O zaman biz ülkecek motosiklet kullanmayı bilmiyoruz.Almayı da, kullanmayı da, satmayı da bir türlü öğrenemedik.Bir halt bilmeyen, ama biliyorum diyen ustalarında bu duruma da etkileri var.
O zaman biz ülkecek motosiklet kullanmayı bilmiyoruz.Almayı da, kullanmayı da, satmayı da bir türlü öğrenemedik.Bir halt bilmeyen, ama biliyorum diyen ustalarında bu duruma da etkileri var.
Malesefki Turkiye cok misafirperver bir ulkede olsa, ticarette cok durust bir ulke degil. Milletce kolay para kazanma sevdamiz bir turlu gecmiyor. Bu alip sattigimiz motosiklete dahi yansimis durumda. Ulkede deli gibi kredi karti borcunun buyumesinin en buyuk sebebi de bu bilinc. Tek istedigimiz hic bir sey yapmadan daha fazlasina sahip olmak. Kredi kartida bu egoyu tatmin edebilecek en iyi afyon.
Bu bilincin oturmasi icin oncelikle alinan motorun ne oldugu kabul edilmeli. Her motora Ducati kadar degerli ama Innova kadar az yakiyor , muze motoru kadar temiz muamelesi yapilmamali. Bakim yapmadan , motorun oldugu yerden deger kazandigini dusunuyoruz. Motorun ustune takilmis Rizomo elcik yada Akrep egzoznun benim gozumde degeri yok malesef. Adam bana kitapciga uygun bakim yaptigini ispatlasin. O motoru pazarliksiz almaya hemen razi olurum. Ama bunu ispatlayabilecek %1 kullanici var. Kalani degistirdik tabiki diyor. Ama yalan.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
hortlatıcam ama malum sitede kawa klx250 var. 79.000 km yapılmış. Nası yapmış bilmiyorum ama bu kadar yol yapılırken hiç düşmesi kazası filan olmamış(sözde). Beyaz renkteki bu cross sizce alınırmı beyler. Haftaya şu cross işini bitirmem gerekiyor. Yoksa kafayı bozup sırf 250cc su soğutmalı olduğu için asya alıcam. Ya da biraz masraflı ama plakalı apachi 27bg olandan var. Yardımcı olursanız sevinirim
motorcu muhabbetinin kawasaki zx6 sı 100k km deydi diye biliyorum
Açıkcası yüksek km psikolojimi bozmaz umursamam da ancak benden çok servis uzmanı binerse tadım kaçar. Tek silindir 250cc bir motorun ömrü büyük hacimlilere ve çift,4 silindirlilere kıyasla daha mı uzun olur daha mı kısa?
Bugün izmir'de birkaç arkadaş toplandık. 3 kişi motorla geldi. Motorlardan biri cbr1100xx. Arkadaşım motorun ikinci sahibi. Motor 1999 model. Kilometresi 188.573 Motorun klasik bakımları harici hiçbirşey yapılmamış. Aslında Km düşürme cihazları olmasa bu yaşlardaki motorların kilometresi de motor ömrü de olması gerektiği gibi aynen bu şekilde 6 haneli. şaşıracak bir durum yok.
Barkın Bayoğlunun 98 fireblade di de 100.000 km de idi motor komple rektefeye olmadı ama açılıp ayrıntılı olarak segman ve bazı miller conta vs değişti.
m2 nin ZX-6 sı ve suzuki yamahlar bir yana, 1996-2000 hondalar için (900RR, cbr600f-r, VFR750) motoruna ölümsüz denirdi. Honda hakikaten ölümsüzlüğe oynuyordu o yıllarda. Ama gel gelelim bizdeki bütün o model hondalar çatlak patlak. 15 sahip değiştiren motorlar yurdum apaçisinden bol bol nasibini aldı
En iyi motor geçmişte bakımının takip edilip edilmediğin bildiğini motordur
Zaten kimse az kmli motorunu piyasa fiyatının altına satmak istemez.Çok olanda baktıysa makinaya fiyatı öldürmez.Hesabınızı ona göre yapın bence.
Tam olarak 252378 km. Böyle saçma konuya böyle cevap...
Arkadaşlar yüksek cc motorlarda yüksek km yapıldığını herkes biliyor. Bakımı düzgünse daha gider gibi klasik cevaplar dışında aradığım şey tek silindir su soğutmalı 250cc japon motorun ömrü ne kadardır sizce. İstediğin kadar bakımlı olsun arabada bmw mercedes kadar uzun km yapmaz mesela. Onun gibi bi cevap arıyorum. E270cdi gördüm 1milyonu devirmiş 200bine gelmiş. Bi tane bmw örneği bulamazsınız böyle. Yani r1200ler transalpler africa twinler bunları zaten biliyoruz asıl soru crf250 klx250 wr250 gibi motorlar 100bin 150 bin yaparmı?
dört zamanlı motor;
tek silindir, iki turda bir
çift ve üç silindir, bir turda bir
dört silindir, bir turda iki patlama yapar
güçlü motor kendi pek zorlanmadan motosiklet ve sürücüyü hırpalayabilir
yürüyeni daha önemli
kaza arızadan daha pahalı olabilir
Hangi Japon motorun? Kullanan-kullanacak kişilerle 10-15 dakika tanışmak lazım.
Bu soru hep sorulur. Ben de sana sorayım. Sen kaç yaşında öleceksin? Ben? Hemen hemen motor ömrü de aynı cevap. Her bir üretilen motorun hep farklı sahipleri ve kullanım tarz-titizliği olacağından ömürleri de farklı olur.
Konusu vardı:
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/159141-500-000-km-honda-xl-1000-varadero-2.html
Daha küçük hacimden daha çok güç çıkaran motorlar daha kısa ömürlü (up-rated)
Tam tersi yüksek hacimli buna karşın daha az güç üreten motorlar çok çok daha uzun ömürlü (de-rated)
AEA'nın motor toplama video serisini izlemeni tavsiye ederim. Motor konusunda çok detaylı bilgiler veriyor:
https://www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs
Motoru hiç kullanmayan yılda 4000-5000km az kullanan 8000-9000-10000km yapar. Ona göre yaklaşık olarak bir fikir sahibi olursun zaten.
[QUOTE=arda4;4081325]Konusu vardı:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...aradero-2.html
Daha küçük hacimden daha çok güç çıkaran motorlar daha kısa ömürlü (up-rated)
Tam tersi yüksek hacimli buna karşın daha az güç üreten motorlar çok çok daha uzun ömürlü (de-rated)
İşte aradığım cevap. Çok teşekkür ederim üstat. Kısaca r1200gs ye baktığın gibi aynı şekilde klx250ye baksak aynı titizliği göstersek bile, r1200gs kadar ömrü olmaz. Bu kadar basit. Bmw mercedes kadar yol yapar onun kadar sağlamdır diyen arkadaşa sadece gülüyorum. Bu konuda 80.000 km yapmış kawasaki cross alınmaz. Sonuçta bu araca komple motor yapmak iyi bir ustanın elinde en az 2500 lira toplar. Teşekkür ederim
rektifiye yaparsan düzgün bakıp ölene kadar bile kullanırsın
Japon'dan Japona da fark olabiliyor. Kullanmış olduğum CBF150 3-4 bin km den sonra yağ eksiltmeye başlamıştı. XCITY250 38 binde yağ eksiltmiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)