Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorlar niye bu kadar güclü

    REKLAM ALANI
  1. #1
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Evet arkadaslar niye bu kadar güçlü ybr ile son model reno fiat ları yani dicegim su 40.000 Tl lik aracları 4.500 Tl lik bir motorla nasıl olurda gecerler veya baska bir motor modeli anlamıyorum sebebi nedir

    Bide araba belki 1.500 kilo yani 1.5 ton fakat motoru ona göre motor 125 kilo vs daha fazla motoruda ona göre..
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bide araba belki 1.500 kilo yani 1.5 ton fakat motoru ona göre motor 125 kilo vs daha fazla motoruda ona göre..
    Cevap bu işte daha hafif cekmesi gereken yük fazla değil...

  3. #3

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Kadıköy-İstanbul
    Motosikleti
    Honda cb125e
    bırıncısı motordakı aktarma basıt oldugundan urettıgı gucun yuzde 10 kayboluyor tekere gelene kdr arabada ıse yuzde 30 kadar bır kayıp soz konusu ayrıca o soyledıgın araclar 1.4 benzınlı 8v bır motor dersek 68hp motor 10hp 6 kat fark war ama kılo 10 kat fark var buda cok buyuk etmen oluyor nasıl ıkı 125cc motorun suruculerı arasında 30kılo fark oldguunda boy boy fark atabılıyorsa umarım anlatabılmısımdır.

  4. #4
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Benim bu msj dan anlamam motor kısa mesafede koyar ama uzun yolda araba gecer öylemi
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  5. #5
    quezzap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2011
    Şehir
    Bodrum-Muğla
    Motosikleti
    Ramzey QM 250
    Tamamen Kilo-Beygir ve Sistem ile alakalı bir durum.. En önemli faktör kilo.. Araba 10 kat daha ağır mesela

  6. #6
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Aslında saçma bi soru gibi geldi ama biliyorum ama tarif edemem gibi bişey bu
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  7. #7
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Motosiklette guc/agirlik orani daha yuksek oldugu icin daha seri olmasi normaldir.

  8. #8
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Fakat arabanın motor gücüde ona göre deyilmi simdi gidipte 250 kiloluk motora 125 lik motor takılmaz buda öyle sanırım kusura bakmayın ne demek istediginizi anladım fakat bilgilenmek istiyorum
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  9. #9
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim bu msj dan anlamam motor kısa mesafede koyar ama uzun yolda araba gecer öylemi
    Sana verilecek cevabı Sertab Erener'in bir şarkısından alıntıyla vermek istiyorum .
    " büyü de gel çocuk büyü de geeel hadi o yolları yürü de geeeeeel"

  10. #10
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı emocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana verilecek cevabı Sertab Erener'in bir şarkısından alıntıyla vermek istiyorum .
    " büyü de gel çocuk büyü de geeel hadi o yolları yürü de geeeeeel"
    Bir zeka yası vardır birde kimlik yası gercekten bunu burda acıkladın ögrenmenin yasımı varmıs bilmedigm bir sey varki sordum ve gercektende güçünün %10 %30 unun bosa gittigini daha simdi ögrendim bos yorum yapmanın bir manası yok sen 1.sınıfa giden cocuga büyüde gel diyebilirmisin
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  11. #11
    emocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2006
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir zeka yası vardır birde kimlik yası gercekten bunu burda acıkladın ögrenmenin yasımı varmıs bilmedigm bir sey varki sordum ve gercektende güçünün %10 %30 unun bosa gittigini daha simdi ögrendim bos yorum yapmanın bir manası yok sen 1.sınıfa giden cocuga büyüde gel diyebilirmisin
    ilkokul 1 mi ?

  12. #12

    Üyelik
    24 Kasım 2011
    Alıntı emocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sana verilecek cevabı Sertab Erener'in bir şarkısından alıntıyla vermek istiyorum .
    " büyü de gel çocuk büyü de geeel hadi o yolları yürü de geeeeeel"
    Sende azcık adam ol öyle gel belli ki burda konuyu merak eden bir kardeşimiz var kınamak yerine bilgini paylaşırsan bir şeyin eksilmez.

  13. #13
    avciceyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA-CBF 1000
    dikkat ettiysen 1000cc orta seviye bi motor 100-110 beygir civarıdır bu güce motor 8000-9000 devirden önce ulaşamaz bu arabaya göre motorun ömrünü çok kısa tutar çünkü 1.3 dizel bi araç 70 beygir gücü 2500 devirde yakalamaktadır ve çok deli tork vardır 1.5 ton makineyi hareket ettiren asıl etken torkdur araçlar motorlara göre kat kat torklu maknelerdir motorlar cidden güçlüdür hafifliği sayesinde bu gücü çok iyi kullanırlar ancak bir araç bir motora göre çok daha uzun ömürlüdür
    dürümdöner ve kemboo bunu beğendiler.
    HONDA
    CBF 150-CBF 500-CBF 1000

  14. #14
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Kendi arabamdan ve motosikletimden örnek veriyim.

    İki aracıda boş ağırlıkları ile hesaplayacağım.

    Ford fiesta arabam 70 PS 1105 kg.
    beygir/ağırlık:0,063

    Honda CBF 150 motosikletim 11,6 PS 141 kg.
    beygir/ağırlık:0,082

    Görüldüğü gibi kilogram başına düşen güç oranı motosiklette daha fazladır. Kalkışı geçer ama sonra yakalarım CBF'yi .

  15. #15
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Cok tsk ederim bu konuları hiç arastırmadım cünkü aklıma dahi gelmedi genelde cok motor arastırması yaptım daha yasım 17 olmasına ve ehliyete 1 ay önce yazılmama ragmen cok sey bilmiyorum daha 1.3 1.6 aracın ne oldugunu ögrendim peki bir sorum daha var arabada bile 70 beygir güç varken motorda 110 beygir civarı diyorsunuz peki arac hem emniyet hemde kaput sag sol diyelim korumalı durumda iken 130 la giderken ölümcül durumda peki 1000 cc bir motorda veya R1 de 299 dan sonrasını gösterge göstermiyor ve düşüldügünü düşünürsek gercekten sacma bir olay sanırım
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  16. #16
    avciceyhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA-CBF 1000
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok tsk ederim bu konuları hiç arastırmadım cünkü aklıma dahi gelmedi genelde cok motor arastırması yaptım daha yasım 17 olmasına ve ehliyete 1 ay önce yazılmama ragmen cok sey bilmiyorum daha 1.3 1.6 aracın ne oldugunu ögrendim peki bir sorum daha var arabada bile 70 beygir güç varken motorda 110 beygir civarı diyorsunuz peki arac hem emniyet hemde kaput sag sol diyelim korumalı durumda iken 130 la giderken ölümcül durumda peki 1000 cc bir motorda veya R1 de 299 dan sonrasını gösterge göstermiyor ve düşüldügünü düşünürsek gercekten sacma bir olay sanırım
    yamaha r1 190 beygir 12500 devir/dakika da bu gücü yakalıyor ve 200 kg nin altında bi motor 190 beygir güç için 200 kg altı mükemmel bir şey hafif olduğu için çabuk ve hızlı kalkış ve son hız yüksek olur hatta dediğin gibi 299km hatta daha fazlasını görebilir cidden acayip güçlü
    ancak 190 beygir bi araç 2 litre motoru olur tahminen 2000-2500 devirde son gücünü yakalar yamaha r1 in motorunun yaklaşık 5 te 1 i zamanda son güce ulaşıyor ancak 1.5 ton civarı bundan dolayı çok hızlanmaz ama motor ömrü arabanın kat kat fazladır sen r1 motorunu 50000 km de banko yenilersin ama aracın motoruna 50000 km de daha anahtar değmemiştir motorlar araçlara göre daha güçlüdür ama daha kısa ömürlüdür
    HONDA
    CBF 150-CBF 500-CBF 1000

  17. #17

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Ybr gücsüzlüğü ile bilinen bir motor misal veriyorum Reno Fluance 45 milyar 1600cc motoru var ama 110 hp. cbr 250 ise tek silindir olmasına rağmen 26 hp
    He şuda var onu söylemeye bile gerek yok Kawasaki ZX10R Yanılmıyorsam 200hp oda reno parasına
    Aktarım organları farklı
    birisi 4 teker diyeri ise 2
    motosikletler 15,18 bin dervire kadar çıkabiliyor ama arabalar ortalama 7,8bin devir
    Motosiklet hafif lastikler ince tabi küçük cc de cc büyüdükce lastik ebatlarıda büyüyor
    böleee uuyo gidiyo işte
    Kıyaslamanı anlaıdım 4.5 motor geçiyo diyon 3 milyarlık motor var oda geçiyo
    Sado

  18. #18

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    yok öyle birşey benim araba 1.3 yaris ve hızlanmada en güçlü 150lik sayılan apache yi dahil alır götürür. arkasına bağlar götürür hatta. hızlanmanın beygir sayısıyla bir ilgisi yok. hızlanma torktur, torku iyi olan motor daha düşük torkludan daha rahat hızlanır, ama o kadar güçlü gidemez. beygirin illaki etkisi olur; ama en basit şu şekilde anlatırım. bir motorun beygiri, gücüdür. motorun maksimum kapasitesi beygir gücü ile ifade edilir. bu beygir gücünü sergileme hızınıda tork etkiler. bir motor 10 beygir gücü diğer 10 beygirlik motordan daha kısa sürede üretiyorsa o motor daha torkludur. ikiside 10 beygirlik olan motoru aynı şaseye koyup aynı ortamlarda test ettiğimiz zaman, son hızları değişmez ama kalkışta hızlanma da torku iyi olan motor diğerini geçer.

  19. #19
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bu konu çok tartışılır. Muğlan geliyorum rampada 90 km/h gibi çıkıyorum. Yanımdan boş bi kamyon tahminen 100 km ile geçti. Ne yaptımsa tutamadım. Düzde yakaladım rampa aşa geçtim ama çok zorladı yav. 11 ton civarında olması lazım o kamyonların. Boşken deli gibi gidiyo. Kamyonlara bulaşmamak lazım.kalkışlarda 125 likte olsa motor, çoğu arabadan seri kalkar.

  20. #20
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Yorumlar için cok tsk ederim herseyi anladım tek su devir olayı ne bildigimiz vites degiştirme devri mi 15-18 motor 7-8 araba demişşiniz ama

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu konu çok tartışılır. Muğlan geliyorum rampada 90 km/h gibi çıkıyorum. Yanımdan boş bi kamyon tahminen 100 km ile geçti. Ne yaptımsa tutamadım. Düzde yakaladım rampa aşa geçtim ama çok zorladı yav. 11 ton civarında olması lazım o kamyonların. Boşken deli gibi gidiyo. Kamyonlara bulaşmamak lazım.kalkışlarda 125 likte olsa motor, çoğu arabadan seri kalkar.
    Bizde dün öyleydi cok az egimli yolda 15 km uzakta merkezden ilceye gidiyorduk arkadasımla Ybr esd var neyse sag seritten gidioz en sagdan emniyet dedikleri sanırım ama rüzgar + yagmur vardı neyse yol 3 bölümlü kamyon dibe kadar yanastı bize hafif yokus yol cok deil biz 60 la gidiyorduk arkadan kamyon geliyor diye uyardım arkadasımı neyse gelsin dedi olmaz bişi kamyon yanastı bi baktık saga dönüyor yol 80 yaptık hızı gectik kamyon daha bi deli geliyor dedim olmaz böyle bas dedim 110-120 le gidiyoz kamyon dahada basıyor dicem bas daha ne kadar basıcaz bi anda durdu arkadas dedim ne oldu böyle gidersek ölürüz dedi rüzgar+yagmur sagda kamyon solda celik bariyer gercekten tınlayan yok motoru buda benim hafta sonu maceramdı ama merkeze gelirken 120 le kamyon arkası cok sıcak oluyor
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)