Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sağ bilek mahvoldu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Arkadaşlar merhaba,

    1 senelik CBF150 tecrübemden sonra pazartesi Kawasaki ER-5'e terfi ettim.
    Her şey çok güzel, fakat sağ ayağım mahvoldu.
    Frenin üzerinde tutuş şekli gereği parmak uçları yukarı baskı kurmak zorunda kalıyor.
    Dolayısıyla bileğin üst tarafı çok ağrı yaptı. Hepi topu 200 km yol yaptım, sonra iki gündür bastıkça ağrıtıyor.

    Var mıdır bunun bir çözümü?
    Hayat, arkadaşının motorsikletinin kaç model olduğunu sorarken "how old is she" demektir...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    VAR, fren veya debriyaj manetini üstündeki dişlere göre yukarı veya aşağı ayarlattır...
    3-5 dak. bir olay
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  3. #3
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Ayağının rodaj süreci dolsun önce.
    yashukawa, eray_uluyazı, qsTah ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    www.motorumla.net

  4. #4
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    bu nedir böyle
    aynı mevzuda açılan 2. başlık oldu bu
    bu kadar hassassanız motor size göre olmayabilir arkadaşlar, zorunluluğunuz da yok binmeye
    hem zihinsel hem fiziksel kondisyon hayatidir bu işlerde
    halis bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu nedir böyle
    aynı mevzuda açılan 2. başlık oldu bu
    bu kadar hassassanız motor size göre olmayabilir arkadaşlar, zorunluluğunuz da yok binmeye
    hem zihinsel hem fiziksel kondisyon hayatidir bu işlerde
    Hocam dişliden ayaklığın yüksekliğini ayarlamak yerine motosiklet sürmeyi bırakmamı mı öneriyorsun?
    Çok mantıklı. Yardımların için teşekkür ederim.
    Sepetçioğlu, Zippo's ve jr. bunu beğendiler.
    Hayat, arkadaşının motorsikletinin kaç model olduğunu sorarken "how old is she" demektir...

  6. #6
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı ottomanlast adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dişliden ayaklığın yüksekliğini ayarlamak yerine motosiklet sürmeyi bırakmamı mı öneriyorsun?
    Çok mantıklı. Yardımların için teşekkür ederim.
    ric ederim
    tüm ayarlamalar sana bir önceki sahibinden kaldığı için onun da normal insan anatomisine sahip olduğunu değerlendirerek yaptım bu yorumu

  7. #7

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Alıntı ottomanlast adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dişliden ayaklığın yüksekliğini ayarlamak yerine motosiklet sürmeyi bırakmamı mı öneriyorsun?
    Çok mantıklı. Yardımların için teşekkür ederim.
    Formülünü biliyorsan neden topic açıyorsun _?
    Yada yeni öğrendiysen öneride bulunmak yerine neden sürmeyi bırakmamı öneriyorsun yazmıyorsun _??
    Karşındakine biraz sert çıkmış gibi oluyon yazdığınla e o zaman neden konu açıyorsun dememe sebeb oluyorsun
    Sado

  8. #8

    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Önceki sahibi benden daha kısa (10 cm) ve daha kiloluydu (20 kg).
    Büyük ihtimalle baldırı kalın olduğu için dizi yüksekte, boyu kısa olduğu için ayağı düz bir şekilde basıyordu.
    Eve gidince bir bakayım ayarına, halledip mutlu mutlu, ağrısız sızısız süreyim. Neticede dayanıklılık testi değil bu, keyif için müptelayım ben bu merete.

    ---------- Post added at 13:50 ---------- Previous post was at 13:47 ----------

    Alıntı eren özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Formülünü biliyorsan neden topic açıyorsun _?
    Yada yeni öğrendiysen öneride bulunmak yerine neden sürmeyi bırakmamı öneriyorsun yazmıyorsun _??
    Karşındakine biraz sert çıkmış gibi oluyon yazdığınla e o zaman neden konu açıyorsun dememe sebeb oluyorsun
    http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0roni
    yasdal bunu beğendi.
    Hayat, arkadaşının motorsikletinin kaç model olduğunu sorarken "how old is she" demektir...

  9. #9
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    6 yıl yıllık forum hayatımda bu konuyu 2 kere gördüm, ikisi de bu gün açıldı

    yalnız önceki arkadaşın boyu daha uzun olsa anlarım da, daha kısa birinde bu durumun çok daha sıkıntılı bir hal alması gerekti
    neyse ayarı yapar denersin
    kolay gelsin

  10. #10

    Üyelik
    24 Eylül 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kara Şimşek..
    Bence sen önce kendi yazdığın yazı hakkında düşün bunu
    http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0roni
    Benim yorumumla hiç bir alakası yok
    Sado

  11. #11
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Inzell hakli.

  12. #12
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı ottomanlast adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    1 senelik CBF150 tecrübemden sonra pazartesi Kawasaki ER-5'e terfi ettim.
    Her şey çok güzel, fakat sağ ayağım mahvoldu.
    Frenin üzerinde tutuş şekli gereği parmak uçları yukarı baskı kurmak zorunda kalıyor.
    Dolayısıyla bileğin üst tarafı çok ağrı yaptı. Hepi topu 200 km yol yaptım, sonra iki gündür bastıkça ağrıtıyor.

    Var mıdır bunun bir çözümü?
    Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

    Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

    Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
    Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.

    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  13. #13
    frantisec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2012
    Şehir
    Kocavezir- Adana
    bende kaza yaptın düştün bileğini kırdın falan sandım.aynı er 5 bende de var aldığımda hiç ağrı sızı vs olmadı bileklerimde ellerimde.oturma pozisyonlarında kendinizi sıkmayın el ve ayaklara ağırlık vermeyin.ağrı sızı yapan yeriniz olmaz böylece.

  14. #14
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

    Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

    Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
    Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.

    http://desmond.imageshack.us/Himg156...pg&res=landing

    Sevgili Eralp hocam,

    Doğru oturuş pozisyonunu sadece bu yarım fotoğraf ve iki cümle ile değil , detaylı olarak anlatırsanız daha faydalı olacaktır , yarım bilgi bazen yanlış bilgiden daha zararlı olabilir. Ayrıca sevgili kardeşimizin fren pedalı yanlış ayarda veya yana yatma sonucu yukarı doğru eğilmiş olabilir bunlarında kontrol edilmesinde fayda vardır.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #15
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı ottomanlast adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    1 senelik CBF150 tecrübemden sonra pazartesi Kawasaki ER-5'e terfi ettim.
    Her şey çok güzel, fakat sağ ayağım mahvoldu.
    Frenin üzerinde tutuş şekli gereği parmak uçları yukarı baskı kurmak zorunda kalıyor.
    Dolayısıyla bileğin üst tarafı çok ağrı yaptı. Hepi topu 200 km yol yaptım, sonra iki gündür bastıkça ağrıtıyor.

    Var mıdır bunun bir çözümü?
    frenı yukarı veya assagı dogru ayarlattırabılırsınız.
    ottomanlast bunu beğendi.

  16. #16
    UKYO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2005
    Motosikleti
    motozeus ms100
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

    Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

    Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
    Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.

    http://desmond.imageshack.us/Himg156...pg&res=landing
    eralp bey çok güzel açıklamışsınız. hem bu şekilde motosiklet kullanınca bacak yorulmuyor.ayrıca peglerde ayak tabanının ortası değilde,parmak uçları olunca,bilek amortisör görevi görüyor.motosiklet zemindeki çıkıntı ve çukurlara girip çıkarken bilek bu darbeleri sönümlüyor.

  17. #17

    Üyelik
    16 Ağustos 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    Alıntı eralpt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun motor ile ilgili değil sanırım siz ayağınızı kuralına uygun basmıyorsunuz o yuzden bileğiniz agrıyor..

    Normal sürüş esnasında kesinlikle ayagınızın fren pedalı üzerinde durup da lazım oldugunda sadece ayagınınz ucunu aşağı indirip fren yapmak yanlıştır, guvensizdir.

    Her iki saga ve sol taraf için de geçerli olan doğru oturuş pozisyonu aşağıdaki şekildedir.. Bu şekilde kullanırsan hem bileğin ağrımaz hem daha güvenli hemde doğru bir kullanım sergilemiş olursun..
    Lazım oldugunda ayagını öne alıp fren, vites vs halledip tekrar geri eski yerine koyman gerekir.
    Hocam bilgilendirici post için teşekkür ederim.
    Ben bu konuyu ilk motosikletimi aldığımda güzelce araştırmıştım.
    Vites pedalında zaten sıkıntı yok, onu istediğim gibi koysam da bi zararı yok.
    Uzun yolda ben de sizin söylediğiniz gibi koyuyorum ayağımı, daha rahat oluyor.
    Fakat Istanbul'da şehir içi trafiğinde hangi canavarın ne zaman nereden saldıracağı belli olmuyor. O yüzden reaksiyon süresini kısaltmak adına ayağın parmaklardan önceki şişik kısmını ('ball of foot' denilen şey) frenin üzerinde hazır ve nazır tutmanın daha evla olduğu sonucuna vardım.
    Genel olarak bir standarttan öte tercih meselesi olduğu kanaatindeyim. Frene basma süresinin çok az olduğunu hissetmem kendime güvenmemi sağlıyor. Eğer ayağı uzun yolda tuttuğum gibi ya da sizin söylediğiniz gibi koyarsam şehir içinde, ayağımı ileri atmanın getireceği ekstra eforun ve sürenin kazaya sebebiyet verme ihtimalinden çekinirim.

    Bir de topuğunu frenin üzerinde tutanlar var, onu nasıl yapıyorlar hala anlamadım

    http://www.msgroup.org/forums/mtt/to...?TOPIC_ID=9306
    http://www.motorcycleforum.com/showthread.php?t=95470
    Hayat, arkadaşının motorsikletinin kaç model olduğunu sorarken "how old is she" demektir...

  18. #18
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Alıntı ottomanlast adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bilgilendirici post için teşekkür ederim.
    Ben bu konuyu ilk motosikletimi aldığımda güzelce araştırmıştım.
    Vites pedalında zaten sıkıntı yok, onu istediğim gibi koysam da bi zararı yok.
    Uzun yolda ben de sizin söylediğiniz gibi koyuyorum ayağımı, daha rahat oluyor.
    Fakat Istanbul'da şehir içi trafiğinde hangi canavarın ne zaman nereden saldıracağı belli olmuyor. O yüzden reaksiyon süresini kısaltmak adına ayağın parmaklardan önceki şişik kısmını ('ball of foot' denilen şey) frenin üzerinde hazır ve nazır tutmanın daha evla olduğu sonucuna vardım.
    Genel olarak bir standarttan öte tercih meselesi olduğu kanaatindeyim. Frene basma süresinin çok az olduğunu hissetmem kendime güvenmemi sağlıyor. Eğer ayağı uzun yolda tuttuğum gibi ya da sizin söylediğiniz gibi koyarsam şehir içinde, ayağımı ileri atmanın getireceği ekstra eforun ve sürenin kazaya sebebiyet verme ihtimalinden çekinirim.
    Yalnız atladığınız ufak bir nokta var ki, motosikleti durduran ana fren ön frendir. Yani olası bir ani durumda arka frene ayağını atacağın çeyrek saniyelik bir gecikmenin hiç bir önemi veya sakıncası yoktur. Öte yandan viraj dönerken sizin tuttuğunuz gibi tutarsanız pege basarak motora yön vermeniz neredeyse imkansızdır. Zira bir öğrencimin başına geldiği için şöyle bir olay da söz konusu, herhangi bir çukurdan veya tümsekten geçerken istemsiz olarak frene basılabiliyor, veya fren ayağınıza çarpıp fren yapıp tehlikeli durumlara düşmeniz olası..
    Tavsiyem doğru olanı uygulamanız yönündedir. Sonucta insiyatif sizin tabiki..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------

    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Eralp hocam,

    Doğru oturuş pozisyonunu sadece bu yarım fotoğraf ve iki cümle ile değil , detaylı olarak anlatırsanız daha faydalı olacaktır , yarım bilgi bazen yanlış bilgiden daha zararlı olabilir. Ayrıca sevgili kardeşimizin fren pedalı yanlış ayarda veya yana yatma sonucu yukarı doğru eğilmiş olabilir bunlarında kontrol edilmesinde fayda vardır.

    Sevgilerimle
    Selamlar.. Bu konu için uzun uzadıya yazıp ayrı bir konu açmak gerekir..
    Ben bu konuda sadece sorunu olan konuyu açan arkadaşın sorununu çözmesine yardımcı olma amaçlı anlattım. Çünkü bu konudaki sorun dogru oturuş pozisyonundan ziyade ayağın doğru ve rahat pozisyonunu bulmak..
    sevgiler.
    inzell bunu beğendi.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com

  19. #19
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Motor sürüş sırasında,

    ayaklar ayak topu denen, parmakların arkasında bulunan, baş parmağın arkasında iyice bobe yapan yuvarlak kısım ile peglere basarak kullanılır.
    Bu sayede ayağınız fren pedalına dokunmaz. Sadece fren sırasında pedala dokunulur..

    Oturmayı tutmayı vs'yi geçtim.
    Sadece doğru bir şekilde peglere basarsanız (ayak topu ile) bu sorunu halletmiş olursunuz.
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yahu eralpt hoca yılların test pilotu ve ileri sürüş teknikleri hocasıdır. ama kendisine dahi birşeyler öğretmeye çalışıyorsunuz.
    hadi bunu bilmiyorsunuz, alttaki imazaya bir tıklasanız da verdiği bilgiye referans yapın...

    motosiklet sürerken peglere ( crusiser motosikletlerin çoğu modeli hariç ) ayak tabanı ile basılır.

    genş bilgi için araştırma yapın lütfen ;)
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)