anlattıkların seni tatmin etmiş olabilir ama bence bir firmaya çamur atmadan önce iyice araştırmalısın, ben 21-22 mayıs'ta gittim Honda Güvenli Sürüş Eğitimi 1 ' e, toplamda 3 kız 12 erkek kursiyer yani 15 kişiydik. Başımızda da 3 eğitmen vardı yani 5 kişiye 1 eğitmen düşüyor, pistin büyüklüğü 4500 m2 civarı , özel karışımlı bir asfalt dökülmüş çamur toz toprak toplamıyor üstünde, sabah kahvaltısı, öğlen yemeği, taksim/bostancıdan kalkan shuttle, 2 gün eğitim toplam 350 TL, bence bu olanaklara bu eğitim gayet normal. senin anlattığın yamahada günlüğü 150 ise düz mantıkla 2 günlüğü 300 eder ki, pist küçük ve dandik, eğitmenlerde güzel kılıf bulmuşlar tabi bu dezavantajları doğal olarak
yani ortalama aynı rakama geliyor ki herşeyi geçtim, eksik eğitim vermişler. Rampada kalkış ve rampadan iniş kesinlikle yapılması gereken bir uygulama bana göre.
özetle 2 gün şunları yaptık :
1.Gün
Teknik Kontroller ( sıvılar (benzin,yağ,hidrolik kontrolü) , sinyaller (far,uzun kısa farlar, sinyaller, flaşörler vs.), frenler (ön ve arka fren kontrolü) , lastik basınçları.
Doğru Oturuş Pozisyonu
Motosikletli Denge Yürüyüşü (motorsiklet sağ tarafınızda yürüme )
Motosikletli vites ve gaz çalışması ( vitesleri geçirme ,debriyaj kavrama noktasını çözme, ve dengeli bir şekilde gaz açma , gaz kapama)
Slalom ve U dönüşler (kukalar arası slalom yapma (6 metre aralıklı kukalar) , ve u dönüşler (dönerken bakılması gereken referans noktaları alma vs.)
Fren Çalışması (frenlerin kullanımı, aynı anda hem ön hem arka fren yapma ve durmaya 1 sn. kala sol ayağın yere basması ve debriyajın kullanılması)
2. Gün
Viraj Çalışması (virajlarda nasıl dönüş yapılacağı, dönerken başımızın nereye döneceği ve bakacağı)
Slalom + Uzun Parkur
Kısa slalom + frenleme + geniş u dönüşler
Kapalı slalom + geniş Z parkur
Rampada Kalkış ( debriyaj+gaz+ ve arka frenin bırakılarak kaydırmadan kalkış yapabilme)
Test Sürüşü (CBR250 R vereceklerdi ancak fotograf çekimlerine gittiği için bu süprizi kaçırdık :( )