Koruma demiri kimden korur ?
Reklamlar
-
27 Haziran 2012, 01:09
#21
vallaha benim motorun deposu 400 tl civarı eğer olduğu yerde düşerse o koruma demiri beni bu masraftan kurtarma ihtimali 100de 100 e yakın
düşüp sürüklenirken ise artık nasıl düşeceğine bağlı eğer soğuk kanlı davranırsan istediğn tarafa yatırabilirsen ayaklarını da koruma demirinin altına sokmazsan bence sana da motoruna da birşey olmaz..
hee ama sen 30 tl lik demir'i takmak işine gelmiyorsa o başka
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
-
27 Haziran 2012, 01:14
#22
Koruma demiri candır yahu !
İki ay önce ortalama 50 km hızla zeminin ve salaklığımın azizliğine uğrayarak yere kapaklandım.
Sürüklenirken aklımdan geçen şuydu; " Hay ağzına... Gitti anasını satayım depo boydan boya, gidona da sıçtık ooofff of..."
Sürüklenme biter bitmez direk ayağa kalktım. Şans eseri sadece dizimde çok ufak bir yanık vardı.
Direk motora koştum. Esnaflardan biri sağolsun motoru kaldırıyordu o esnada.
İlk işim depoya bakmak oldu ve zerre çizik görmedim.
Sonra elcik manet ve aynalara baktım. Debriyaj manetinde çok hafif çizikler vardı.
Ve artçı pagleri de açık olduğundan onlar da koruma görevi görmüş...
Çamurlukta selede vs biryerde de hiç bir çizik yoktu...
Motosikletli Kaplumbağa...
-
27 Haziran 2012, 01:25
#23
o ayak koparan arkadaşa geçmiş olsunda acaba nasıl becermiş ben onu merak ettim
-
27 Haziran 2012, 01:36
#24
EFENDİ KULLANIN KORUMA DEMİRİNE GEREK BİLE YOK
-
27 Haziran 2012, 01:49
#25
yan yatırıp bir yerine tamirat yapman gerektiginde koruma demirine yatarak cok rahat yaparsın hemde motorun hiçbir yeri çizilip zedelenmemiş olur
-
27 Haziran 2012, 13:31
#26
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Aynen böyle faydaları var, çevreyolunda çılgın gibi makas atan arabaların motosiklete çarpıp hem devirmesi hemde o sırada sürücünün ayağını koruma demirine sıkıştırıp koparması gibi faydaları da var. Ani frenle stoppie yapan motordan atlayıp kaçabilecekken ayakları koruma demirine takıp kafa üstü yere çakılıp motosikletin üzerinden geçmesi gibi bir faydası da var.
emniyet kemeri de takmayalım, acil bir durumda söküp kendimizi kapıdan dışarı atamayız bu mantıkla?
ben ikisini de takıyorum, tavsiye ederim
-
27 Haziran 2012, 13:48
#27
bir keresinde sol şeritten hızlanıyordum, 70 80e ulaştığımda yaklaşık 40 metre önümdeki transporter sinyal verip şerit değiştirmeye başladı, gördüğünü düşündüm beni yavaşlamadım. bir baktım üstüme üstüme kırıyor, hemen ani fren yaptım. baya yavaşlayıp arkasına geçecek kadar zamanım yoktu, hızlanıp solundan sıvışacak kadarda ne yol vardı ne de motorun devri yeterdi, kornaya da asıldım, bu arada bende kavşaktan sola dönüş yaptım. sola önerken sol kapısından çarptı bana. çatur çutur sesler geldi, ayağımı orta refüje direk gibi çakarak düşmekten kurtuldum. o arada adam sağa geçti. sonuç ;
adamın kapısı alt taraftan baya içe girdi, bende sadece koruma demiri yamuk. ancak o koruma demiri olmasaydı adamın aracı ya benim omuzuma ya da gidonun sağ koluna çarpacaktı. ikisindede beni yere yatırırdı bu darbeler.
-
27 Haziran 2012, 13:52
#28
benim bir arkadaşımın ayağı da ön çamurluğa sıkışmıştı. ön teker kullanmıyor artık. tek teker gidiyor.
koruma demirlerini de çıkarttık bu başlığı okuduktan sonra. mutlu musun başlığı açan arkadaş. hadi şimdi de gidon hakkında bir fikir yürüt.
-
27 Haziran 2012, 14:00
#29
-
Gerçekten çok önemli. Motorla 2 kez ciddi kaza yaptım. Birisinde 85 km ile önümde giden şahinci yanlamaya kalkınca arka kapısından vurdum ve motorla birlikte sürüklendim korkuluk olmasaydı sol bacağım yoktu. 2. de ise 90-100 tahmini suratla giderken yola yağ dökülmüş farkedemeyince ön teker kaydı ve bir müddet motorla sürüklendim bir müddet motordan ayrılıp taklalar aldım. 2 olaydada sıyrıklarla atlattım. 1. olayda yüzüm çok güzel yüzülmüştü hayati birşey yoktu ama yüzümün sol tarafı asfalta geçmişti. Kask yoktu hata bendeydi. neyseki iz kalmadı geçti gitti 1-2 ay içerisinde. 2. olaydada kış olduğu için çok kalın giyinmiştim afederseniz boxer ve atletim dahi yırtılmıştı şaka gelecek ama dışarda gittim eve saklaya saklaya anlayın. Yine kask yoktu fakat kalın elbiseler korudu başıma darbe almadım kolumda çizik vardı bisiklet çiziği diyeyim anlayın pansumana gerek olmayacak birşey yani. Velhasıl kelam koruyucu demirler olmasaydı çok daha kötü olurdum bunu adım gibi biliyorum. hatta korkulukta 3-4 yerde çatlak var ve yamuk bir kaza daha kaldırırmı bilmiyorum fakat malum maddiyat idare edeceğiz.
-
kb15025 adlı üyeden alıntı
Gerçekten çok önemli. Motorla 2 kez ciddi kaza yaptım. Birisinde 85 km ile önümde giden şahinci yanlamaya kalkınca arka kapısından vurdum ve motorla birlikte sürüklendim korkuluk olmasaydı sol bacağım yoktu. 2. de ise 90-100 tahmini suratla giderken yola yağ dökülmüş farkedemeyince ön teker kaydı ve bir müddet motorla sürüklendim bir müddet motordan ayrılıp taklalar aldım. 2 olaydada sıyrıklarla atlattım. 1. olayda yüzüm çok güzel yüzülmüştü hayati birşey yoktu ama yüzümün sol tarafı asfalta geçmişti. Kask yoktu hata bendeydi. neyseki iz kalmadı geçti gitti 1-2 ay içerisinde. 2. olaydada kış olduğu için çok kalın giyinmiştim afederseniz boxer ve atletim dahi yırtılmıştı şaka gelecek ama dışarda gittim eve saklaya saklaya anlayın. Yine kask yoktu fakat kalın elbiseler korudu başıma darbe almadım kolumda çizik vardı bisiklet çiziği diyeyim anlayın pansumana gerek olmayacak birşey yani. Velhasıl kelam koruyucu demirler olmasaydı çok daha kötü olurdum bunu adım gibi biliyorum. hatta korkulukta 3-4 yerde çatlak var ve yamuk bir kaza daha kaldırırmı bilmiyorum fakat malum maddiyat idare edeceğiz.
Bu olaylardan sonra kask takıyor musunuz ?
-
motorum cross model koruma demiri yok dediğin gibi düştüm altında kaldım motorla beraber sürüklendim metrelerce
-
Senle alakalı hiç bir şeyi korumasa bile o motorun KASK ı dır.
Motoru asfalttan korur.
Tamam düştüğünde dermirler üzerinde biraz fazla kayıp gidiyor ama olası depo grenaj plastik aksam hasarını büyük ölçüde düşürüyor.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
-
İngilizcesi engine guard tır yani seni değil motoru korumaktır amacı
-
İnsanların yazdıklarına bakılırsa neredeyse 20 kişi motorumu yada beni korudu demiş, bir kişiyi tehlikeye sokmuş ayağı sıkıştığı için oda onun şanssızlığı bence, orana bakılırsa bence kesinlikle işe yarıyor.
-
3 ay önce motorumla kaza yaptım. yerler buzluydu, ön lastik kaydı motorla beraber devrildim. motor sağ ayağımın üstüne düştü ve yan bağlarımı kopardı, ondan sonra alçı fizik tedavi bir sürü uğraş. bunların olmamasını sağlar.
-
trakya da bir atasözü var " uz duran çok yaşar " yani diyor ki bokunu çıkarma sıkıntı olmaz korumaya falan gerek yok
-
koruma demiri ile ayak arasında en az 30-50cm varken araya sıkıştırmakda farklı bir fantazi olmalı...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)