Çinli ile 900 km / Yol Yardım
Reklamlar
-
22 Mayısta Tokat'tan yola çıkıp Ankara'ya gidip bir gece kalıp geri döneceğim. Mondial 150 mc-x marka motorumla yaklaşık 900 km yol yapacağım. Arkadaşlar yolum fazla engebeli ve yorucu değil komple asfalt. İlk defa tek seferde bu kadar uzun yol gideceğim. Yola çıkmadan yanıma almam gereken malzemeler neler? Trafik kuralları dışında yolda dikkat etmem gereken şeyler neler? Tecrübeli arkadaşlar bu konuda yardımcı olursa çok sevinirim.
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
Reklamlar
-
bir adet cekici numarasi ve cekici parasi.lasti tamir seti ve bolca tl al yanina
-
500 tl alsam yeterli olur galiba
-
valla abi ben günde 500-600 km yola yaparım gezi amaçlı daha yanıma hiç birşey almadım çok şükürde yolda hiçbir sıkıntı olmadı ama lastik şişirme tüpü mutlaka al derim yanında bulunsun ve bence başkada bir şeye gerek yok kurallara uygun hızlardada seyrettikten sonra allahın izniyle hiç birşey olmaz
-
Yorucu, zor ve tehlikeli olacak...
Tabi altınızda bmw, honda veya harley gibi motorlar varsa "yorucu, zor, tehlikeli" olur... Çünkü bu işin doğası gereği böyledir. Ama bir mondialle nasıl olur onu bilemem. Benim fikrime göre biraz daha tehlikeli bir kumar olur.
Yani demek istediğim, dünyanın en iyi motorlarıyla bile, hele ki Türkiye gibi yolların bozuk, şoförlerin hanzo olduğu, kamyonun tırın bol olduğu bir ülkede bu iş tehlikelidir. Motorun üzerine yorgunluktan adeta yatacağın zamanlar olacak. Dağın başında ıssız korkulu yollardan geçeceksin. En azından altında sorun çıkarmayacağına emin olacağın bir motor olmalı... derim.
-
1. navigasyon
2. buji ve buji anahtarı
3. lastik tamir kiti
4. zincir ve zincir değiştirme aparatı
5. sevenlerinin duaları
6. bol bol mola ver
500 tl yeterde artar 1300 km yapsan 195 tl lik yakıt alırsın yuvarlak 200 tl olsun 300 tl de sana kalır
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
Yedek gaz ve debriyaj teli al, yedek ampul , yedek sigorta, bir adet ufak pense ve yine ufak ayarlı ingiliz anahtarı, bir adet yıldız tornavida. Kulak tıpası ( 5 tl) rahat bir yolculuk yapmanı sağlar. Her 150 km de bir 20 dakika dinlen. Reflektörlü yelek diğer araçlar tarafından görülmeni sağlayacaktır, iş kıyafetleri satan yerlerde 15-20 liraya alabilirsin.
-
bektanist adlı üyeden alıntı
1. navigasyon
2. buji ve buji anahtarı
3. lastik tamir kiti
4. zincir ve zincir değiştirme aparatı
5. sevenlerinin duaları
6. bol bol mola ver
500 tl yeterde artar 1300 km yapsan 195 tl lik yakıt alırsın yuvarlak 200 tl olsun 300 tl de sana kalır
bire bir katılıyorum...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Bizde geçen pazar günü çinli 100 cc cub le 260 km yol yaptık üstelik 2 kişi yolculuğumuz 9 saat sürdü.
Mümkünse tek başınıza yola çıkmayın, sizin gibi biri daha motosikletli olsun yanınızda. Tekerlek patlar yaparsınız, ama motosiklet motor arızasında ne yapacağınızı şaşırırsınız.
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
-
Baya yorucu bi yolculuk olacak benim için. Arkadaşlarım otobüse bin delirdin mi manyak mısın gibi şeyler söylüyor ama içimdeki uzun yola gitme ateşimi hevesimi kimse görmüyor. Allah rızası içinde biri "kardeşim Allah yolunu açık etsin yanına şunu bunu al, aman dikkatli ol" demiyor. Bu sebepten dolayı beni en iyi anlayacak sizlere soruyorum.
1-Buji
2-Anahtar takımı
3-Lastik şişirme köpüğü
4-El feneri
5-Çok amaçlı çakı
6-Yağmurluk
7-Navigasyon (Telefonumda va)
8-Zincir
Bunları tamamladım başka neye ihtiyacım olabilir?
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
-
Motorunun çeşitli yerlerine uyacak birkaç avuç dolusu civata somun pul biraz da tel ve elektrik kablosu alman yolda kalma ihtimalini azaltacaktır. Zincirin şu anda fazla uzamamış haldeyse kopmayacaktır zincir taşımana gerek yok. Buji'nin yanı sıra buji anahtarınızın da olması gereklidir. Uzun yolda motoru aşırı zorlayacak hareketleri yapmamak (sert vites değiştirmek, uzun süre tam gaz gitmek) yolda kalma ihtimalini azaltır. Arka tekerin içindeki kaplin lastiğiniz mutlaka sağlam olsun kaplin lastiği yırtıksa zincir-dişli kırabilir veya zincir gergisi kırılabilir başıma geldi. 900km'lik bir yola çıkmadan önce yağ değişimi yapmak yararınıza olacaktır.
-
Bence senin için güzel bir deneyim olur. Benim tavsiyem yola sabahın ilk ışıklarıyla çık. 80,90 km ile gitsen Saat çok gecikmeden gideceğin yere varırsın. Bide listeye gaz telinide eklersen çok iyi olur.
-
Kaliteli bir motor al derim bende çinli olmayan
-
google maps tan bak gideceğin yerin mutlaka görülmesi gereken bir yeri vardır oraları öğren iyice gez burayada girmim deme her yeri gez bolca fotoğraf çek fotoğraf makinanıda unutma bişey daha geldi aklıma ama sen bilirsin 10 15 tl ye çakmaklıklar var onlardan taktır motora ihtiyaç olabilir iyi eğlenceler yavaş git kamyonların ve otobüslerin arkasına fazla yanaşma aracın kıçına kadar yaklaşmalarınada izin verme 90 geçme hem yakıt hemde motosikletin yorulmaz iyi yolculuklar
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
yukarıda arkadaşlar gerekli olan şeyleri yazmışlar. bende birşeyler ekleyeyim. öncelikle motorunuzun bütün vidalarını kontrol edin. özeliikle motorun şase bağlantı vidalarını çabuk gevşeyebiliyor. her 1000 km de yağ değiştiriliyor. yola çıkmadan yağı değiştirin ya da yağı yanınıza alın. yolda değiştirirsiniz. uykunuzu iyi alın ve sabah erken saatlerde 5-6 gibi yola çıkın yollar sakin olacaktır. yola çıkmadan önce bir bardak kahve sizi dinç tutacaktır. ortalama hızınız 100-105 arasında seyretsin ki yolda canınız sıkılmasın. kamyonların yanıdan geçerken her zaman dikkatli olun çünkü kamyonların türbilansı sizi etkiler. özellikle son 100 km kala dikkatinizi çok iyi bir şekilde toplayın. son olarak yanınıza mutlaka 2-3 litre kadar benzin olsun. yukarda bir arkadaşın dediği gibi google map den gideceğiniz yere bakın durulacak rotaları önceden belirleyin benzin istasyonlarını belirleyin. Şimdiden hayırlı yolculuklar, kazasız sürüşler...
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
Valla arkadaşa yaptığınız su yorumları görünce içim gitti benimde en büyük hedefim uzun yola çıkmak ama sizlerin sayesinde hiç tedirginlik yasamayacagim.
Arkadaşım değerli MT üyelerinin tavsiyelerini al çık yola allahın izniyle hiç bişey olmaz.
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Motorunun çeşitli yerlerine uyacak birkaç avuç dolusu civata somun pul biraz da tel ve elektrik kablosu alman yolda kalma ihtimalini azaltacaktır. Zincirin şu anda fazla uzamamış haldeyse kopmayacaktır zincir taşımana gerek yok. Buji'nin yanı sıra buji anahtarınızın da olması gereklidir. Uzun yolda motoru aşırı zorlayacak hareketleri yapmamak (sert vites değiştirmek, uzun süre tam gaz gitmek) yolda kalma ihtimalini azaltır. Arka tekerin içindeki kaplin lastiğiniz mutlaka sağlam olsun kaplin lastiği yırtıksa zincir-dişli kırabilir veya zincir gergisi kırılabilir başıma geldi. 900km'lik bir yola çıkmadan önce yağ değişimi yapmak yararınıza olacaktır.
Tavsiyelerin için teşekkür ederim. Buji anahtarını unutmuştum yarın 1 tane alırım. Motorum henüz 2000 km de ve yağını 200 km önce değiştirdim. Zincirim de iyi durumda genel olarak yola hazırım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------
valvole adlı üyeden alıntı
Bence senin için güzel bir deneyim olur. Benim tavsiyem yola sabahın ilk ışıklarıyla çık. 80,90 km ile gitsen Saat çok gecikmeden gideceğin yere varırsın. Bide listeye gaz telinide eklersen çok iyi olur.
Benim planım da öyle sabah 6 olmadan tüm korumalarımı takıp yola düşmeyi planlıyorum. Zaten gerekmedikçe 100 km üzerine çıkmam tahmini 80-90 sabit giderim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
bektanist adlı üyeden alıntı
google maps tan bak gideceğin yerin mutlaka görülmesi gereken bir yeri vardır oraları öğren iyice gez burayada girmim deme her yeri gez bolca fotoğraf çek fotoğraf makinanıda unutma bişey daha geldi aklıma ama sen bilirsin 10 15 tl ye çakmaklıklar var onlardan taktır motora ihtiyaç olabilir iyi eğlenceler yavaş git kamyonların ve otobüslerin arkasına fazla yanaşma aracın kıçına kadar yaklaşmalarınada izin verme 90 geçme hem yakıt hemde motosikletin yorulmaz iyi yolculuklar
Daha önce en az 20 defa aynı yolu kullandım ama hep arabamla gidip geldim. Yani yol konusunda bi sıkıtım yok ama motosikletle ilk defa gideceğim. Daha 10 gün var şimdiden heyecan bastı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------
jackal_64 adlı üyeden alıntı
Valla arkadaşa yaptığınız su yorumları görünce içim gitti benimde en büyük hedefim uzun yola çıkmak ama sizlerin sayesinde hiç tedirginlik yasamayacagim.
Arkadaşım değerli MT üyelerinin tavsiyelerini al çık yola allahın izniyle hiç bişey olmaz.
İsimlerini hiç bilmesem de, kendilerini hiç tanımasam da, MT arkadaşlarım bana bilgi, tecrübe ve GÜVEN veriyor zahmet edip bilgilerinizi, yorumlarınızı kattığınız için hepinize teşekkür ederim.
Gittiğim yere varmak değil, motorumla yolda olmak önemli olan.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
bektanist adlı üyeden alıntı
1. navigasyon
2. buji ve buji anahtarı
3. lastik tamir kiti
4. zincir ve zincir değiştirme aparatı
5. sevenlerinin duaları
6. bol bol mola ver
500 tl yeterde artar 1300 km yapsan 195 tl lik yakıt alırsın yuvarlak 200 tl olsun 300 tl de sana kalır
İlaveten tanıdık bir usta varsa telefon numarası , güzergah üzerindeki en yakın tamircilerin iletişim bilgileri işe yarayabilir.
Birde sıkıştırmadan kullanmak gerek..
Gerekli bakımları zamanında yapılmışsa,bence hakkından gelirsiniz 900 km'nin.
-
Yol çok uzun değil. Dikkatli sürmek çok önemli. Bende 700 km yol yaptım 1.5 hafta önce.
Özellikle inişlerde dikkat! Kamyonlar hızlı gidiyo gibi görünürler fakat oldukça yavaş seyrederler inişlerde.
Tırlara hiç yanaşma ! Sakın ola seni sollayacakları zaman gerekirse dur.
Arkadaşımızın dediği gibi türbülans berbat birşey. Ben 95 kiloyum birde apachenin kilosunu düşünürsek o türbülansta iyi yalpalıyordum hızımda 80 falanken yani.
Rüzgara dikkat et, rüzgar çok şiddetli olunca hızı kes.
en önemli nokta: Ben kurallara uyarım doğru giderim deme, otomobil tır kamyon şöförleri bizleri araçtan saymayıp sellektör yapıp çekil önümden yol ver gibi hal ve hareketlerde illa ki bulunacaklardır. Takma kafana moral bozmadan bol molayla halledilir.
Zaten yanına alacaklarının hepside yazılmış. Başka söze gerek yok.
unutmadan yolda kalırda halledemeyeceğin bir durumla karşılaşırsan 155 i ara en yakın tamircinin çekicinin numarasını verecektir.
Ölümüne gidelim dedinde benzin mi yok dedik
-
mustf adlı üyeden alıntı
Yorucu, zor ve tehlikeli olacak...
Tabi altınızda bmw, honda veya harley gibi motorlar varsa "yorucu, zor, tehlikeli" olur... Çünkü bu işin doğası gereği böyledir. Ama bir mondialle nasıl olur onu bilemem. Benim fikrime göre biraz daha tehlikeli bir kumar olur.
Yani demek istediğim, dünyanın en iyi motorlarıyla bile, hele ki Türkiye gibi yolların bozuk, şoförlerin hanzo olduğu, kamyonun tırın bol olduğu bir ülkede bu iş tehlikelidir. Motorun üzerine yorgunluktan adeta yatacağın zamanlar olacak. Dağın başında ıssız korkulu yollardan geçeceksin. En azından altında sorun çıkarmayacağına emin olacağın bir motor olmalı... derim.
afrikayı boydan boya dümdüz geçicem dememiş tokat'tan ankara'ya gidicem demiş sadece :D
evhamla yola çıkarsan başına herşey gelir. lastiği şişiren şu tüplerden at çantaya, lastiklerin durumu iyi, motorun bakımı yerindeyse, yüksek devirlere zorlamadan uslu uslu git gideceğin yere. değil 900 km, 3000 km de gidersin...
tamam çinli motorlar dandik de, o kadar da değil yahu ... yüksek devirlerde titreşim arttığı için, gevşemeyi önleyen kimyasallar kullanmamışsa vidalar gevşer sürekli. bu genel geçer bir durumdur. honda'da da olur. çinlilerde çok daha fazla oluyor sadece...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)