genelde cbf 150 olan arkadaslarım ve forumdan okuduklarıma göre cbf fazla yag tüketiyormus. bunun nedeni nedir ? bilgilendiren olursa sevinirim.
genelde cbf 150 olan arkadaslarım ve forumdan okuduklarıma göre cbf fazla yag tüketiyormus. bunun nedeni nedir ? bilgilendiren olursa sevinirim.
Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir
Yag yakma silindirdeki asınmalardan oluyor..
Fakat Cbf150 deki kronik sorun
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
Şunuda tartışabiliriz. Sıfır alındığı günden itibaren yağ tüketimi gözlendiği halde, sıfır alındığında yağ tüketmeyenlerde var. Veya 2000 km de 300-400 gram tüketen var. 100-150 gram tüketen var. Tüketen neden tüketir. Tüketmeyen neden tüketmez acaba.
cbf 150 nin yağ yakma sebebi honda fabrikasında üretilmesidir...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Gereksiz yere abartılan ve takıntı haline getirilen bir konu. Yeni motorun biraz yağ eksiltmesi tamamen tasarımı ile ilgili bir konu, silindir aşınması ile alakası yok. Üreticiler bile 100-200 ml / 1000 km eksiltmeyi normal karşılıyorlar. Yapılması gereken bakımları kaçırmadan yağını zamanında değiştirmek. Metehan gibi bu konuyu kafaya takıp da kalın yağ kullanmaya başlarsanız bir süre sonra onun yaptığı gibi motoru elinize alırsınız.
kalın yağ derken? Ben 8 yıl 20 w 50 kullandım elime almadım motoru. 90 numara yağ değildir herhalde? Kalite eksikliği kesinlikle
2 zamanlı da ondan ahahahaa
www.erkakurye.com
Benim cbf yakmıyorda eksiltmiyorda
motora binmezsen ne yağ yakar, nede eksiltir. Hatta benzin bile yakmaz
Tartışmaya yeni bi ivme kazandırayım Cbf 150 yağ yakıyorsa bunun 2 sebebi olabilir. Ya rodajdadır. Yada motor bitme eğilimine girmiştir. İki tane sıfır km cbf sahibi oldum. İlk motorum 25 bine kadar rutin olarak yağ yaktı ve 25 binde kesti. İkinci motorum 15 binde. Yağ seviyesini aynı yağ varken 2. kontrol edişim. İlave istemedi. Eksilmemiş. Hayret herhalde rodaj bitiyor ve piston ile silindir arasındaki milimetrik boşluk rodajın bitmesi ile sıfırlanmaya başladı. İki motorumda da yağ yakmanın azalmaya başladığı ve kesildiği dönemlerde çekişte ufak çaplı bi iyileşme eğilimi gösterdi. Yağ yaktığı dönemde daha tok ve dolu olan sesi bir nebze olsun tizleşti ve inceldi.
Rodaj neden bu kadar uzun sürdü. Çünki sıfır 2 motorumda alındığı günden beri yağ değişimerinde kaliteli tam sentetik motosiklet yağları kukullanıldı. Yazın15w-50 kışın 10-40 veya 4 mevsim denk getirebilirsem 10w-50 olmak üzere. Ve ayrıca çok dingin ve sakin kullanılıyor. Eğer madeni yağ ile rodaj yapsaydım ve biraz daha sert kullansaydım muhtemelken rodaj daha erken bitecek ve yağ yakma aynı anda daha erken kesilecekti. Ama cbf in rodajını idea ewdilen gibi madeni yağ ile yapmayıp, tam sentetik yağ kullandığım için rodajın da geç bitmesinin etkisiyle motor ömrü madeni yağ ile rodajı erken bitirilen motordan çok fazla uzun olacak. Motorların ikisinede yağ eksilttiği dönemlerde yağ ilavesi düzenli olarak yapıldı. İlk motorum 25 bin km de 2. sahibine satıldığında (kardeşime) taki 3. sahibine gittiği 40 bin küsür km ye kadar hiç yağ eksiltmedi. Belkide şu an 50-60 bin seviyelerinde olabilir ve hala eksiltmiyordur.
Dolayısıyla, lütfen sıfır alındığında yağ yakan cbf e üzülmeyelim diyorum. Sadece ilk 2-3 yağ değişiminde mutlaka çıkan yağı ölçelim. Yağ eksiltmiyorsa sorun yok. Motorun yağ yakma eğilimini bilelim ve eksilen yağ 100-200 gram dahi olsa tamamlayalım. Madeni yağ ile değil, tam sentetik yağ ile rodaj yapalım. Motorunuzun rodajı kullanımınızın sertlik seviyesine göre mutlaka bitecek ve motorunuz yağ yakmayı kesecektir.
900 km sonra yağ değişimim var. Yağı değiştirirken yağ çubuğunda yağı nerede görürsek kaç gram yağ var mtorda bunu kontrollü yağ ilave edicem. Güzel bi bilgi olacak. Yani mesela eski yağı aldıktan sonra 500 gram koyucam bakalım yağ çubuğunda görülecekmi. Görünmedi mi 600 gram koyucam bakıcam.. 700-800. 1 lt. Yani motorda kaç gram yağ varken yağ çubuğunda hangi hizada görünüyor . Bizim için, motoru yağ eksilten cbf kullanıcıları için güzel bir bilgi olacak.
Benim gözlemim bu yönde tabiki tartışılır. Benzer gözlemleri olan var mı ? Paylaşılırsa iyi olur.. İki sıfır motorda yaşadım. İkinci el cbf alacaklar, motor yağ yakıyorsa neden yakıyor ? Rodajda mı ? Motor bitme eğilimine mi girmiş. Bunu sorgulasınlar derim. Tartışalım.
benim 80 bindeki titanın rodajı bitmedi gitti
valla arkadaşlar ben motoruma bakarım km gözetmeksizin canım istediğinde yağ hafif kararmaya başladığı an bile yağını değişirim 1000 km yada 2000 km yi gözetmiyorum 2000 bin km yi bu güne kadar geçirmedim ,
yağ yakıyorsa , yağına dikkat edeceksin ben cbf yi bu haliyle kabul etmişim ve almışım onun için hiç kafama takmıyorum bu benim nazarımda sorun değil en azından kafama takacak kadar
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
abi shadow arkadan cbf yi destekliyor ondandır hele teke bi düş bak noliiyiii
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Yağ yakmasının , yakıyor görünmesinin veya takıntı haline gelmesinin sebepleri ;
1 - Rodaj nasıl yapılır bilmeyen kullanıcıların sıfır motoru sıkıştırmaları
2 - CBF150 düşük devirde çalışması gereken bir motor. Bizim kullanıcılarımız ise motor gaza asıldıkça daha iyi gider zannedenlerden. O yüzden motorun bitmesi.
3 - Yine kullanıcıların devir saatinde kırmızı bölge neden var anlamamaları (veya devir saatlerinin olmaması)
4 - Motora ne kadar yağ koyulursa, alttan o kadar akması gerekir gibi saçma bir mantığın yerleşmiş olması
5 - Yağ seviyesinin nasıl ölçülmesi gerektğinin bilinmemesi
6 - Yağ seviyesini çubuktan ölçmek yerine takıntı haline getirip gramı gramına litre hesabı yapılması ve sonucun endişe verici olduğunun düşünülmesi
7 - Motosiklet yağı yerine saçma sapan ne olduğu belirsiz ucuz yağlardan kullanmak
Sonuç olarak burada motosiklet kullanıcısının kendisinden bir başka etken yok. Bunu takıntı haline getirenlere söylüyorum; siz motosikletinizi normal kullanıyorsanız, anormal zorlamıyorsanız, yağ seviyesi motosikletin iki bakımı zamanı arasında, yağ çubuğundaki min çizginin altına inmiyorsa sorun yoktur. Üstten koyduğunuz miktarı alttan almanız münkün değildir.
Durum cbf e özel. Bunu biliyoruz sanırım. Titanı veya ybr yi değil, yağ yakan cbf i tartışıyoruz. Çok kaliteli olmayan piston silindir grubuna özel olabilir. Ybr 125 de hep rodajda, benim ilk motorum olan mondialde o zaman hep rodajda ona bakarsan. Konumuz CBF 150.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------
Katıldığım ve katılmadığım noktalar var. Kullanıcı bilinci, kullanım dinginliği ve kalitesi ne olursa olsun, ne kadar üst seviyede olursa olsun. Bu motor yağ yakıyor. Yağ yakan cbf in bilinçsizce kullanımı yap yakmayı arttırır. Ama yağ yakan cbf istenildiği kadar doğru yağlar, doğru ölçüm yöntemleri, doğru tarz ve dinginlik devir vb. kullanılsın. Yakıyorsada yakıyor. Ben şu mereti 4 senedir çözemedim o zaman. Ama yağ yakmayan cbf te var. Oda istediğin kadar vurdum duymaz ol. Ver ayarı gazı bırakma. devir kesiciye sok durmadan. Bu şekilde kullanıldığı halde yakmayan cbf te biliyorum. Kullanıcı hatası olsa şunu derim. Ybr de o zaman kullanıcı hatası yok, yanlış ölçüm, yanlış bi takım uygulamalar yok, titanda falan, hepsi anadan doğma motorcu demek bunların.
10 bin km önce ilk rektefeye verdim. Belki bitmiştir rodajı. Konumuz cbfdi ben yeni öğrendim bilmiyodum
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------
bi üst msjda sevgili irfan abim cbf sinin 25 bin kmde yağ yakmayı kestigini söylemiş. Bende buna nazaran yazdım. 80 binde benim motorda yağ yakıyo rodajı bitmemiş diye. Ayrıca başlıkta cbf yazıyor diye başka bi modelle kıyaslama yapmak yasakmı? Hangi mt kuralı? Yeni anayasada varmı
Kıyaslama yapmak yasak değil elbette de, cbf e özgü bi durumu diğer yağ yakmayan modellerle kıyaslamak pek anlamlı gelmedi. Yani bi yere varamayız. Ybr ve titan yağ yakmıyor. Ok. tartişılacak bişey varmı. Yok. Biz yağ yakan cbf i tartışıyoruz. Başka modelle kıyaslama yaparak, forum başlığı altını gereksiz kalabalıklaştırmak yerine, forum başlığını açan kişinin başlığı açma amacına uygun yorumlar yaparsak daha faydalı olacaktır. Cbf yağ yakıyor, ybr titan yakmıyor, ok. de bu bilginin kime ne faydası var, biz cbf i tartışıyoruz. Marka model fanatikliğini bırakıp Titan veya ybr yağ yakmazda cbf neden yakara şeklinde olaya yaklaşacağımıza, yağ yakmayan motor yakmıyorda cbf neden yakıyor dersek ve bu modelle ilgili sıkıntıya özellikle, motoru tanımayan veya kullanmayan değilde, kullanıcı yorumları ile cevap arasak daha uygun olacak gibi geliyor, ne dersin ?
son yağ değişimim, 2400 km de yağı değişmiştim motor 27000 km de
Uploaded with ImageShack.us
çıkan yağ miktarım
sürücünün kullanımı da önemli dip gaz kullanılırısa daha fazla yağ yakıyor
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)