Üst gövde koruma ekipmanı mı yoksa mont mu ?
Reklamlar
-
15 Haziran 2012, 14:47
#21
bende bu ara bu ikisi arasında kararsızım ama büyük ihtimal body armor alıcam cross'da yaptığımdan.bu sürtünme olayına gelince;arkadaşların dediği gibi 200mt sürüklenmeye hiçbir korduro dayanmaz diye düşünüyorum.zaten 200mt sürüklenmen için hızınında 200 km olması lazım
yazlık montlarında büyük bir kısmı file olduğundan arasında pek fark olmaz gibi geliyor...
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
Reklamlar
-
15 Haziran 2012, 15:21
#22
Montu ne zaman giysem ter içinde kalıyorum. Bunda efil efil geziyorum.
Yıkamasıda basit, at yere sabunla köpükle, araba fırçası ile bir ileri bir geri, suyla durula, as bir yere kurusun.
Dert yok tasa yok....
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
15 Haziran 2012, 15:27
#23
Ortam sıcaklığı vücut sıcaklığından fazla ise rüzgar yemen daha kötü etki yaratır :D. O yüzden yazlık mesh ceketler fayda etmiyor. ADV touring motosiklet sitesinde bir yazı okumuştum, 36+ derece sıcaklıklarda adamlar giysilerini ıslatıp biniyor motosiklete, böylece aşırı terleyip su kaybı olmuyor ve vücut fazla ısınmıyor. Giysiler kurudukça durup tekrar ıslatıyorlar. Ama dediğim adamlar, bu sıcaklıklarda 5-6 saat kullanan insanlar.
Bence koruma ekipmanı almak daha mantıklı, bendeki yazlık ceket içinde 1 saatten fazla kullanırsam öğlen güneşinde sırılsıklam oluyorum terden.
-
15 Haziran 2012, 15:51
#24
Body armourun altına uzun kollu bişeyler giymek lazım yazın. Yoksa güneş altında 1 saatlik bir gezi sonrası çok şekilli yanabilrsin
Ben de body armourun asfaltta kullanılmayacağını savunanlardanım. 200 metrelerden bahsedilmiş, ben 2 metrede bile o filenin parça pinçik olup, sıyırılıp giden korumaların ardından asfaltla haşır neşir olunacağını düşünüyorum. Ha düşüş sonrasında bariyere, kaldrıma, arabaya vurma durumunda da mont bir işe yaramaz. En güzeli montun korumalarını söküp body armour üzerine giyilmesi ama hem çok sıcak olur hem de giyinip sorunması bir dert olur.
-
15 Haziran 2012, 15:57
#25
Body Armor zaten Cross motorlar için tasarlanmıştır.
200 km gören insanda body armor'un işi ne, alsın sağlam bir mont istediği kadar sürüklensin.
Ben armorun altına kısa kollu penye giyiyorum. Çokda şekilli yanmıyorum. Monta göre daha az terliyorum.
Armor'un üstüne giymek için PROGRİP -JERSEY aldım. Bir kere bile giymedim Robocop olmak sanırım daha çok hoşuma gitti.
şimdi blade gibi arkama kılıç takacağım. İlk çevirmede içeri alırlar, ruh sağlığı bozuk diye
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
15 Haziran 2012, 16:02
#26
Motosiklet Eğitmeni
Yilin krosu olmaya aday bir goruntu.
Allah gostermesin,resimleriniz yabanci forumlara duser de Turkler boyle motor kullaniyor diye alay konusu oluruz.
-
15 Haziran 2012, 16:14
#27
coq adlı üyeden alıntı
Yilin krosu olmaya aday bir goruntu.
Allah gostermesin,resimleriniz yabanci forumlara duser de Turkler boyle motor kullaniyor diye alay konusu oluruz.
Master Roshi ;
İsmail YK mı yılın krosu oluyor acaba ?
Alındım alınacağım da
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
15 Haziran 2012, 16:20
#28
Dostum cross kullanıcısı degilsen her türlü mont derim.Senin yaptıgın matematik sınavın varken ingilizceye çalışmak gibi
-
15 Haziran 2012, 16:27
#29
Motosiklet Eğitmeni
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Master Roshi ;
İsmail YK mı yılın krosu oluyor acaba ?
Alındım alınacağım da
Kalbin kirilmasin diye ortaya soyledim.
-
15 Haziran 2012, 16:49
#30
Ne 200 mt sürüklenmesi 20 mt diyorum 20. Yazıyla YİRMİ. Evet 200 mt sürüklensen cordura DAYANMAYABİLİR ama DAYANABİLİRDE! En azından senin hayati unsurlarının yara almamasını sağlayacak sert ya da jel benzeri korumaları vücudundan ayırıp çıplak bırakmayacaktır. 1-2 parça kalsa üstünde kardır.
Ayrıca bu yazın sıcağında motoruma binerken Halen simsiyah 4 mevsim (yazlık bile değil!) montumu zevkle giyiyorum. Zaten kışın da sucuk gibi terliyorum ondan kaçışım yok. Bari parça pinçik olmayalım asfaltta!
-
15 Haziran 2012, 16:50
#31
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
15 Haziran 2012, 16:54
#32
http://www.hudsonderi.com/?urun-184-...torsiklet.html
15 gün oldu alalı
15 günde hava 30 derecelere geldi
problem yok hala
50 km hızda k.... ma kadar püfür püfür
mont monttur yahu,heleki deri mont dahada bir monttur sürtünmelerde.
-
15 Haziran 2012, 17:07
#33
Jawa zamanı; babam ve ben alt üst takım deri giyerdik. Jawa ile otobanda 140 km ile uçtuğumuzu biliyorum. çizik dahi yoktu.
Bende 6 ay önce şu cekete bakmıştım. GT250R varken alacaktım. Montum var diye vazgeçmiştim. Ancak bu ceket bir gün benim olacak
http://www.hudsonderi.com/?urun-182-...torsiklet.html
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
15 Haziran 2012, 17:17
#34
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Al kardeşim AL.
Bende montda var. Body Armorda, bende En çok Armoru takıyorum. Hem efil efil, hem sağlam.
Hem AVM'lere girince havanda oluyor. Çocuklar AAaaa Robocop gelmiş diyorlar. Bir iki robot taklidi yapıyorsun. Ablaların gönlünü alıyorsun.
Hem resimdeki gibi tepeden kafa üstü düşünce yaşıyorsun.
http://d1206.hizliresim.com/y/h/7yncg.jpg
Senin armor daha çok çevik kuvvet ceketine benziyor.
Ben görsem "aha s.çtık gazı yiycez şimdi" diye düşünürdüm..
x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
-arcadiril.blogspot.com-
-
15 Haziran 2012, 17:33
#35
arca94 adlı üyeden alıntı
Senin armor daha çok çevik kuvvet ceketine benziyor.
Ben görsem "aha s.çtık gazı yiycez şimdi" diye düşünürdüm..
Bizim arkadaş da çeneden açılır kask ve üzerine hep giydiği fosforlu yeşil yelek var.
Bazen köşelerde bekliyoruz. Bizi gören araçlardan emniyet kemerini takmaya çalışan mı dersin, selam mı veren dersin, herkes polis sanıyor.
Hatta bi ara bi arkadaşımızın motoru arızalandı. Arabalardan birini durdurup anahtar, takım taklavat isteyelim dedik. Adam durduğu gibi ehliyet ve ruhsatı uzattı
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
15 Haziran 2012, 18:41
#36
Yahu farklı konularda defalarca yazdık aynı şeyi. Ben bu bahsi geçen vücut korumasına da, cordura monta da, deri monta da sahibim, hepsini kullandım-kullanıyorum. Yazdık işte daha önce de, illa ki okuyanlar olmuştur, bir kez daha yazayım. Body armour arkadaşların da dediği gibi sizi darbeden korur lakin sürtünmeden korumaz, bunun tartışılacak bir yanı yok. En ufak bir sürtünmede file parçalar kopacak, onlar hiç kopmasa bile o üzerindeki plastik korumalar sürtünme dolayısıyla eriyecektir, bizzat eriyen korumaya şahit olmuşluğum vardır. Bu ürünler sizi dağda taşta çarpmalardan korumak için tasarlanmıştır, sürtünme mukavemeti yoktur. Dolayısıyla bunun yerine mont almak çok daha mantıklıdır zira asfaltta sürtünme size darbelerden daha fazla hasar verecek, derinizde yanıklar oluşturacaktır.
Bu işin aslı ikisini de birlikte giymektir. Yani sürtünmeye dayanıklı bir motosiklet montunun korumalarını sökerek bu body armour'un üzerine montunuzu giyebilirsiniz. Bu şekilde gayet yeterli bir koruma sağlamış olacaksınız. Zira yarış tulumları dahi giyen insanlar göğüs ve sırt korumalarını giyerek üzerlerine tulumlarını giyiyorlar. Bu şekilde hem herhangi bir darbeden hem de sürtünmeden korunmuş oluyorsunuz.
Sonuç olarak, imkan varsa ikisini birlikte alın, yoksa kaliteli korumalı bir motosiklet montu daha önceliklidir, işinizi de görecektir. Açıkçası motosiklete binerken korumanız sıcaklıktan daha öncelikli olmalı. Kaldı ki bizler de sürekli mont ile geziyoruz ve hiç öyle pişmek gibi bir derdimiz olmadı. Açıkçası yazın ortasında deri montla da geziyorum cordura ile de, montun önünü biraz açsanız dahi yeteri kadar hava giriyor, gayet rahat seyahat edebiliyorsunuz. Body armour ile hiç kafanızı karıştırmayın, gidin kendinize iyi bir mont alın. Emin olun yazın da öyle aman aman pişmeyeceksiniz.
-
16 Haziran 2012, 02:22
#37
Yorumunu esirgemeyen arkadaşlara çok teşekkürler benim için mont daha mantıklı bi seçim olacaktır dediklerinize göre o zaman kaldıgımız yerden mont bakmaya devam
-
16 Haziran 2012, 02:37
#38
ero__ adlı üyeden alıntı
Ne 200 mt sürüklenmesi 20 mt diyorum 20. Yazıyla YİRMİ. Evet 200 mt sürüklensen cordura DAYANMAYABİLİR ama DAYANABİLİRDE! En azından senin hayati unsurlarının yara almamasını sağlayacak sert ya da jel benzeri korumaları vücudundan ayırıp çıplak bırakmayacaktır. 1-2 parça kalsa üstünde kardır.
Ayrıca bu yazın sıcağında motoruma binerken Halen simsiyah 4 mevsim (yazlık bile değil!) montumu zevkle giyiyorum. Zaten kışın da sucuk gibi terliyorum ondan kaçışım yok. Bari parça pinçik olmayalım asfaltta!
pardon dostum 200 değil 20 imiş.ama farketmez ikiside çok kötü...lakin sürtünmeye en dayanıklı deridir.yazın biraz zor oluyor,giderken sorun yok'da,durunca abowwww....şu yazlık deri montu merak ediyorum doğrusu nasıl bişeymiş
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
16 Haziran 2012, 02:58
#39
Yazlık montları ben şiddetle tavsiye ediyorum. Zira edinemedim henüz ama bir tane alacağım yaz bitmeden
Derinin elbette dayanıklılığı tartışılmaz ancak yazlık montları incelerseniz korumaların birbirine bağlantı kısımları kumaştır. Sadece koruma ihtiva etmeyen ara yerler bolca filedir.
-
16 Haziran 2012, 11:00
#40
arkadaslar bende yeni motor aldım cb125E ama daha hic bir mont veya dizlik gibi seyler yok paramda yok illa şart degil sanırım ben cok yavas kullanıyorum zaten ilk defa biniyorum vitesli motora
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)