Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

En önemli trafik kurali

    REKLAM ALANI
  1. #1
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Selamlar..
    Simdi sabah sabah buda neyin nesi diyeceksiniz..
    Neyin nesimi?
    Burada hep okudugumuz seydir yol hakki benimdi, onundu, yol hakki kimin, dingil ve daha neler neler..
    Birsürü ivir zivir..
    Aslinda bir tane ve en önemli trafik kurali vardir..

    Bu kurali bilmek herseyden önemlidir ve yeterlidir.

    Ben seneler önce ehliyetimi yaparken bu kurali bana ögretmislerdi..
    Ve 3 sene önce motosiklet ehliyetimi yaparken yeniden ögrettiler bana bunu.
    Bu kural nemidir??
    _____________________________________________

    (1) Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht.

    (2) Jeder Verkehrsteilnehmer hat sich so zu verhalten, daß kein Anderer geschädigt, gefährdet oder mehr, als nach den Umständen unvermeidbar, behindert oder belästigt wird.

    _____________________________________________

    (1) Trafige katilmak devamli dikkat ve karsilikli saygi, riayet ister.

    (2) Her Trafige katilan öyle davranmalidirki diger kisiler zarar, tehlike yada daha fazlasi ve mümkün oldugundan fazla rahatsiz edilmemelidir.

    (Bukadar yapabildim tercümesini)
    _____________________________________________

    Ana kural budur...
    Aslinda yollarda ne tabelalara nede Lambalara ihtiyacimiz vardir..
    Bu kurala uyuldugunda hersey kendiliginden düzeliyor..
    Tabelalar ve lambalar isimizi kolaylastiriyor sadece...

    Saygilarla..
    kemboo, beyaz atlı ve Baelmoth bunu beğendiler.
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bence en önemli kural şudur: trafikte gözlerini 4 aç

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    (1) Trafige katilmak devamli dikkat ve karsilikli saygi, riayet ister.

    (2) Her Trafige katilan öyle davranmalidirki diger kisiler zarar, tehlike yada daha fazlasi ve mümkün oldugundan fazla rahatsiz edilmemelidir.
    Avrupa standarlarına uygun ama bizde herkes yolu babasının şahsi malı sandığı için uygulanabilirliği düşük kalıyor.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #4
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence en önemli kural şudur: trafikte gözlerini 4 aç
    Yukarida yazilanda farkli degil zaten..
    Dikkat ediceksin=gözünü 4 acicaksin bunun baska bir söylenis sekli..

    Biraz dikkatli okuyun lütfen..
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  5. #5
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    kafanı duvara çarpma arkadaşım. Çarpacaksan illa, kask tak öyle çarp gece nöbetinden çıktım. Uykusuzum. Okadar algılayabildim. Napem? Sende hemen kızıyon be arkadaşım

  6. #6

    Üyelik
    03 Nisan 2012
    Çok güzel bir konu açmışsiniz.
    Trafikte saygı, kural bilgisi ve iyi niyetli şoförlerin olduğu bir Türkiye'yi belki 30-40 yıl sonra belkide hiçbir zaman göremeyecegiz.

    Ben Fransa'da yaşıyorum ve trafik Kuralları çok büyük bir titizlikle öğretiliyor. O yüzden her türlü kurala uymak lazım. En ufak bir ihlal sizi sınavı bidaha geçmek zorunda bırakır.

    Neden insanlar avrupada kurallara bu kadar çok sadık? En önemli neden bence eğitim/formasyon. Bundan sonra kesinlikle korkutucu cezalar.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    En önemli kural ihlali kırmızı ışık ihlalidir, ışık olmayan katılımlar için de soldan gelen aracın hız limitleri dahilinde olsa bile yavaşlayamayacağını bile bile son anda yola atlayıp aracın önünü kesip zor durumda bırakmaktır. Özellikle ikinci yazdığımı bilerek yapanların allah belasını versin

  8. #8
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    En iyi sürücü yolda ki hakkından feragat edendir.
    ANGARAJ

  9. #9
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Remzim kiymetlim,
    bu sadece trafik kurali degilki.
    Ahlak kurali,
    birlikte yasamanin birinci kurali.
    Ben bazi seylerin genetik oldugunu dusunmeye basladim.
    Sen Almanyadasin,ben Fransada.
    Sen de bir cok ulke gordun,ben de.
    Hatta bazilarini birlikte gorduk.
    Avrupada,trafigi Turkiyeden farksiz ulkelerde var.
    Genelde sorunsuz olanlarda.
    Ayni egitimi alan farkli irklarin,farkli davranislar sergiledigine defalarca sahit oldum.
    Yani egitim sart ama her topluma entegre olamiyor maalesef.

  10. #10
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar..
    Simdi sabah sabah buda neyin nesi diyeceksiniz..
    Neyin nesimi?
    Burada hep okudugumuz seydir yol hakki benimdi, onundu, yol hakki kimin, dingil ve daha neler neler..
    Birsürü ivir zivir..
    Aslinda bir tane ve en önemli trafik kurali vardir..

    Bu kurali bilmek herseyden önemlidir ve yeterlidir.

    Ben seneler önce ehliyetimi yaparken bu kurali bana ögretmislerdi..
    Ve 3 sene önce motosiklet ehliyetimi yaparken yeniden ögrettiler bana bunu.
    Bu kural nemidir??
    _____________________________________________

    (1) Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht.

    (2) Jeder Verkehrsteilnehmer hat sich so zu verhalten, daß kein Anderer geschädigt, gefährdet oder mehr, als nach den Umständen unvermeidbar, behindert oder belästigt wird.

    _____________________________________________

    (1) Trafige katilmak devamli dikkat ve karsilikli saygi, riayet ister.

    (2) Her Trafige katilan öyle davranmalidirki diger kisiler zarar, tehlike yada daha fazlasi ve mümkün oldugundan fazla rahatsiz edilmemelidir.

    (Bukadar yapabildim tercümesini)
    _____________________________________________

    Ana kural budur...
    Aslinda yollarda ne tabelalara nede Lambalara ihtiyacimiz vardir..
    Bu kurala uyuldugunda hersey kendiliginden düzeliyor..
    Tabelalar ve lambalar isimizi kolaylastiriyor sadece...

    Saygilarla..
    ağzın bal yesin remzi abi yani insan gibi sürmek gerek diyorsun özetle aynen katılıyorum hatta burada forum kurallarına da gerek yok
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  11. #11
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    En önemli 3 Tafik Kuralı vardır :
    1) IQ su mümkünse 90 ve üzeri olmak
    2) Cahil olmamak
    3) insan sevgisine sahip olmak.

    TR de insan az olduğu için sevgisi de az.
    Cehalet desen zaten Türkiye'de doğuştan nüfus cüzdanı ile birlikte verilen bir özellik gibi birşey
    IQ seviyesine gelince cevabı Aristo'ya bırakıyorum :
    "Cehalet eğitilebilir. Sarhoşluk ayıltılabilir ama Aptallık bakidir. "

  12. #12

    Üyelik
    12 Mart 2012
    Şehir
    burdur
    Motosikleti
    YAMAHA NMAX 155
    Ewt ss kurali saygi sevgi.

  13. #13
    HTBAYDAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yerleşik hayata geçince yeniden olacak...
    Kurallara, ancak kuralların herkes (kendimiz dahil) için ve herkesin (kendimiz dahil) iyiliği için olduğunu kavradığımız zaman uyarız. Bunu yerleştirmek için medeni ülkeler eğitimi ciddiye alıyor. Bir de cezaları gerçekten herkesi zorlayacak kadar ağır. En başta da kuralları koruyanlar kurallara uyuyorlar. Bizde sadece trafikte değil, her konuda kural koruyucuları kurallara uymadığından, kurallar kimseye samimi gelmiyor. Bu da üzerimize alınmayıp, kurallar bizim dışımızdakiler için geçerliymiş gibi düşünmemize yol açıyor. Zaten herhangi bir durumda karşılaştığımız cezalar da korkutucu değil. Misal yapsınlar bakalım emniyet kemeri takmama cezasını 10000 Tl- bakalım takmayan kalıyor mu? Sonra trafik kurallarına uymayan trafik polisine bir yaptırım var mı? -yok... Eee, neyi tartışıyoruz o zaman?
    "in the land of the blind, one eyed is the king..."

  14. #14
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Çok doğru. Saygı
    Kim olduğumu biliyormusun ? O zaman sus dalgana bak !

  15. #15
    exile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne / İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Bu ülkede kurallara uyan sayısı çok az,
    Biz buna kural demiyelimde HAYATTA KALMAK diyelim,

    Eğer Türkiyede motosiklet kulanarak hayatta kalmak istiyorsanız " GÖRÜNÜR(FARKEDİLİR) OLUN "


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)