Nasıl düşeceğini bilmek iyidir. Benim kazalarımda full ekipman ve eskiden Aikido yapmış olmanın çok faydasını gördüm. Önce iyi sürüş eğitimi, full ekipman, sonra Aikidoyu tavsiye ederim.
Nasıl düşeceğini bilmek iyidir. Benim kazalarımda full ekipman ve eskiden Aikido yapmış olmanın çok faydasını gördüm. Önce iyi sürüş eğitimi, full ekipman, sonra Aikidoyu tavsiye ederim.
tabiki ecel ayrı bir konu ama, düşsende, biryere çarpsanda azda olsa mutlaka geliyor sonuçta vücudunun üzerinde bir darbe oluşturuyorsun. Bugün profesyonel korumalı bisiklet sürücüleri bile yaralanabiliyor ki motor bambaşka birşey.
Evet gelir.
50 km/h dan sonra sana can sagligi garantisi sagliyacak bi koruma yok.
Arabalarda dahi olum oluyor kazalarda.
Ama en azindan olme ihtimalini 99.9%dan daha asagilara cekiyorsun.
We are many...
soru eksik olmuş
hız yere düşüş açısı
ilk yere nerenin temas ettiği
daha sonra sürüklenildi mi yoksa yuvarlanıldı mı
neyse ufak tefek şeylerde korur ama yüksek hızlarda çok unsur var kardeş
Zaman mekan meselesi
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
şimdi bu konuya yıl içerisinde en çok kaza yapan kişi olarak yazmazsam çıldırırım
VİA olaya şahittir çünkü onun eski motoruyla yaptım kazayı
kavşaktan tam geçecekken ana yola fırlayan abimiz bana yandan güzel bi koydu
ben yolun diğer tarafına motor 20 metre ileri gitti (motor enduroydu hiç bişey olmadı motora)
kalktım elimi cebima attım (malum şoförü vuracam yada dövecem)
arabanın arkasından yanaştım baktım şoför 20 li yaşlarda bi genç korkudan dona kalmış
arabadaki diğer adamlar motorun yanında beni arıyolar
full korumaydım ama bacağımın alt kısmı motosiklet pantolonuna rağmen soyumuştu
olayı anlattığım bir büyüğüm pantolondaki koruma hiç bir işe yaramaz sök onu ve pantolon üzerine dizlik giy dedi
iyi ki öyle yapmışım yoksa bu sene başında yaptığım kazada bacağım kopuyordu
motor korumaları kask hariç düştüğünüzde asfalta sürtünüp parçalanmanızı önler
kask ise hem çarptığınızda hemde sürtündüğünüzde korur o yüzden kaskın herzaman kayışlarını iyi bağlayın açılmasın
korumalar siz bir yere böcek gibi yapışmadığınız sürece 80 km nin altında bir hızda
hiç bir yara almadan kurtarabilecek kadar korur
o yüzden asla ve asla korumadan vazgeçmeyin çünkü motosiklet kazalarının çoğu düşük hızda meydana gelir
[QUOTE=Acil112;2695733]2011 Şubatta kaza yaptım. Full koruma(Kask, mont, eldiven, bot, pantolon, balaklava, bellik) olmasına rağmen sol bacağım motosikletin arka tarafının altında kaldı ve kırıldı. Pantolonun içindeki dizlik sadece darbelere karşı koruma sağlıyordu ve işe yaramadı. Eğer motordan ayrı düşseydim sıyrık bile olmayacaktı. Nasıl kaza yapacağımızı bilemediğimiz için elimizden geldiğince full koruma kullanmamız gerekir.[COLOR="Silver"]
umarım yukarıda yazdıklarım senin sorunununda çözümüdür çünkü motor pantolonunun içindeki koruma darbelere karşı korumuyor
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Kazada alınan hasar tamamen kinetik enerjinin ne kadar sürede dışa atıldığıyla ilgili. 60 km/h'yle giderken 1 sn'de sizi durduracak bir kaza yaşadığınızda vücudun maruz kaldığı ivme iç organlara büyük hasar veriyor. Ama 10 sn'de durma noktasına ulaşırsanız, yani asfaltta sürüklenerek vs., o zaman alınan ilk darbe pek bir etki etmiyor. Tabii ki ilk darbenin etkisini azaltan giydiğimiz tam koruma giysiler ve kask. Sürüklenme esnasında da sürtünmeye dayanıklı malzeme giymek önemli.
Zaten kaza anında yapılabilecek en iyi şey motosikletten ayrılıp sürüklenmek. İzlediğim bir video vardı, ordaki adam fren mesafesi yoksa ve karşınızdaki araca çarpmanız kaçınılmazsa gidonu bırakıp sıçramaya hazırlanın diyordu . Belki imkansız gelicek ama aracın üzerinden uçup sürüklenmek, araca çarpıp çok yüksek bir ivmeye maruz kalmaya göre yaşamanızı sağlayabilir. Bir de ilk çarpıp düşme anında vücudun hassas bölgelerine darbenin gelmesini engellemek lazım, yani vurduğunuz yer diziniz veya omzunuz olursa ne ala. Bileğiniz, boynunuz veya göğsünüz olursa durum kötü. Gerçi göğüs koruması da var ama pek çok kişinin kullanmadığını biliyorum.
Tabii ki bu dediklerim normal kazalar için, çok fazla rastgele etmen olduğu için kazanın sonucunu kestirmek pek mümkün değil. Pek çoğu yazılmıştır ama bütün yazılanları okuyamadım, tekrar ettiysem affola .
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)