Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motor ve yağ

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Nisan 2012
    Motosikleti
    Cbr 125 r 2012
    Bu yağ olarak ne kullanilirne zaman kullanilir ne ise yarar biraz bilgi eksiğim var abilerim bana biraz yardimci olurmusunuz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    yazın 20 40 kışın 10 40 tam sentetik castrol

    tabi en iyisi kullanım klavuzunda yazan modeldir
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  3. #3

    Üyelik
    01 Nisan 2008
    Türkiye'de yazın 40 kullanılırsa motor şişer...
    20W50 en iyi tercihtir...

  4. #4
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    bu konuda yıllar önce (2003 olması lazım) yazdıgım bir postu arşivden bulup aşağıya kopyalıyorum.. ----------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar internetten yaptıgım geniş araştırma sonucunda, (bundan yaklaşık 1 yıl evvel) motosikletlerde araba motor yağlarının kullanılmaması öneriliyor.. Bir çok sayfada araba yagı kullnıldıgında debriyajın kaydırdıgını yazıyor.. Hatta Kawasaki nin, otomobil yagı kullanıldıgında garantisinin devre dışı kaldığına dair yazı okumuştum. Bir marka motosiklet yağının sitesinde de "garantinizi etkilemez" diye ibare vardı özelliklerinin içinde..

    Şimdi gelelim sınıf olayına. Hiç bir motosiklet el kitabında veya servis manuelinde, API-SG sınıfından daha üst seviyede bir yag kullanılmasını önermiyorlar.. Şu anda revaçta olan yağ sınıfı API-SL. API sınıfları SE-SF-SH-SG-SJ-SL olarak gitmekte.

    Peki nedir bu API? API American Petroleum Instıtute un kısaltılmışıdır. Burası yeni teknolojili motorlar çıktıkça yağ koruma seviye değerlerini 2-3 yılda bir değiştirerek daha kaliteli dah korumaya yönelik yağ üretimi için üreticilere yeni sınıflar belirler.

    SG sınıfndan sonraki yağların SH -SJ- ve SL kaydırma özellikleri daha fazladır. İçinde birtakım katkı maddeleri konularak yağlama özelliği eklenmiştir.

    O nedenle zaten yagın içinde çalışan debriyaj sistemi kaymamak için kendini zor tutarken birde kaygan yağ işiniçine girdi mi agır yük altında pes edip kaçırmaya başlar. Bu araştırmayı bir yıla yakın bir zaman önce yaptıgım için linklerim yok.. Ama müsait bir zamanda o linkleri bulup yazacagım.

    Yağ katkı maddelerinin üzerinde "do not use with wet clutch" diye bi ibare yazar. Bu demektir ki yağ içinde çalışna debriyajı olan araçlarda kullanmayın. Yani yagın kayganlaştırma özelliği artınca debriyaj da tutunma özelliğinden ödün veriyor.

    Şu anda piyasadaki otomobil yaglarının hemen hepsi API SL sertifikasına sahipler. Oysa bu yağların zaten içinde az önce bahsettiğim kaydırıcılardan mevcut. Doğal olarak debriyajın kaydırması kaçınılmaz.

    Motosiklet motorlarının ayrıca şanzımanı da motor yağıyla yağlanıyor. Bu nedenle araca konan yağın sadece motoru yağlama görevi değil şanzımanı da yağlama görevi var. Motosiklet yağlarında bu da mevcut. Yani araba yagı sadece motor (piston segman, yataklar gibi sürtünme yüzeyi olan) parçaları

    yağlamak için geliştirlmiş, dişli sistemi yaglamak için geliştirilmemiştir.

    Motul yagın kutusunda, "daha iyi vites değişimi sağlar" gibi bir ibare var idi..

    Araba yagları motoru 14.000 devirde yeterli koruyamayabilir. Mikron kalınlığındaki yağ filmi kopar ve motor ciddi hasar görür. Çünkü araba yağı 10.000+ devirlerde motoru korumak için üretilmiş bir yag değildir. Bu sebeple motosikletinizin sağlığı için az biraz fazla para verip motosiklet yagı kullanın.

    Avrupada 300.000- 400.000 lerde TA lar AT ler mevcut.. Çünkü adamlar bilinçli kullanıyorlar motorlarını. El kitabına uyarak kullanıyorlar.

    Herşeyden önce üreticiler SG sınıfı yagdan daha üstün yağ kullanmayın diyor. Yani bizim kullandığımız makineyi üreten binlerce mühendisten daha mı iyi biliyoruz? Artık SL sınıflı motosiklet yagları da mevcut. Ama SL sınıfı olacaksa illa motosiklet yagı olmasına dikkat edin.

    El kitabınız ne diyorsa onu yapın..

    Ama şunu unutmayın ki, pahalı yağ her zaman iyidir. Yag farkına vereceginiz 20 milyon farkı 5.000 km boyunca kullanacaksınız. Oysa 20 milyonluk benzin sadece 150 Km gitmekte.. Bu sebeple canımız kadar sevdiğimiz makinelerimize adam gibi yag koyalım ki daha uzun ömürlü daha sağlıklı olsunlar.

    Magnatec ise motosiklet için ÇOK YANLIŞ bir seçim..

    Internette araba yagı kullanarak motosiklet kullanan bir kaç sitede yazı gördüm.. Ama hiçbirini kaale almıyorum. Çünkü bu makineyi üreten üreticiden daha mı iyi biliyor o kullanıcılar??

    Not: Bu söylediklerim BOXER BMW ler için geçerli değil. Onlar kışın 15W/50 yazın 20W/50 olmak şartıyla kafalarına göre takılabilriler

    Eralp TEREM (yağ konusuna dikkat eden rider)
    mustafaat, crayz_metin ve rm125 bunu beğendiler.

  5. #5
    rafel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2007
    Şehir
    İSTANBUL-BAHÇEKÖY-SARIYER
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konuda yıllar önce (2003 olması lazım) yazdıgım bir postu arşivden bulup aşağıya kopyalıyorum.. ----------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar internetten yaptıgım geniş araştırma sonucunda, (bundan yaklaşık 1 yıl evvel) motosikletlerde araba motor yağlarının kullanılmaması öneriliyor.. Bir çok sayfada araba yagı kullnıldıgında debriyajın kaydırdıgını yazıyor.. Hatta Kawasaki nin, otomobil yagı kullanıldıgında garantisinin devre dışı kaldığına dair yazı okumuştum. Bir marka motosiklet yağının sitesinde de "garantinizi etkilemez" diye ibare vardı özelliklerinin içinde..

    Şimdi gelelim sınıf olayına. Hiç bir motosiklet el kitabında veya servis manuelinde, API-SG sınıfından daha üst seviyede bir yag kullanılmasını önermiyorlar.. Şu anda revaçta olan yağ sınıfı API-SL. API sınıfları SE-SF-SH-SG-SJ-SL olarak gitmekte.

    Peki nedir bu API? API American Petroleum Instıtute un kısaltılmışıdır. Burası yeni teknolojili motorlar çıktıkça yağ koruma seviye değerlerini 2-3 yılda bir değiştirerek daha kaliteli dah korumaya yönelik yağ üretimi için üreticilere yeni sınıflar belirler.

    SG sınıfndan sonraki yağların SH -SJ- ve SL kaydırma özellikleri daha fazladır. İçinde birtakım katkı maddeleri konularak yağlama özelliği eklenmiştir.

    O nedenle zaten yagın içinde çalışan debriyaj sistemi kaymamak için kendini zor tutarken birde kaygan yağ işiniçine girdi mi agır yük altında pes edip kaçırmaya başlar. Bu araştırmayı bir yıla yakın bir zaman önce yaptıgım için linklerim yok.. Ama müsait bir zamanda o linkleri bulup yazacagım.

    Yağ katkı maddelerinin üzerinde "do not use with wet clutch" diye bi ibare yazar. Bu demektir ki yağ içinde çalışna debriyajı olan araçlarda kullanmayın. Yani yagın kayganlaştırma özelliği artınca debriyaj da tutunma özelliğinden ödün veriyor.

    Şu anda piyasadaki otomobil yaglarının hemen hepsi API SL sertifikasına sahipler. Oysa bu yağların zaten içinde az önce bahsettiğim kaydırıcılardan mevcut. Doğal olarak debriyajın kaydırması kaçınılmaz.

    Motosiklet motorlarının ayrıca şanzımanı da motor yağıyla yağlanıyor. Bu nedenle araca konan yağın sadece motoru yağlama görevi değil şanzımanı da yağlama görevi var. Motosiklet yağlarında bu da mevcut. Yani araba yagı sadece motor (piston segman, yataklar gibi sürtünme yüzeyi olan) parçaları

    yağlamak için geliştirlmiş, dişli sistemi yaglamak için geliştirilmemiştir.

    Motul yagın kutusunda, "daha iyi vites değişimi sağlar" gibi bir ibare var idi..

    Araba yagları motoru 14.000 devirde yeterli koruyamayabilir. Mikron kalınlığındaki yağ filmi kopar ve motor ciddi hasar görür. Çünkü araba yağı 10.000+ devirlerde motoru korumak için üretilmiş bir yag değildir. Bu sebeple motosikletinizin sağlığı için az biraz fazla para verip motosiklet yagı kullanın.

    Avrupada 300.000- 400.000 lerde TA lar AT ler mevcut.. Çünkü adamlar bilinçli kullanıyorlar motorlarını. El kitabına uyarak kullanıyorlar.

    Herşeyden önce üreticiler SG sınıfı yagdan daha üstün yağ kullanmayın diyor. Yani bizim kullandığımız makineyi üreten binlerce mühendisten daha mı iyi biliyoruz? Artık SL sınıflı motosiklet yagları da mevcut. Ama SL sınıfı olacaksa illa motosiklet yagı olmasına dikkat edin.

    El kitabınız ne diyorsa onu yapın..

    Ama şunu unutmayın ki, pahalı yağ her zaman iyidir. Yag farkına vereceginiz 20 milyon farkı 5.000 km boyunca kullanacaksınız. Oysa 20 milyonluk benzin sadece 150 Km gitmekte.. Bu sebeple canımız kadar sevdiğimiz makinelerimize adam gibi yag koyalım ki daha uzun ömürlü daha sağlıklı olsunlar.

    Magnatec ise motosiklet için ÇOK YANLIŞ bir seçim..

    Internette araba yagı kullanarak motosiklet kullanan bir kaç sitede yazı gördüm.. Ama hiçbirini kaale almıyorum. Çünkü bu makineyi üreten üreticiden daha mı iyi biliyor o kullanıcılar??

    Not: Bu söylediklerim BOXER BMW ler için geçerli değil. Onlar kışın 15W/50 yazın 20W/50 olmak şartıyla kafalarına göre takılabilriler

    Eralp TEREM (yağ konusuna dikkat eden rider)
    Gerçekten bilgin için ayakta alkışlanır bende dediğin gibi yıllardan beri motor yağı kullanıyorum ki kurye çevresinde çok tepki gördüm ama bildiğim den şaşmadım çünkü daha önce başıma geldiği için 96 honda titan motorunu kitledim o gün bu gün özelikle motorsiklet yağı kullanmaya özen gösteriyorum çünkü benim işim tamamen motor üstüne nasıl o beni üzmuyor bende onu üzmücem

  6. #6

    Üyelik
    24 Nisan 2012
    Motosikleti
    Cbr 125 r 2012
    Cok tesekkur ediyorum supersiniz

  7. #7
    YILDIRIMBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Taşdelen-Kadiköy
    Motosikleti
    KTM 990 SMT
    Motosiklette yağ kullanımı hakkında verilen harika bilginin üstüne çok fazla dikkat edilmeyen hassas bir noktayı daha yazmak istedim.Motoru ilk çalıştırdığımız da motor ısınsın tabirinde de asıl amaç yağın ısınmasıdır.Isınmamış yağ henüz kalın olacağı için yeterli seviyede incelemeyip motosikletin içindeki gerekli koruyucu tabakayı bütün parçaların birbiri arasında oluşturamayacaktır.Motosikleti çalıştırıp gaz vererek ısıtmak yada 10 sn çalıştırıp yola çıkmak bir alışkanlık haline geldiği için her seferinde bir nevi aslında kullanım ömründen yemekteyiz.Sigortasız çalışmak gibi birşey bu.Gelecekten çalmakEskiden dikkat etmezdim ama eski motorumda deneyimlediğim herhangi bir tecrübeden daha önemli olduğunu düşünüyorum.Blok içindeki bütün ilişik parçaları birbirine zımpara ettiriyor bu alışkanlık.Çalıştırıp 1-2 dk en az kendi rolantisinde ısınmasını beklemek en sağlıklısı olacaktır.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    20W/50 madeni benzinli motor yağı ile 20W/50 madeni motosiklet yağının hiçbir farkı yok. Boşuna iki kat para vermeyin motosiklet yağı diye.

  9. #9
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20W/50 madeni benzinli motor yağı ile 20W/50 madeni motosiklet yağının hiçbir farkı yok. Boşuna iki kat para vermeyin motosiklet yağı diye.
    Aradaki farkı yukarki yazımda uzunca acikladim.. Tekrar okursanız göreceksiniz..

  10. #10
    Soykan67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2010
    Şehir
    Ankara-Çankaya-Y.Ayrancı
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı YILDIRIMBORA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklette yağ kullanımı hakkında verilen harika bilginin üstüne çok fazla dikkat edilmeyen hassas bir noktayı daha yazmak istedim.Motoru ilk çalıştırdığımız da motor ısınsın tabirinde de asıl amaç yağın ısınmasıdır.Isınmamış yağ henüz kalın olacağı için yeterli seviyede incelemeyip motosikletin içindeki gerekli koruyucu tabakayı bütün parçaların birbiri arasında oluşturamayacaktır.Motosikleti çalıştırıp gaz vererek ısıtmak yada 10 sn çalıştırıp yola çıkmak bir alışkanlık haline geldiği için her seferinde bir nevi aslında kullanım ömründen yemekteyiz.Sigortasız çalışmak gibi birşey bu.Gelecekten çalmakEskiden dikkat etmezdim ama eski motorumda deneyimlediğim herhangi bir tecrübeden daha önemli olduğunu düşünüyorum.Blok içindeki bütün ilişik parçaları birbirine zımpara ettiriyor bu alışkanlık.Çalıştırıp 1-2 dk en az kendi rolantisinde ısınmasını beklemek en sağlıklısı olacaktır.
    Motosikletimi aldığımdan beri genelde böyle yapıyorum.Motor ısınana kadar bekletiyorum.Bir yararını gördün mü derseniz hayır ama eminim uzun vadede göreceğim eminim.
    ANGARAJ

  11. #11
    YILDIRIMBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Taşdelen-Kadiköy
    Motosikleti
    KTM 990 SMT
    Bende bu şekilde kullanıyordum ama ilk motosikletimde bazen sıkılıp yola çıktığım oluyordu.Acelem varsa bugünlük böyle olsun diyordum.Ama iyi değil ben de bi farkını görmedim ama doğru kullanmak gerisini motora bırakmak en mantıklısı.Uzun vadede bencede oldukça etkileyecektir.

    Alıntı Soykan67 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletimi aldığımdan beri genelde böyle yapıyorum.Motor ısınana kadar bekletiyorum.Bir yararını gördün mü derseniz hayır ama eminim uzun vadede göreceğim eminim.

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aradaki farkı yukarki yazımda uzunca acikladim.. Tekrar okursanız göreceksiniz..
    Valla benim motorumda uzun süre 8-8.5 bin deviri geçerek sürünce subab ayarı falan kaçıyor keçe conta yakıyor o yüzden benim için fark yok. Bence küçük hacimli çin motorları için de fark yok. Diyelim ucuz yağla 15 bin km'de motor bitti, kaliteli yağla 20 bin km'de motor bitti, hangisi daha ekonomik. 150-200 liraya motor yaptırılıyor. 5 bin km'de de yağ değiştirilmez ideali 1000-1500 km


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)