Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Snapyy'min büyük değişimi...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Arkadaşlar Ayvalık'tan hepinize selamlar;

    Forumu çok sıkı takip etsemde işimden dolayı akşamları nete girip paylaşımlarda bulunamıyordum,snapyy motorumu aldığımdan bu yana bir dizi değişiklikler yapmıştım üzerinde ve hala devam ediyorum.Çok cafcaflı ışıklı mışıklı motorları pek sevmem,o yüzden sadece kullanıma yönelik ve mümkün olduğunca marka motorların parçalarını bulup sade bir çalışma yapmaya çalıştım..Amacım mümkün olduğunca daha kaliteli ve binilecek bir cup haline getirmekti..Bu güne kadar yaptıklarımı maddelersek;

    1-Motoru bayii den çıkartmadan önce motoru şasi ye bağlayan 2 adet demir saplamayı çelik olan saplamalar ile değiştirdik..( titreşim neredeyse yok )
    2-Daha ilk haftasında düz yolda lastik patlama sorunu ile karşılaşınca lastiklerimi tubeless lastiğe çevirdim.
    3-1-2 kez motorda ekzantrik sesi can sıkıcı derecede çoğalmıştı ve serviste fabrikasyon bir arıza olduğu teşhisi konuldu..bunun üzerine madem bir değişiklik yapılacak biraz da güç artışı yapalım diyerek,110cc zongshen kısa stroklu,aliminyum silindir seti siparişi verdim ve silindiri set olarak değiştirdik (üst kapak dahil)
    4-bu işlem yapılırken araştırdığım eksantrik zinciri konusunda ise bizim çinli cup motorlarının,Honda'nın C90 moturunun kopyası olduğunu öğrendim ve 1 hafta kadar uğraştıktan sonra C90 ekzantrik zincirini bularak silindir değişiminde değiştirdik....
    5-Snapyy'lerin klasik sorunu olan tekleme ve yolda kesiklik yapma problemi sebebiyle ve 110 cc ye çıkarttığımız için Mikuni karbüratör değişimi yaptık ..çekiş ve yakıt inanılmaz derecede değişti.bunun dışında 1-2 ufak işlem daha yaptım eksoz üzerinde..
    6-En sona bıraktığım elektrik tesisatını da elden geçirerek komple yalıtımını yaptık ve kaportayı topladık.
    7-Jantların o zayıf ve cılız duruşu hoşuma gitmeyen bir görüntüydü ve dün 5000 km bakımında jantları söküp boyatmaya karar verdim..üzerindeki nikelaj temizlenip parlak siyah olarak fırın boya yapıldı,görselliği iyileştirmek adına kırmızı jant şeritlerini de ihmal etmedik

    Evet arkadaşlar kısa kısa anlatmaya çalıştım yorumlarınızı da bekliyorum..şu an keyifli ve tıkır tıkır saat gibi işleyen yarı çinli yarı japon bir mondial snapyy sahibiyim bu işlemler yapılırken yaklaşık 300TL gibi bir masrafım oldu ama değdiğini düşünüyorum..işlemler yapılırken resim çekme imkanım olmadı malesef ama son hali bu şekilde;





    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    anaa!

    bizim burak bu!

    8-Geçen yaz Ayvalık'a gelen jr. kardeşimle kumsalda okey oynarken bir tur vererek uğurlu poposunu motoruma değdirttim, o gün bugündür çok memnunum.

    ellerine sağlık, çok tatlı olmuş, satacağın zaman haber et, durumu gözden geçirelim.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  3. #3

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA 1000RR
    ne güzel yapmışsın sen böyle evren o şans bizede lazım o zaman ..

  4. #4
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    buradan uğura inanan goldwingci arkadaşlara sesleniyorum.

    olay bi tur vermeye bakar.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  5. #5
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    güzel uğraşı olmuş lakin, ön/arka fren hala kampana... ona da bi el at bence. Ayrıca sana bir önerim olacak, amortisörleri de modifiye etme imkanın varsa yapmalısın. çünkü ön amortisör çinli cublarda nerdeyse yok gibi...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  6. #6
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    anaa!! evren ve umut tan ilk yorumlar

    evrenim senin uğurlu popondan sonra bizim junior büyük evrim geçirdi,satılık ilanı vermiştim ama gözüm gibi bakınca kıyamadım satmaya,dedim bari biraz iyileştirelim de binelim keyifli keyifli masraf çok oldu ama geldiğinde eski halinle kıyaslanamaz bir motor oldu poponu seleye koyar koymaz anlayacaksın ;)

    umutum teşekkür ederim,evrene iyi bakın adamın sevdiği motor olursa o motor başka güzellesşiyor )

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA 1000RR
    heheh ) tamam burakcım bakarız biz ona .. evren o zaman benim motorada bi el atsan diyorum bi kaç tur olmaz mı ? )

  8. #8
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel uğraşı olmuş lakin, ön/arka fren hala kampana... ona da bi el at bence. Ayrıca sana bir önerim olacak, amortisörleri de modifiye etme imkanın varsa yapmalısın. çünkü ön amortisör çinli cublarda nerdeyse yok gibi...
    özgür ön arka kampana olması aslında bir yerde iyi..bu hafta sonu İzmir yolculuğu yaptım ve kampana fren olmasının avantajını fazlası ile gördüm..90-100 km süratle panik fren yapma gereği duydum istemeden de olsa,ve savrulma kayma belirtisi olmadan cok stabil bir sekılde kısa bir mesafede durdurdum motoru.eğer ki ön fren disk olsa o bozuk yolda eminim ki kayardı ön teker ve ben yerde o yüzden kampana olarak bırakıcam,yoksa ön arka disk olacaktı diğer aklımdaki bir uygulama oydu..
    ön amortisör yok gibi derken sert olduğunu söylüyorsan,ben memnunum şu an için çünkü cunda yollarında bile (döşeme taş) sarsıntı vuruntu yaşamıyorum,hatta bazen çok yumuşak gibi geliyor bana..belki eski kasa cupların sert olabilir..

  9. #9
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    adamım güzel olmuş baya.... ellerine sağlık..............
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  10. #10
    Tolga Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Kymco Xciting 250i
    Eski kenboo 125 gözümde canlandı.
    Şu motorların yakıt deposu büyük olsa tadından yenmeyecek
    Tebrik ederim seni uğraşmışsın. Çok güzel olmuş.
    2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
    2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i

  11. #11
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Alıntı Tolga Can adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eski kenboo 125 gözümde canlandı.
    Şu motorların yakıt deposu büyük olsa tadından yenmeyecek
    Tebrik ederim seni uğraşmışsın. Çok güzel olmuş.
    Teşekkür ederim sağol,depo 3,5 litre evet çok küçük ama 3 litre ile İzmir'e kadar gidebiliyor o yüzden sorun etmeye değmiyor ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------

    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adamım güzel olmuş baya.... ellerine sağlık..............
    Ramazan tşk ederim kardeşim ;) bir ara senin şu tvs için de bir konuşalım..bu aralar bir tvs sevdası var bende

  12. #12
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı eby78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim sağol,depo 3,5 litre evet çok küçük ama 3 litre ile İzmir'e kadar gidebiliyor o yüzden sorun etmeye değmiyor ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:59 ----------



    Ramazan tşk ederim kardeşim ;) bir ara senin şu tvs için de bir konuşalım..bu aralar bir tvs sevdası var bende

    nasip kısmet adamım.. ne zaman istersen benim adres tel her zamanki gibi aynı..sıkıntı yok yani....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  13. #13
    jr. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Xciting 500 Ri
    Burak haklı beyler

    Cunda'da artçısı oldum, gayet konforluydu yani.
    jr. ben...bıretpitin yandan yemişi.

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Cub motor aldım,modifiye ne önerirsiniz diye arkadaşlar bakın görün. Sadece jant boyaması ve şeritler ne kadar hoş durmuş,iyi günlerde kullanmanız dileğiyle

    Müsadenizle bir iki soru sormak istiyorum
    1-Karbüratörü daha yüksek cc için taktınız diye anladım,burada çekiş ve yakıt değişti kısmındaki yakıt değişimi,artan bir tüketim mi yoksa daha az tüketim mi
    2-Jant boyama işlemi ne kadara mal oldu.

  15. #15
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Haklıyım tabee )
    konforundan ben memnunum şahsen..parçası ucuz,benzini neredeyse yok,şehir içinde performansı da tatminkar..daha ne olsun.büyük motorun yanında mutlaka bir cup motor olmalı diye düşünüyorum günlük kullanım için..biliyorsun benim gönlümde yatan aslan yeni kasa beyaz Hyosung 250R..kısmet olursa önümüzdeki yaza sıfır almak istiyorum,ama cup motor mutlaka ikinci motor olarak kalacak sanırım..

  16. #16
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    ben her zaman ybr yi tutuyorum elimde ...2. bir motor her zaman bulunacak............
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  17. #17
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cub motor aldım,modifiye ne önerirsiniz diye arkadaşlar bakın görün. Sadece jant boyaması ve şeritler ne kadar hoş durmuş,iyi günlerde kullanmanız dileğiyle

    Müsadenizle bir iki soru sormak istiyorum
    1-Karbüratörü daha yüksek cc için taktınız diye anladım,burada çekiş ve yakıt değişti kısmındaki yakıt değişimi,artan bir tüketim mi yoksa daha az tüketim mi
    2-Jant boyama işlemi ne kadara mal oldu.
    Uğur teşekkür ederim dileklerin için sorularına gelince;

    1- Karbüratör yakıt konusunda azalma olarak yansıdı.üzerindeki orjinal karbüratör belli bir devirden sonra benzini düzgün yakmadan çiğ atıyor bu euro3 dedikleri motoru sıkmaktan başka bir işi olmayan katalizör sebebi ile..tabii 110 cc olmasıda da etken oldu yakıt konusunda..güç ve tork artışı az da olsa artınca motoru kaldırmakta ve gidişinde daha az gaz kolu çevirmeme sebep oldu..kasayı daha rahat kaldırıyor artık ve zorlanmadığı için de daha az yakmaya başladı diyebilirim..
    2-Jantlar toz boya ve nikelaj karışımı idi orjinalinde..boyaların temizlenmesi astarlanması ve fırın boya toplam maliyeti 80 TL tuttu ön arka..15 TL de jant şeritleri ve işçiliği tuttu..

  18. #18

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    güle güle kullanın...bir ara almayı düşündüğüm bir modeldi...nasip değilmiş...size hayırlı yolculuklar...

  19. #19
    eby78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2006
    Şehir
    Balıkesir / Ayvalık
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    teşekkür ederim brds soğol...

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı eby78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uğur teşekkür ederim dileklerin için sorularına gelince;

    1- Karbüratör yakıt konusunda azalma olarak yansıdı.üzerindeki orjinal karbüratör belli bir devirden sonra benzini düzgün yakmadan çiğ atıyor bu euro3 dedikleri motoru sıkmaktan başka bir işi olmayan katalizör sebebi ile..tabii 110 cc olmasıda da etken oldu yakıt konusunda..güç ve tork artışı az da olsa artınca motoru kaldırmakta ve gidişinde daha az gaz kolu çevirmeme sebep oldu..kasayı daha rahat kaldırıyor artık ve zorlanmadığı için de daha az yakmaya başladı diyebilirim..
    2-Jantlar toz boya ve nikelaj karışımı idi orjinalinde..boyaların temizlenmesi astarlanması ve fırın boya toplam maliyeti 80 TL tuttu ön arka..15 TL de jant şeritleri ve işçiliği tuttu..
    Çok teşekkürler,
    Tekrar iyi günlerde kullanmanız dileğiyle,Allah kaza bela vermesin.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)