Köprü ve otoyollarda neden otomobillerle aynı parayı ödüyoruz?
Reklamlar
-
22 Aralık 2012, 00:57
#41
Arkadaşlar öncelikle devletin köprülerden, otoyollardan, yada buna benzer hizmetlerden para alması ve bizlerin de (konuya hakim olmayanlar için söylüyorum) devlet bizi soyuyor deyip kestirip atması gayet kolaydır.
Gerçek şudur ki devlet gerçekleştireceği kamu hizmetleri için bir finansman kaynağına ihtiyaç duyar, bu hizmetlerin bazıları vergilerden bazıları harç, pul gibi şeylerle karşılanır.
Örneğin köprüler yapılırken bunun finansmanının vergiler ile gerçekleştirilmesi haksızlık olur çünkü mersinde yaşayan bir adamın İstanbula yapılacak bir köprü için vergi ödemesi, yada istanbulda yaşayanların tümünden bu köprü için vergi alınması vergide adalet ilkesine terstir , bu yüzdendir ki devlet önce bu köprüyü kendi kesesinden yaptırır sonrada bu masraflar için ise en mantıklı ve adaletli olanı bu köprüyü kullananlardan ücretler almaktır.Yani tutunki istanbuldaki bir köprünün bakım onarım çalışmaları için, aydınlatmada harcanan elektirik için, orada çalışan personel in masrafları TEEE Trabzon daki bir adamdan vergi almanın , yada tüm türkiyeden vergi almanın akla sığar bir tarafı yoktur.BU YÜZDEN TÜM DÜNYADA KABUL EDİLEN BİR SİSTEM OLAN KULLANANLARDAN ÜCRET AL mantığı kullanılır.
Reklamlar
-
22 Aralık 2012, 01:22
#42
bydede58 adlı üyeden alıntı
Yani tutunki istanbuldaki bir köprünün bakım onarım çalışmaları için, aydınlatmada harcanan elektirik için, orada çalışan personel in masrafları TEEE Trabzon daki bir adamdan vergi almanın , yada tüm türkiyeden vergi almanın akla sığar bir tarafı yoktur.BU YÜZDEN TÜM DÜNYADA KABUL EDİLEN BİR SİSTEM OLAN KULLANANLARDAN ÜCRET AL mantığı kullanılır.
O zaman bu mantıkla ben teee Trabzon'daki 4,2 milyar dolar maliyetli karadeniz sahil yolunun parasını neden verdim?
-
22 Aralık 2012, 01:46
#43
bydede58 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar öncelikle devletin köprülerden, otoyollardan, yada buna benzer hizmetlerden para alması ve bizlerin de (konuya hakim olmayanlar için söylüyorum) devlet bizi soyuyor deyip kestirip atması gayet kolaydır.
Gerçek şudur ki devlet gerçekleştireceği kamu hizmetleri için bir finansman kaynağına ihtiyaç duyar, bu hizmetlerin bazıları vergilerden bazıları harç, pul gibi şeylerle karşılanır.
Örneğin köprüler yapılırken bunun finansmanının vergiler ile gerçekleştirilmesi haksızlık olur çünkü mersinde yaşayan bir adamın İstanbula yapılacak bir köprü için vergi ödemesi, yada istanbulda yaşayanların tümünden bu köprü için vergi alınması vergide adalet ilkesine terstir , bu yüzdendir ki devlet önce bu köprüyü kendi kesesinden yaptırır sonrada bu masraflar için ise en mantıklı ve adaletli olanı bu köprüyü kullananlardan ücretler almaktır.Yani tutunki istanbuldaki bir köprünün bakım onarım çalışmaları için, aydınlatmada harcanan elektirik için, orada çalışan personel in masrafları TEEE Trabzon daki bir adamdan vergi almanın , yada tüm türkiyeden vergi almanın akla sığar bir tarafı yoktur.BU YÜZDEN TÜM DÜNYADA KABUL EDİLEN BİR SİSTEM OLAN KULLANANLARDAN ÜCRET AL mantığı kullanılır.
köprünün parası cıkalı yıllar oldu .mevzu soygun düzeni 1 liralık işi 10 liraya ihaleye cıkıp yandaşına vermektir verdikten sonra taşeron taşerona iş yaptırıyor arada 3 taşeron para kazanıyor madem bu iş daha ucuza yapılıyor neden daha fazla cebimizden cıkması gerekiyor
evin de tv arıza yapsa tamirci gelip yapsın parasını alsın ama giderken dizüstü bilgisayarı calıp gitsin kabul edermisin yapılan budur ülkemizde .
-
22 Aralık 2012, 01:49
#44
e kerizlik numarası verdilerya kafa kağıtlarımıza,ondandır
kimisi motorcudur köprüye otoyolda kerizdir bunların gözünde kimisi elektik faturasında kaçak elektrik ücreti öder,kimisi son kuruşuna kadar vergisini öder birileeri çalarken böyle uzaaaaarrrrrrrrrrr gideeeeer
-
22 Aralık 2012, 03:00
#45
Sana kızsam açık açık söylerim merak etme
"“Kişinin namazına, niyazına değil; dinar ve dirhemle olan arkadaşlığına bakın”. Hz Muhammed ( S.A.V)
"İnsanların en cahili, ahiretini başkasının dünyası için satandır." Hz.Ömer
-
22 Aralık 2012, 12:38
#46
Slayerrr adlı üyeden alıntı
O zaman bu mantıkla ben teee Trabzon'daki 4,2 milyar dolar maliyetli karadeniz sahil yolunun parasını neden verdim?
Slayerr kardeşim biraz önce devlet birtakım hizmetleri gerçekleştiriken kendi kesesini kullanır dedim, yani mili bütçeden ayrılan ödeneklerle köprü, otoyol, gibi hizmetler önce yapılır, sonra bu yapılan harcamalar, yapılan hizmetler bittikten sonra bir gelir getirisi olacağı için, senin ödemiş olduğun karadeniz sahil yolunun parası, tamamlanan bu hizmetlerin gelir getirisi ile kendini amorti edecektir ve belli bir süreden sonra kara geçecektir.Bu kar ise ileride milli hasılayı arttıracaktır, yada buradan gelen gelirlerle Türkiye nin herhangi bir yerinde yeni yatırımlar yapılabilecektir buda ülkenin kısa vade veya uzun vadede gelişmesini, yeni yatırımların yapılmasına zemin hazırlayacaktır. Senin dediğin onun parasını ben neden veriyorum demek yanlış olur çünkü onun maliyeti tüm türkiyeden çıkartılır, burada 4,2 milyar dolarlık büyük bir yatırımdan bahsediyoruz bunun maliyetini karadeniz bölgesinden çıkarmak çok zordur ve bu yolun getirisi karadeniz bölgesini de ilgilendirmez tüm türkiyeyi ilgilendirecektir.
Karadeniz Sahil Yolu’nun ülke ekonomisine 2007 yılı vergisiz fiyatlarıyla yıllık toplam 552 milyon 299 bin 112 YTL katkı sağlanacağı bildirilmiştir.Şu AN BU YOLUN EKONOMİYE YAPTIĞI KATKIDAN VEYA ZARARDAN BİR BİLGİM YOK.
AYRICA BİR OTOYOL YAPMANIN FAYDALARI
- Bölge kalkınmasına katkıda bulunacak.
- Boyutları her geçen gün büyüyen göçü durduracak.
- Şu anda yetersiz olan yolun neden olduğu trafik anarşisine çözüm getirecek.
- Bölge ve ülke açısından önem taşıyan petrol geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Yayla turizmi, keşfedilmemiş tarihi ve doğal güzellikleri nedeniyle iç ve dış turizm canlanacak, döviz girdilerinde bölge olarak yükselme sağlanacak.
- Doğalgaz geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Taze meyve, sebze ve balık ürünlerinin süratle sevkini sağlayacak.
- Yatırımların bölgeye kaymasına katkıda bulunacak.
- Büyük ölçüde çay ve fındığa bağlı olan yöre kalkınmasına alternatif teşvik ve değerlendirme imkanları sağlayacak.
- Siyasi ve stratejik açıdan ülke kazançlı çıkabilecek.
Tabiki bazı projelerde başarısızlıkla sonuçlanabilir.
Ha bu arada belirteyim evet motosikletlerin köprü otoyol gibi ücretlerinin dört tekerlekli araçlara göre daha düşük olması gerekir, ama bunun bedava olmasını istemek yanlış olur diye düşünüyorum
-
22 Aralık 2012, 22:48
#47
alternatifi olmayan bir yol bir vatandaş karşıya geçmek için illada para ödemeli yolu kesen kabadayılar gibi bunun adı ücret olama arkadaşlar buna haraç denir devlet yol yapmış ha bu yolu kullanmak istemedin daha hızlı ve konforlu gıtmek istedin otoban var yap 5 tl hiç sorun değil paran yokssa devlet kara yolları var ordan giderim ee peki hergün ödeyecek bir param yok işim karşıda nerden gidecem bence alternatifi olmalı 10 tane kopru yap kardeşim bana ne yeterki bi tanesinde yolu kesip haraç alma varsın geri kalanı kademili fiyat olsun parası olan geçsin çok saçma verdiğim her kuruş haksız yere giden için zehir zıkkım olsun
-
22 Aralık 2012, 23:30
#48
bydede58 adlı üyeden alıntı
Slayerr kardeşim biraz önce devlet birtakım hizmetleri gerçekleştiriken kendi kesesini kullanır dedim, yani mili bütçeden ayrılan ödeneklerle köprü, otoyol, gibi hizmetler önce yapılır, sonra bu yapılan harcamalar, yapılan hizmetler bittikten sonra bir gelir getirisi olacağı için, senin ödemiş olduğun karadeniz sahil yolunun parası, tamamlanan bu hizmetlerin gelir getirisi ile kendini amorti edecektir ve belli bir süreden sonra kara geçecektir.Bu kar ise ileride milli hasılayı arttıracaktır, yada buradan gelen gelirlerle Türkiye nin herhangi bir yerinde yeni yatırımlar yapılabilecektir buda ülkenin kısa vade veya uzun vadede gelişmesini, yeni yatırımların yapılmasına zemin hazırlayacaktır. Senin dediğin onun parasını ben neden veriyorum demek yanlış olur çünkü onun maliyeti tüm türkiyeden çıkartılır, burada 4,2 milyar dolarlık büyük bir yatırımdan bahsediyoruz bunun maliyetini karadeniz bölgesinden çıkarmak çok zordur ve bu yolun getirisi karadeniz bölgesini de ilgilendirmez tüm türkiyeyi ilgilendirecektir.
Karadeniz Sahil Yolu’nun ülke ekonomisine 2007 yılı vergisiz fiyatlarıyla yıllık toplam 552 milyon 299 bin 112 YTL katkı sağlanacağı bildirilmiştir.Şu AN BU YOLUN EKONOMİYE YAPTIĞI KATKIDAN VEYA ZARARDAN BİR BİLGİM YOK.
AYRICA BİR OTOYOL YAPMANIN FAYDALARI
- Bölge kalkınmasına katkıda bulunacak.
- Boyutları her geçen gün büyüyen göçü durduracak.
- Şu anda yetersiz olan yolun neden olduğu trafik anarşisine çözüm getirecek.
- Bölge ve ülke açısından önem taşıyan petrol geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Yayla turizmi, keşfedilmemiş tarihi ve doğal güzellikleri nedeniyle iç ve dış turizm canlanacak, döviz girdilerinde bölge olarak yükselme sağlanacak.
- Doğalgaz geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Taze meyve, sebze ve balık ürünlerinin süratle sevkini sağlayacak.
- Yatırımların bölgeye kaymasına katkıda bulunacak.
- Büyük ölçüde çay ve fındığa bağlı olan yöre kalkınmasına alternatif teşvik ve değerlendirme imkanları sağlayacak.
- Siyasi ve stratejik açıdan ülke kazançlı çıkabilecek.
Tabiki bazı projelerde başarısızlıkla sonuçlanabilir.
Ha bu arada belirteyim evet motosikletlerin köprü otoyol gibi ücretlerinin dört tekerlekli araçlara göre daha düşük olması gerekir, ama bunun bedava olmasını istemek yanlış olur diye düşünüyorum
Öncelikle bu Karadeniz sahil yolu örneğinin bir özelliği yok, yani bunun yerine herhangi bir şehirler arası yolu da koyabilirsin. Sadece yakın geçmişte yüksek maliyetli bir yol örneği olarak söyledim.
Bu sahil yolunun ekonomiye katkıda bulunduğunu, maliyetinin kısa sürede çıkacağını söyleyip faydalarını sıralamışsın. Peki köprülerin ekonomiye katkısı nedir? Karadeniz sahil yoluyla karşılaştırılamayacak seviyede çok çok daha fazla. Değil köprüyle karşılaştırmak, İstanbul'da E-5'i işlevini kaybetmeden sadece 10 km kısaltmanın ekonomiye katkısı sadece harcanan fazla benzin yönünden bile yıllık yaklaşık 500.000.000 TL civarı olur. Yani bu açıdan bakarsak da köprünün ekonomiye katkısı karadeniz sahil yolundan çok daha fazla. Yatırım maliyeti olarak da daha ucuz bile. Ayrıca bu yolun bir alternatifi vardır elbet ama boğazdan karayolu ile geçmenin bir alternatifi de yok. Mesela karayollarının ücretli olmasını anlayabilirim, çünkü bu yolları kullanmak tercih edilebilir bir şeydir. Ücretli yol kullanmadan Ankara'ya ya da başka bir yere gidebilirim. Ama köprüden geçmeden bir kaç şehir hariç başka bir yere gidemem.
-
22 Aralık 2012, 23:32
#49
Benim esas gıcık olduğum mesele fi marka benzin firmasının reklamında motorsikletli bir karakter var ve anlatiyor 3 defa 100 tl lik benzin alın anında 40 TL benzin bedava yaaa bizim mtorlarımız 100 Tl benzin almıyorki en fazla 35 TL . Bizi neden yok sayıyorlar firmanın aimasyon karakteri motosiklet ama bize kampanya yok ! Fazla söze gerek yok
-
23 Aralık 2012, 00:30
#50
senin gibi dusunen 1000000 kisi meclise yurumedigi icin ayni parayi oduyoruz
-
23 Aralık 2012, 01:05
#51
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Öncelikle bu Karadeniz sahil yolu örneğinin bir özelliği yok, yani bunun yerine herhangi bir şehirler arası yolu da koyabilirsin. Sadece yakın geçmişte yüksek maliyetli bir yol örneği olarak söyledim.
Bu sahil yolunun ekonomiye katkıda bulunduğunu, maliyetinin kısa sürede çıkacağını söyleyip faydalarını sıralamışsın. Peki köprülerin ekonomiye katkısı nedir? Karadeniz sahil yoluyla karşılaştırılamayacak seviyede çok çok daha fazla. Değil köprüyle karşılaştırmak, İstanbul'da E-5'i işlevini kaybetmeden sadece 10 km kısaltmanın ekonomiye katkısı sadece harcanan fazla benzin yönünden bile yıllık yaklaşık 500.000.000 TL civarı olur. Yani bu açıdan bakarsak da köprünün ekonomiye katkısı karadeniz sahil yolundan çok daha fazla. Yatırım maliyeti olarak da daha ucuz bile. Ayrıca bu yolun bir alternatifi vardır elbet ama boğazdan karayolu ile geçmenin bir alternatifi de yok. Mesela karayollarının ücretli olmasını anlayabilirim, çünkü bu yolları kullanmak tercih edilebilir bir şeydir. Ücretli yol kullanmadan Ankara'ya ya da başka bir yere gidebilirim. Ama köprüden geçmeden bir kaç şehir hariç başka bir yere gidemem.
Karadeniz yol örneğini sen verdiğinden dolayı ve bende konunun daha iyi anlaşılması için açıklamada bulundum, yani aynı şeyleri başka şehirlere yapılan yolların katkıları içinde düşünebiliriz. Bunların milli ekonomi ve bölge ekonomisine katkıları konusunda hem fikir olduğumuz gayet açık. Ama üzücü olan senin de söylediğin gibi parası olmayanın başka bir alternatifi değerlendirecek varyantlarının olmaması. Yani paran yoksa orda kaldın demektir, haklısın da. Yanlış anlaşılmasın bende koprü ve otoyol ücretlerinin kalkmasını isterim, yada daha fazla köprünün yapılmasını ama malesef bunlar birkere devlet için gelir kapısı özelliğini kazandımı bir daha devlet bunlardan elini çekmez ,çünkü potansiyel bir gelirdir.yani hiçbir devlet mevcut olan vergi,harç gibi şeyleri kolay kolay kaldırmaz. Devletin bu ücretleri kaldırdığını düşünürsek yada indirime gittiğini hepimiz seviniriz ama emin olalımki bunun acısı başka bir yerden çıkacaktır çünkü devlet vazgeçtiği bu gelir kaynaklarının yerini doldurmak için başka alternatifler bulacaktır, çünkü ortada bir gelir kaybı söz konusudur ,bunların ne olabilceği ise tahmin edilebilir: Bazı vergi oranlarında artış yapabilir, yakıt fiyatlarında artış olabilir ki zaten sürekli artıyor,konu araçlar olduğu için motolu taşıt vergileri artabilir, ötv de bir artış olabilir yani demek istediğim devlet bunun acısını biryerden çıkartacaktır.
-
23 Aralık 2012, 02:37
#52
Motosiklet Eğitmeni
bydede58 adlı üyeden alıntı
Karadeniz yol örneğini sen verdiğinden dolayı ve bende konunun daha iyi anlaşılması için açıklamada bulundum, yani aynı şeyleri başka şehirlere yapılan yolların katkıları içinde düşünebiliriz. Bunların milli ekonomi ve bölge ekonomisine katkıları konusunda hem fikir olduğumuz gayet açık. Ama üzücü olan senin de söylediğin gibi parası olmayanın başka bir alternatifi değerlendirecek varyantlarının olmaması. Yani paran yoksa orda kaldın demektir, haklısın da. Yanlış anlaşılmasın bende koprü ve otoyol ücretlerinin kalkmasını isterim, yada daha fazla köprünün yapılmasını ama malesef bunlar birkere devlet için gelir kapısı özelliğini kazandımı bir daha devlet bunlardan elini çekmez ,çünkü potansiyel bir gelirdir.yani hiçbir devlet mevcut olan vergi,harç gibi şeyleri kolay kolay kaldırmaz. Devletin bu ücretleri kaldırdığını düşünürsek yada indirime gittiğini hepimiz seviniriz ama emin olalımki bunun acısı başka bir yerden çıkacaktır çünkü devlet vazgeçtiği bu gelir kaynaklarının yerini doldurmak için başka alternatifler bulacaktır, çünkü ortada bir gelir kaybı söz konusudur ,bunların ne olabilceği ise tahmin edilebilir: Bazı vergi oranlarında artış yapabilir, yakıt fiyatlarında artış olabilir ki zaten sürekli artıyor,konu araçlar olduğu için motolu taşıt vergileri artabilir, ötv de bir artış olabilir yani demek istediğim devlet bunun acısını biryerden çıkartacaktır.
Hocam çok güzel saçmaliyorsunuz zevkle okuyoruz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
23 Aralık 2012, 03:11
#53
bydede58 adlı üyeden alıntı
Slayerr kardeşim biraz önce devlet birtakım hizmetleri gerçekleştiriken kendi kesesini kullanır dedim, yani mili bütçeden ayrılan ödeneklerle köprü, otoyol, gibi hizmetler önce yapılır, sonra bu yapılan harcamalar, yapılan hizmetler bittikten sonra bir gelir getirisi olacağı için, senin ödemiş olduğun karadeniz sahil yolunun parası, tamamlanan bu hizmetlerin gelir getirisi ile kendini amorti edecektir ve belli bir süreden sonra kara geçecektir.Bu kar ise ileride milli hasılayı arttıracaktır, yada buradan gelen gelirlerle Türkiye nin herhangi bir yerinde yeni yatırımlar yapılabilecektir buda ülkenin kısa vade veya uzun vadede gelişmesini, yeni yatırımların yapılmasına zemin hazırlayacaktır. Senin dediğin onun parasını ben neden veriyorum demek yanlış olur çünkü onun maliyeti tüm türkiyeden çıkartılır, burada 4,2 milyar dolarlık büyük bir yatırımdan bahsediyoruz bunun maliyetini karadeniz bölgesinden çıkarmak çok zordur ve bu yolun getirisi karadeniz bölgesini de ilgilendirmez tüm türkiyeyi ilgilendirecektir.
Karadeniz Sahil Yolu’nun ülke ekonomisine 2007 yılı vergisiz fiyatlarıyla yıllık toplam 552 milyon 299 bin 112 YTL katkı sağlanacağı bildirilmiştir.Şu AN BU YOLUN EKONOMİYE YAPTIĞI KATKIDAN VEYA ZARARDAN BİR BİLGİM YOK.
AYRICA BİR OTOYOL YAPMANIN FAYDALARI
- Bölge kalkınmasına katkıda bulunacak.
- Boyutları her geçen gün büyüyen göçü durduracak.
- Şu anda yetersiz olan yolun neden olduğu trafik anarşisine çözüm getirecek.
- Bölge ve ülke açısından önem taşıyan petrol geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Yayla turizmi, keşfedilmemiş tarihi ve doğal güzellikleri nedeniyle iç ve dış turizm canlanacak, döviz girdilerinde bölge olarak yükselme sağlanacak.
- Doğalgaz geçiş yolunu kolaylaştıracak.
- Taze meyve, sebze ve balık ürünlerinin süratle sevkini sağlayacak.
- Yatırımların bölgeye kaymasına katkıda bulunacak.
- Büyük ölçüde çay ve fındığa bağlı olan yöre kalkınmasına alternatif teşvik ve değerlendirme imkanları sağlayacak.
- Siyasi ve stratejik açıdan ülke kazançlı çıkabilecek.
Tabiki bazı projelerde başarısızlıkla sonuçlanabilir.
Ha bu arada belirteyim evet motosikletlerin köprü otoyol gibi ücretlerinin dört tekerlekli araçlara göre daha düşük olması gerekir, ama bunun bedava olmasını istemek yanlış olur diye düşünüyorum
çok haklısın bundan sonra benim ücretleride siz karşılayın devlete 2 kat daha fazla katkı yapmış olun böyle bir fırsat verdiğim için banada dua edin
-
23 Aralık 2012, 13:26
#54
Evet güzel kardeşim malesef saçmalıyorsunuz dediğiniz şeyler acı gerçeklerdir.Bir maliyeci olarak,butarz şayler hakkında yorum yapabilmek ,vede anlayabilmek için biraz temel ekonomi, birazda maliye bilgisine sahip olman gerekir.Gelişmekte olan ülkelerin çoğunda sistem bu şekilde çalışır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:23 ----------
coq adlı üyeden alıntı
Hocam çok güzel saçmaliyorsunuz zevkle okuyoruz.
Evet güzel kardeşim malesef saçmalıyorsunuz dediğiniz şeyler acı gerçeklerdir.Bir maliyeci olarak,butarz şayler hakkında yorum yapabilmek ,vede anlayabilmek için biraz temel ekonomi, birazda maliye bilgisine sahip olman gerekir.Gelişmekte olan ülkelerin çoğunda sistem bu şekilde çalışır.
-
23 Aralık 2012, 14:44
#55
gençler köprüler ve otoyollar satıldı. artık ücretsiz geçiş, tartışma konusu bile olamaz.
ülkere sattılar ya bizim cebimizden alıp kendi ceplerine koydular, hadi geçmiş olsun.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
-
23 Aralık 2012, 14:59
#56
Aslında köprüler ve otoyollar satılmadı sadece 25 yıllığına Koç, Ülker ve Malezya ortaklığı ile kiraladı. Dediğin gibi ücretsiz geçiş bu 25 yıllık süreç içinde tartışma konusu bile olamaz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)