Reno Fluance 45 milyar mi ?????? bu arabayi bu fiyata satin alan varmi gercekten kocaman bir lol :D
Reno Fluance 45 milyar mi ?????? bu arabayi bu fiyata satin alan varmi gercekten kocaman bir lol :D
@TATLIHIZ, sorduğunuz soru çok basit aslında
mantık olarak, kütle, kilo ve sürtünme diyelim! motosiklet arabaya göre hafif ve aynı rota üzerinde 2 tekerlek! aktarma ise sadece arka lastik.
arka lastiğe düşen ağırlık neredeyse yok gibi, aslında bu soru fizik kanunlarına kadar uzar gider!
Kıyasında atladığın önemli bi konu var. Aslında atmosferik araçla motsikleti kıyaslarsan daha iyi olur. Motosikletler asıl amaç olarak performanslı sürüş ön planda dizayn edlirler. Yani cbf 1000 gibi touring özellikli bir motor bile litre başına 100 beygir verir ve kıyaslaman gereken otomabil V8 M3 tür(litre başına 105 hp)
Şimdi CBF 1000 uzun mesafe motoru ise niye 8000-9000 devir çevirip 100 hp güç almışlar? Niye 80 hp değil? burda önemli konu yüksek devir çeviren araçların ne kadar hafif olursa motorun hareketli poarçalarına binen yükün onun misli misli azaldığıdır. Yani Motosikletlerde litre başına 100 hp verimler motor aksamını çok yormaz arabalara göre.
Bu yüzden cbf 1000 200 bin kilometre rahat hizmet verir ve iyi bakılırsa 300-500 binde motor ömrü vardır ki bu BMW M3 ün motor ömründen daha fazladır Hoında VFR 750 ile(1990-2000 arası) 700-800 bin kilometre CBR 1100 blackbird le 400-600 bin motor açılmadan yapanlar var
Aynı şartlarda M3 250-300 max yapıyor.. Çünkü ürettigi beygir başına düşen kilo 3-4 katı ve piston/piston kolları krank vb parçalr çok daha fazla yük altında.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
herkes ne demek istediğimi gayet iyi anladı sonuçta 50.000km deki r1 motoruyla 50.000 kmde arabanın motorunun aynı halde olmayacağı kesin
fizik hayatım boyunca en sevdiğim dersdir ve fiziği okul hayatım boyunca sadece fomüllerden ibaret olmayıp gerçeklere dayandırarak öğrenen nadir kişilerdenim ve sen benim fizik bilgime bu kadar basit bi anlatım bozukluğundan not verebiliyosun benim fizik bilgimi eleştirebilecek seviyede fizik bilgin varmı bilmiyorum bu yüzden senin gibi eleştirmiyeceğim bilgini
HONDA
CBF 150-CBF 500-CBF 1000
basit bir sorunun cevabı taaaa lise yıllarında genelde dinazor bir fizik öğretmeninin verdiği k'çı kırık bir müfredatın işlenip sonrada bu şekilde eğitim görmüş insanların bilgisini sorgulamaya kadar gelmiş
Bunun haricinde zaten konu başlığındaki soru açık ve net cevaplanmış
İnsan biraz mantığını kullansa bu konuyu açmazdı diyorum.
Ben hayır diyorum.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
abartmayın ya ybr125 kalkışta bi 5 metre bile 40 bin tllik son model araca fark atamaz
araç basmamıştır . ha ama şöyle 75 hplik bir kalas connectle apache kalkışta yarışssa bi 10 metre fark atar ama kimse bunu kale almaz çünkü geçti diye birşey olmaz connet onu maffeder
yalnız senin konuya gelince motosikletin tonajı ,aktarımı ,teker ebatı ve sayısı ne ki araçla kıyaslansın
o yuzden motosiklet hızlı değil(seridir)
r1 arabaları geçer ama 299 da takılır onuda ferrari geçer
bu demek oluyorki motosiklet seridir(çabuk hızlanır avantajları vardır) ama en hızlısı değildir .rüzgara karşı dezavantajı vardır bunu unutmayınız
Mustafa Kemal Atatürk
motosikletlerin hafifliği ve motorlarının yüksek devir çevirmesi gibi etkenler daha seri kalkmalarını sağlar
silindir hacminin küçüklüğü, sürtünme, aktarmadaki verim ve düşük eylemsizlik, motosiklet motorlarının daha çabuk devirlenmesinin sebebidir.
motosikletlerin hacimlerine göre daha fazla yakıt tüketmeleri de düşük hacimdeki tork eksikliğini kapatan bu güçlerini yüksek devir çevirmeye borçlu olmalarıdır.
motosiklet motorları otomobillere nazaran daha çabuk eskir çünkü yüksek devir yıpranmaya neden olabilir
zeda3091 fizik öğretmenini iyi dinlemiş olsa da yüksek devirlerde ortaya çıkan ısı ve sürtünmenin metal yüzeylerdeki aşınmayı artırabileceğini ortaokulda öğretmiyorlar
mesela formula 1 araçları temiz 1 milyon km yapar(!) değil mi?
S1000rr 183 kilo 192 beygir her kiloya bir beygir düşüyor yani 1500 kilo bir arabanın 1500 beygir olması gibi bir şey e tabi hızlı olucak (:
''Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin. Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin.'' #99 JL
bizim araba 1300 cc son sürati 200e yakın
hayabusa da 1300 cc son sürati 300 küsür,
kilo ve sıkıştırma oranları farklı
Yara varmiski gocunulmus bu kadar. 56.000 km de 900cc motorumu sattim , sekmanlarin durumu daha bir 56.000 km yapacak durumdaydi. Motoru adam akili ve bakimina gore kullanan her surucu 50.000km nin motor icin hic bir sey olmadigini bilir. Bu is sadece Turkiyede farkli. Yag ve buji degisimini bakim saniyorlar malesef.
Ben glock tebrik ettim dogru tek aciklamayi yapti diye, yazinda surtunme kat sayasi , agirlik ve ivme gucu ile ilgili bir tek kelime var ise seve seve seni de tebrik ederim.
Tigirpisi benim derslerden yana bir sorunum yoktu, hos ogrenim sadece okuldan ibaret olamaz. Ama okulda ne ogrendigimi bilseydin su yazdigini yazarken iki kez dusunurdun Orta okulda fizik dersinde surtunme dersi vardi, hos yuksek lisans yaparkende ayni ders halen vardi.
1300 cc piyasada arabada var, 1300cc motosiklette neden ikisinin devirleri ayni degil? Motor hacmi tek tiptir!
Yamaha Mt-01 dedigin motor 1600cc, ama 5000d/dk daha fazla yapamiyor son hiz 206km/h , simdi dusuk devir oldu diye omru dahami uzuyor?
Yada Norton 990SS ile 1.000.000 km yapan biri var. Her 50.000 de blokmu degistiriyordu bu adam?
Yuksek devirde yipranma oluyor olsaydi , turbo dedigin sey 35.000 devirde donuyor.O zaman her kamyoncu her uzun yolda turbo degistirirdi.
Bir tren vagonun yalin vagon sase agirligi 4500kg dir ve bir insan tek kol hareketi ile onu rahatlikla raylarda itebilir.
Bana bir sey inandirmak zorunda degilsiniz, heleki bilim konusunda. Ama bilim ile uzaktan yakindan alakasi olmayan seyleri yaziyorsunuz
aranizda bir Glock cok basit ve dogru bir cevap yazdi bende tebrik ettim. Siz bu kadar alinganlik yapip , yada okul sacmalagi espirisi yapinca sizin yanlis cevabiniz dogrumu olacak birden?
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Sorunuzun bir çok cevabı var. Sırasıyla başlayalım.
İvmelenme ve son hız: Bir aracın son hızı ve seriliği, kütlesine (ağırlığına) uyguladığınız güç ile belirlenir. 10 kiloluk bir taş parçasını buzda hafifçe iterseniz yavaş hızlanır, sürati bir noktaya kadar çıkar ve yavaşlar, en sonunda da durur. Aynı şartlardaki taşı kuvvetlice iterseniz bir önceki maksimum hızına daha çabuk ulaşır ve o hızı da geçerek daha uzağa gider. Peki taşı 20 kilo yaparsak ne olur? Aynı güçle daha az sürat kazanır ve daha kısa mesafede durur. Yani kütlenin hızını ve seriliğini uygulanan güç belirler. Bu sebeple spor arabaları daha hafif ama daha güçlü yaparlar, amaç daha yüksek hıza daha erken ulaşmaktır.
Güç konusu
Dizel ve benzinli motorlar iki adet güç üretirler: birincisi tork, ikincisi beygir gücü. Tork seriliği, beygir gücü son sürati belirler.
Yani iki adet motor alalım beygir güçleri aynı ama torkları farklı olsun. Aynı arabaya takıldıklarında son süratleri aynı, fakat o son hıza çıkış süreleri farklı olur. Torku daha yüksek olan motor aynı arabayı daha çabuk hızlandırır. Yani ikisi de 100km/saate çıkar ama birisi daha hızlı çıkar.
Şimdide yine iki motor alalım ama bu sefer torkları aynı, beygir güçleri farklı olsun. Bu seferde ikisi de aynı süratlere aynı anda çıkarlar fakat beygir gücü yüksek olan bir süre daha hızlanmaya devam eder ve sonuçta beygir gücü aynı olan daha yüksek son hıza ulaşır. Yani torkları aynı olduğu için ikisi de 10, 50, 100 km/saat sürate kadar kafa kafaya giderler ve beygir gücü düşük olan daha fazla hızlanamadığında diğeri beygir gücü daha yüksek olduğu için öbürünü geride bırakıp daha yüksek süratlere çıkar.
Vites oranı meselesi
Aynı iki motor, aynı tork - aynı beygir, aynı iki araba.
Birinci arabanın vites oranları kısa, ikinci arabanın ise uzun.
Birinci araba daha çabuk hızlanır ama 100'e kadar çıkar, ikinci araba 100'e çıkana kadar geride kalır, fakat birinci 100'de son hıza dayanmışken ikincisi 110, 120, 130'a kadar çıkar, arayı kapar ve daha yüksek süratlere ulaştığı için birinciyi yakalar ve geçer. (vitesli bisikletle aynı bacaklarla - aynı güçle son viteste daha zor hızlanırsın ama daha yüksek sürate ulaşırsın gibi)
---------- Post added at 02:59 ---------- Previous post was at 02:53 ----------
Durum kabaca böyle, umarım anlatabilmişimdir.
"Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"
Getirin Hayabusaları
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
R1 motorunu 50 bin kilometrede bitiren adam ya motosiklet kullanmayı bilmiyordur, ya da pistte yarıştadır. Normal kullanımda R1 motoru 200 bin kilometreyi rahat rahat devirir.
Yüksek devirde kullanılan her motorun ömrü kısalır. 2 litre motorlu bir otomobili sürekli tam gaz kullanırsanız R1'den önce arızalanır, çünkü R1 motoru tam gazda kullanmak üzere tasarlanmıştır. R1'le pistte 24 saat gazlayabilirsiniz, rastgele bir otomobille yapamazsınız.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)