Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

tekerlerim çok kayıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    beyler 120 km deki 100 lük sıkuterimin tekerleri çok kayıyor asfaltta kumda çakılda normal arnavut taşında her yerde yani sizce hangi markayla değişmeli bunlar?veya ne yapılabilir fren tutmaya korkar oldum

    not: konu yanlış yerdeyse tasınsın lütfen şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Lastik ebatlarını öğren ön ve arka olmak üzere, o ebatlarda michalen marla lastik araştır. Değiştir, sorunun ortadan kalksın.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    IRC'nin dişli scooter lastiklerinden tak kaymaz hiç. Birde sıfır motorla sıfır lastikle çok sert fren yapılmaz zaten yepyeni lastikler hep kayar 300-400km yaptıktan sonra lastikler kendine gelir.

  4. #4
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    IRC'nin dişli scooter lastiklerinden tak kaymaz hiç. Birde sıfır motorla sıfır lastikle çok sert fren yapılmaz zaten yepyeni lastikler hep kayar 300-400km yaptıktan sonra lastikler kendine gelir.
    ırc michelin den iyimidir? ve ucuzmudur?

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı serseric adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ırc michelin den iyimidir? ve ucuzmudur?
    Ucuzdur, michelin'e gerek yok. 2 kat fiyat farkı var.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yeni aldığına göre lastiklerinin havası büyük ihtimalle fazladır. Hepsinden önce lastik basınçlarını kontrol et.
    ---

    Mengu16
    Birde sıfır motorla sıfır lastikle çok sert fren yapılmaz zaten yepyeni lastikler hep kayar 300-400km yaptıktan sonra lastikler kendine gelir.

  7. #7

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    bencede hava basıncından...az olursa yalpalama olur çok olursa çok sarsar hiç yol tutmaz...
    lastiğin kenarında ideal basıncı yazar...ona göre uygula...en idealini üretici bilir...

  8. #8
    arca94 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul - Lüleburgaz
    Motosikleti
    Bajaj Boxer
    Genelde fabrika çıkşı lastikler çok tırt olur.. Hatta bu gün arkadaşla gezerken (cbr 125 '11) iki araç arasından geçelim dedik döt attı, aklım kaydı benim aynadan izlerken..
    x Fikirler, zorla ve şiddetle, top ve tüfekle asla öldürülemez! -Mustafa K. ATATÜRK-
    Acemi Motorcunun El Kitabı: -http://acemimotor.blogspot.com/-
    -arcadiril.blogspot.com-

  9. #9
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni aldığına göre lastiklerinin havası büyük ihtimalle fazladır. Hepsinden önce lastik basınçlarını kontrol et.
    dostum evet sanırım fazla hava basıncı ama benzin istasyonlarında ayarlama yaparken gösterirmi basıncın kaçta oldugunu?

  10. #10
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Yeni lastiklerin 200-250 km rodaj dönemi vardır tam performans vermezler. Lakin çin malı naylon lastik performans verse bile ne kadar olur bilinmez ama yeni haliyle dikkatli olmak lazım. Rodaj döneminden sonra beklentilerinizi karşılamazsa bütcenize göre Michelin Pirelli Metzeler bunlar biraz pahalıdır ama en iyileridir olmadı IRC de iş görür.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  11. #11
    serseric - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Alıntı Blackeagletr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni lastiklerin 200-250 km rodaj dönemi vardır tam performans vermezler. Lakin çin malı naylon lastik performans verse bile ne kadar olur bilinmez ama yeni haliyle dikkatli olmak lazım. Rodaj döneminden sonra beklentilerinizi karşılamazsa bütcenize göre Michelin Pirelli Metzeler bunlar biraz pahalıdır ama en iyileridir olmadı IRC de iş görür.
    en yakın arkadaşım michelin yetkili bayiisi ona giderim sanırım

  12. #12
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    lastiklerinizde eğer nylon ibaresi varsa o lastikte kullanılan kauçuk miktarı yok denecek kadar azdır
    dayanıklıdır ucuzdur lakin böyle sorunları vardır
    tabikide kaucuklu olan bir lastiği scootera takmak pekte gerekmemektedir
    alıcağın gene nylon ibaresi taşıcaktır büyük ihtimalle ama bilindik markanın olması hiç değilse daha iyi yol tuttuğunu biliyoruz
    Mustafa Kemal Atatürk

  13. #13
    ossiaa4560 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2011
    Şehir
    İstanbul - Avcılar
    Motosikleti
    Mondial 125 KT 2012
    orjinal lastiğin kayması muhtemeldir IRC markasını öneririm lastik harbi lastik
    Farımda Hep Açık Yolum da...

    34 AG 9914

  14. #14
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Lastik Üzerine Genel Bilgiler

    Lastiğin üzerinde üretim haftası ve yılı yazar, ona bakınız. İki seneyi geçmişse lastik tutuşunu kaybetmeye başlamış demektir zaten.

    Basıncı lastiğin üzerinde yazmaz. Lastiğin kaldırabileceği azami basıncı gösterir.
    Doğru basıncı üretici söyler. Metzeler'e e-posta atıp sormuşluğum var, lastik ölçüsü değiştirsen de üretici ne diyorsa o havayı bas diye cevap verdiler.

    Yeni lastik alırken üretim tarihine yine bakınız ki sıfır parası verip tutuşunu beklemekten kaybeden lastik almayınız.
    İyi lastik yol tutuş ile aşınmayı dengeleyen lastiktir. İyi tutarsa çabuk aşınır / biter, kötü tutarsa aşınmaz / bitmez ama yol da tutmaz.

    IRC bunu becerebiliyorsa iyi lastiktir, yukarıdakileri karşılayabiliyorsa markasına menşeine bakmayınız; hesaplısını alınız efendim.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  15. #15

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    Alıntı mustafaat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basıncı lastiğin üzerinde yazmaz. Lastiğin kaldırabileceği azami basıncı gösterir.
    Doğru basıncı üretici söyler.
    benim lastiklerde ön:32 arka 36 yazıyor kitapcıktan baktım aynısını söylemiş...arabama continantel almıştım üzerinde 32 yazıyordu takanlarda 32 bastı
    yani üzerinde yazıyor...bir ara bir benzin istasyonunda hava saatinin yanında bir tablo vardı oradada 32 yazıyordu...kardeşim geçenlerde
    hava saati bozukmuş 42 basmış...asıl olması gerekeni yazarlar...azamisi diye bir şey olmazki ozaman hiç kimse lastiğe fazla hava basmışım
    demezdi bastığı anda patlıyor olurdu...

  16. #16
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    Alıntı brds adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim lastiklerde ön:32 arka 36 yazıyor kitapcıktan baktım aynısını söylemiş...arabama continantel almıştım üzerinde 32 yazıyordu takanlarda 32 bastı
    yani üzerinde yazıyor...bir ara bir benzin istasyonunda hava saatinin yanında bir tablo vardı oradada 32 yazıyordu...kardeşim geçenlerde
    hava saati bozukmuş 42 basmış...asıl olması gerekeni yazarlar...azamisi diye bir şey olmazki ozaman hiç kimse lastiğe fazla hava basmışım
    demezdi bastığı anda patlıyor olurdu...
    Sayın brds, siz Metzeler'den daha iyi bildiğinize göre bana susmak düşer efendim...

    Bu arada ufak bir bilgi vereyim, lastiğin patlamasına gerek yok, fazla basınç ile patlatmadan radyaline ve karkasına zarar vermek mümkündür; ama tabii ki de siz daha iyi bilirsiniz.
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)