Köprü ve otoyollarda neden otomobillerle aynı parayı ödüyoruz?
Reklamlar
-
20 Haziran 2012, 01:37
#1
Selam Arkadaşlar,
Belki daha önce açılmıştır bilmiyorum.Bir kaç ufak araştırma yaptım ama tam olarak bu konuyla ilgili bir başlık bulamadım.İstanbul'da yaşayanların bildiği üzere köprü geçiş ücretleri motosikletlerden kgs ile indirimli olarak 3.40 TL otomobillerden de ogs ile indirimli olarak 3.40 TL alınıyor.Benim anlayamadığım konu; tüm otoyollarda ve arabalı vapur, feribot gibi taşıma araçlarında otomobillere göre nispeten daha az olan bu ücret, neden köprülerde aynı para? 2 tekeriyle ortalama 150-200 kg en fazla 2 kişi taşıyan bir araçla, 4 teker ortalama 800-1800 kg 4-5 kişi taşıyan bir araçla aynı ücretin alınması neresinden bakarsanız adaletsiz ve saçma bir durum.3.40 TL belki çok yüksek bir rakam gibi görünmese de aylığa vurduğunuzda oldukça ciddi bir rakam çıkıyor.Belki de İstanbul'da yaşayıp iki yaka arasından her gün işine gidip gelen benim gibi bir sürü insan motosikletiyle gitmekten vazgeçip, tam da bu günlerde tam bir işkence halini alan trafiğe ve çok meşhur! toplu taşıma araçlarına binerek hem zaman kaybedip hem de çileli bir şekilde yol alıyor.Neden teşvik edecekleri halde motosikletlere köstek oluyorlar anlayabilmek gerçekten mümkün değil.Benim mantığımla bu ücret en fazla 1.5 TL olmalı.Ben bu konuyla ilgili federasyon ya da diğer dernek gibi kurumların yaptıysa ne yaptıklarını, yani hükümete ya da resmi kurumlara ne gibi başvuruda bulunduklarını merak ediyorum.TMF nin sitesinde de bununla ilgili herhangi bir şey göremedim.Hiç konusu açılmamış ya da kulis yapılmamışsa bireysel olarak ciddi anlamda bir dilekçeyi nereye yazabilirim? E-devlet, Emniyet müdürlüğü, Karayolları, Ulaştırma bakanlığı vs. artık neresiyse.Biliyorum İstanbul dışındaki arkadaşların bana ne diyebileceği bir konu ama konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların yorumlarını alabilirsem çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
20 Haziran 2012, 01:52
#2
bence önce sorulması gereken soru "biz köprüye niye hala para veriyoruz?" olmalı. önce bi bunu açıklasınlar.
-
20 Haziran 2012, 02:18
#3
devlet gözü doymaz bir yaratık olmuş.
-
20 Haziran 2012, 02:23
#4
Aykut009 adlı üyeden alıntı
bence önce sorulması gereken soru "biz köprüye niye hala para veriyoruz?" olmalı. önce bi bunu açıklasınlar.
bedava olmasını beklemek hayalden öte sanırım.tabi sonra plakayı kıvıranları ayıplıyoruz ama herşey bir neden sonuç ilişkisine dayanıyor sonuçta
-
20 Haziran 2012, 02:24
#5
t.c de akla hizmet hareket yokki
geçende dolmuşlarda engelli basamağı yoksa yolcularada ceza kesileceğini okuyunca kopmuştum:D
-
20 Haziran 2012, 02:33
#6
devletin hiçbir işinde mantık yok ki köprü geçişinde mantık aramak saçma yani
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
20 Haziran 2012, 02:39
#7
Defalarca tartışıldı, hırsız diyen oldu vs vs. Kapat geç.. Hırsız mı diyorlar, bırak desinler. Baştakilerden fazla çalamayız ya. Gemiciğimiz yok bizim. Kıçı kırık bir motorumuz var. Ona da binmeyin diyorlarsa çal gitsin bee
-
20 Haziran 2012, 02:55
#8
F54 adlı üyeden alıntı
devletin hiçbir işinde mantık yok ki köprü geçişinde mantık aramak saçma yani
Katılıyorum ama şöyle de bir durum var.2 sene öncesinde 250 cc ye kadar olan motosikletlere ötv indirimi yapıldı fiyatlar azımsanmayacak ölçüde düştü ve şu ana kadar da kalıcı olduğunu görüyoruz.Yani demek ki, sorunlar anlatıldığında, kulis yapıldığında ya da baskı kurulduğunda sonuca ulaşılabiliyor.Tabi bunu motosiklet satıcıları daha çok istediği için etkili olmuş olabilir.Ben köprü geçişiyle ilgili herhangi bir dernek, federasyon vs ya da bireysel olarak herhangi bir kişinin başvurusu oldu mu onu merak ediyorum.
---------- Post added at 01:55 ---------- Previous post was at 01:50 ----------
Reşit adlı üyeden alıntı
Defalarca tartışıldı, hırsız diyen oldu vs vs. Kapat geç.. Hırsız mı diyorlar, bırak desinler. Baştakilerden fazla çalamayız ya. Gemiciğimiz yok bizim. Kıçı kırık bir motorumuz var. Ona da binmeyin diyorlarsa çal gitsin bee
Yok.ben hırsız falan demem devleti haklı görmüyorum.saygı duyarım ama ben yapamam dostum.
-
20 Haziran 2012, 02:56
#9
Welcome to Asia
Welcome to Europe
Çoook konuşuldu. Bazılarının tabiriyle hemen sana hırsızlık yöntemini anlatıyorum.
Köprüde iki sira gişe var birinci sıra ön solda, ikinicisi ise arkada sağda kalıyor.
1. sıranın en sağındaki gişe kamyon otobüs vs. büyük araçlar içindir.
O gişeye otomobilin tekiyle aynı anda giriyorsun. Otomobildeki arkadaş kartını okutmak için sola yanaştığı için rahatça sağına yanaşıyorsun.
Bu arkadaş kartını okutuyor ve onunla beraber kalkıp gidiyorsun.
Böylece hiç bir ücret ödemeden geçmiş oluyorsun. Hakkınla "hırsızlık" yapıyorsun yani.
Yanındaki otomobile gelen tek zarar, kendi aracı için ödediği KGS ücreti oluyor ;)
Motosikletli Kaplumbağa...
-
20 Haziran 2012, 02:56
#10
FreeSoul adlı üyeden alıntı
Köprülerde neden otomobillerle aynı ücreti veriyoruz?
Protesto/eylem anlayışımız forumlarda alakalı mesajları onaylayan tek cümlelik mesajlar yazmak ve Facebook'taki alakalı gönderileri beğenmekten öteye geçmediği için. Oturduğu yerden memleketi kurtarmayı seven bir milletiz, İnternet olmasa kahvehanede okey oynarken.
-
20 Haziran 2012, 03:20
#11
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Welcome to Asia
Welcome to Europe
Çoook konuşuldu. Bazılarının tabiriyle hemen sana hırsızlık yöntemini anlatıyorum.
Köprüde iki sira gişe var birinci sıra ön solda, ikinicisi ise arkada sağda kalıyor.
1. sıranın en sağındaki gişe kamyon otobüs vs. büyük araçlar içindir.
O gişeye otomobilin tekiyle aynı anda giriyorsun. Otomobildeki arkadaş kartını okutmak için sola yanaştığı için rahatça sağına yanaşıyorsun.
Bu arkadaş kartını okutuyor ve onunla beraber kalkıp gidiyorsun.
Böylece hiç bir ücret ödemeden geçmiş oluyorsun. Hakkınla "hırsızlık" yapıyorsun yani.
Yanındaki otomobile gelen tek zarar, kendi aracı için ödediği KGS ücreti oluyor ;)
Gerçekten müthiş.Türk'ün aklı bu işlere gerçekten de hayret verici bir şekilde çok iyi çalışıyor Demek bu yüzden herkes halinden memnunmuş da haberimiz yokmuş.Ben de niye bu durumu kimse dillendirmiyor diyorum.Nereden bileyim
-
20 Haziran 2012, 03:22
#12
FreeSoul adlı üyeden alıntı
Selam Arkadaşlar,
Belki daha önce açılmıştır bilmiyorum.Bir kaç ufak araştırma yaptım ama tam olarak bu konuyla ilgili bir başlık bulamadım.İstanbul'da yaşayanların bildiği üzere köprü geçiş ücretleri motosikletlerden kgs ile indirimli olarak 3.40 TL otomobillerden de ogs ile indirimli olarak 3.40 TL alınıyor.Benim anlayamadığım konu; tüm otoyollarda ve arabalı vapur, feribot gibi taşıma araçlarında otomobillere göre nispeten daha az olan bu ücret, neden köprülerde aynı para? 2 tekeriyle ortalama 150-200 kg en fazla 2 kişi taşıyan bir araçla, 4 teker ortalama 800-1800 kg 4-5 kişi taşıyan bir araçla aynı ücretin alınması neresinden bakarsanız adaletsiz ve saçma bir durum.3.40 TL belki çok yüksek bir rakam gibi görünmese de aylığa vurduğunuzda oldukça ciddi bir rakam çıkıyor.Belki de İstanbul'da yaşayıp iki yaka arasından her gün işine gidip gelen benim gibi bir sürü insan motosikletiyle gitmekten vazgeçip, tam da bu günlerde tam bir işkence halini alan trafiğe ve çok meşhur! toplu taşıma araçlarına binerek hem zaman kaybedip hem de çileli bir şekilde yol alıyor.Neden teşvik edecekleri halde motosikletlere köstek oluyorlar anlayabilmek gerçekten mümkün değil.Benim mantığımla bu ücret en fazla 1.5 TL olmalı.Ben bu konuyla ilgili federasyon ya da diğer dernek gibi kurumların yaptıysa ne yaptıklarını, yani hükümete ya da resmi kurumlara ne gibi başvuruda bulunduklarını merak ediyorum.TMF nin sitesinde de bununla ilgili herhangi bir şey göremedim.Hiç konusu açılmamış ya da kulis yapılmamışsa bireysel olarak ciddi anlamda bir dilekçeyi nereye yazabilirim? E-devlet, Emniyet müdürlüğü, Karayolları, Ulaştırma bakanlığı vs. artık neresiyse.Biliyorum İstanbul dışındaki arkadaşların bana ne diyebileceği bir konu ama konuyla ilgili bilgisi olan arkadaşların yorumlarını alabilirsem çok sevinirim.Şimdiden teşekkürler.
TÜRKİYEDE HAK VE ADALET OLDUĞUNU KİM SÖLEDİ YOK ÖLE BİŞEY :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
20 Haziran 2012, 03:23
#13
Slayerrr adlı üyeden alıntı
Protesto/eylem anlayışımız forumlarda alakalı mesajları onaylayan tek cümlelik mesajlar yazmak ve Facebook'taki alakalı gönderileri beğenmekten öteye geçmediği için. Oturduğu yerden memleketi kurtarmayı seven bir milletiz, İnternet olmasa kahvehanede okey oynarken.
Katılıyorum.Ama ben ciddi anlamda dilekçe, mektup, şikayet vs esas mercii neresidir çözebilirsem yazmaya kararlıyım.Israrlı bir şekilde gönderirsem en azından bir cevap alırım diye düşünüyorum.
-
20 Haziran 2012, 03:28
#14
FreeSoul adlı üyeden alıntı
Gerçekten müthiş.Türk'ün aklı bu işlere gerçekten de hayret verici bir şekilde çok iyi çalışıyor
Demek bu yüzden herkes halinden memnunmuş da haberimiz yokmuş.Ben de niye bu durumu kimse dillendirmiyor diyorum.Nereden bileyim
Bir zamanlar açtığım bir başlık vardı benzin fiyatlarıyla ilgili.
Okumanı tavsiye ederim
Motosikletli Kaplumbağa...
-
20 Haziran 2012, 03:36
#15
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Bir zamanlar açtığım bir başlık vardı benzin fiyatlarıyla ilgili.
Okumanı tavsiye ederim
söz, yarın okuyacağım.gözlerim kapanıyor çünkü 4 saat sonra mecburen gene ayaktayım.halbuki motosikletle gidecek olsam 40 dk daha uyurdum
-
20 Haziran 2012, 04:15
#16
FreeSoul adlı üyeden alıntı
Neden teşvik edecekleri halde motosikletlere köstek oluyorlar anlayabilmek gerçekten mümkün değil.
Otomobil lobisi.
Motosiklet teşvik edilirse Türkiye pazarına hakim otomobil üreticilerinin kaybedecek milyarlarca doları var. Bu meblağın yüzde birini gerekli mercilere rüşvet olarak yedirerek motosikletin teşvik edilmesini engellediler, hatta motosikletlere ötv zammıyla kösteklediler de. Geçmiş zaman yazıyorum çünkü bunlar ihtimaller değil, geçmişte olan şeyler. Millet başa kendi cebini dolduracak, halkını üç kuruşa satacak mahlukları değil de olması gerektiği gibi hizmet edecek adamları getirmeyi öğrendiği zaman motosiklet hakettiği teşviği görecek Türkiye'de.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
20 Haziran 2012, 04:35
#17
FreeSoul adlı üyeden alıntı
bedava olmasını beklemek hayalden öte sanırım.tabi sonra plakayı kıvıranları ayıplıyoruz ama herşey bir neden sonuç ilişkisine dayanıyor sonuçta
aslında bedava olması bir zorunluluktur. Ne de olsa Türkiye Cumhuriyeti bir sosyal devlettir. :D
köprü kendi parasını çıkarınca bedava geçiş yapılabilincek deniliyordu ama sonrasında paralı yollar ortaya çıktı.
-
20 Haziran 2012, 12:31
#18
eşek-semer , ne ekersen onu biçersin vs vs... bir sürü atasözü var ... vergi vermeye gelince aynı vergiyi ödemiyoruz, köprüden geçmeye kalkınca neden aynı vergi oluyor, vergi demişken lpg için araçlarda ekstra avrupadaki gibi vergide indirimler olması lazım, ama gel gör ki cebe girenlerin miktarı azalsın istemiyorlar
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
20 Haziran 2012, 13:39
#19
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Bir zamanlar açtığım bir başlık vardı benzin fiyatlarıyla ilgili.
Okumanı tavsiye ederim
az önce okudum ilginç gerçekten ama benim amacım toplu bir eylem yapalım tepki koyalım durumu değil onun gerçekleşmeyeceğini zaten biliyorum.Yoksa, fahiş benzin fiyatları gibi ülkenin genelini kapsayan bir durumda dahi toplum olarak tepkisiz kalıyorken, sadece İstanbul'da yaşayanın köprü geçiş ücreti için kılını kıpırdatması beklenemez zannımca.Ben sadece hangi kurumlara sorabilirim diye merak etmiştim onu da buldum sanırım.
---------- Post added at 12:39 ---------- Previous post was at 12:27 ----------
Bu arada sabahtan beri bir kaç araştırma yaptım.Bu işlerin merkezi Karayolları Genel Müdürlüğü görünüyor.Şikayet olarak gönderdim bakalım nasıl bir cevap gelecek esas onu çok merak ediyorum.Tabi gelirse Bir ilginç durum daha keşfettim.Otoyollarda nispeten daha az yazmıştım ama tamamen yanılıyormuşum.Meğerse otoyollarda da aynı parayı ödüyormuşuz.İşin özü bizim kgs lerimz 6. sınıf araç olarak geçiyor ama ücret tarifeleri 5 sınıfa kadar.6. sınıf olan motosikleti 1. sınıf otomobil kategorisinin içine ekleyivermişler.Yani tekerleği,vergisi,ağırlığı çok daha az olan 6. sınıf araç, kendi kategorisi olmadığından prosedüre kurban gitmiş gibi görünüyor.Neyse birazdan e-devlet üzerinden Cumhurbaşkanına da yazmayı düşünüyorum Yazabileceğim her yere gönderceğim gelecek cevabı gerçekten çok merak etmekteyim.Bir cevap gelirse burada sizlerle de paylaşacağım.
6.SINIF ARAÇLAR:
Motosikletler için özel sınıftır.
NOT:Araç sınıfları hakkında detaylı listeye OGS bölümünden bakılabilir.
KGS’ de İNDİRİM UYGULAMASI VAR MIDIR?
Motosiklet kullanıcılarına, KGS geçiş ücreti indirimi, %20 olarak uygulanmaktadır. KGS’de % 20 indirimden yararlanmak isteyen motosiklet kullanıcılarının 6. sınıf motosiklet KGS Kartını almaları gerekmektedir.
diyor KGM Fakaaaatttt bir de tabloya bakalım 6. sınıf var mı?
http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/S...ecisUcret.aspx
-
20 Haziran 2012, 13:44
#20
bir çok kişi sıcak olumlu bakmış ama bence tamamen haksızsınız.
köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?
sonuç olarak ister 2 teker ister 4 teker istersen git travego ile gir kapladığın şerif aynı. o zaman otomobillere de içindekilere göre ücret kesilmesi lazım ; 1 kişi varsa 1 tl 2 kişi varsa 2 tl diye ısrar edemiyorlar.
ağırlığa değil, kapladığı alana bakılır. şimdi bir çok kişi sıkışık seyir halindeki trafikte motosikletin durması gereken konum iki araç ortasıdır kendine siper eder araçları der. ancak trafik kuralları böyle işlemiyor. sonuçta bir motor aşağı yukarı 2 metre ve tek başına bir şerit kapatması gerekir kurallara göre. önemli olanda bu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)