
Yanlış bilgi dostum; motosikletlerin km ömürleri kullanım bakım ve motor karakterlerine göredir. Mesela 600cc tek silindir bir motorun kullanım devirleri maksimum 6000-7000 dak/rpm 600cc çift silindir bir motorun maximum 10.000-11.000 rpm gibiyken aynı hacme sahip 4 silindir bir motor 15-16 bin devirlere kadar çıkabiliyor. Diğer şartlar (bakım ve kullanıcı etkeni) aynıyken daha az devir çeviren makinada doğal olarak sürtünme, aşınma ve yıpranmada daha düşük oluyor.
Devir dışında diğer bir etkense motora binen yüktür. 600cc hacim tek silindirle sağlandığında silindir çapı ve stroğu daha büyük değerler alır. Strok yani pistonun silindir içerisindeki hareket mesafesi uzun olduğunda pistonun doğrusal hareketinin dairesel harekete çevrilmesi için krank miline aktaran biyel kolu krank miline merkezden daha uzaktan baskı uyguluyor.(kaldıraç etkisini hatırlayalım) Böylece motor fazla yüke binmeden yüksek sıkıştırma oranlarına ihtiyaç duyulmadan gereken gücü üretmesi sağlanıyor. Artı olarak silindir sayısı düştükçe motorun çalışması için gereken hareketli parça ihtiyacıda azalıyor ve prensip olarakda kullanılan parçaların et kalınlığı artarak dirençleri artıyor.
Sonuç olarak kullanıcı ve bakım şartları eşitlendiğinde daha az silindir daha uzun km ömrü anlamına geliyor.
japon motorlar için konuşuyorum
4 boyutlu bir denklem, bu yüzden 4 boyutlu bir uzayda çizilen grafiği düşünecez (yapabiliyorsak )
hacim, silindir sayısı, devir ve apaçilik karakteri
hacim, ömürle doğru orantılı, diğerleri ters orantılıdır
Markaa ve modele göre degisiklikler gösterir ve bence en önemlisi kullanıcısına bakmak lazım sabah ilk çalısmada ısınmasını beklemek bile çok fark eder. En 500 kle500 ve er-5 bunlar aynı makinalar biri cadde biri arazi biriside chopper . Hepsinin kullanım sekli amacı farklı en az sıkıştıran en 500 ..... Süper sport bir makina duşunun 1 saatlik calisma süresinin yüzde 90 i 10bin devir yukarısında ister istemez yıpranma olacaktır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------
. Begen tuşuna basmak isterdim ama mobil mt de yok çok güzel bir Cevap olmuş
İnsan kullanmımı?
Hayvan kullanımımı?
Konunun başlığının başında bu sorulardan biri olmalıydı)
Japon olsunda taştan olsun
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
motosiklet ömrü görecelidir. her marka ve modelde farklılık gösterir. bunun asla bir kriteri ve km si olmaz olamaz.
motosiklet ömrünü etkileyen en önemli sebep yüksek devir ve hararettir. aslında dogru yag kullanımı ile bu durum dezavantajdan avantaja geçer.
başka bir neden ise motopsiklet sogukken çevrilen yüksek devirde motosikletin ömrünü kısaltır. bu nedenle bilinçli motosiklet kullanıccısı motor çalıştıktan sonra hemen hareket etmez hareket ettikten sonrada bir süre yüksek devir çevirmez.
bir başka neden de soguk motosiklet çalıştırıldıktan sonra hemen stop edilmez. önemsiz bir ayrıntı olarak gözüksede motor ömrünü kısaltır.
motosikletin bazı önemli parçaları belirli kmlerde degişmesi gerekir. bunu üretici firma belirler. ama ülkemizde birçok motosikletin kmsi düşürüldügünden bu degişmesi gereken parça degişmez ve başka bir bölümede zarar verir.
özellikle 4 silindir yüksek devir çeviren makinalar daha çok risk altındadır. bu tür makinalar kısa sürede el degiştirir. 4-5 yaşındaki bir 4 silindir ss 10 tane el degiştirmişse şaşırmayın.
motor ömrü hacimlede alakalıdır. hacim büyüdükçe ork degeri artar. böylece küçük cc ile aynı yolu daha fazla devir çevirerek gidersiniz yüksek cc de ise daha az devir çevirerek.
ülkemizde insanlar takıntılıdır. bir motosikleti satışa şunarsınız ve motosikletiniz gerçekten bakımları eksiksiz ve hiçbir masraftan kaçınmadan yapılmıştır. ama gerek çiziklerden gerekse yana yatmalardan dolayı bazı bölgeleri boyanmıştır. agzınızla kuş tutsanızda o motosikleti degeriyle satamazsınız.
oysaki boya yolda bırakmaz. bakımsız bir motor ile bir arkadaş gezisinde yada eşinizle yolda giderken arıza yaptıgında o boya takıntınız içine düşeceginiz rezillikten sizi kurtarmaz.
bir çok insan ikinci el motosiklet satın alırken sahibinden.com sitesini kullanmakta.
bir marka belirlenir. o markaya ait model bilirlenir ve araştırılır. amaç temiz olanını bulmak olmalıdır. tabiki emsallerine göre temiz motosiklet daha pahalıdır.
şunu hiçbir zaman unutmayın kimse iyi malını ucuza vermez.
bu arada unutmadan antalyada 2008-2009 model beat scootere 4000-4500 lira fiyat yazan gerzeklerle dolu. modeli örnek olsun diye verdim. bu gerzeklerin yüzünden piyasa iyice şişti. kimse burnundan kıl aldırmıyor. motosikletini gerçekten satmak isteyen kişilerde ilanlardaki fiyatlara bakıp aldanıyor. ona göre fiyat yazıyor.
NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE
motor ömrü ortalama olarak ele alınır...rektefeye etmek için yapılan testler var uygulana bilir...gerektiği zaman yapılmalıdır...
sorun şuki bu ne zaman lazım olur...sürekli (yada çoğunlukla)uzun yol yapan bir kullanıcı aynı yıpranma oranına çoğunlukla sehir içi kullanan
birine göre 15-20bin km sonra ulaşa bilir...bana göre 50bin idealdir...sonrasında zaten fazladan benzin ve yağ parası rektefeye parasına gelir...
düzenli bakımları yapılırsa her hangi bir motorun ömrü çürüyüpte kendi kendine ikiye ayrılana kadardır...
-------------------------------------------------
eski mobiletleri herkez bilir 20-25 senelik olanları var...sebebi ucuz parça...değiştir değiştir kullan...kalite birazda ''sürdürülebilirlik''
açısından bakmak lazım...
Motor 30 bin km'de ancak karakterini oturtur (kendi CBF'imden biliyorum).
50 yaşında, 20'sinden beri motor kullanan, hayatı boyunca on farklı motor kullanmış ve maddi durumu iyi bir adamdan 1999 model 150.000 km'de Transalp alınır.
21 yaşında baba parasıyla motor alan, altındaki ilk motoru olan, iPhone kullanıp kontörü olmayan adamdan 5.000 km'de 2012 model bile olsa R6 alınmaz.
Kısaca özetlersek düşük-orta devirlerde kullanılan, az devir çeviren, bakımları düzenli yapılmış bir Japon motosikleti 200 bin km'yi rahatlıkla devirir. Yüksek devirlerde çalışan, aşırı devirli kullanılan, bakımları düzensiz yapılan bir Japon motosikleti 40-50 binde bitebilir.
Servis kitapcigini okuma ve uygulayabilme yetenegini ile orantilidir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)