japon motosikletlerin kilometre ömrü'nü bilen varmı?
Reklamlar
-
IRau adlı üyeden alıntı
aslında gerçek olan xcity ile uzun yolda dip gaz gitsin bakalı hava filtresinin ordan eksiltiyomu görelim.
suküter motorla fazla basmadı galiba abimiz ondan eksiltmedi.
XCITY250 ile 120-130 bandında yüzlerce km gittiğim oldu. CBF 150 ile 100 km/h'yi bile nadiren görmüşümdür. Yine de yağ eksiltiyordu. Ayrıca sibop şıkırtılı motor sesi bana kabus gibi geliyordu. Hava filtresinden yağ eksilmek nedir anlamadım?
Reklamlar
-
jacob34 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar yüksek cc motorlarda yüksek km yapıldığını herkes biliyor. Bakımı düzgünse daha gider gibi klasik cevaplar dışında aradığım şey tek silindir su soğutmalı 250cc japon motorun ömrü ne kadardır sizce. İstediğin kadar bakımlı olsun arabada bmw mercedes kadar uzun km yapmaz mesela. Onun gibi bi cevap arıyorum. E270cdi gördüm 1milyonu devirmiş 200bine gelmiş. Bi tane bmw örneği bulamazsınız böyle. Yani r1200ler transalpler africa twinler bunları zaten biliyoruz asıl soru crf250 klx250 wr250 gibi motorlar 100bin 150 bin yaparmı?
O zaman ben sana daha detaylı bir cevap vereyim. Motor nasıl eskir ? Pistonun aşağı yukarı hareketinden ve krankın dönüşünden dolayı aşınarak eskir. O zaman bu hareketi az yapan motorların ömrü daha uzun olacaktır. Bunlar da düşük devir çeviren, düşük devirde yüksek tork veren motorlardır. O Mercedes'in de olayı budur. Genelde hiçbir kitapta yazmasa da, hiçbir eğitimde lafı geçmese de sürücüler farkında bile olmadan motorlarını kendilerini en iyi hissettikleri, en çok keyif aldıkları devirlerde kullanırlar. Bu da uygulamada maksimum tork devri ve civarına tekabül eder çünkü o devirler motorun en iyi ivmelendiği devirlerdir. Bu yüzden genel olarak maksimum torkunu alt devirlerde veren motorların uzun ömürlü olacağını varsayabiliriz. Yüksek cc motorlar daha uzun ömürlüdür diye bir şey yoktur. Açıp ikinci el ilanlarına bakarsan bir dolu 10 yıllık çöp SS de görürsün, 20 yıllık sıfır gibi Cruiser motor da... Bunları yazarken motorun insan gibi kullanıldığını, redline'da zorlanmadığını, bakımlarının zamanında ve kaliteli yağlarla yapıldığını ve malzeme kalitelerinin aynı olduğunu varsayıyorum. Aksi durumda bu iş şansına bağlıdır. Birinde 100 bin km giden motor, diğer sürücüde 50 binde biter. Motor tek silindirli de olsa, 6 silindirli de olsa o pistonlar her krank turunda bir kez inip çıkacaklardır.
Yazdıklarım tamamen yuvarlak şeylerdir, kesin sonuç çıkarılamaz.
-
acemi60 adlı üyeden alıntı
XCITY250 ile 120-130 bandında yüzlerce km gittiğim oldu. CBF 150 ile 100 km/h'yi bile nadiren görmüşümdür. Yine de yağ eksiltiyordu. Ayrıca sibop şıkırtılı motor sesi bana kabus gibi geliyordu. Hava filtresinden yağ eksilmek nedir anlamadım?
şöyleki motoru uzun yolda dip gazla kullandığınızda xmax da hava filtesinin ordan xcity de nerde bilmiyorum onun ordan az bişey yağ eksiltmesi yapmaktadır.
bu yüzden yokuş aşağı giderken dip gaz yüklenmeyin diye telkinlerde bulunur bu işin uzmanları.
-
HaydarBıçak adlı üyeden alıntı
500 cc ve üzeri 2 silindir ve 4 silindir olarak ayırmak lazım çünkü 4 silindir motorlar diğerlerine göre daha uzun ömürlü oluyor.
düzgün rodaj, insan gibi kullanım ile 200.000 km civarı 4 silindr bir motor için gayet normal. ama burası türkiye 50,000 km olmuş motora herkes pert gözüyle bakıyor.
Yeminle ekranın içine böcek girmiş sandım :D
Scooter 100cc (35k) - Vitesli 125cc (14k) - 250cc (54k) - 600cc (6k)
-
40500deyim
100000 olayım güncellerim konuyu.
-
Sanirim bir omur bicmiyorlar yanii arabada olmadigi gibi kullanima bakima vs seylere bagli mondial max kitapciginda 100 150km falan yaziyordu ve kalitesiz bir motordu onda bile oyleyse unutun kmyi
-
yaw japonu bırak benim babamda babamla beraber kullandığımız bisan-lifan marka cup var 4 senede 46.000 km yaptık ve gösterge yaklaşık 5 sene önce bozuldu. yani 5 sene önce 46.000 de idi motor. şu an 85-90 bin km aralığında olduğunu düşünüyoruz. zincir dişli hava filtresi dışında bir masrafımız olmadı.
"ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"
-
1-2 ay önce disk kilidi almak için gittiğim tamircide 60 küsür binde bi kuba cg gördüm. sahibinin söylediğine göre, "motosiklete egzoz vs hiç bir modifiye yapmadım, motoruna anahtar değmedi, yağını hep erken değiştirdim, 2 kere zincir dişli değiştirdim" demişti. ve ilk sahibi. adam köyden işe, işten köye gidiyormuş hep.
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
Barkın Bayoğlunun 98 fireblade di de 100.000 km de idi motor komple rektefeye olmadı ama açılıp ayrıntılı olarak segman ve bazı miller conta vs değişti.
m2 nin ZX-6 sı ve suzuki yamahlar bir yana, 1996-2000 hondalar için (900RR, cbr600f-r, VFR750) motoruna ölümsüz denirdi. Honda hakikaten ölümsüzlüğe oynuyordu o yıllarda. Ama gel gelelim bizdeki bütün o model hondalar çatlak patlak. 15 sahip değiştiren motorlar yurdum apaçisinden bol bol nasibini aldı
En iyi motor geçmişte bakımının takip edilip edilmediğin bildiğini motordur
m2 tanıdığım birinden aldım demişti ama eski motosiklet sabır isteyen bir iş diyordu vlogta
-
IRau adlı üyeden alıntı
şöyleki motoru uzun yolda dip gazla kullandığınızda xmax da hava filtesinin ordan xcity de nerde bilmiyorum onun ordan az bişey yağ eksiltmesi yapmaktadır.
bu yüzden yokuş aşağı giderken dip gaz yüklenmeyin diye telkinlerde bulunur bu işin uzmanları.
Genelde dip gazda filtreye yağ geliyor sizdeki problem sibobla alakalı olabilir.
-
IRau adlı üyeden alıntı
şöyleki motoru uzun yolda dip gazla kullandığınızda xmax da hava filtesinin ordan xcity de nerde bilmiyorum onun ordan az bişey yağ eksiltmesi yapmaktadır.
bu yüzden yokuş aşağı giderken dip gaz yüklenmeyin diye telkinlerde bulunur bu işin uzmanları.
hava filtresine yağ gelmez, uzman dediklerin yamaha mühendisi mi ?
-
Stunt adlı üyeden alıntı
hava filtresine yağ gelmez, uzman dediklerin yamaha mühendisi mi ?
Peki bize hava filtresindeki yağlanmanın sebebini anlatırmısınız?
-
Mamba09 adlı üyeden alıntı
1-2 ay önce disk kilidi almak için gittiğim tamircide 60 küsür binde bi kuba cg gördüm. sahibinin söylediğine göre, "motosiklete egzoz vs hiç bir modifiye yapmadım, motoruna anahtar değmedi, yağını hep erken değiştirdim, 2 kere zincir dişli değiştirdim" demişti. ve ilk sahibi. adam köyden işe, işten köye gidiyormuş hep.
Sadece iş ev arası 60 bin mi yapmış maşallah.
-
Stunt adlı üyeden alıntı
hava filtresine yağ gelmez, uzman dediklerin yamaha mühendisi mi ?
Hemen alttaki yorumu cevapla seker kardesim hadi bakim
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
IRau adlı üyeden alıntı
Hemen alttaki yorumu cevapla seker kardesim hadi bakim
bu arada hava filtresinin orda 2-3 santimik bir boşluk var arkasında hortumda mevcut.
bu delik üzerine yem koyup kuş besleyebileceğin bir alan olmadığı için google amcadan araştırınca
yağ tahliyesi olarak geçmektesir.
yani motosikletimiz yüksek devir yüksek hızda fazla sıkıştırıldığında motorun yağından atmaktadır
sen yine tatmin olmadıysan oğuz ustam ile görüşebilirsin.ş
-
IRau adlı üyeden alıntı
Hemen alttaki yorumu cevapla seker kardesim hadi bakim
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
bu arada hava filtresinin orda 2-3 santimik bir boşluk var arkasında hortumda mevcut.
bu delik üzerine yem koyup kuş besleyebileceğin bir alan olmadığı için google amcadan araştırınca
yağ tahliyesi olarak geçmektesir.
yani motosikletimiz yüksek devir yüksek hızda fazla sıkıştırıldığında motorun yağından atmaktadır
sen yine tatmin olmadıysan oğuz ustam ile görüşebilirsin.ş
Hava filtresine yağ gelmesi neyi gösterir bilemiyorum. Genelde araçlarımı kendim kurcalamayı sevdiğimden biliyorum Volkswagen ve "gül gibi" Şahin dahil olmak üzere bu durumu kullandığım bütün araçlarda gördüm. Yağ derken, öyle kepçeyle değil. Sadece yağlı bir ıslaklık olarak gözlemlemiştim. Nedir? Ne değildir? Bir usta yorum yapsada merakımızı gidersek...
Not : Aynı durum XCITY de de var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)