Motorlar niye bu kadar güclü
Reklamlar
-
Evet arkadaslar niye bu kadar güçlü ybr ile son model reno fiat ları yani dicegim su 40.000 Tl lik aracları 4.500 Tl lik bir motorla nasıl olurda gecerler veya baska bir motor modeli anlamıyorum sebebi nedir
Bide araba belki 1.500 kilo yani 1.5 ton fakat motoru ona göre motor 125 kilo vs daha fazla motoruda ona göre..
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
Reklamlar
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Bide araba belki 1.500 kilo yani 1.5 ton fakat motoru ona göre motor 125 kilo vs daha fazla motoruda ona göre..
Cevap bu işte daha hafif cekmesi gereken yük fazla değil...
-
bırıncısı motordakı aktarma basıt oldugundan urettıgı gucun yuzde 10 kayboluyor tekere gelene kdr arabada ıse yuzde 30 kadar bır kayıp soz konusu ayrıca o soyledıgın araclar 1.4 benzınlı 8v bır motor dersek 68hp motor 10hp 6 kat fark war ama kılo 10 kat fark var buda cok buyuk etmen oluyor nasıl ıkı 125cc motorun suruculerı arasında 30kılo fark oldguunda boy boy fark atabılıyorsa umarım anlatabılmısımdır.
-
Benim bu msj dan anlamam motor kısa mesafede koyar ama uzun yolda araba gecer öylemi
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
Tamamen Kilo-Beygir ve Sistem ile alakalı bir durum.. En önemli faktör kilo.. Araba 10 kat daha ağır mesela
-
Aslında saçma bi soru gibi geldi ama biliyorum ama tarif edemem gibi bişey bu
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
Motosiklette guc/agirlik orani daha yuksek oldugu icin daha seri olmasi normaldir.
-
Fakat arabanın motor gücüde ona göre deyilmi simdi gidipte 250 kiloluk motora 125 lik motor takılmaz buda öyle sanırım kusura bakmayın ne demek istediginizi anladım fakat bilgilenmek istiyorum
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Benim bu msj dan anlamam motor kısa mesafede koyar ama uzun yolda araba gecer öylemi
Sana verilecek cevabı Sertab Erener'in bir şarkısından alıntıyla vermek istiyorum .
" büyü de gel çocuk büyü de geeel hadi o yolları yürü de geeeeeel"
-
emocan adlı üyeden alıntı
Sana verilecek cevabı Sertab Erener'in bir şarkısından alıntıyla vermek istiyorum .
" büyü de gel çocuk büyü de geeel hadi o yolları yürü de geeeeeel"
Bir zeka yası vardır birde kimlik yası gercekten bunu burda acıkladın ögrenmenin yasımı varmıs bilmedigm bir sey varki sordum ve gercektende güçünün %10 %30 unun bosa gittigini daha simdi ögrendim bos yorum yapmanın bir manası yok sen 1.sınıfa giden cocuga büyüde gel diyebilirmisin
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Bir zeka yası vardır birde kimlik yası gercekten bunu burda acıkladın ögrenmenin yasımı varmıs bilmedigm bir sey varki sordum ve gercektende güçünün %10 %30 unun bosa gittigini daha simdi ögrendim bos yorum yapmanın bir manası yok sen 1.sınıfa giden cocuga büyüde gel diyebilirmisin
ilkokul 1 mi ?
-
emocan adlı üyeden alıntı
Sana verilecek cevabı Sertab Erener'in bir şarkısından alıntıyla vermek istiyorum .
" büyü de gel çocuk büyü de geeel hadi o yolları yürü de geeeeeel"
Sende azcık adam ol öyle gel belli ki burda konuyu merak eden bir kardeşimiz var kınamak yerine bilgini paylaşırsan bir şeyin eksilmez.
-
dikkat ettiysen 1000cc orta seviye bi motor 100-110 beygir civarıdır bu güce motor 8000-9000 devirden önce ulaşamaz bu arabaya göre motorun ömrünü çok kısa tutar çünkü 1.3 dizel bi araç 70 beygir gücü 2500 devirde yakalamaktadır ve çok deli tork vardır 1.5 ton makineyi hareket ettiren asıl etken torkdur araçlar motorlara göre kat kat torklu maknelerdir motorlar cidden güçlüdür hafifliği sayesinde bu gücü çok iyi kullanırlar ancak bir araç bir motora göre çok daha uzun ömürlüdür
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
Kendi arabamdan ve motosikletimden örnek veriyim.
İki aracıda boş ağırlıkları ile hesaplayacağım.
Ford fiesta arabam 70 PS 1105 kg.
beygir/ağırlık:0,063
Honda CBF 150 motosikletim 11,6 PS 141 kg.
beygir/ağırlık:0,082
Görüldüğü gibi kilogram başına düşen güç oranı motosiklette daha fazladır. Kalkışı geçer ama sonra yakalarım CBF'yi .
-
Cok tsk ederim bu konuları hiç arastırmadım cünkü aklıma dahi gelmedi genelde cok motor arastırması yaptım daha yasım 17 olmasına ve ehliyete 1 ay önce yazılmama ragmen cok sey bilmiyorum daha 1.3 1.6 aracın ne oldugunu ögrendim peki bir sorum daha var arabada bile 70 beygir güç varken motorda 110 beygir civarı diyorsunuz peki arac hem emniyet hemde kaput sag sol diyelim korumalı durumda iken 130 la giderken ölümcül durumda peki 1000 cc bir motorda veya R1 de 299 dan sonrasını gösterge göstermiyor ve düşüldügünü düşünürsek gercekten sacma bir olay sanırım
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
TATLIHIZ adlı üyeden alıntı
Cok tsk ederim bu konuları hiç arastırmadım cünkü aklıma dahi gelmedi genelde cok motor arastırması yaptım daha yasım 17 olmasına ve ehliyete 1 ay önce yazılmama ragmen cok sey bilmiyorum daha 1.3 1.6 aracın ne oldugunu ögrendim peki bir sorum daha var arabada bile 70 beygir güç varken motorda 110 beygir civarı diyorsunuz peki arac hem emniyet hemde kaput sag sol diyelim korumalı durumda iken 130 la giderken ölümcül durumda peki 1000 cc bir motorda veya R1 de 299 dan sonrasını gösterge göstermiyor ve düşüldügünü düşünürsek gercekten sacma bir olay sanırım
yamaha r1 190 beygir 12500 devir/dakika da bu gücü yakalıyor ve 200 kg nin altında bi motor 190 beygir güç için 200 kg altı mükemmel bir şey hafif olduğu için çabuk ve hızlı kalkış ve son hız yüksek olur hatta dediğin gibi 299km hatta daha fazlasını görebilir cidden acayip güçlü
ancak 190 beygir bi araç 2 litre motoru olur tahminen 2000-2500 devirde son gücünü yakalar yamaha r1 in motorunun yaklaşık 5 te 1 i zamanda son güce ulaşıyor ancak 1.5 ton civarı bundan dolayı çok hızlanmaz ama motor ömrü arabanın kat kat fazladır sen r1 motorunu 50000 km de banko yenilersin ama aracın motoruna 50000 km de daha anahtar değmemiştir motorlar araçlara göre daha güçlüdür ama daha kısa ömürlüdür
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
-
-
yok öyle birşey benim araba 1.3 yaris ve hızlanmada en güçlü 150lik sayılan apache yi dahil alır götürür. arkasına bağlar götürür hatta. hızlanmanın beygir sayısıyla bir ilgisi yok. hızlanma torktur, torku iyi olan motor daha düşük torkludan daha rahat hızlanır, ama o kadar güçlü gidemez. beygirin illaki etkisi olur; ama en basit şu şekilde anlatırım. bir motorun beygiri, gücüdür. motorun maksimum kapasitesi beygir gücü ile ifade edilir. bu beygir gücünü sergileme hızınıda tork etkiler. bir motor 10 beygir gücü diğer 10 beygirlik motordan daha kısa sürede üretiyorsa o motor daha torkludur. ikiside 10 beygirlik olan motoru aynı şaseye koyup aynı ortamlarda test ettiğimiz zaman, son hızları değişmez ama kalkışta hızlanma da torku iyi olan motor diğerini geçer.
-
bu konu çok tartışılır. Muğlan geliyorum rampada 90 km/h gibi çıkıyorum. Yanımdan boş bi kamyon tahminen 100 km ile geçti. Ne yaptımsa tutamadım. Düzde yakaladım rampa aşa geçtim ama çok zorladı yav. 11 ton civarında olması lazım o kamyonların. Boşken deli gibi gidiyo. Kamyonlara bulaşmamak lazım.kalkışlarda 125 likte olsa motor, çoğu arabadan seri kalkar.
-
Yorumlar için cok tsk ederim herseyi anladım tek su devir olayı ne bildigimiz vites degiştirme devri mi 15-18 motor 7-8 araba demişşiniz ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------
adem80 adlı üyeden alıntı
bu konu çok tartışılır. Muğlan geliyorum rampada 90 km/h gibi çıkıyorum. Yanımdan boş bi kamyon tahminen 100 km ile geçti. Ne yaptımsa tutamadım. Düzde yakaladım rampa aşa geçtim ama çok zorladı yav. 11 ton civarında olması lazım o kamyonların. Boşken deli gibi gidiyo. Kamyonlara bulaşmamak lazım.kalkışlarda 125 likte olsa motor, çoğu arabadan seri kalkar.
Bizde dün öyleydi cok az egimli yolda 15 km uzakta merkezden ilceye gidiyorduk arkadasımla Ybr esd var neyse sag seritten gidioz en sagdan emniyet dedikleri sanırım ama rüzgar + yagmur vardı neyse yol 3 bölümlü kamyon dibe kadar yanastı bize hafif yokus yol cok deil biz 60 la gidiyorduk arkadan kamyon geliyor diye uyardım arkadasımı neyse gelsin dedi olmaz bişi kamyon yanastı bi baktık saga dönüyor yol 80 yaptık hızı gectik kamyon daha bi deli geliyor dedim olmaz böyle bas dedim 110-120 le gidiyoz kamyon dahada basıyor dicem bas daha ne kadar basıcaz bi anda durdu arkadas dedim ne oldu böyle gidersek ölürüz dedi rüzgar+yagmur sagda kamyon solda celik bariyer gercekten tınlayan yok motoru buda benim hafta sonu maceramdı ama merkeze gelirken 120 le kamyon arkası cok sıcak oluyor
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)