Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

KM sayacı nasıl sayar?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    dostlar bugün yeni birşey aklıma takıldı ve ne çevremdekilerden kesin bir cevap alabildim ne de sitede buna benzer bir konuya rastlayabildim.

    öncelikle şunu sormak isterim. geri geri giderkende km sayacı ileri doğrtu mu sayar? yoksa geri doğru mu? daha iyi ifade etmem gerkirse motosikletimiz 3000 km de olsun biz motosikleti geri geri sürdüğümüzde km sayacımız 2999 2998... diye azalarak mı saymaya başlar yoksa yine 3001 3002 3003.. diye artarak saymaya devam mı eder?

    asıl sorumsa şu eğer km saati geri geri giderkende ileri doğru sayıyorsa bunu nasıl bir sistemle yapmayı başarmışlar inanın çok merak ediyorum?

    konu hakkında yorum yapan ve bilgilendiren herkese çok teşekkür ediyorum. benim gibi bu konuyu merak edeceklerin olacağını düşünüyorum umarım faydalı bir başlık olmuştur. sağlıcakla kalın
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Basını okudum sadece


    Facebook da böyle bi olay vardı

    Taksiye bindim Geri geri git dedim geri geldiginde + para yazdı zengin oldum =sınırsız para xD BÖYLEDİ

    Teker nereye dönerse dönsün ileri sarar eger elle bi müdahele yapmazzsanız düşmez
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  3. #3
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basını okudum sadece


    Facebook da böyle bi olay vardı

    Taksiye bindim Geri geri git dedim geri geldiginde + para yazdı zengin oldum =sınırsız para xD BÖYLEDİ

    Teker nereye dönerse dönsün ileri sarar eger elle bi müdahele yapmazzsanız düşmez
    e peki nasıl çalışıyor? sonuçta makara sistemi (mekanik bir sistem) değil mi? makarayı ters yönde çevirince haliyle km saatinde ters çalışması gerekmez mi? ters yönde gidildiğini nasıl anlıyor ki?
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  4. #4
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e peki nasıl çalışıyor? sonuçta makara sistemi (mekanik bir sistem) değil mi? makarayı ters yönde çevirince haliyle km saatinde ters çalışması gerekmez mi? ters yönde gidildiğini nasıl anlıyor ki?

    Söyle anlatayım bak simdi dişli sayesinde dişli geriye veya ileriye dönmesi önemli deyil sonsuz dişli var orda orda saga veya sola dönmesi göstergenin umrunda deyil gene hareketini kendi yapıyor
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  5. #5
    cyberdanger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e peki nasıl çalışıyor? sonuçta makara sistemi (mekanik bir sistem) değil mi? makarayı ters yönde çevirince haliyle km saatinde ters çalışması gerekmez mi? ters yönde gidildiğini nasıl anlıyor ki?

    bisikletin pedallarını geri çevirince nasıl geri gitmiyorsa aynen öyle
    eray_uluyazı bunu beğendi.

  6. #6
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı cyberdanger adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bisikletin pedallarını geri çevirince nasıl geri gitmiyorsa aynen öyle
    ozaman araç geri geri gittiğinde km saat saymayı bırakıyor mu?

    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söyle anlatayım bak simdi dişli sayesinde dişli geriye veya ileriye dönmesi önemli deyil sonsuz dişli var orda orda saga veya sola dönmesi göstergenin umrunda deyil gene hareketini kendi yapıyor
    sonsuz dişli olayı kafama yattıda sağa sola dönmesinden nasıl etkilenmiyor o kısmı anlamadım aslında bunu anlatan bir video yada resim olsa süper olur..
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  7. #7
    cyberdanger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    araç ileri giderken sayaç ilerliyor(bisikletin pedallarını ileri çevirirken bisikletin ilerlemesi gibi) araç geri gelirken ise km teli boşta dönüyor (bisikletin pedallarını olduğu yerde geri geri çevirir gibi)

  8. #8
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    analog km saatleri basit bi konbinasyonla calısıyo ön teker göbekteki ufak mekanizma km telini ceviriyo oda km göstergesindeki mekanizmayı dişli yardımıyla ceviriyo saat gibi düşün oda döndükce km sayıyo geri döndürürsen dişli saymaz oldugu gibi kalır gösterge.
    dijitalde ön göbekte mıknatıs sistemi var oda tur başına sinyal gönderiyo yukarı dijitaller biraz cabuk bozuluyo göbekten ben cok tamiriyle ugrasmıstım mıknatısya kırılıyo falan cok kafaya takılcak bişi deil merak ediceksen ateşleme sistemini falan merak et şanzumanı merak et ne bilim işte
    Motosiklet mucidi

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı cyberdanger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araç ileri giderken sayaç ilerliyor(bisikletin pedallarını ileri çevirirken bisikletin ilerlemesi gibi) araç geri gelirken ise km teli boşta dönüyor (bisikletin pedallarını olduğu yerde geri geri çevirir gibi)
    Peki km teline matkap bağlayıp km sayacını geri sardırmak nasıl oluyor o zaman ?

  10. #10
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    hocam şimdi şu dişlileri bi farzet.



    şimdi o büyük dişliyi motorun ön tekerinin göbek miline direk bağlandığını düşün. teker milini o büyük çarkın içinden geçirdiğini düşün.
    teker ne kadar tur atarsa o çarkta o kadar tur atacaktır. üstteki yatık çarkıda tek tel çelik kablonun ucuymuş gibi düşün. o kabloda tee senin saate kadar geliyor işte.
    saati işletiyor. geri gitmemesi olayınıda arkadaşlar açıklamış bisiklet mantığı gibi.

    edit:
    şu fotodaki çarklar daha benzer.
    20

  11. #11
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam şimdi şu dişlileri bi farzet.

    http://static.ddmcdn.com/gif/gear-intro.jpg

    şimdi o büyük dişliyi motorun ön tekerinin göbek miline direk bağlandığını düşün. teker milini o büyük çarkın içinden geçirdiğini düşün.
    teker ne kadar tur atarsa o çarkta o kadar tur atacaktır. üstteki yatık çarkıda tek tel çelik kablonun ucuymuş gibi düşün. o kabloda tee senin saate kadar geliyor işte.
    saati işletiyor. geri gitmemesi olayınıda arkadaşlar açıklamış bisiklet mantığı gibi.

    Üsteki sonsuz vida dişlisi işte ileri geri hareketi vardır fakatt geriye sarmıyor sayacta
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  12. #12
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Arkadaşlar benim motorda geri giderken km sayacı geri sayıyor. İleri giderken ileri sarıyor. Geri çevirınde 300 299 298 die geri sarıyor. Arabada farklı olabilir.

  13. #13
    cyberdanger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki km teline matkap bağlayıp km sayacını geri sardırmak nasıl oluyor o zaman ?
    km sayaçlarıyla ilgili teknik bilgiye sahip değilim sadece şafakk'a sayacın ileri giderken ilerleyip de geri gelirken nasıl gerilemedğini mantıken anlatmaya çalıştım.

  14. #14
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı cyberdanger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    araç ileri giderken sayaç ilerliyor(bisikletin pedallarını ileri çevirirken bisikletin ilerlemesi gibi) araç geri gelirken ise km teli boşta dönüyor (bisikletin pedallarını olduğu yerde geri geri çevirir gibi)
    anladım yani bu bisiklet çarkı gibi olan çark veya sistem herneyse km saati kutusu içinde tekerlek mili içinde değil ozaman?

    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    analog km saatleri basit bi konbinasyonla calısıyo ön teker göbekteki ufak mekanizma km telini ceviriyo oda km göstergesindeki mekanizmayı dişli yardımıyla ceviriyo saat gibi düşün oda döndükce km sayıyo geri döndürürsen dişli saymaz oldugu gibi kalır gösterge.
    dijitalde ön göbekte mıknatıs sistemi var oda tur başına sinyal gönderiyo yukarı dijitaller biraz cabuk bozuluyo göbekten ben cok tamiriyle ugrasmıstım mıknatısya kırılıyo falan cok kafaya takılcak bişi deil merak ediceksen ateşleme sistemini falan merak et şanzumanı merak et ne bilim işte
    valla hocam ön tekerden başladım merak etmeye herşeyin bir sırası var değil mi yalnız mengu16'nın sorduğu soru benimde şuan aklıma geldi ?

    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki km teline matkap bağlayıp km sayacını geri sardırmak nasıl oluyor o zaman ?
    +1

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam şimdi şu dişlileri bi farzet.

    http://static.ddmcdn.com/gif/gear-intro.jpg

    şimdi o büyük dişliyi motorun ön tekerinin göbek miline direk bağlandığını düşün. teker milini o büyük çarkın içinden geçirdiğini düşün.
    teker ne kadar tur atarsa o çarkta o kadar tur atacaktır. üstteki yatık çarkıda tek tel çelik kablonun ucuymuş gibi düşün. o kabloda tee senin saate kadar geliyor işte.
    saati işletiyor. geri gitmemesi olayınıda arkadaşlar açıklamış bisiklet mantığı gibi.

    edit:
    şu fotodaki çarklar daha benzer.
    http://www.sonmak.org/images/backgrounds/image5.jpg
    ayrıntılı anlatımınız için çok teşekkür edeirim kafamda daha iyi canlandı bu durum. özellikle bisiklet örneğiyle cuk oturdu. peki ozaman km sayacını geri alanlar bu nümerik kısmı açıpda düşürüyorlar heralde. 2.el araç alırken km saati kutusunu çıkarıp sağına soluna baksak tadilat var mı diye oradan km ile oynandığını anlarız değil mi?

    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üsteki sonsuz vida dişlisi işte ileri geri hareketi vardır fakatt geriye sarmıyor sayacta
    anladım hocam arkadaşların anlatımıyla çok iyi şekilde kavradım konuyu

    Alıntı _w_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim motorda geri giderken km sayacı geri sayıyor. İleri giderken ileri sarıyor. Geri çevirınde 300 299 298 die geri sarıyor. Arabada farklı olabilir.
    ozaman her araçta km saatin çalışma prensibi farklı mı ?

    hepinize yardımlarınız için çok teşekkür ederim
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki km teline matkap bağlayıp km sayacını geri sardırmak nasıl oluyor o zaman ?
    Geri degil,ileri sardirip sifirlamadan bahsedilebilir.

  16. #16
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üsteki sonsuz vida dişlisi işte ileri geri hareketi vardır fakatt geriye sarmıyor sayacta
    hocam paintte çizmeye çalıştım ama ne kadar oldu bilmiyorum.
    şimdi hani siyah çark 1 yönünde dönerse üstündeki kırmızı parça tık tık tık atıyor ama o kırmızı parça siyah çarkın ters yönde(2 yönünde) çevirlmesine izin vermiyor.
    bu tam olarak anlatmıyor, senin sorunu ama tek yönlü sistemleri en basitinden bu şekilde düşünebilirsin.
    ben o kadarda ayrıntısını bilmiyorum ama tahmin ettiğim bu şekilde. hiç km saatinin içini görmedim


    20

  17. #17
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam paintte çizmeye çalıştım ama ne kadar oldu bilmiyorum.
    şimdi hani siyah çark 1 yönünde dönerse üstündeki kırmızı parça tık tık tık atıyor ama o kırmızı parça siyah çarkın ters yönde(2 yönünde) çevirlmesine izin vermiyor.
    bu tam olarak anlatmıyor, senin sorunu ama tek yönlü sistemleri en basitinden bu şekilde düşünebilirsin.
    ben o kadarda ayrıntısını bilmiyorum ama tahmin ettiğim bu şekilde. hiç km saatinin içini görmedim


    http://vatanic.in/dis.jpg

    Evet öyle olabilir ben gecen içindeki teli gördüm yay gibi fakat daha sık,sert,uzun olanı Tekerdeki hareketi göstergeye iletiyor göstergedede bi Tik olabilir dedigin gibi 2 si hareket ediyordur
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  18. #18
    151rsfa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2011
    Şehir
    nilüfer/bursa
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    ileri sayar. dene istersen ben denedim.
    16 BH 631

  19. #19
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Km geri sarar dostum
    Doğduğun yerde değil doyduğun yerde yaşarsın.

  20. #20
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    ben de denedim...geri sayıyor...
    yalnız şuda var...
    nasıl arabalara geri geri uzun süre gitmeyi önermiyorlarsa...
    tahminimce motorunda km sayacını tersine döndermek zararlı olabilir...
    uzun kmler o km sayac sistemi tek yönde calıstıgı için o yöne dogru şekil almıştır...siz tersine cevirirseniz içindeki plastik dişliler bozulur gevser...
    zaten demir cubuk üstüne takılmıs plastik dişliler var...
    hanı kablolu kumandalı arabaların olurya...onlardan işde...


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler