Açıklayan Olursa Sevinirim-Motor Seçimi-Büyük Bir Soru İşareti!
Reklamlar
-
Arkadaşlar selamlar,
Uzun süredir forumları dolaşarak bir çok yazı okudum, genelde okuduklarımdan anladığım kadarı ile çoğunluk tecrübe eksikliğiyle dolu olduğu halde bir profesör edası ile yazı yazan tahminimce çok genç yaştaki kardeşlerimiz idi. Yazılarda aklımdaki sorulara tatmin edici cevap bulamadım. Sizler cevap verebilirseniz sevinirim;
1- Başlangıç motoru seçmekteki tek kriter düşük cc ve oturuş tipi midir? Bu kriteri alınacak eğitimler, kişinin yaşı, boyu, kilosu değiştirmez mi?
Ben 187 boy 90 kilo 32 yaşında spor ile haşır neşir olan, İTÜ de vasfi hocadan özel ders almış, Gebze Hoda Eğitim Merkezinde GS2 ve GS3 eğitimlerine kayıt olmuş ilk gruplarla o eğitimleride alacak olan ve Kadıköy civarında bire bir eğitim verecek hoca arayan, bulduğunda eğitime o hoca ile trafikte devam edecek olan biriyim. cbr125, cbr250 kawasaki 250, r125 v.s. ile başlamam yine de şart mı?
2- Şart ise nedenleri ne dir? Ani hızlanmalar bana tatmin edici bir neden olarak gelmiyor ( önemli bir kriter olduğununda farkındayım)
3- Şart değil ise izlenecek yollar hakkında tavsiyeler neler dir?
4- Alım gücü piyasada olan tüm cc deki motorları karşılayabilecek maddi sıkıntısı olmayan biriyim hamdolsun, bu noktada tavsiye edebileceğiniz motorlar neler dir? Stabilite ve hata affetme oranı en yüksek s motorlar nelerdir? (sınıfında en çok affedici olan)
5- gsxr600 - cbr600f - er6f - r6 hakkında görüşleriniz neler dir?
6- Kadıköy de özel ders verecek iyi bir s motor hocası tavsiyeniz var mıdır?
Vakit ayırıp bu uzuuuuun sorularıma cevap verecek olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim, elleriniz dert görmesin
Sevgi ve Saygılarımla
Reklamlar
-
Açıklayan Olursa Sevinirim-Motor Seçimi-Büyük Bir Soru İşareti!
Arkadaşlar selamlar,
Uzun süredir forumları dolaşarak bir çok yazı okudum, genelde okuduklarımdan anladığım kadarı ile çoğunluk tecrübe eksikliğiyle dolu olduğu halde bir profesör edası ile yazı yazan tahminimce çok genç yaştaki kardeşlerimiz idi. Yazılarda aklımdaki sorulara tatmin edici cevap bulamadım. Sizler cevap verebilirseniz sevinirim;
1- Başlangıç motoru seçmekteki tek kriter düşük cc ve oturuş tipi midir? Bu kriteri alınacak eğitimler, kişinin yaşı, boyu, kilosu değiştirmez mi?
Ben 187 boy 90 kilo 32 yaşında spor ile haşır neşir olan, İTÜ de vasfi hocadan özel ders almış, Gebze Hoda Eğitim Merkezinde GS2 ve GS3 eğitimlerine kayıt olmuş ilk gruplarla o eğitimleride alacak olan ve Kadıköy civarında bire bir eğitim verecek hoca arayan, bulduğunda eğitime o hoca ile trafikte devam edecek olan biriyim. cbr125, cbr250 kawasaki 250, r125 v.s. ile başlamam yine de şart mı?
2- Şart ise nedenleri ne dir? Ani hızlanmalar bana tatmin edici bir neden olarak gelmiyor ( önemli bir kriter olduğununda farkındayım)
3- Şart değil ise izlenecek yollar hakkında tavsiyeler neler dir?
4- Alım gücü piyasada olan tüm cc deki motorları karşılayabilecek maddi sıkıntısı olmayan biriyim hamdolsun, bu noktada tavsiye edebileceğiniz motorlar neler dir? Stabilite ve hata affetme oranı en yüksek s motorlar nelerdir? (sınıfında en çok affedici olan)
5- gsxr600 - cbr600f - er6f - r6 hakkında görüşleriniz neler dir?
6- Kadıköy de özel ders verecek iyi bir s motor hocası tavsiyeniz var mıdır?
Vakit ayırıp bu uzuuuuun sorularıma cevap verecek olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim, elleriniz dert görmesin
Sevgi ve Saygılarımla
-
-
dastok adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar selamlar,
1- Başlangıç motoru seçmekteki tek kriter düşük cc ve oturuş tipi midir? Bu kriteri alınacak eğitimler, kişinin yaşı, boyu, kilosu değiştirmez mi?
Ben 187 boy 90 kilo 32 yaşında spor ile haşır neşir olan, İTÜ de vasfi hocadan özel ders almış, Gebze Hoda Eğitim Merkezinde GS2 ve GS3 eğitimlerine kayıt olmuş ilk gruplarla o eğitimleride alacak olan ve Kadıköy civarında bire bir eğitim verecek hoca arayan, bulduğunda eğitime o hoca ile trafikte devam edecek olan biriyim. cbr125, cbr250 kawasaki 250, r125 v.s. ile başlamam yine de şart mı?
2- Şart ise nedenleri ne dir? Ani hızlanmalar bana tatmin edici bir neden olarak gelmiyor ( önemli bir kriter olduğununda farkındayım)
3- Şart değil ise izlenecek yollar hakkında tavsiyeler neler dir?
4- Alım gücü piyasada olan tüm cc deki motorları karşılayabilecek maddi sıkıntısı olmayan biriyim hamdolsun, bu noktada tavsiye edebileceğiniz motorlar neler dir? Stabilite ve hata affetme oranı en yüksek s motorlar nelerdir? (sınıfında en çok affedici olan)
5- gsxr600 - cbr600f - er6f - r6 hakkında görüşleriniz neler dir?
6- Kadıköy de özel ders verecek iyi bir s motor hocası tavsiyeniz var mıdır?
Vakit ayırıp bu uzuuuuun sorularıma cevap verecek olan arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim, elleriniz dert görmesin
Sevgi ve Saygılarımla
şart değildir ama senin iyiliğin içindir..ben de bu süreçte bi çok kişiyle konuştum...900 lükle başlayan 600 lüklerle başlayanlar bana 250 nin yetmeyeceğini söylediler...belki haklılar ama motor dinamiklerine eğitimle hakim olunamıyor (ki ben de uzun bir eğitim aldım), trafik ve yol tecrübesi hatta bi kaç kaza atlatılması gerekmekte ki yüksek cc li motorlarla bu kazalar atlatılmıyo başlangıç olarak kullananlar için..direkt olarak yaşanıyo benim gördüğüm..
hataları affedebilecek motor ise kanaatimce cbr 250 r ninja 250 r, hyo 250 r dır...ama kullanım kolaylığı en iyi olan cbr 250 r...motoru yeni öğrenirken, yani gaz fren vites alışma sürecinde en azından bi de pozisyonunla ilgilenmezsin...bir de lastiklerini değiştirirsen bir çok hatayı tolare edebilir bu motorlar...
seçim senin 600 lükle de aşlayabilirsin..yasak yok kanuni olarak...
-
Neden sadece eğitim yeterli değil?
Bunu kendi açımdan açıklayayım biraz.
Hiç motor kullanmadınız.
Eğitim almaya gidiyorsunuz. Türkiyedeki bütün eğitimlere katıldınız.
Yaklaşık 2 hafta sürdü.
Şimdi teknikleri biliyorsunuz. Eğitimde uyguladınız ama birkaç kez.
Gittiniz 600rr aldınız. Hız yapmamaya and içtiniz.
Peki süper.
Vurdunuz dağ yoluna. Viraj da viraj , süper. Eğitimler sayesinde viraj çizgisini korudunuz. Motoru güzel yatırdınız.
Keskin bir viraja girdiniz. Motor yattı da yattı. Virajdan çıkıp gaz açacaksınız. Hazır , hızlanmaya başlıyorsunuz.
O da ne! Tam viraj çıkışı yandan traktör çıkıyor! Adam diğer tarafa bakıyor!
Hızlı tepki vermeli , altındaki motora hakim olmalı , fren mi , kıvırma manevrası mı? Ne yapmalı?
Eğitimlerde panik anı öğretildi ama uçtu gitti. Ne de olsa uygulamadınız.
Altınızda hafif kontrol edilen kolay bir motor yok.
Panik! Gaza azıcık fazla deydiniz yatırdınız.
Karşıdan başka motor geliyor!
Eyvah!
-
2009 de kymco 50 aldım, 2011 de mct 250 aldım, inş. 2013 de 600 lük alacağım, merdivenleri teker teker çıkmalı , araba gibi değil bu altınızdan kayar gider durduramazsınız Allah korusun yapışıp kalırsınız bir yere, Altın Elbiseli Adam onun ilk motor tavsiyeleri var, onu mutlaka izleyin
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-motoru-2.html
-
Aynı konudan burda da var.. Oraya yazmıştım ben bi an alla alla dediom yazdığım post silinmiş mi ne..
http://www.motosiklet.net/forum/supe...u-isareti.html
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
Başlangıç motoru secmekteki kriteri etkileyen faktör, kişinin motosiklete olan yeteneğidir. O da pistte ilk 2 saatte kendini belli eder.. Yani illa 600 ile başlayacağım diyen bir çok kişi geldi eğitime, bir türlü ikna edemedim düşük cc ye.. E baktım laf dinlemiyor gidip alacak ölecek.. Piste gittik 2 saat sonra sen 600 ile dikkatli olursan başlayabilirsin ama risk alacağını bil dedim.. Bir çok kişiye de mutlaka 125 alman gerekiyo diye direttim.. 8 yıldır 3 ya da 4 kişiye sen motosiklet gordugun zaman karşı kaldırımdan yürü demek zorunda kaldım..
Bu işin doğrusu her zaman düşük cc dir.. Bunu kimse inkar edemez..
Büyük cc li motorun sadece ani hızlanmadan dolayı başlamaya uygun değildir diyemeyiz.. Bunların agırlıkları çok fazla ve ilk zamanlarda bir çok hata yapıldıgında agırlık olarak zaptedilmesi oldukça zor.. Büyük motorlar kıvrak olmadığı gibi bir takım sürüş teknikleri gerektirir güvenli kullanmak için.. Bunun içinde tecrübe gerekir.. Buyuk motorlar küçükler kadar hata tolere edemezler.. Mesela YBR ile gereğinden fazla yatarsan kaydıgını hissettiğin anda ayagını yere vurup motoru kurtarıp yoluna devam edebilirsin.. Büyük motor kaydıgı anda onu kurtarabilmen için çok ciddi tecrübeye ve sogukkanlılıga ihtiyacın var..
Ayrıca Küçük motor düşerse kaldırıp devam edersin, büyük motorun her düşüşü minimum 1000 tl masraf demektir..
600 cc kategorisinde en uysal ve dizginlenebilecek motor senin listende er6f olarak görünüyor.. Tabi bunları yazmakla bitmez..
Bazı şeyleri egitimde değil trafikte yaşayarak öğrenmek durumundasın..
Özel ders için özel mesaj attım..
---------- Mesajlar birleştirildi 01-05-2012 - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 30-04-2012 23:43 ----------
Öte yandan bunu bir eğitim hayatı gibi düşünmek daha dogru olur.. 600 cc üniversite 250 cc lise 125 ise ilkögretim gibi..
yani ilkögretim okumadan okuma yazma bilmeden üniversiteye giremezsiniz değil mi.. Ya da biri sizi torpille soktu diyelim ne yapabilirsiniz? Bu onun gibi birşey..
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
ders almadım kurs harıcı ondada kaldır ındır ws. Trafıkte yasayarak ogrenıyorum oncelerı sagdan hatta emnıyetten gıdıyordum sımdı orta serıde hatta yer yer sola cıkıyorum aynadan nerye bakıcagına bıle tecruben karar verıo kor nokta nedır ws. 125cc basladım yukseltıcem ama buyuk hacımler zor bence motor agır cok anı tepkıler falan gerek yok rıske bazen dıyorum keske ımkanlarım el verseydıde ozel ders alabılseydım...
-
Cevap veren herkese teşekkür ederim, elleriniz dert görmesin
-
abicim motor üstünde hayatta kalmak istiyorsan tecrübe edinmelisinin. 600 cc ve üstü motorlarda viraja girip ve çıkmak bile tecrübe işidir. sen daha iyi bilirsin ama bu kadar insan boşa konuşuyor olamaz. madem maddi durumun var önce bi 250 cc al belli bir kilometreden sonra değiştirirsin
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
-
250 cc ile ilgili tavsiye?
-
Cevaplar için teşellür ederim, devamını beklerim elleriniz dert görmesin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:14 ----------
eralpt adlı üyeden alıntı
Başlangıç motoru secmekteki kriteri etkileyen faktör, kişinin motosiklete olan yeteneğidir. O da pistte ilk 2 saatte kendini belli eder.. Yani illa 600 ile başlayacağım diyen bir çok kişi geldi eğitime, bir türlü ikna edemedim düşük cc ye.. E baktım laf dinlemiyor gidip alacak ölecek.. Piste gittik 2 saat sonra sen 600 ile dikkatli olursan başlayabilirsin ama risk alacağını bil dedim.. Bir çok kişiye de mutlaka 125 alman gerekiyo diye direttim.. 8 yıldır 3 ya da 4 kişiye sen motosiklet gordugun zaman karşı kaldırımdan yürü demek zorunda kaldım..
Bu işin doğrusu her zaman düşük cc dir.. Bunu kimse inkar edemez..
Büyük cc li motorun sadece ani hızlanmadan dolayı başlamaya uygun değildir diyemeyiz.. Bunların agırlıkları çok fazla ve ilk zamanlarda bir çok hata yapıldıgında agırlık olarak zaptedilmesi oldukça zor.. Büyük motorlar kıvrak olmadığı gibi bir takım sürüş teknikleri gerektirir güvenli kullanmak için.. Bunun içinde tecrübe gerekir.. Buyuk motorlar küçükler kadar hata tolere edemezler.. Mesela YBR ile gereğinden fazla yatarsan kaydıgını hissettiğin anda ayagını yere vurup motoru kurtarıp yoluna devam edebilirsin.. Büyük motor kaydıgı anda onu kurtarabilmen için çok ciddi tecrübeye ve sogukkanlılıga ihtiyacın var..
Ayrıca Küçük motor düşerse kaldırıp devam edersin, büyük motorun her düşüşü minimum 1000 tl masraf demektir..
600 cc kategorisinde en uysal ve dizginlenebilecek motor senin listende er6f olarak görünüyor.. Tabi bunları yazmakla bitmez..
Bazı şeyleri egitimde değil trafikte yaşayarak öğrenmek durumundasın..
Özel ders için özel mesaj attım..
---------- Mesajlar birleştirildi 01-05-2012 - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 30-04-2012 23:43 ----------
Öte yandan bunu bir eğitim hayatı gibi düşünmek daha dogru olur.. 600 cc üniversite 250 cc lise 125 ise ilkögretim gibi..
yani ilkögretim okumadan okuma yazma bilmeden üniversiteye giremezsiniz değil mi.. Ya da biri sizi torpille soktu diyelim ne yapabilirsiniz? Bu onun gibi birşey..
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
özelden mesaj attım geldimi bilmiyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:30 ----------
Mr.cihans adlı üyeden alıntı
ders almadım kurs harıcı ondada kaldır ındır ws. Trafıkte yasayarak ogrenıyorum oncelerı sagdan hatta emnıyetten gıdıyordum sımdı orta serıde hatta yer yer sola cıkıyorum aynadan nerye bakıcagına bıle tecruben karar verıo kor nokta nedır ws. 125cc basladım yukseltıcem ama buyuk hacımler zor bence motor agır cok anı tepkıler falan gerek yok rıske bazen dıyorum keske ımkanlarım el verseydıde ozel ders alabılseydım...
özelden mesaj attım geldimi bilmiyorum
-
valla abi cbr 250r oldukça kullanımı kolay ve şekil itibariyle bi ss onun dışında kawasaki ninja 250 var, hyosung var, naked istersen başka başka modeller var forumdaki 250 cclik motor türlerini inceleyebilirsin
Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler
-
-
abicim ben scooterla başlanmasına karşıyım hiç bulaşma bence 125cc süper olur madem maddi sıkıntın yok al bi yamaha ybr ufaktan ufaktan alış scooterla zaman kaybetme motosiklet gibi görmüyorum ben şahsen sadece trafige alışırsın scooterla
-
r125 cbr250 kawa250 arasında tavsiyeler?
-
-
samsam adlı üyeden alıntı
2009 de kymco 50 aldım, 2011 de mct 250 aldım, inş. 2013 de 600 lük alacağım, merdivenleri teker teker çıkmalı , araba gibi değil bu altınızdan kayar gider durduramazsınız Allah korusun yapışıp kalırsınız bir yere, Altın Elbiseli Adam onun ilk motor tavsiyeleri var, onu mutlaka izleyin
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-motoru-2.html
Aha benim motordan kullanan varmış
Kendimi sitede tek agility 50 kullanıcısı görünce biraz olsun özel hissetmiştim :(
-
r125 cbr250 kawa250 arasında tavsiyeler?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)