Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hatam nedir sizce?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okur_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250r
    Merhaba,

    motosiklet üstünde küçükten beri vakit geçirmiş olmama rağmen ilk motorumu şubatta aldım-cbr250-. Daha önce kullandığım motosikletlerde öyle viraja yatma falan yapmıyodum. Motorumla özellikle son bir kaç haftadır virajlara yatarken biraz daha fazla yatayımdiyorum ve ön teker bir an salıp tekrar topluyor. sanki döndüğüm yöne fazla dönüyormuş gibi geliyor bana. 3 defa başıma geldi. acaba kontrayı mı iyi uygulayamıyorum? yoksa sorun stock lastklerde mi? sizce hatam nedir?
    respect!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Ön tekerin salıp topladığına emin misin? belki sana öyle geliyor. kuru havada baya tehlikelidir.

    Bikere virajda yatmışken kuru zeminden ıslak zemine girdim öyle ama aman aman bir açıda yatmamıştım ön gitti geldi bi an reflex motoru kaldırdım ama 3.5 attım. Motor aynı marka ve model lastikleri kullanan cbr 125.

    hızın motoru yatırdığın açıya göre biraz düşükse toplamak için hafif gaz açmalısın böylece dışa doğuru merkezkaç kuvveti yaratıp motoru toparlayabilirsin.

    Isısınca fena tutmuyor diyoruz bu CBR250 ve 125 lastiklerine ama oynaşmaya ve agresif açılarda yatmaya aslında hiç izin vermiyor. Tatlı açılarda yatmalı zorlamamak lazım.

    Ağva üst yol keskin sahil virajlarında cbf 600 ün peşine takıldım artçısı var. 2-3 dakika kovaladım benden kaçamıcaksın hehe diye eleman önümde bir yatıyor motorla adamın yattığı açıya kadar yatırsam mümkün değil düşmemem.. Lastiller belli michelen veya metzeler. Ben okadar yattığım zaman lastiklerim bana güzel şakalar yapabileceğinden çok abartmadım işi

  3. #3

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

    viraja bu şekilde girmeyi denedinmi abicim bide böğle dene bakalım ön salıcakmı kendini bu arada lastikleri kontrol et yenilmiş aşınmış olabilir başka bir motorla aynı viraja girmeyi denemelisin

  4. #4
    Okur_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250r
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön tekerin salıp topladığına emin misin? belki sana öyle geliyor. kuru havada baya tehlikelidir.

    Bikere virajda yatmışken kuru zeminden ıslak zemine girdim öyle ama aman aman bir açıda yatmamıştım ön gitti geldi bi an reflex motoru kaldırdım ama 3.5 attım. Motor aynı marka ve model lastikleri kullanan cbr 125.

    hızın motoru yatırdığın açıya göre biraz düşükse toplamak için hafif gaz açmalısın böylece dışa doğuru merkezkaç kuvveti yaratıp motoru toparlayabilirsin.

    Isısınca fena tutmuyor diyoruz bu CBR250 ve 125 lastiklerine ama oynaşmaya ve agresif açılarda yatmaya aslında hiç izin vermiyor. Tatlı açılarda yatmalı zorlamamak lazım.

    Ağva üst yol keskin sahil virajlarında cbf 600 ün peşine takıldım artçısı var. 2-3 dakika kovaladım benden kaçamıcaksın hehe diye eleman önümde bir yatıyor motorla adamın yattığı açıya kadar yatırsam mümkün değil düşmemem.. Lastiller belli michelen veya metzeler. Ben okadar yattığım zaman lastiklerim bana güzel şakalar yapabileceğinden çok abartmadım işi
    valla benim hissettiğim lastiğin viraj icine doğru kendiliğinden dönmesi gibi birşey. ama hafif kaydığını farkediyorum iste. zaten normalden birAz hızlı girdiğim için oldu. daha fazla gaz verirsem toplamaz sanırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

    Alıntı alikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

    viraja bu şekilde girmeyi denedinmi abicim bide böğle dene bakalım ön salıcakmı kendini bu arada lastikleri kontrol et yenilmiş aşınmış olabilir başka bir motorla aynı viraja girmeyi denemelisin
    bu resimde pek bı yatma görmedim, daha çok drift gibi geldi bana. ayrıca lastiklerim 4000 km de daha. ama sıcaklar başladığından beri bir garip hissediyorum. acaba bizim lastikler çok sıcağa uygun değil mı?

  5. #5
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Üstünde ki orjinal lastikler kötü değil. Fakat iyi de değil. Ben michealin pilot activ taktırdım. Hissedilir derece de iyileşme var. Arka frenler de eski lastikler daha çabuk kitliyordu ki bu sorun yeni lastiklerim daha iyi bir hal aldı. Bir der hızlı kalkışlar da arka çok çabuk salıyordu lastiklerden dolayı. Salma olayı da yaşamıyorum şu anda.

    Ne yaşadığını tam olarak bilmesem de, orjinal lastiklerini daha iyi bir lastik ile değiştirmen, her şartta daha sağlıklı olacaktır.

    Kazasız, belasız.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  6. #6
    Okur_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250r
    Sagol soner, Nisan Mayıs'ta lastikler ısininca fena degildi bizim lastikler, hatta baslikta da konuştuk, ancak dediğim gibi sıcaklar bastırdığından beri bir gezinme hallerindeyim. bakalım lastikleri yaz sonundan önce değiştiremem galiba, onun yerine sürüşe biraz daha dikkat edeceğim. ama ben halen kontrada bir hata yapıyor olma ihtimalimi düşünüyorum. vakalim ne yorumlar çıkacak.
    SonpoL bunu beğendi.

  7. #7
    kefeeee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Speed Triple 955i / Yamaha BWS 100
    Üstündeki orjinal lastikleri kötü değil? Pirelli sport demon takarsan muhteşem bir performans sağlayacağına eminim, stock lastikleri motosiklet piyasaya ucuz girsin diye kalitesiz çin malı lastikler. Sakın viraj falan deneme ön lastik çok kötü bırakıyor cidden. Lastikte illa bitince değişmesi gereken bir şey değil, motosikletinin yere temas eden tek noktası olduğuna göre ani bir frende ön lastik kayıp düştüğünde (allah korusun) keşke lastik alsaydım dersin.

    Kontranın yolu tutması için yolu tutan bi lastk lazım, sert kontraya girince lastik yolu tutmazsa hiç bir faydası olmaz tekniğin. Sen bence dediğimi dinleyim bir çift lastik al.
    Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
    Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.

  8. #8
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    sıcaklar başlayınca senin lastiklere bişey olmasada memleketimizin dandik asfaltı kireç taşından olduğundan dolayı eriyor ve çok fazla kaymalara neden oluyor. O yüzden daha sağlam bir lastik almanı ve dikkatli sürmeni öneririm
    anaconda84 bunu beğendi.
    Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    4 gözle bekleniyor
    Arkadaşlar bu viraj meselesi zamanla kazanılan birşey degil mi ? Cbr 125 ile baslarsam ufaktan alışır mıyım ? 250 ccye geçtiğimde çok sıkıntı çekmek istemem

  10. #10
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    valla ön teker saldıktan sonra genellikle geri toplamaz ama seninkinin öyle bi huyu varsa şanslısın...

    daha önce böyle bi problemle karşılaşan daha iyi fikir verecektir sanırım...

  11. #11

    Üyelik
    23 Haziran 2012
    Altın elbiseli adam diyorki cbr 125 in fabrika cıkışlı lastikleri aşırı kaygan durduramıyormuşun kaymasını !

  12. #12

    Üyelik
    06 Haziran 2012
    Şehir
    istanbul/avr
    Motosikleti
    henüz yok
    Alıntı Silifkelibo3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altın elbiseli adam diyorki cbr 125 in fabrika cıkışlı lastikleri aşırı kaygan durduramıyormuşun kaymasını !
    abimin motoru sanırım cbr 250r yani altın elbiseli adamın dediyi motor değil yaniii

  13. #13
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    Alıntı alikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abimin motoru sanırım cbr 250r yani altın elbiseli adamın dediyi motor değil yaniii
    lastik aynı lastik değil mi
    Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler

  14. #14
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Örnek:Sağa dönerken sağ elinin içi ile direksiyonu yani sağ elini tuttuğun elciği sola doğru hafifçe avucunun içi sola doğru it yani karşıya göstergelere doğru.Viraja girmeden önce kıçını koltuktan sağa doğru kaydır.Birde hızlı girmiyorsan ama motoru yatırmaya çalışıyorsan bahsettiğin gibi anormallikler olması normaldir.Hatta dikkat et hızlı değilsen veya motoru çok yatırmak istiyorsan yere yapışabilirsin aniden bu durumun lastikle pek alakası yok (bence)...

    ---------- Post added at 18:23 ---------- Previous post was at 18:21 ----------

    Her motor virajı düzgün alır diye birşey yoktur cbr250 kendisi yüksek motor vede direksiyonuda yüksek cbr 600 abisine çekmiş...
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  15. #15
    Okur_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbr250r
    yorumlar için sagolun arkadaslar. altin elbiseli adamı takip ederim. yorumlarını da biliyorum ama genel kullanıcılar lastikler ısininca fena olmadıgı konusunda hemfikirdik.
    ya faLa ısininca lastikler bozuluyor ya da ben kontrayi uygularken sorun oluyor. kendi şahsi görüşüm bassturbin in anlattığı gibi gidonu terse ittirirken yeterince itemiyorum. bunun sebebi olarak da servisin benim gidonu yumusatmasi olarak görüyorum. eskiden daha sert ve sabit duran gidonum, servis yumusattiktan sonra ufak hareketlerden dönmeye başladı. biraz sertlestirecegim galiba. lastikleri de değiştirmek lazım, evet.

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Bence otoyolda 90 km/h üzeri bir 15-20 dk sür, motorun bütün parçaları ve lastikler ısınsın, sonra dediğin olayın başına geldiği viraja git, birkaç kere dene, giderek viraj hızını arttırarak. Sonuç itibariyle sorun devam ederse, kontra veya viraj tekniği çalışmak gerekebilir. Çünkü benim motor da aynı, lastikler stock, 6600 km'de, motor ve lastikler ısınmadan, özellikle düşük devirlerde viraj alırsam benzeri gariplikler yaşıyorum. Ama ısınınca 3,5k - 4k rpm'de bile viraja yatsam çekiş için gerekli gücü sağlayabiliyor.

    Viraja girmeden giriş noktasına, viraj içindeyken de çıkış noktasına kafanı çevirmen ve kontra ile viraj çizgisini belirlemen gerekiyor. Hatta viraj içinde hafif ve sürekli gaz açarak, ağırlık transferiyle arka tekere vermek gerekiyor, bu sayede çekiş artıyor. Kaynak: Keith Code'un kitabı .

    Gidon yumuşamasına gelince, ben de aynı hissi yaşadım bir süre, hatta gittim sordum niye bu kadar kolay dönüyor diye, adam yan sehpa üzerinde birkaç test yaptı. Yan sehpada motoru yüklenip, gidonu mesela sağa çekip bırakıyor, sola doğru dönecek tabi haliyle, bu dönüşü sırasında herhangi bir noktada takılıyorsa veya yavaşlıyorsa problem olduğunu gösteriyormuş falan fişman. Umarım anlaşılıyor bu yazdığım . Sonuç olarak yumuşak olması gerekir, sert olursa bu sefer virajlarda daha çok sorun çekersin gibi bir yorum yapmıştı.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)