Köprü ve otoyollarda neden otomobillerle aynı parayı ödüyoruz?
Reklamlar
-
20 Haziran 2012, 13:44
#21
köprüden her geçtiğimde ödediğim ücret kadar köprüye zarar veriyorum çünkü motosiklet değil tank kullanıyorum sanırım. bir dakika köprü geçişine zaten para vermiyorum ki...zaten havalar ısındı, bineceksin feribota 10 15 dk istanbul gezisi yapacaksın.
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
Reklamlar
-
20 Haziran 2012, 13:47
#22
dünyanın çoğu ülkesinde "devlet millet için" vardır ; bizde ise "millet devlet için" var .
-
20 Haziran 2012, 13:52
#23
haha siz 3.40 mı oduyorsunuz ben gecende kgs mı evde unutunca 34 tl +3.40 tl odedım bee
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
20 Haziran 2012, 14:24
#24
ygk adlı üyeden alıntı
bir çok kişi sıcak olumlu bakmış ama bence tamamen haksızsınız.
köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?
sonuç olarak ister 2 teker ister 4 teker istersen git travego ile gir kapladığın şerif aynı. o zaman otomobillere de içindekilere göre ücret kesilmesi lazım ; 1 kişi varsa 1 tl 2 kişi varsa 2 tl diye ısrar edemiyorlar.
ağırlığa değil, kapladığı alana bakılır. şimdi bir çok kişi sıkışık seyir halindeki trafikte motosikletin durması gereken konum iki araç ortasıdır kendine siper eder araçları der. ancak trafik kuralları böyle işlemiyor. sonuçta bir motor aşağı yukarı 2 metre ve tek başına bir şerit kapatması gerekir kurallara göre. önemli olanda bu
Sen yolda kapladığın şerit kadar para ödemeyi kendine uygun görüyorsan, sokaktan sokağa geçerken de para öde hocam
Bense, benim paramla yapılan yoldan, para vermeden geçmeyi reva görüyorum kendime
Motosikletli Kaplumbağa...
-
20 Haziran 2012, 14:57
#25
ygk adlı üyeden alıntı
bir çok kişi sıcak olumlu bakmış ama bence tamamen haksızsınız.
köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?
sonuç olarak ister 2 teker ister 4 teker istersen git travego ile gir kapladığın şerif aynı. o zaman otomobillere de içindekilere göre ücret kesilmesi lazım ; 1 kişi varsa 1 tl 2 kişi varsa 2 tl diye ısrar edemiyorlar.
ağırlığa değil, kapladığı alana bakılır. şimdi bir çok kişi sıkışık seyir halindeki trafikte motosikletin durması gereken konum iki araç ortasıdır kendine siper eder araçları der. ancak trafik kuralları böyle işlemiyor. sonuçta bir motor aşağı yukarı 2 metre ve tek başına bir şerit kapatması gerekir kurallara göre. önemli olanda bu
Tamamen haksız olduğumu düşünmüyorum.Genel mantıkla köprü ve otoyollardan alınan ücret, araçların ağırlıklarından dolayı köprüye verdiği zararın tanzimi ve bakımıyla ilgili alınır.Bunların haricinde de ekstra bir gelir kapısıdır.Aslında hepimizden vergi alındığı için gene düz mantıkla ücret alınmaması gerekir ama bu yıllardır süren başka bir tartışma konusudur.Düşüncelerinize saygı duyuyorum ama ben yazdıklarınızdan sizin daha çok bir otomobil kullanıcısı olduğunuzu düşünüyorum.Bir motosikletlinin otomobile yol vermemek için elinden geleni yapması, en basitinden intihar etmek istediğini düşündürür çünkü.
-
20 Haziran 2012, 15:19
#26
Hatırladığım kadarıyla 2 bisikletli ya da 2 motorsikletli aynı şeritte yan yana seyredebiliyordu. Fakat çoğu polisimiz bile bilmez bunu.
-
20 Haziran 2012, 16:07
#27
ygk adlı üyeden alıntı
köprüde giderken şeridin ortasında, şeridimize biri sokuldu diye kıyameti koparıyoruz, yol vermemek için elimizden geleni yapmıyor muyuz ?
yapmıyoruz, en azından ben haddimi biliyorum, yapmıyorum, araba ile motor hiç bir olur mu, hele ki burası türkiye iken ... ezerler, çarparlar valla ... acelesi olan için biraz sağa çekilmek lazım, sonuçta plakası olan bir araç bu da, yoldan buharlaşıp yok olamayız, uzun yolda hele arkada otobüs-kamyon vs kaptırmış rahatsız ediyorsa emniyet şeridine anlık olarak önceden girmek lazım, maksat defolup gitsinler, magandalardan kurtulalım, sürekli olarak emniyetten ya da şeridin sağından gidin demiyorum, sadece eceli gelen acelesi olan magandalarla uğraşmaya değmez diyorum, unutmayın motordayken kaportamız bedenimiz ...
herkes görüyor ki motorların çoğunluğu köprüde yolu ortalayarak değil, kenardan gidiyor, hele ki trafikte hiçbir motorlu arabaların arasına sıkışıp beklemiyor, zaten trafik olmadığı zaman sorun yok ki, ha motor şeridi işgal etmiş ha kenardan gitmiş ...
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
-
20 Haziran 2012, 16:33
#28
bu konu çok yazıldı çizildi ama sonuç yok ben yıllar önce köprü gişelerinde memurluk yaptım o yıllarda motor oto nunyarı fiatına gecerdi
bunu değiştirmenin tek yolu ulaştırma bakanlıgına dilekçe yazılacak e mail atılacak başbaknalıgıda bilgi için karayolları genel müdürlüğnede ve belediye başkanlıgınada duyarlı olan şikayet eden arkadaşlar bunu yapsın e devlet şifresi olanlar ordan girereek yapsınlar belki bir duyan olur netice alınır
-
20 Haziran 2012, 16:34
#29
Lem 50 tane köprü parası çıkardılar hala para ne parası abi para falan alınmaması lazım
Alınsada çok cüzi bi meblağ almaları lazım nedir bu ya o kadar para almaya ne gerek var. Verelim kardeşim 10 tl yapın s...ke s...ke verecez ....:s
-
20 Haziran 2012, 17:29
#30
gv650i adlı üyeden alıntı
bu konu çok yazıldı çizildi ama sonuç yok ben yıllar önce köprü gişelerinde memurluk yaptım o yıllarda motor oto nunyarı fiatına gecerdi
bunu değiştirmenin tek yolu ulaştırma bakanlıgına dilekçe yazılacak e mail atılacak başbaknalıgıda bilgi için karayolları genel müdürlüğnede ve belediye başkanlıgınada duyarlı olan şikayet eden arkadaşlar bunu yapsın e devlet şifresi olanlar ordan girereek yapsınlar belki bir duyan olur netice alınır
Daha önce gişede çalıştığına göre o zaman sen daha iyi bilirsin dostum.e-devlet şifresi var.karayollarına gönderdim.ulaştırma bakanlığı ve belediye diyorsun.başbakanlığa da gönderirsem zaten o hızla Cumhurbaşkanına da yazarım resmi bir dilekçe yazmayı düşünüyorum.eğer başka göndermek isteyen de olursa taslağı burda yayınlayabilirim üzerinde eksik gedik düzeltmeler yapabiliriz tabi başka göndermek isteyen olursa.
-
20 Haziran 2012, 17:58
#31
Hocam taslagi burda paylasirsan bir cogumuz eminimki ustumuze duseni yapacagizdir.. Ben motosikletin otomobil ile ayni kefeye konmasini hazmedemiyorum.. İki yonden daha ustun olmali ; birinci olarak ekonomi ve zaman.. Su an trafikte sahsi isleri icin otomobil kullananlarin yarisi motor kullansa bakin trafik sorunu kalirmi memlekette? İkinci olarak bizler otomobil kullananlara gore cok daha savunmasiz durumdayiz. Asil olan insansa (?) motor kullananlar her daim oncelikli olmali.. Evet seriti ortaliyoruz neden? Egoist oldugumuzdan mi yoksa kendimizi okuzlere karsi guvene alabilmek icinmi?
250 cc deki otv indirimine gelince!! Kuralkan...vb gibi yerli firmalar asla 600 cc ve uzeri motorsikley uretecek teknolojiye haiz degiller ve onlarin bir sekilde motosiklet satmalari lazimdi.. Amac motor kullanimini tesvik etmek degil yerli ureticiye nefes aldirmaktir zannimca..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
21 Haziran 2012, 11:43
#32
Selam Arkadaşlar,
Taslağı kafamda hazırladım ve birazdan tüm yetkili kurumlara göndereceğim.Eksik, gedik, dilbilgisi, noktalama hatası gördüğünüz ya da ekleme yapılması gereken bir yer varsa söyleyebilirsiniz.Bu arada, bu konu otoyollarda da aynı ücret olduğu için aslında Türkiye'nin genelini kapsamaktadır.Yani İstanbul dışındaki arkadaşları da ilgilendirdiğinden herkes gönderebilirse daha etkili olacağını düşünüyorum.Bakalım nasıl bir sonuç çıkacak hep birlikte göreceğiz.Umarım başarılı oluruz.
Sayın Yetkili,
Karayollarında 6. Sınıf araç olarak geçen motosikletlerle ilgili otoyol ve köprülerde ayrı bir ücretlendirme tablosu olmadığından, 1. Sınıf araçlarla aynı ücrete tabi tutulmaktadır.Ortaya çıkan bu durum, tüm motosiklet kullanıcıları olarak bizlerin haklı mağduriyetine yol açmaktadır.Takdir edersiniz ki; motosikletlerin, tekerlek, kişi sayısı, ağırlık ve kapladığı alan olarak 1. Sınıf araçlarla (otomobil-kamyonet-minübüs) aralarında çok büyük bir fark vardır.Motosikletler, gerek egsoz emisyon oranının çok düşük olması ve çevreyi kirletmemesi, gerek düşük yakıt tüketimiyle ithal petrol ürünlerinin kullanımında tasarruf sağlaması ve gerekse metropollerdeki kronik trafik sorununun çözülmesindeki en iyi alternatif olarak görüldüğü için, tüm dünyada devletler ve hükümetler tarafından teşvik edilmektedir.Bu adaletsiz durumun çözümü için, sizlerden ricamız; teşvik ve destek amaçlı motosikletlerden ücret alınmamasını ya da en azından karayolları köprü ve otoyol ücretlendirme tarifesine 6. Sınıf araçlar için hakkaniyetli ayrı bir bölüm eklenerek, ücretlerin daha makul seviyelere çekilmesini sağlamanızdır.Konuyla ilgili geri dönüşünüzü bekler, çalışmalarınızda başarılar dileriz.
-
21 Aralık 2012, 15:45
#33
Bu konu ne oldu? Geri dönüş olmadı mı? Merak ettim.
-
21 Aralık 2012, 17:59
#34
sayın VNC
konuyu güncellediğiniz iyi oldu sayenizde ben gördüm ve e-devlet üzerinden başvurularımı yaptım.
değerli arkadaşlar umarım sizlerde boş bir vaktinizde konuya ilgi gösterirsiniz.
bu hepimizin daha da önemlisi milletimizin faydasınadır.
Imza mi?? Nereye Atayım
-
21 Aralık 2012, 20:27
#35
-
21 Aralık 2012, 20:46
#36
Konu ile ilgili yorum yazarsam forumdan uzaklaştırma alırım diye düşünüyorum.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
21 Aralık 2012, 20:48
#37
35emre35 adlı üyeden alıntı
Bende bu linki eklicektim şimdi.Hatta konu güncellenmeden önce merak edip bakmıştım.
İmza kampanyası linki ekleneli uzun süre oldu ama daha 1.300 lerde sayıklıyor. İnsanlar imzalıcazda ne olacak diye düşünüyor haklılarda ama yinede şaşırtıcı 1300de kalmış olması.
Ben her gün Ümraniye'den Sabiha Gökçene gidip geliyorum motorla, şehir içinde yola para vermek dokunduğu için 5KM fazla sürüp E-5 te minibüsçülerle taksicilerle servisçilerle cebelleşiyorum.
-
21 Aralık 2012, 21:31
#38
arkadaşlar ben her hafta bi dilekçe gönderiyorum sizde yazın sonuç alıncaya kadar bilgisayar başında oturuken bir kaç dakikanızı ayırıp tıklayın gitsin elbet birileri okuyacak ve neice alacagız
-
21 Aralık 2012, 21:33
#39
Ben ödemiyorum, ödeyenlere kolay gelsin.
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
21 Aralık 2012, 22:45
#40
çok güzel konuya deginmişssiniz ve bunun içinde çaba sarfediyorsunuz helal olsun bu bir cacık olmaz devlet cebine girecek para için medyayı ayaklandırır 1 kuruş olsa dahi benim fikrim bir medya kuruluşunda tanıdığı olan varsa ve eger gönderdiğiniz mail dilekçeler vs..herhangi bir cevap gelirse(100 de 100 olumsuz gelecektir)bunu haber yapın diyorum ve hatta simasına aşina olunmuş bir motorcu kardeşimiz e de rica edin olacak bu haberde bir röportaj yapsın belki ufakta olsa bir etkisi olabilir bu devlet memurluk sınavında eşekte kaç vites vardır diye soru sormuş bir devlet varın gerisini siz düşünün bizim hakkımızda ne düşündüklerini
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)