Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha motosiklet sürüŞ akademisi. (Memnun kaldım)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul-GAZİANTEP
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R-125
    Beyler geçenlerde de söylediğim gibi 29.05.2012(dün) Yamaha riding academy'e gittim. Şimdi size olumlu yönleri ve olumsuz yönlerini aktarıcam; Gitmeyi düşünenlere çok büyük faydası olacak.

    Yamaha, honda gibi 25 kişinin başına 2 eğitmen değil 5-6 kişinin başına 1 eğitmen veriyor. Tıpkı özel eğitmenmiş gibi sizinle ilgilenme olanakları bulunuyor buda daha çabuk söylenenleri kavrayabilmenizi geliştiriyor.

    Yamaha 1 ve 2 olarak 2 seviyede eğitim veriyor. Eğitimleri bir gün sürüyor ve inanılmaz zevkli ve yorucu geçiyor.
    İlk başta teorik olarak 7 konu temalı bir video izliyoruz aklımıza takılanları videonun bitmesini beklemeden,unutmadan anında sorup cevaplarımızı alıyoruz. Video bitiminde 10 dakika ara verip dinleniyoruz ve motorlarımız bu sırada pistimizde hazırlanıyor bizde yavaş yavaş korumalıklarımız giyip eğitim sahasına geçiyoruz. 5 kişiyiz hatta aramızdan bir kişi bisiklet sürmeyi bile bilmediği halde ona motosiklet üzerinde dengede nasıl durulacağını 5 dk da öğretiyorlar. Cem adında bir eğitmen başlıyor motosikleti anlatmaya ama en ince detayına kadar. Herkesin kafasında 1 tane bile soru kalmıyor herkes sormak istediğini soruyor. Biniyoruz motosikletimize ilk başta sürekli istop ettiren biz yarım saat sonra viraj dönme aşamasına geliyoruz.

    Bir öğün yemek veriliyor aşşağıda dalia beach club'un kendi restrauntu var orda yemek yiyoruz yemekler baya bi doyurucu ve manzara süper denize karşı.


    Eğitim pistimize gelirsek eğitim pistimiz biraz ufak ama eğitmenimiz cem bey ufak pistte öğrenmenin daha iyi olacağını söyleyip bize gerekli açıklamayı yapıyor. Gerçekten de dediği gibi ufak pistte öğrenmek daha iyi. Ayrıyetten pist cillop gibi süper bi pist değil. Bunu sorduğumda eğerki böyle bi yolda sürüp öğrenirsem. Daha düzgün yollarda daha kolay sürüşler gerçekleştirebileceğimi söylüyor ve cevabı beni tatmin ediyor.

    Bize defalarca sormasına rağmen o'nun yanında aklıma gelmeyip, yolda aklıma takılan tek bişey oluyor yokuşta durma ve kalkma yapmadğımız. Neyse canım diyip geçiyorum onuda kendi çabamla öğrenirim.

    Honda 350tl ye 2 gün eğitim veriyor. 25 kişi ve 2 eğitmen aracılığı ile.
    Yamaha 150 tl ye 1 gün eğitim veriyor. 5 kişi ve 1 eğitmen aracılığı ile.

    Bana göre yamaha hondanın 2 günde vereceği eğitimi az kişiyle 1 güne sığdırıyor.

    İyikide gitmişim.

    Ayrıyetten 2. seviye eğitimide almak istediğimi söylediğimde bana verdikleri cevap; Trafikde 500-600 km yol yaptıkdan sonra verebiliriz. Buradanda anlaşılıyorki adamların tek amacı para kazanmak değil.
    babaduru, mLh, dozimanco ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Gerçekten eğitim almak gerek motosiklet şakaya gelmez..Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederiz..

  3. #3
    mLh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2011
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Henüz yok
    Sanırım bahsi geçen eğitim yeri İstanbul'da, peki İzmir'deki durum nedir bilen biri yanıtlayabilir mi?

  4. #4
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    eğitim almak güzeldir. Biz eğitimi, motordan, düşe kalka, kaza yaparak, trafikte bi sürü mal adamlarla karşılaşarak kazandık.

  5. #5

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    ılk kur gıdıcektım gıtmedım kendı cabamla basladım 1000km yaptım ıkıncı kura gıtsm neler gosterırler acaba ?

  6. #6
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    Alıntı Mr.cihans adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ılk kur gıdıcektım gıtmedım kendı cabamla basladım 1000km yaptım ıkıncı kura gıtsm neler gosterırler acaba ?
    kurs demek istedin galiba arkadaşım. Eğitim kursu. vaktin varsa git arkadaşım. Faydasını görürsün.

  7. #7

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    anlattıkların seni tatmin etmiş olabilir ama bence bir firmaya çamur atmadan önce iyice araştırmalısın, ben 21-22 mayıs'ta gittim Honda Güvenli Sürüş Eğitimi 1 ' e, toplamda 3 kız 12 erkek kursiyer yani 15 kişiydik. Başımızda da 3 eğitmen vardı yani 5 kişiye 1 eğitmen düşüyor, pistin büyüklüğü 4500 m2 civarı , özel karışımlı bir asfalt dökülmüş çamur toz toprak toplamıyor üstünde, sabah kahvaltısı, öğlen yemeği, taksim/bostancıdan kalkan shuttle, 2 gün eğitim toplam 350 TL, bence bu olanaklara bu eğitim gayet normal. senin anlattığın yamahada günlüğü 150 ise düz mantıkla 2 günlüğü 300 eder ki, pist küçük ve dandik, eğitmenlerde güzel kılıf bulmuşlar tabi bu dezavantajları doğal olarak yani ortalama aynı rakama geliyor ki herşeyi geçtim, eksik eğitim vermişler. Rampada kalkış ve rampadan iniş kesinlikle yapılması gereken bir uygulama bana göre.

    özetle 2 gün şunları yaptık :


    1.Gün

    Teknik Kontroller ( sıvılar (benzin,yağ,hidrolik kontrolü) , sinyaller (far,uzun kısa farlar, sinyaller, flaşörler vs.), frenler (ön ve arka fren kontrolü) , lastik basınçları.
    Doğru Oturuş Pozisyonu
    Motosikletli Denge Yürüyüşü (motorsiklet sağ tarafınızda yürüme )
    Motosikletli vites ve gaz çalışması ( vitesleri geçirme ,debriyaj kavrama noktasını çözme, ve dengeli bir şekilde gaz açma , gaz kapama)
    Slalom ve U dönüşler (kukalar arası slalom yapma (6 metre aralıklı kukalar) , ve u dönüşler (dönerken bakılması gereken referans noktaları alma vs.)
    Fren Çalışması (frenlerin kullanımı, aynı anda hem ön hem arka fren yapma ve durmaya 1 sn. kala sol ayağın yere basması ve debriyajın kullanılması)

    2. Gün

    Viraj Çalışması (virajlarda nasıl dönüş yapılacağı, dönerken başımızın nereye döneceği ve bakacağı)
    Slalom + Uzun Parkur
    Kısa slalom + frenleme + geniş u dönüşler
    Kapalı slalom + geniş Z parkur
    Rampada Kalkış ( debriyaj+gaz+ ve arka frenin bırakılarak kaydırmadan kalkış yapabilme)
    Test Sürüşü (CBR250 R vereceklerdi ancak fotograf çekimlerine gittiği için bu süprizi kaçırdık :( )
    krd ve Peripella bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    25 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul-GAZİANTEP
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R-125
    Alıntı spawn1984 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlattıkların seni tatmin etmiş olabilir ama bence bir firmaya çamur atmadan önce iyice araştırmalısın, ben 21-22 mayıs'ta gittim Honda Güvenli Sürüş Eğitimi 1 ' e, toplamda 3 kız 12 erkek kursiyer yani 15 kişiydik. Başımızda da 3 eğitmen vardı yani 5 kişiye 1 eğitmen düşüyor, pistin büyüklüğü 4500 m2 civarı , özel karışımlı bir asfalt dökülmüş çamur toz toprak toplamıyor üstünde, sabah kahvaltısı, öğlen yemeği, taksim/bostancıdan kalkan shuttle, 2 gün eğitim toplam 350 TL, bence bu olanaklara bu eğitim gayet normal. senin anlattığın yamahada günlüğü 150 ise düz mantıkla 2 günlüğü 300 eder ki, pist küçük ve dandik, eğitmenlerde güzel kılıf bulmuşlar tabi bu dezavantajları doğal olarak yani ortalama aynı rakama geliyor ki herşeyi geçtim, eksik eğitim vermişler. Rampada kalkış ve rampadan iniş kesinlikle yapılması gereken bir uygulama bana göre.

    özetle 2 gün şunları yaptık :


    1.Gün

    Teknik Kontroller ( sıvılar (benzin,yağ,hidrolik kontrolü) , sinyaller (far,uzun kısa farlar, sinyaller, flaşörler vs.), frenler (ön ve arka fren kontrolü) , lastik basınçları.
    Doğru Oturuş Pozisyonu
    Motosikletli Denge Yürüyüşü (motorsiklet sağ tarafınızda yürüme )
    Motosikletli vites ve gaz çalışması ( vitesleri geçirme ,debriyaj kavrama noktasını çözme, ve dengeli bir şekilde gaz açma , gaz kapama)
    Slalom ve U dönüşler (kukalar arası slalom yapma (6 metre aralıklı kukalar) , ve u dönüşler (dönerken bakılması gereken referans noktaları alma vs.)
    Fren Çalışması (frenlerin kullanımı, aynı anda hem ön hem arka fren yapma ve durmaya 1 sn. kala sol ayağın yere basması ve debriyajın kullanılması)

    2. Gün

    Viraj Çalışması (virajlarda nasıl dönüş yapılacağı, dönerken başımızın nereye döneceği ve bakacağı)
    Slalom + Uzun Parkur
    Kısa slalom + frenleme + geniş u dönüşler
    Kapalı slalom + geniş Z parkur
    Rampada Kalkış ( debriyaj+gaz+ ve arka frenin bırakılarak kaydırmadan kalkış yapabilme)
    Test Sürüşü (CBR250 R vereceklerdi ancak fotograf çekimlerine gittiği için bu süprizi kaçırdık :( )
    Evet eksik eğitim verdikleri doğru bu yadırganamaz bir gerçek ama pist konusuna değinirsek; Adamların elinde arazi bol, çok az bi meblağ harcayarak pisti büyütebilirler ama yamaha böyle ufak pist istiyormuş. Ayrıyetten pistin zemini süper bir zemin olması bana mantıksız geliyor çünkü bizim süreceğimiz yollar o pist gibi olmayacak.

  9. #9
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    yamaha yı severim ama servislerini hiç sevmem tabi hepsi kötü değildir..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  10. #10
    krd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Ap&ManLy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet eksik eğitim verdikleri doğru bu yadırganamaz bir gerçek ama pist konusuna değinirsek; Adamların elinde arazi bol, çok az bi meblağ harcayarak pisti büyütebilirler ama yamaha böyle ufak pist istiyormuş. Ayrıyetten pistin zemini süper bir zemin olması bana mantıksız geliyor çünkü bizim süreceğimiz yollar o pist gibi olmayacak.
    Peki bozuk pistte ogrenmek daha iyi oluyorsa honda egitim pistini neden bozmuyor? cunku bozuk yolda, veya uygunsuz sartlarda aldigin egitim kafana oturmaz, aklin yoldaki bozukluklara takilir hareketi oturtamazsin. Spawn1984 isimli arkadas cok iyi anlatmis aciklamis ben de honda gs1-2-3 egitimlerini katilmis biri olarak honda egitimlerini yamaha ile karsilastirma varsayimlarini yanlis buluyorum. Hele egitimin kilosu su kadar liraya geliyor demeni.
    spawn1984 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    26 Nisan 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    neticede nereye giderseniz gidin ama eğitimi düzgün olan bir yere gidin, kaldı ki İstanbul'da kaç tane var böyle kurumsal bir yer , bir elin parmaklarını geçmez.

  12. #12

    Üyelik
    25 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul-GAZİANTEP
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R-125
    O parayı honda eğitimlerine vereceğime giderim bmw sürüş akademisine veririm daha iyi.

  13. #13
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Demirciköy'ü dalia beach'i falan google earth'ten araştırdım da oralarda sadece toprak sahalar var pist düzgün değilden öte asfalt da değil galiba. tabi restoran otoparkı gibi küçücük alanlarda eğitim yapmıyolarsa. internet sitelerinde eğitimlerden hiç resim de yok.

  14. #14

    Üyelik
    25 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul-GAZİANTEP
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R-125
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Demirciköy'ü dalia beach'i falan google earth'ten araştırdım da oralarda sadece toprak sahalar var pist düzgün değilden öte asfalt da değil galiba. tabi restoran otoparkı gibi küçücük alanlarda eğitim yapmıyolarsa. internet sitelerinde eğitimlerden hiç resim de yok.
    Kardeşim pistleri ufak ama anca 5 motor sığıyor ama yeterli geliyor at koşturacak halin yok ya.

  15. #15
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Arkadaşlar nerede olursa olsun alacağınız eğitim size zarar olarak geri dönmez. Varsın birimiz 50 - 100 TL fazla verelim. 1- 2 depo benzin ile eğitimden alacağınız faydayı teraziye koymaya çalışıyorsanız hata ediyorsunuz demektir. Özellikle başlangıç eğitiminde zeminin düzgün ve düştüğünüzde (Allah göstermesin tabi ) zararınızı artıracak taş çakıl gibi maddelerden arındırılmış olması önemlidir. Zaten dengede durmakta zorlanan bir öğrenciye bir de zemin korkusu yaşatmanın alemi yok.

    Onun dışında honda - yamaha - bireysel hocalar - dernekler - özel sürüş akademileri ... nerede olursa olsun. Eğitim alın. Birinden aldınız diye bitti deyip kenara çekilmeyin. Farklı akademik sistemleri takip eden kurumlara gidin, 6 ayda, 1 senede bir eğitiminizi tekrarlayın. Unutmayın sürüş becerileri zamanla körelen becerilerdendir. Özellikle kışın ara verenlerdenseniz yaz başı bir ufak kontrol eğitimine katılmakta fayda var. Bunun için ortalama vereceğiniz paralar 150 ila 500 TL arası olur. Unutmayın o cici bici grenajlarınız en ufak yatmada çizilir - kırılır ve eğitimin on katını verip yenilemek hoş bir durum değildir.

    Buradan o kaka bu kötü karşılaştırması yapmak yersiz. Binlerce üyesi olan bir forum burası. Mümkün olduğunca çok kişinin eğitim almasını teşvik edelim. Motosiklet eğitimi verip, tüm geçimini bu işten kazanan arkadaşlarımızı da destekleyelim ve teşvik edelim ki bu sektör gelişsin, alternatifler çoğalsın, hem ucuzlasın hem de daha çok kişi eğitim alabilsin.

    Eğitimin önemini Tem'de öndeki kamyondan 5-10 m. önünüze koca bir kütle düştüğünde ani bir "kıvırma ile" hayatta kalarak anlarsınız. Bu da para ile ölçeceğiniz bir şey değildir sanıyorum.
    hyanax100, DusenAdam, arca94 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    Gökhan YAŞDAL

  16. #16

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Yeni başlayan biri olarak doğrusunu isterseniz aklım karışmadı...çünkü her yiğidin yoğurdu farklı yiyeceğini eski zevkim olan yelkenden biliyorum...

    Farklı düşüncelerin olması çok güzel,bu ayrımcılık değil bir zenginliktir... Doğrusunu isterseniz bozuk yolda eğitim almayı tercih ederim. Daha gerçek gibi... Gerçi konular yazılalı çooook olmuş,yamaha halâ ders veriyor mu?,zemini düzeltti mi bilemiyorum ama bozuk zeminde ders almayı tercih ederim. Tıpkı iyi havada denizci olunmaz düsturu gibi...Selamlar...

  17. #17
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Tartışma yersiz, Honda Akademi, Yamaha Akademi, BMW Riders Akademi bunlar merdiven altı eğitim platformlarına benzemez, hangisinden aldığınınızın da aslında çok önemi yoktur, öemli olan eğitime ihtiyacınızın olduğu bilincine varılmış olmasıdır, temel olarak ne öğrenecekseniz zaten hepsi öğretilir. Daha detaylı eğitimler için özel eğitmenlere başvurmak lazım özellikle uzun yol ve viraj eğitimi teke tek max 2 kişi olması büyük avantaj olur.

  18. #18

    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Ducati streetfighter 848
    Yamaha hala eğitim veriyor mu peki

  19. #19
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Yeni kullanmaya başlayan biri önce motoru kullanmayı yönlendirmeyi öğrenecek bozuk yolu seçmeyi değil konuyu açan arkadaş acaba honda gs eğitimine gitmiş' mi kıyaslama yapıyor

  20. #20
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    keske herkez egitim alsada "benim egitimim daha iyi" diye tartissa. ancak yasadigimiz ulkenin buyuk bas oraninin fazla olmasi bu tarz bir sag duyu emaresi aramayi fazla iyimser kiliyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)