bu sahtekarlık değilde nedir km aldatmacası
Reklamlar
-
kim adlı üyeden alıntı
ne alakası var anlayamadım, burda ispatlanmış bir gerçek var,yanlış mantık yürütmeyin.
Bakınız, söylediğim kelimeleri biraz mantık yürütseniz anlayacaksınız. Yani bizim arkadaşda gitse sahibinden.com'a ilan verse 2007 model gıcır gıcır oynanmış daha 8.000 km'de kız gibi sorunsuz vs vs vs yazsa muhakkak bu gözünüze takılır.Ben çok geziyorum sahibinden.com'daki motosiklet ilanlarını, fakat adamlar uçmuş bende tiye alıyorum. almakda zorunda değiliyiz yada değiller.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
Reklamlar
-
Bu arada aklıma gelmişken şunları da ekleyeyim..
Km nin orijinal olup olmadığını anlamaya yardım edebilecek tespitler:
- sinyal korna mars vs düğmelerinin aşıntisi, üzerindeki boyanin silikligi, düğmenin aşırı parlak olması
- vites kolunun üzerindeki lastigin asintısı değişip değişmediği
- vites kolunun lackaligi yani yukarı aşağı salinim mesafesi.. Vitesteki uzatma kolunun üzerindeki mafsallar eskidikçe boşluk yapar vites kolu lakir lakir sallanır, öörneğin 4 bin km deki motorun vites kolunda hiç boşluk olmamasi gerekir.
- zincir orijinal mı değişmiş mı germe payı ne kadar kalmış. Germe ayarı sonlara yaklaşmış ise 25-30.000 lerdedir..
- fren balataları değişmiş mı, kaliperin üzerindeki vidalari, kontrol edip zedelenme olup olmadigina bakip açılıp açılmadığını anlamak mümkün.. 3-5 binde motorun fren balatası değişmez..
- lastikler orijinal ise durumundan anlaşılır km si. Lastiğin tarihi ile aşıntı durumu karşılaştırılıp genel km hakkında fikir verebilir.
- grenajlar sökülüp takilmis mi vidalar kontrol edilmeli çizgilerinin tuttuguna bakılmalı, eğer grenajlar sökülmüş ise ya motora müdahale için sökülmüştür ya da kaza için.. (ilândaki araç için geçerli değil o zaten boyalı)
- kontak anahtarının çevresinin temizliği anahtarin girdiği yerdeki küçük kapagin üzerindeki çizikler veya kapagin çalışmıyor olması.
- Fren ve debriyaj manetleri değişmiş mi orijinal mi? Yine vidalarına bakarak ve manetlerin orijinal mi yan sanayi mi olduguna bakarak fikir alabilirsiniz. Aynı zamanda manetlerin üzerindeki siyah ise boya atması, gümüş ise parlamasının yoğunluğu km hakkında ipucu verir.
Gibi aklıma ilk gelen km kontrolleri yapıldığında aracin km sini saklamak oldukça zordur.
Eralp TEREM
motogiyim.com
motoregitim.com
-
2.el motosiklet alırken ne modele bakarım nede km reye
6 ay önce 2.el bi ybr aldım sakaryada baktırmadığım ybr kalmadı bakan adam yamaha servisinde 4 yıl usta olarak çalışmış 15 yıldır motosiklet tamircisi bi tane ybr ye baktım motor yan yatmış yani hafif kazalı fakat ne yürür de nede kaportada bi hasar yok eğer anlaşsak alacaktım usta fiyatta anlaşamadığımız için aldırmadı
sonra düzceden gittik baktık aldık geldik gayet temiz aklı başında bi insan kullanmış aldıktan sonra adam arada arayıp sordu bi sıkınıtısı oldu mu diye
fakat ilanlara bakarken aynasız orj hali değişmiş hiçbir motosiklet ilanını ciddi ye almadım
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
mustafaat adlı üyeden alıntı
Yağına dikkat ederim, km'sini geçirmem servisine 200 - 250 km. erken sokarım, bujisini zamanıyla değiştiririm çıkan bujiyi mutlaka incelerim, hava filtresini temizletmem yenisini takarım, motor ısınmadan hiç teker döndürmedim, boş viteste debriyaj çekili çalıştırırım, en az 30 saniye bekleyip plakalar yağlanmadan debriyajı bırakmam. Lifte kaldırıp her kışın ortasında şasisine arka maşasına pas var mı diye bakarım. Egzosumun içine bakarım, yetmez bir hafta on günde bir parmağımı sokar kurumuna bakarım.
Tipine gelince, hiç gözümde değil. Binici adama teknik gerek diye düşünürüm. 150 lira verip pasta cila yaptırmam, 1000 liraya gidip lastik alırım. Depomun üzerinde ufak bir boya atması vardır, pas yapmadığı astarı durduğu için üzerine oje sürer geçerim. Çantalardaki çizikleri külle ov derler güler geçerim
Bu arada Yolgezen'i (evet motosikletlerimin adı vardır, bundan önceki de Hışır idi mesela) çok severim, kışın soğukta üşüyormuş gibi gelir hatta bana. Ama birisi gelip çalışmasından ralentisindeki sesine, bir ufak tur yaptığında şanjımandan gelen sesine, gaz vermeden rölantiyle akarken kesintisiz çekişine saygı duymayıp orası çizik burası şöyle derse: "Sana satacak motorum yok arkadaş, teşekkür ederim." der geçerim (daha önce dört kere yaptım). Zira bir şeyi sevmek, senden sonra kime gideceğine de dikkat etmektir...
kalın yazı ile belirtiğim şeyleri bende yaparım...
siz sadece mekanik kısmına önem veriyormuşsunuz...
ben de komplesine önem veririm ...
sadece motoruna yada dış görünüşüne önem verenlerin ilanlarını tiye bile almam...
ben kimseye tur da attırmam...biner arkama ben sürerim...
ille de süreceğim derse motorun parasını masaya koyar ondan sonra istediği gibi sürer...
-
motordan anlayan adam anlar herşekilde ama günah kardeşim ha hırsızlık yapmışsın ha km düşürmüşsün bi tek türkiyede olr böle şeyler zaten
-
Geçen sene bu konu üzerine tartışmıştık uzun uzun... Ben hala aynı şeyi iddia ediyorum.
KM'yi ne kadar düşürürsen düşür anlatır kendini o motor. Ve her zaman söylerim, bir motorun yaşına göre olacağı km vardır.
650cc bir Enduro-Touring makina 10 yaşındaysa ve 20.000km'de ise... kimse bana anlatmasın bunun gerçek olduğunu.
İstisnalar yok mudur? tabiki vardır... istisna motor başında belli eder zaten kendini..
Ha benim bir inancım daha var, Motoru km düşürerek, allayıp pullayıp yalan söyleyerek satan,
tabiri yerinde ise karşısındaki insana "SOKAN" arkadaş, yeni aldığı motor 0 da olsa 2. elde olsa asla yüzü gülmez... bunun örneklerini çok gördüm.
Ben gittim 100.000'de makina aldım. Ucuza aldım, canavar gibi paramı yedi. Şimdi kız gibi.. Satarken de km 1.200 göstermesine rağmen,
onun 101.200 olduğunu söyleyerek satarım... İsteyen alsın istemeyen almasın... 14 yaşında makinanın 25.000km'de olduğuna inanacak bi zalak varsa zaten
binmesin motora, ölür gider...
HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...
-
arkadaşlar verdiginiz destek için teşekkür ederim .. cok severek bindigim ,, satmak zorunda kalşdıgım bir motordu .. zaten beni tanıyanlar bilenler bilir motorun durumunu bu güne kadar kullandıgım motosikletlerin km sini hiç düşürmedim . zx-12r 45.000 de satıldı honda x-11 50.000 de satıldı km si çok diye motoru bitmiştir bunun diyenlerin gidip 15000 km de diye aldıgı patlak motorları da gördü bizim zx-12r ..
ben 45000 de sattıgım motorun çok iyi bir dostuma sattım .. ve kendiside bi 5000 6000 kullandı .. ve ne yazıkki . motorun önüne bi aracın çıkmasıyla ufak bi kaza yaptı ve satıldı .. ilanda kazasız orjinal km falan filan denilince çok üzüldüm .. o motor gene 2008 lere 2009 lara taş çıkartacak saglamlıktaydı halbuki... ne gerek var km düşürmeye .. ben başkasının canı yanmasın diye bu tarz bi olayı aydınlatmak istedim .. ne satıcıısı madur olsun ne alan madur olsun ..
sizde çevrenizde bu tarz motorlar varsa eminseniz burada paylaşın.. bu km düşürme sahteciligine belki bi nebze olarak son vermiş oluruz..,
zx-12 yi hala özlüyorum hala profil re3smimde durur.. ilgi alakanız için teşekkür ederim .. sevgiler saygılar
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
-
18 Temmuz 2012, 18:15
#48
eralpt adlı üyeden alıntı
Bu arada aklıma gelmişken şunları da ekleyeyim..
Km nin orijinal olup olmadığını anlamaya yardım edebilecek tespitler:
- sinyal korna mars vs düğmelerinin aşıntisi, üzerindeki boyanin silikligi, düğmenin aşırı parlak olması
- vites kolunun üzerindeki lastigin asintısı değişip değişmediği
- vites kolunun lackaligi yani yukarı aşağı salinim mesafesi.. Vitesteki uzatma kolunun üzerindeki mafsallar eskidikçe boşluk yapar vites kolu lakir lakir sallanır, öörneğin 4 bin km deki motorun vites kolunda hiç boşluk olmamasi gerekir.
- zincir orijinal mı değişmiş mı germe payı ne kadar kalmış. Germe ayarı sonlara yaklaşmış ise 25-30.000 lerdedir..
- fren balataları değişmiş mı, kaliperin üzerindeki vidalari, kontrol edip zedelenme olup olmadigina bakip açılıp açılmadığını anlamak mümkün.. 3-5 binde motorun fren balatası değişmez..
- lastikler orijinal ise durumundan anlaşılır km si. Lastiğin tarihi ile aşıntı durumu karşılaştırılıp genel km hakkında fikir verebilir.
- grenajlar sökülüp takilmis mi vidalar kontrol edilmeli çizgilerinin tuttuguna bakılmalı, eğer grenajlar sökülmüş ise ya motora müdahale için sökülmüştür ya da kaza için.. (ilândaki araç için geçerli değil o zaten boyalı)
- kontak anahtarının çevresinin temizliği anahtarin girdiği yerdeki küçük kapagin üzerindeki çizikler veya kapagin çalışmıyor olması.
- Fren ve debriyaj manetleri değişmiş mi orijinal mi? Yine vidalarına bakarak ve manetlerin orijinal mi yan sanayi mi olduguna bakarak fikir alabilirsiniz. Aynı zamanda manetlerin üzerindeki siyah ise boya atması, gümüş ise parlamasının yoğunluğu km hakkında ipucu verir.
Gibi aklıma ilk gelen km kontrolleri yapıldığında aracin km sini saklamak oldukça zordur.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...93311712/detay bu ilan nasıl ?
-
18 Temmuz 2012, 18:24
#49
yapcek bi şey yok
KASKINI TAK ki DOSTLUĞUMUZ UZUN OLSUN
Taşları Bağlamışlar , Köpekler Serbest
Eşkiya Düze İnmiş , Yiğitler Derdest
-
Benim motor tüve göre 60.000 km de.
Aldığım kişi km saatini yurt dışından gerirtmiş.
5600km gösteriyor.
Bunu 66000 km yapmam lazım.
Nasıl olacak şimdi.
Kim nasıl yapar bu işi
-
emocan adlı üyeden alıntı
Dostum parçaların km ömürleri vardır.
Örneğin araba alırken şanzımanı açtırmazsın baskı balatayı söktürmezsin. Bu parçalar 80.000 -90.000 km de değişim isterler.
90.000 km lik aracı 40.000 diye kakalarlarsa ozaman iki gün sonra baskı balata, şanzıman masrafları çıkar.
Bazı parçaların istediğin kadar doğru kullan km ye bağlı ömürleri vardır.
Km yapan araçların bakım masrafları artar.
Örenğin piston Keçesi bir süre sonra özelliğini kaybeder ve yağ sızdırmaya başlar motor yağ yakmaya başlar.
Bunları alırken kontrol edemezsin. sadece KM bilgisi sana bilgi verir.
Zamanında Yağ hava filtresi değiştirmek Zincir yağlamak herşey değildir.
Parçaların kilometre ömürleri vardır.
eline sağlık hocam, benim de demek istediğim tam olarak buydu.
-
Bu konuyu hortlatacağım. Çünkü, gerekli. Bugün kendi motorumun ilanlarına baktım. Malum sitede. 50 tane ilan var. 45 tanesi yılın 4 ayı aküsü sökülüp yatırılan motorumdan kat kat daha az yol yapmış. Bunların içinde benim motorumdan 5-6 sene daha yaşlı olanlar var. Bunlar geri geri mi gidiyorlar acaba?
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Bu konuyu hortlatacağım. Çünkü, gerekli. Bugün kendi motorumun ilanlarına baktım. Malum sitede. 50 tane ilan var. 45 tanesi yılın 4 ayı aküsü sökülüp yatırılan motorumdan kat kat daha az yol yapmış. Bunların içinde benim motorumdan 5-6 sene daha yaşlı olanlar var. Bunlar geri geri mi gidiyorlar acaba?
Benim 2016 model xmax daha yeni 12binkm oldu. Ben satmaya kalktığımda da kimseyi inandıramayacağım.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Benim 2016 model xmax daha yeni 12binkm oldu. Ben satmaya kalktığımda da kimseyi inandıramayacağım.
Öyle bir sıkıntı kesin olur. Tüvtürk Muayene formlarını saklamanızda fayda var.
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Öyle bir sıkıntı kesin olur. Tüvtürk Muayene formlarını saklamanızda fayda var.
Muayene formları duruyor. Bütün bakımları da yetkili serviste yapıldı zaten servis kayıtları da var.
Önce pandemi, şimdi de evden çalışma düzeninde olunca çok yol yapamıyorum. Mesela yarı işyerine gitme niyetim var sabah ruh halime göre, eğer gidersem son 3 ayda ilk kez gitmiş olacağım. gidiş geliş 110km yok ile km artacak biraz.
-
Atalarımız "İşleyen demir, ışıldar" demiş. Yatan, kullanılmayan motor bana sanki daha riskliymiş gibi geliyor. Tabi ki bu işe kullanıcı yönünden bakmak farklı, satma amacımız varsa satıcı gözünden bakmak farklı.
Ben düzenli kullanılan motora daha bir sempatiyle yaklaşıyorum. Görüşüm bilimsel değil, tamamen hissi.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Muayene formları duruyor. Bütün bakımları da yetkili serviste yapıldı zaten servis kayıtları da var.
Önce pandemi, şimdi de evden çalışma düzeninde olunca çok yol yapamıyorum. Mesela yarı işyerine gitme niyetim var sabah ruh halime göre, eğer gidersem son 3 ayda ilk kez gitmiş olacağım. gidiş geliş 110km yok ile km artacak biraz.
Motorum sizinkinden yeni. Ve sizinkinin 3 katından daha fazla yol yaptı. Motorunuz daha sıfır gibidir. Skeçte var ya; "aa ne kadar güzelmiş. Keşke benim olsaydı" Kazasız belasız ve keyifli sürüşler dilerim.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Atalarımız "İşleyen demir, ışıldar" demiş. Yatan, kullanılmayan motor bana sanki daha riskliymiş gibi geliyor. Tabi ki bu işe kullanıcı yönünden bakmak farklı, satma amacımız varsa satıcı gözünden bakmak farklı.
Ben düzenli kullanılan motora daha bir sempatiyle yaklaşıyorum. Görüşüm bilimsel değil, tamamen hissi.
Biz aynı kafadayız.
Motora bir yılda 10.000 km yaptıramazsam "niye aldım ulan bunu ben" diyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
espresso adlı üyeden alıntı
Benim 2016 model xmax daha yeni 12binkm oldu. Ben satmaya kalktığımda da kimseyi inandıramayacağım.
Ben bir yılda 11.000 km yapmışım.
Niye 12.000 olmadı diye üzülüyorum
-
AzÇok adlı üyeden alıntı
Motorum sizinkinden yeni. Ve sizinkinin 3 katından daha fazla yol yaptı. Motorunuz daha sıfır gibidir. Skeçte var ya; "aa ne kadar güzelmiş. Keşke benim olsaydı"
Kazasız belasız ve keyifli sürüşler dilerim.
Sürecek fırsat bulduğumda keyifle sürüyorum da işte evden çalışınca ve de sürekli mesai saatleri içinde bilgisyar başında olmak zorunda kalınca bir yere gidemiyorum. Hafta sonu da aile işleri vb. yüzünden gezmeye zaman bulamadım, son 2 ayda hele işlerim daha yoğunlaştığından haftasonları hiç gezemedim. En son 30 ağustosda Kıyıköy'e gidip gelmiştim, bir kere de kadıköye gidip geldim.
Yarın işyerine gideceğim, sırf motora binmiş olmak için normalde sabah 8'de başlayan mesai için 7:50'de uyanırdım, sabah 6 buçukta yola çıkacağım. İşyerine gitmem zorunlu değil ama hava fena değil bari motora binmek için fırsat olsun diye 2 saat az uyumayı göze alıp da gidiyorum.
-
Motorda km teli çok sık kopar bu kendi motorlarım dada oldu öyle motorda satın aldım japonu İtalyan’ı fark etmiyor çok sık bozulabiliyor neticede araba gibi kapalı bir kokpit içinde değil yağmur kar çamur hepsi üstüne geliyor kaza anında özellikle kafadan önden kazalarda kadranlar göstergeler hasar alabiliyor çok sıklıkla yani bu km olayını motorda çok bence şahsi fikrim takmamak lazım .. içinde art niyet olanda çeker mi çeker ama genelde yukarda dediğim unsurlardan çok bozulan oluyor …
Yamaha da yanlışım olmasın karıştırıyor olabilirim ama mt03 lerde çok gösterge arızası km teli kopma olayı oluyordu artık bir noktadan sonra öyle sürüyorlardı …
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)