ben belki bu konuda en son söz söyleyecek biriyim lakin bende her motosiklet süren abilerim veya kardeşlerim gibi BMW hayali kuruyorum
bu sevdaya 13 yaşlarında tutulmama rağmen hayat şartları gereği geç yaşta 36 yaşında motosiklet sahibi olabildim tecrübe kazanabilmek adına da şu anda Bajaj 200 NS kullanıyorum bu markayı fiyatı ve parçaları ve motor hacmi uygun olduğu için seçtim fakat ülke şartları gereği bu marka ve bu modelin motor hacmi dışında kalan herşeyi yükseldi
hayalim olan 1150 GS için konuşacak olursam
araştırmalarım sonucu bmw motorların 10.000 KM de bir bakıma girdiğini öğrendim bununda maliyetinin borusan dışında herhangi bir ustada ortalama 600 TL ile 1000 TL civarında olduğunu söylediler tabi rakamlar net değil inanın bana benim 200 cc lik pulsar 10.000 bakımına kadar 3 defa servise giriyor sıfır aldığım için yetkili servise gidiyorum bu arada her servis ücreti 250 TL bu 3 bakıma ana bakım deniyor ana bakımlarda yağ ve yağ filitresi değişiyor birde bunun ara bakımları var sadece yağ değiştiriyorlar onlarda yanlış hatırlamıyorsam 100 TL civarıydı yani toplarsanız 1.050 TL bakım maliyetim var yani bu açıdan bakarsanız maliyet kafa kafaya geliyor
geçen gün 200 ns için zincir dişli seti sordum 350 TL dediler işçilik dahil
BMW de şaftlı sistem var uzun vadede bakarsanız buda herhalde kendini zamanla amorti eder gibi geliyor
200 NS nin benzin pompası şu an 800 TL mesela markaya göre çokta ucuz olduğu söylenemez
yani sözün özü BMW nin uzun vadede kendini kendini amorti edeceğini düşünüyorum maliyet konusunda
yakıt konusunda zaten bir şey diyemem onu ayrı tutuyorum
lakin ben maliyetten ziyade parçaların kolay bulunup bulunmayacağı konusunda korkularım var birde yabancı sitelerden alışveriş nasıl yapılıyor bu parçalar nasıl bulunuyor nasıl alınıyor bu konularda tecrübem sıfır bu konuda belki zorluk çekebilirim
şu an piyasayı takip ettiğim kadarı ile 30.000 TL ye temiz bir 1150 GS alabilirim gibi gözüküyor bir tane mersinde gördüm ilanlarda 75000 KM de 30.100 TL yazıyordu tabi fotoğrafa göre yorum yapıyorum ama var sayalım motor temiz ve km ile oynanmamış olsun bugün bajaj dominar neredeyse 25.000 TL gibi bir rakama dayanmak üzere yani böyle bir motor 30.000 TL ye bedava
birde uzun vadede kullanacaksanız yani bana göre 1150 gibi bir efsane uzun yıllar beni götürür bazen eski model r80 vb motorlar görüyorum sahibiyle yaşlanmışlar neredeyse hatta bugün bir ilanda gördüm bembeyaz sahibi yaşlandığı için satıyormuş böyle efsane bir motor alıp uzun vadede binmek ve onunla yaşlanmak güzel olurdu
bunu bu sınıfta başka bir markayla yapabilir misiniz bilmiyorum
sonuçta kendi kendime özet çıkaracak olursam
benim için şu an hayaller Paris hayatlar Hakkari gibi duruyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:21 ----------
forumda da yazdım üstadım bende şu an ns 200 var yeni motora başladım öğreniyorum
inan bana uzun vadede parça fiyatı bakım fiyatı BMW ye denk geliyor
10.000 Km de ara bakımlar dahil 6 defa bakıma giriyorum ve 1000 TL ye yakın para bayılmışım servise
geçen zincir dişli seti sordum 350 TL dediler BMW nin şaftını eskitene kadar kaç zincir dişli seti değişirim kim bilir
benzin pompam 800 TL mesela
uzun vadede bakınca hesap kitap bir gibi hesabı kitabı denk gelmeyen varsa sadece yakıttır
oda dediğin gibi aslan besleyen yemini düşünmez