Seko adlı üyeden alıntı
Arkadaş Asya Major mu alayım, CBR125 mi alayım diye sormuş muhabbet yine marka kıyaslama boyutuna taşınmış. Siz motorların dayanıklılığını kaza sırasında yere düşünce kırılan parça sayısına bakarak mı anlıyorsunuz ? Yine bir dolu desteksiz anlamsız örnekler. Düştün motor kırılmadı diyelim, kaç km hızla düştün, nasıl düştün, motorun neresi yere değdi ? Düşmek dediğin şey kontrol edilebilir birşey midir ? İki ayrı motorla aynı şekilde düşmeyi garanti edebilir misin ? Yok "Düştüğümde bile motor çalışıyordu"lar. Düşerken bloğu sağlam vurun çatlatın bakalım yine çalışacak mı ? İşte, falanca motor nelere dayandı, CBF olsa dayanamazdı. Ben de sorarım o zaman "nereden biliyorsun dayanamayacağını ?" diye.
Leons arkadaşım, KT125 kullandım 3000 km bakım yapmadım diyorsun. MH125 kullandım sürekli tek teker kullandım canına okudun diyorsun. Tek teker yaparken bir CBF'te düş, bir MH125'te düş bakalım ne olacak diye örnekler veriyorsun. Ben de merak ediyorum neden böyle şeyler yapma ihtiyacı hissediyorsun ? Bunları yaptığında motor arıza çıkartırsa veya kırılırsa kötü motor mu oluyor ? Sen CBF'in MH125'ten veya titreşim makinası KT125'ten daha konforlu bir makina olması kısmını nerede değerlendiriyorsun ? Motoru sürerken insanın zamanının çoğu tek teker yaparak ve düşerek mi geçiyor yoksa efendi efendi giderek mi ? Demek istediğim motorun tek teker yaparken düştüğünde parçalanmama "özelliğini" mi daha çok kullanıyoruz yoksa yolda giderken bizi rahat ettirmesini mi ?
Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelirsek, Major 250 ile CBR125 kalite olarak kıyaslanacak motorlar değiller. Bir yanda enjeksiyornlu, su soğutmalı son teknoloji bir motor, diğer yanda 250 cc olması dışında bir artısı olmayan eski teknoloji bir Çin motoru. Karşılaştırma CBF150 veya CB125 ile Major arasında yapılsa o zaman düşünülebilirdi ama Major 250, CBR 125 ile karşılaştırılamaz. Bana Major şu kadar basar, 100 km'ye daha çabuk çıkar demeyin o ksmıyla ilgilenmiyorum. Eğer sadece o kısmı seni ilgilendiriyorsa git Major al ama kalanı için CBR125 alınır. Yalnız tabi CBR125 şu anda çok pahalı. Bir sene önce 5400 TL'ye satılan motorun bir yıl sonra 6900 TL olduğunu görünce benim tüylerim diken diken oluyor. Şu anda en fazla 6000 TL olması gerekirdi. Major'u bir iki sene sonra satmaya kalkarsan 4000 TL'ye bie satamazsın. Kendin bir düşün, ikinci el Major'a ne kadar veririrm diye. Bence üzerine biraz daha ekleyip CBR 250 almaya çalış. Veya aynı paraya git Mondial MR250 al. Hiç değilse enjeksiyonlu ve iki silindirli.