Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR 250R / Yedek Parça Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    Selam arkadaşlar.

    9 nisan 2012 de park halindeki motosikletimin yanına gittiğimde devrildiğini gördüm, sol farın yanındaki parça (pandizot?) ve sol gerenajla depo arasındaki parça çatladı, işlevsel olarak bir sorun yok ama görüntüsü rahatsız etti ve 12 NİSAN'da pendikteki servis'e sipariş verdim parça fiyatının yarısını kapora olarak bırakıp,
    şuan mayısın 15 i ne arayan oldu ne soran, bugün telefon açıp parçaları sorduğumda muhtemel geliş tarihi olarak 29 MAYIS verildi.

    Eğer hasarlı parça motorun gidişini etkileyecek bir parça olsaydı yaklaşık 2 ay motosikletsiz kalacaktım, belki daha fazla. Grenaj ve türevi plastik sarf malzemeler nasıl olur da bu kadar uzun süre de temin edilemez. Tam anlamıyla Honda beni hayal kırıklığına uğrattı.

    Daha önce 2010da sıfır cbr 125r, 2011'de cbr 250r motorları honda dan aynı bayiden aldım, bu sezon motosikleti yükseltmek istiyordum ve cbr 600f e karar vermiştim, nedeni ise işte bu parça ve servis sorunlarının olmayacağını düşünmemdi. Son yaşadığım bu olay honda ya olan bekletilerimin tamamen hayali olduğunu gösterdi.

    Demekki sağda solda duyduğumuz herşey doğru değilmiş tecrübe etmeden bilemiyorsunuz. Honda'yı kime sorsanız çerez gibi parçası var vs diyordu, ta ki bir sorun yaşayana kadar bende öyle düşünüyordum ve çevreme bu şekilde lanse ediyordum.

    Honda ya da bilgilendirme mesajı attım, konu ile alakalı.

    Honda bu olayla birlikte bir müşterisini kaybetti, cbr 250r motosikletimi 5500km de sattım ve gidip, parçasını bulamazsın ustası yok vs denilen Ducati aldım sıfır.
    Sonuçta honda gibi servise güvenip 2 ay parça bekletilmesi durumuna karşılık ducati ile ilgili bir parçaya ihtiyacım olduğunda en kötü ihtimal yurtdışından max 2-3 haftada kendim getirtirim, en azından herşey benim kontrolümde gelişir.

    Usta konusunda ise bugüne kadar 2 motorumda 6-7 defa genel bakım için servise gittiysem 3 ünde lise çağlarındaki çocuklar bakımları yaptılar. Zaten motorunuzla kaza yapmazsanız bakımları herkes yapabiliyor, olay kaza sonrasında nasıl bir sürecin sizi beklediği, bu konuda honda ile ducati nin bir farkı olduğunu düşünmüyorum, yine bekleyeceğiniz süre aynı.

    Bu konuyu benim gibi (eski) honda fanları ve honda motosiklet almak isteyen arkadaşlar için açtım, en azından bazı önyargılarınızı tekrar gözden geçirin, olası bir yedek parça ihtiyacı durumunda nasıl bir sürecin sizi bekleyebileceğine hazırlıklı olun ve benim gibi güveniniz sarsılıp hayal kırıklığına uğramayın. Türkiye de motosiklet kullanmak bir lüks ve bu yüzden uzun süre daha bu tür sorunları yaşayacağız.

    Herkese kazasız belasız günler diliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    Söylediğin çoğu şeye katılıyorum.Yeni motorunda hayırlı olsun.Bende 2011 model cbr 125 imi pendikteki servise götürüyorum ve dediğin gibi hep çaylak elemanlar yaptı bakımı.

  3. #3
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    Alıntı crypto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar.

    9 nisan 2012 de park halindeki motosikletimin yanına gittiğimde devrildiğini gördüm, sol farın yanındaki parça (pandizot?) ve sol gerenajla depo arasındaki parça çatladı, işlevsel olarak bir sorun yok ama görüntüsü rahatsız etti ve 12 NİSAN'da pendikteki servis'e sipariş verdim parça fiyatının yarısını kapora olarak bırakıp,
    şuan mayısın 15 i ne arayan oldu ne soran, bugün telefon açıp parçaları sorduğumda muhtemel geliş tarihi olarak 29 MAYIS verildi.

    Eğer hasarlı parça motorun gidişini etkileyecek bir parça olsaydı yaklaşık 2 ay motosikletsiz kalacaktım, belki daha fazla. Grenaj ve türevi plastik sarf malzemeler nasıl olur da bu kadar uzun süre de temin edilemez. Tam anlamıyla Honda beni hayal kırıklığına uğrattı.

    Daha önce 2010da sıfır cbr 125r, 2011'de cbr 250r motorları honda dan aynı bayiden aldım, bu sezon motosikleti yükseltmek istiyordum ve cbr 600f e karar vermiştim, nedeni ise işte bu parça ve servis sorunlarının olmayacağını düşünmemdi. Son yaşadığım bu olay honda ya olan bekletilerimin tamamen hayali olduğunu gösterdi.

    Demekki sağda solda duyduğumuz herşey doğru değilmiş tecrübe etmeden bilemiyorsunuz. Honda'yı kime sorsanız çerez gibi parçası var vs diyordu, ta ki bir sorun yaşayana kadar bende öyle düşünüyordum ve çevreme bu şekilde lanse ediyordum.

    Honda ya da bilgilendirme mesajı attım, konu ile alakalı.

    Honda bu olayla birlikte bir müşterisini kaybetti, cbr 250r motosikletimi 5500km de sattım ve gidip, parçasını bulamazsın ustası yok vs denilen Ducati aldım sıfır.
    Sonuçta honda gibi servise güvenip 2 ay parça bekletilmesi durumuna karşılık ducati ile ilgili bir parçaya ihtiyacım olduğunda en kötü ihtimal yurtdışından max 2-3 haftada kendim getirtirim, en azından herşey benim kontrolümde gelişir.

    Usta konusunda ise bugüne kadar 2 motorumda 6-7 defa genel bakım için servise gittiysem 3 ünde lise çağlarındaki çocuklar bakımları yaptılar. Zaten motorunuzla kaza yapmazsanız bakımları herkes yapabiliyor, olay kaza sonrasında nasıl bir sürecin sizi beklediği, bu konuda honda ile ducati nin bir farkı olduğunu düşünmüyorum, yine bekleyeceğiniz süre aynı.

    Bu konuyu benim gibi (eski) honda fanları ve honda motosiklet almak isteyen arkadaşlar için açtım, en azından bazı önyargılarınızı tekrar gözden geçirin, olası bir yedek parça ihtiyacı durumunda nasıl bir sürecin sizi bekleyebileceğine hazırlıklı olun ve benim gibi güveniniz sarsılıp hayal kırıklığına uğramayın. Türkiye de motosiklet kullanmak bir lüks ve bu yüzden uzun süre daha bu tür sorunları yaşayacağız.

    Herkese kazasız belasız günler diliyorum.
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söylediğin çoğu şeye katılıyorum.Yeni motorunda hayırlı olsun.Bende 2011 model cbr 125 imi pendikteki servise götürüyorum ve dediğin gibi hep çaylak elemanlar yaptı bakımı.
    Aslında farklı servislerede sorsaydınız parça stok durumunu birisinde olmamış olması hiç birinde yok anlamına gelmez bence arayip anes-otosever-konşuk gibi servislerede sormalıydınız die düşünüyorum mesala aneste genelde bulunuyor. liseli cocuklar içinse bişey diyemiycem başka servse gidin dicem ama yakın die onu tercih ediyosunuz heralde liseli elemanları ilkkez duydum :D--- aldığınız mosnter 696 da hayırlı olsun kendilerini kullanma şerefine eriştim çok deli güzel alet bide kırmızıysa:D
    bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...

  4. #4

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    Alıntı Alper Kaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında farklı servislerede sorsaydınız parça stok durumunu birisinde olmamış olması hiç birinde yok anlamına gelmez bence arayip anes-otosever-konşuk gibi servislerede sormalıydınız die düşünüyorum mesala aneste genelde bulunuyor. liseli cocuklar içinse bişey diyemiycem başka servse gidin dicem ama yakın die onu tercih ediyosunuz heralde liseli elemanları ilkkez duydum :D--- aldığınız mosnter 696 da hayırlı olsun kendilerini kullanma şerefine eriştim çok deli güzel alet bide kırmızıysa:D
    Sağol, tabii ki kırmızı. Servisler ellerinde grenaj bulundurmuyorlar maalesef ve bulundurmaları da gerekmiyor zaten, önemli olan hızlı sürede tedarik edebilmeleri.
    Benim için sorun cbr 250r gibi fazlaca satılan bir modelin grenaj parçasının fabrikada olmayışı ve yaklaşık 2 ay boyunca tedarik edilemeyişi. Anlatmak istediğim durum bu mağduriyet sürecinin honda motosiklette de yaşanıyor olmasının bende oluşturduğu hayal kırıklığı, beklentilerim çok daha farklıydı o yüzden bu durumu dile getirdim, biz sadece sürekli olarak kawasakinin yamahanın vs bu tarz durumları müşterisine yaşattığını düşünüyorken aynısını yaşamak beni üzdü.

  5. #5
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ben honda dan iyice tiksindim.. bunda çeşitli nedenler var... bana göre honda kendini bu büyümeye türkiye de adepte edemiyor..
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #6
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Ondan sonra Daelim yada SYM deyince efendim servisi yokmuş, yedek parça sıkıntısı varmış kalitesi şüpheliymiş vs, vs,,, İstanbulda bunlar oluyorsa daha da japon japon diye at gözlüğü takmanın anlamı yok bence(özellikle hatta sadece düşük cc'ler için konuşuyorum)
    makseli bunu beğendi.
    #sürenadam

  7. #7

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ondan sonra Daelim yada SYM deyince efendim servisi yokmuş, yedek parça sıkıntısı varmış kalitesi şüpheliymiş vs, vs,,, İstanbulda bunlar oluyorsa daha da japon japon diye at gözlüğü takmanın anlamı yok bence(özellikle hatta sadece düşük cc'ler için konuşuyorum)
    Bu olaydan sonra kullanmadığım ve tecrübe etmediğim hiçbir marka hakkında konuşulanlara kulak asmamayı öğrendim.

  8. #8

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Mototal honda'dan cbr250r sağ yan grenaj (her iki parça) siparişi verdiğimde 10 günde gelmişti. Bence de birden fazla servise sormakta fayda var.

  9. #9

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mototal honda'dan cbr250r sağ yan grenaj (her iki parça) siparişi verdiğimde 10 günde gelmişti. Bence de birden fazla servise sormakta fayda var.
    Parça siparişini iptal etmiyorlar, parçaların ücretinin yarısını da vermiştim ben sipariş ile birlikte kapora istediler, o yüzden mecburen beklemek zorunda kaldım, (motorun yeni sahibi beklemek zorunda kalıyor)

  10. #10
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Serviskerdeki liseli elemanlardan bahsetmişsiniz,bu konuda katılmıyorum.Zaten servisteki insanlar iyi para kazanmıyorlar;filtre temizlemek,zincir yağlamak için ustaya gerek yok,ustaya para vermeyen bu basit işler için hiç usta tutmazlar.Siparişinizi geciktirmeleri kötü olmuş,honda taraftarı değilim ya da hondam var diye boş yere savunmuyorum ama benimde serviste yapmam gereken bir kaç şey oldu ve çok memnun kaldım,ufak tefek şeyler için para bile almadılar,garanti kapsamında değişecek parçam hemen geldi ve hemen değiştirdiler.Tabi benim bu kadar verim almamın sebebi işlerin peşini hiç bırakmadım.Honda kullanıcılarına tavsiyem bir sorununuz olduğunda honda nın resmi sitesi üzerindende mail atın.Gereği durumunda bayileri sıkıştırarak işleri hızlandırıyorlar ve size sürekli olarak rapor veriyolar ve bir sıkıntı olması durumunda geri dönüş yapmanızı istiyorlar.

    Yaşamayan bilmez,kulaktan dolma bilgiyle tecrübe edinilmez kısmına katılıyorum.Belki benim gittiğim bayinin personeli daha sorumluluk sahibidir ve ya istediğim parçalar şansa o anda ellerinde vardır ama sizinki yoktur bilemeyiz.Fakat buradan başka bir tanıdığım grenaj değiştirecekti,hiç sorun yaşamadan halletmişti işlemini diye hatırlıyorum...

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Evet, yarı ücreti kapora olarak alıyorlar, sonrasında sipariş iptali olmuyor. Ama söyledikleri parça geliş tarihini geçirmediler bende şu ana kadar. Mesela 10-15 günde gelir demişlerdi, 10. günde gelmişti. Size sipariş öncesi söyledikleri geliş zamanı neydi, sonra bu süreyi uzattılar mı?

  12. #12
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Ben sürekli olarak arıyordum,sipariş verildi mi ne zaman gelecek gibisisinden,sürekli sıkıştırdım 4-5 günde hallolmuştu,o da araya haftasonu girdiğinden...

  13. #13

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Serviskerdeki liseli elemanlardan bahsetmişsiniz,bu konuda katılmıyorum.Zaten servisteki insanlar iyi para kazanmıyorlar;filtre temizlemek,zincir yağlamak için ustaya gerek yok,ustaya para vermeyen bu basit işler için hiç usta tutmazlar.Siparişinizi geciktirmeleri kötü olmuş,honda taraftarı değilim ya da hondam var diye boş yere savunmuyorum ama benimde serviste yapmam gereken bir kaç şey oldu ve çok memnun kaldım,ufak tefek şeyler için para bile almadılar,garanti kapsamında değişecek parçam hemen geldi ve hemen değiştirdiler.Tabi benim bu kadar verim almamın sebebi işlerin peşini hiç bırakmadım.Honda kullanıcılarına tavsiyem bir sorununuz olduğunda honda nın resmi sitesi üzerindende mail atın.Gereği durumunda bayileri sıkıştırarak işleri hızlandırıyorlar ve size sürekli olarak rapor veriyolar ve bir sıkıntı olması durumunda geri dönüş yapmanızı istiyorlar.

    Yaşamayan bilmez,kulaktan dolma bilgiyle tecrübe edinilmez kısmına katılıyorum.Belki benim gittiğim bayinin personeli daha sorumluluk sahibidir ve ya istediğim parçalar şansa o anda ellerinde vardır ama sizinki yoktur bilemeyiz.Fakat buradan başka bir tanıdığım grenaj değiştirecekti,hiç sorun yaşamadan halletmişti işlemini diye hatırlıyorum...
    Bu konuda katılmıyorum demişsin, ben servislerde çalışan lise çağındaki çocukların bile periyodik bakımları yapabildiğini, önemli olan sürecin kaza sonrasında parça tedariği süresi olduğundan bahsettim.
    Katılmadığın yeri anlamadım?

  14. #14
    Pain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000 RR
    Kusura bakma orasını yanlış anlamışım,saatin geç oluşuna,saatlerdir ders çalıştığıma ver:D

  15. #15

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    Alıntı Pain adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kusura bakma orasını yanlış anlamışım,saatin geç oluşuna,saatlerdir ders çalıştığıma ver:D
    Doğrudur, kolay gelsin, motoruna dikkat et.
    Pain bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    su an yok
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4985688/detay/ saka gıbı ama bu motor nıe bu kadar ucuz anlamadım hemde su sogutmalıxs
    ASIM'ın nesli diyordun ya nesilmiş gercek,çiğnetmedi namusunu çiğnetmeyecek...

  17. #17
    ossiaa4560 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Motosikleti
    Mondial 125 KT 2012
    honda markasını açıkçası yere göğe sığdıramam ama nedense hem servis açısından hemde yedek parça açısından baya bi ilgisizler sanırım. honda bu konudada bir çeşitli düzenlemeyi yapmalı bence.
    Farımda Hep Açık Yolum da...

    34 AG 9914

  18. #18

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    2 gün önce honda'dan telefon geldi ve yaşanan durumun, parça stokları tükenmesi ve lojistik bir sıkıntı yaşanması sebebiyle meydana geldiğinini belirttiler.
    (en azından muhatap olacak birilerinin bulunması güzel, bir sorun yaşattıkları zaman özür dilemeyi biliyorlar)
    12 NİSAN'DA kapora bırakıp siparişini verdiğim parça, Haziran'ın ilk haftası servise ulaşacakmış.

  19. #19

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Kötü denk gelmiş, benim 2 mayıs'ta parça siparişim oldu 15-20 gün dediler, hatta 15'inde buraya yazı yazdım, okuyunca içime kurt düştü, benimki de mi gecikir acaba diye. 17 si aradım 15 gün oldu vaziyet nedir sordum. Ay sonu olur dedi, perişan olmuştum. Neyse sonra 20 mayısta hazırlamışlar, nasıl olduysa parça gelmişti. Bence sizin gittiğiniz servisin salaklığı mı desek, ne desek. Belki de sizin parçaların siparişini vermeyi unuttular.

  20. #20

    Üyelik
    05 Mayıs 2010
    Şehir
    Jordan
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kötü denk gelmiş, benim 2 mayıs'ta parça siparişim oldu 15-20 gün dediler, hatta 15'inde buraya yazı yazdım, okuyunca içime kurt düştü, benimki de mi gecikir acaba diye. 17 si aradım 15 gün oldu vaziyet nedir sordum. Ay sonu olur dedi, perişan olmuştum. Neyse sonra 20 mayısta hazırlamışlar, nasıl olduysa parça gelmişti. Bence sizin gittiğiniz servisin salaklığı mı desek, ne desek. Belki de sizin parçaların siparişini vermeyi unuttular.
    Siparişi servisteki elemanla birlikte verdik, sisteme işlendi. Stokta çok fazla parça tutmuyorlarmış demekki. Yeni partiyi beklemek zorunda kaldık o yüzden süreç bu kadar uzadı.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler