Önemli (!) Lütfen yardımcı olun...
Reklamlar
-
Bu tip sorunlar genelde gereginden fazla sikilma nedeniyle olur. En cokta buji yuvalarinda basa gelir. Acemi yada eli ayarsiz birinin Allah yaratti demeden abammasinyla yivler yerinden kayar, sokerkende vidayla birlikte sokulur.
Bu gavur onlari olmasi gereken torkta sikmistir fakat bir tanesi sanssizlik oldu demekki.
Sanirim siz icgudusel bi ayarda siktiniz.
Not: BIR SEYI SOKERKEN BIR ZORLANMA HISSEDERSENIZ TEKRAR SIKMA YONUNDE CEVIRIP TEKRAR SOKMEYI DENEYIN. Disleri toplaya toplaya geldiginden hepsini birbirine sarmasini onlemis ve ufak siyrikla atlatmis olursunuz. Geri takarkende hafif yaglayip takip sokun. Sonra loctite yoksa tirnak ojesi surerek kapatabilirsiniz.
Reklamlar
-
Deniz bu işleri bilene( tecrübe) yaptırmakta fayda var. Ben en ufak şeyi bile gider ustaya yaptırırım. Yani parçaları toparlar hepsini götürür hallettiririm. Boşuna stres olmaya gerek yok. Vida sıkmak bile belli bir tecrübe gerektirir. Nefes almak bile
Tahminim önemli bişey yoktur. Stres yapma sakin, cool
-
ya tam olarak inceledim 5cm lik vida 8metrik ebadında
vida yuva yatağıda 5-6cm...
ilk 4 sıra dişi sıyırmış, geri kalanı temiz
yani bu durumda çok fazla sorun olabileceğini düşünmüyorum (vidayı 4-5 kez söküp taktım)
son olarak taktığımda loctite sürdüm sağlamlığı arttı
vida yatağı bu olsun ///////////XXX (x şeklinde yazdığım ilk sıradaki sıyrılan dişler...)
buda vida : /////////////////
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Bahadır, sağol ya yok stresim geçti mevzuyu en anlaşılır şekilde anlatmaya çalışıyorum.
Ustaylada görüştüm önemli olmadığını belirtti,
sadece ilerde bir durumdan dolayı sökülmesi gerekirde, iyice deforme olursa (baskı-balata değişimi gibi)
o zaman bir çözüm buluruz, kafanı takma dediler.
-
-
basınç altında yağ mağ kaçırır.
ayrıca, vidalara gevşemeyi önleyici " tread lock " sürmediyseniz, mv agusta falan farketmez. olası motor titreşimleri vidaları gevşetir. hele ki sıyrık dişle tutan vidaları daha kolay gevşetir.
eğer şu an yeterince sıkı durumdalarsa, dokunmayın. eğer o bölgelerden bağlantı yerlerinden yağ sızıntısı oluşursa, yağ nemlenmesi filan, vidaların sıkılığını kontrol edin.
en garantisi, bir boy büyük diş açılıp, bir boy büyük vida atılması... sıkılırken de dana gücüyle sıkılmaması
bu da doğru anahtar seti ile kolay olur. minicik bi vidaya koca anahtarla abanırsanız mesela, sıkıldığını hissetmeden dişlerini bozmaya başlayabilir.
ben motorun yağını değiştirirken, alüminyum bloğa çelik vida sıktığımı unutmuşum farkettiğimde iş işten geçmişti tabi...
-
-
luthier76 adlı üyeden alıntı
yani...
@glock, motoru satarsan 10 kaada alırım şu durumda
-
luthier76, hemen pislik at
defosu bu olsun üstelik defoda sayılmaz, ben hallettim
yetkililerle de görüştüm. Konuyu açtığıma pişman oldum bu arada :
neyse ilgilerinizden dolayı hepinize çok teşekkür ediyorum.
-
-
olur tamam, satarsam haber veririm
-
Az hasarli diye ilan acmaniz lazim. Iki parcaya ayrilmis , motor ve vida ayri ayri resim
Yalniz vidanin uzerine 2. parca diye belirtin resimde belli olmaz belki
Pardon bide çapak var ooohoo motor 3 parcaya ayrilmis para etmez artik :p
-
Sıkma canını ya bişey olmaz, harbiden yalama olsa vidalar tutmasa anlarım da şu durumda problem yok. Canın çok sıkılırsa değiştirirsin kapağı. Dert değil bunlar güzel güzel bin. Kullandıktan sonra bak ama gevşeme falan yoksa aynen devam. Defolu falan şaka yapıyorum ya ne defosu. Güzel günlerde binesin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)