usta ve samimi önerilere ihtiyacım var.. YARDIM!!!
Reklamlar
-
SEVGİLİ MOTOR SEVER ARKADAŞLAR;
Ben çanakkalede memurum arabam vardı fakat sattım motor almak için sımdi tam olarak 7400 Lira param var
TECRÜBEM SIFIR YANI MOTOR HİÇ KULLANMADIM .
MOTORSİKLET alacağım fakat ne alacagım nasıl alacağım hıçç ama hıç bılmıyorum tecrübesiz oldugum içn 2. el mi almalıyım alırsam da ben ne kadar temızını bulabılırım ki
aslında aklım dan sıfır cbr 125 r gecıyo cok byenıyorum fakat 2. el cbr 250 mı alsam acaba diyorum yoksa bu motorlar bani aşarmı
AYRICA kask ve giysi almam lazım bu malzemelere ne kadar para gider samımı onerilerinizi bekliyorum ...
Reklamlar
-
evet.. kask ve mont vs. almalısın.. markaya göre tabi ki onların fiyatı değişir..
-
ortalama markalar ne kadar mesela ve motorsiklet tavsiyesi verirmisin.lütfen
-
kask mont dizlik eldiven için minimum 1000 tl para ayırın. pantolon isteğe bağlı ama olsa çok daha iyi olur. diğerleri şart.
motor konusunda, cbr250 içinde 125 içinde aynı şeyi söyleyeceğim ; acemi olduğunuzdan motor illaki düşecek. grenajlı bir motor alırsanız çok zarar edersiniz.
öbür yandan commuter tarzı bir motora bakarsanız başlangıç için, çoğunlukla birkaç sıyrık ayna ve sinyalle düşmeleri kurtarırsınız.sizi apache150, ybr125 ve cbf150 ve cb125e modellerine bakmaya davet ediyorum. en uygun başlangıç motorları bunlardır.
aralarındaki farklar için forumu araştırabilirsiniz ama şöyle özetlersek ;
yakıt ybr125
konfor cbf150
performans tvs apache olarak sıralıyoruz. öte yandan hem konforları hem performansları hemde yakıtları arasında uçurumlar yok. hemen hemen aynı. bunların üstünde 5 10 bin km yapınca cbr125 yada 250ye yönelebilirsiniz. tavsiyem budur
-
ygk adlı üyeden alıntı
kask mont dizlik eldiven için minimum 1000 tl para ayırın. pantolon isteğe bağlı ama olsa çok daha iyi olur. diğerleri şart.
motor konusunda, cbr250 içinde 125 içinde aynı şeyi söyleyeceğim ; acemi olduğunuzdan motor illaki düşecek. grenajlı bir motor alırsanız çok zarar edersiniz.
öbür yandan commuter tarzı bir motora bakarsanız başlangıç için, çoğunlukla birkaç sıyrık ayna ve sinyalle düşmeleri kurtarırsınız.sizi apache150, ybr125 ve cbf150 ve cb125e modellerine bakmaya davet ediyorum. en uygun başlangıç motorları bunlardır.
aralarındaki farklar için forumu araştırabilirsiniz ama şöyle özetlersek ;
yakıt ybr125
konfor cbf150
performans tvs apache olarak sıralıyoruz. öte yandan hem konforları hem performansları hemde yakıtları arasında uçurumlar yok. hemen hemen aynı. bunların üstünde 5 10 bin km yapınca cbr125 yada 250ye yönelebilirsiniz. tavsiyem budur
arkadaş gereken açıklamayı yapmış.
7400 lira ile kaliteli güvenlik ekipmanları alıp sonrada sıfır km bir tvs apache (racing sürüş tarzına en yakın, teknolojik, kalıplı, güçlü ve en yakışıklı oldugu için) alır en az bir sezon biner sonrada cbr 250r alabilirsin.
bütçen 7400 lira diye bunun hepsini motosiklete verirsen bu işten keyif alamazsın. güvenlik ekipmanları, yakıt, bakım masrafları da bu bütçenin içindeyse en mantıklı seçim tvs apache rtr dir.
-
aynen aynen. kesinlikle.. Gereken açıklama bu olmuş gerçekten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------
VE bence de kesinlikle 7400 lirayı bir anda harcama tadı olmaz ki..
-
Tvs apache Rtr çok iyi seçim. Görünüşüne bayılıyorum.
Ölümüne gidelim dedinde benzin mi yok dedik
-
ygk adlı üyeden alıntı
kask mont dizlik eldiven için minimum 1000 tl para ayırın. pantolon isteğe bağlı ama olsa çok daha iyi olur. diğerleri şart.
motor konusunda, cbr250 içinde 125 içinde aynı şeyi söyleyeceğim ; acemi olduğunuzdan motor illaki düşecek. grenajlı bir motor alırsanız çok zarar edersiniz.
öbür yandan commuter tarzı bir motora bakarsanız başlangıç için, çoğunlukla birkaç sıyrık ayna ve sinyalle düşmeleri kurtarırsınız.sizi apache150, ybr125 ve cbf150 ve cb125e modellerine bakmaya davet ediyorum. en uygun başlangıç motorları bunlardır.
aralarındaki farklar için forumu araştırabilirsiniz ama şöyle özetlersek ;
yakıt ybr125
konfor cbf150
performans tvs apache olarak sıralıyoruz. öte yandan hem konforları hem performansları hemde yakıtları arasında uçurumlar yok. hemen hemen aynı. bunların üstünde 5 10 bin km yapınca cbr125 yada 250ye yönelebilirsiniz. tavsiyem budur
Aynı şeyleri yazacaktım ellerinize sağlık
Arkadaş özetlemiş hocam. Ekimanda (kask mont vs..) ucuza kaçmamanız özellikle iyi bir kask almanız çok önemli
-
wolfsat adlı üyeden alıntı
SEVGİLİ MOTOR SEVER ARKADAŞLAR;
Ben çanakkalede memurum arabam vardı fakat sattım motor almak için sımdi tam olarak 7400 Lira param var
TECRÜBEM SIFIR YANI MOTOR HİÇ KULLANMADIM .
MOTORSİKLET alacağım fakat ne alacagım nasıl alacağım hıçç ama hıç bılmıyorum tecrübesiz oldugum içn 2. el mi almalıyım alırsam da ben ne kadar temızını bulabılırım ki
aslında aklım dan sıfır cbr 125 r gecıyo cok byenıyorum fakat 2. el cbr 250 mı alsam acaba diyorum yoksa bu motorlar bani aşarmı
AYRICA kask ve giysi almam lazım bu malzemelere ne kadar para gider samımı onerilerinizi bekliyorum ...
dostum boy kılo nedır yas kac tarzın ne bıraz yonlendırme yapsan ıyı olur daha net cewaplar gelecektır hıc tecruben yok ıse 250 lık guclu bır makına sıkıntı yaratabılır seytana uyup 180 ı gorebılırsın butcendede bıraz sarsıntı olur bence ılk etapta 150 veya 125 lık al 2 3 sene bınerım dıyorsan sıfır al basın agrımaz ama kısa bı acemılık atıp buyuteceksen ıkıncı ele tecrubelı bır yardımla yonel derım hayırlısı olsun sımdıden
Okumak cehaleti giderir, öküzlük bakidir.
street king
-
Bence 250 cc almalisin.125 cc belli bir sure sonra sana yetmeyecektir.Tecrubem falan yok diyorsan kafana takma.Arkadasim bisiklet denilecek 50 cc bir motordan sonra yamaha fzr 600 almisti,hic kazasi da olmadi.
RIDE or DIE
-
ygk arkadaşımın tavsıye ettigi morsikletleri simdi inceledim . tvs cok houma gıttı . gercekten tvs hakkında bıraz daha ayrıntı soylermısınız lütfen .
onur ben 20 yasındayım 65 kg ve 172 cm boy var dediğim sportif görünüşlü bıraz hafıf az yakan ve gosterişli bi motor mükkemel olur :DD
-
tvs 150 ccler arasında en torklu motordur. yani en rahat hızlanan çekişi en kuvvetli olanı. düz yolda 120 130 görüyor. oturuş pozisyonu biraz ss motorları andırıyor. yol tutuşu çok güzel. vites geçişleri ve frenlemeleri sınıfına göre çok başarılı.
eksi yanları biraz vibrasyon var ve ön amartisör zayıf. çok sert frenlemelerde yetersiz kalıyor ön amartisör.
kullanıpta şöyle sorun çıkardı böyle sorun çıkardı diyeni görmedim duymadım. gayet sağlam motor. rodajı düzgün yapılırsa ömürlük olur.
bu arada 20 yaşında olup memur çıkabilmeniz ilginç.
-
ygk adlı üyeden alıntı
tvs 150 ccler arasında en torklu motordur. yani en rahat hızlanan çekişi en kuvvetli olanı. düz yolda 120 130 görüyor. oturuş pozisyonu biraz ss motorları andırıyor. yol tutuşu çok güzel. vites geçişleri ve frenlemeleri sınıfına göre çok başarılı.
eksi yanları biraz vibrasyon var ve ön amartisör zayıf. çok sert frenlemelerde yetersiz kalıyor ön amartisör.
kullanıpta şöyle sorun çıkardı böyle sorun çıkardı diyeni görmedim duymadım. gayet sağlam motor. rodajı düzgün yapılırsa ömürlük olur.
bu arada 20 yaşında olup memur çıkabilmeniz ilginç.
--------------------------------------------------------------------------------
Merhabalar.
Arkadaşımda ve bende 2011 model 2 tane TVS Apache 150 var. Bundan öncede 2010 CBF150 kullandık.
Bir tanesi 8800km’de diğeri de 1050km’de ve maşAllah hiçbir sorunları yok. Ama ikisininde bakımlarını hiç geçirmeyiz, hor kullanmayız ve sabahları en az 3 dakika ısıtırız. (Isıtmayınca TVS’de CBF’de stop ediyor.)
TVS, Suzuki motoru kullanıyor, CBF (Honda) kendi motorunu üretip kullanıyor. CBF, Çin'de Honda Sundero adında kendi fabrikasında üretiliyor. TVS Hindistan'da TVS Motor Company adında kendi fabrikasında üretiliyor.
İkisininde servis ve yedek parça sorunu yok, TVS, suzuki servisinde bakıma giriyor. Honda, Honda servisinde bakıma giriyor.
Başlamadan şunu hemen söyleyim; ikisininde üzerinde gelen lastikler gerçekten çok kötüler. Michelin Pilot Sporty taktıktan sonra kalkışta, frenlemede ve virajlarda çok daha güvenli oluyorlar. (Kesinlikle ve şiddetle can ve mal güvenliğiniz açısından tavsiye edilir.)
Görünüm olarak, herkese göre değişir ama TVS’nin tasarımı biraz daha racinge benzediği için daha çok bakış topluyor.
Motorlara dıştan bakıldığında; CBF’den farklı olarak, TVS’nin selesi daha alçak ve ayakların yola daha yakın. Kısa boylular için iyi bir avantaj. TVS’nin arka stopları LED’li, göstergeleri dijital, arka amortisörleri gazlı ve direksiyonu yarış motorlarında olduğu gibi iki parça. TVS, CBF’e göre daha kısa, alçak ama kalıplı bir motosiklet.
TVS’nin dijital göstergeleri CBF’den daha modern, daha okunaklı ve gece sürüşünde daha iyi görünüyorlar.
Kullanımlarına gelince TVS’nin CBF’den farkı; otururken biraz daha öne doğru yığılıyorsunuz (racing gibi), CBF de oturuş biraz daha dik dolayısıyla şehir içinde ve dışında oturuş olarak daha rahat ama bu yüksek hızda dezavantaj oluyor, yüksek hızda CBF daha çok rüzgar direnci alıp sizi geriye doğru itiyor ve dolayısıyla biraz yoruyor. Yüksek hızda TVS yola daha iyi oturuyor, daha çok güven veriyor.
TVS’nin arka amortisörleri gazlı ve CBF’e göre motosiklet daha az salınım yapıyor. Bir kasisten geçerken CBF biraz zıplıyor ama TVS hemen yola oturuyor. CBF’inde ön amortisörleri TVS’ye göre daha iyi. Ama her ikisinde de arada uçurumlar yok yine birbirine yakınlar.
TVS’nin vitesleri ve debriyajı CBF’den çok çok çok daha rahat bunu özellikle belirtmek istiyorum. Eğer sık vites değiştiriyorsan TVS yormuyor.
Düşük hızda (80km civarı) rüzgarsız bir günde 3 saatlik molasız yolculukta CBF sık vites değiştirmediğin sürece daha konforlu. Yani demek istediğim CBF i 3 saat kesintisiz kullanırsın ama TVS yi sadece oturuş pozisyonunun öne doğru biraz daha eğik olmasından dolayı 2-2,5 saat civarı kullanırsın.
Eğer ağırlıklı olarak gece kullanacaksan TVS’nin farları daha iyi ve far, motorun kafasıyla beraber dönüyor ama CBF’in farı sabit. Önemsiz gibi görmeyin sakın pratikte farların dönebilmesi çok işe yarıyor.
Teknik olarak; TVS, CBFden 1,9 PS daha güçlü ve 4 kg daha hafif. CBF 130kg, TVS 126kg (ruhsat bilgisidir.)
Performans olarak TVS, CBF’i geride bırakıyor. TVS gerçekten Hondaya göre kuvvetli olduğunu hemen hissettiriyor. Hem durduğu yerden kalkarken hemde 2. Vites 30km hızda sabit yan yana giderken gaz verdiğimizde sonuç değişmedi. Ama arada uçurumlar yok. TVS 100km hıza çıktığında CBF ile arasında 4 boy falan fark oluyor. (Motorların sürücüleri; TVS 172cm 76 kg, CBF 170cm 72kg. Motorların kilometreleri birbirine çok yakın ve aynı taban ebatlı Michelin Pilot Sporty F marka/model lastiklerle denenmiştir.)
Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarıma göre CBF150 aynı güzergah uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde/2,56 litre yakmıştı. TVS uzun yolda 80/90km hız ile 100kmde 2,68 litre yaktı.
CBF 1000km’de yağ değiştirdimizde 400 gr yağ eksiltiyordu. TVS 150 gr yağ eksiltiyor.
Fren performansına gelince TVS’nin frenleri daha kuvvetli ancak TVS’nin ön amortisörleri ağırlığı taşımada biraz yumuşak kalmış bana göre. Frenleme esnasında motosikletin ön amortisörleri çok fazla içe batıp, motosiklet çok yumuluyor. Daha kalın bir amortisör yağı ile bu giderilebilir diye düşünüyorum. Honda bu konuda daha iyi.
Sonuç olarak çok merak edilen titreşim olayına gelince; bence,
TVS’nin arkasında oturana titreşim var, kullanana yok denecek kadar az.
CBF’nin arkasında oturana titreşim yok denecek kadar az, kullanana yok.
Honda titreşim konusunda daha iyi, ancak TVS’nin daha yüksek güç ve tork üretmesi bu titreşimin sebebi olabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.
Herkese kazasız, güvenli sürüşler.
bunu buldum.....
ygk ya ve yardımcı olan herkese tesekkurler ... sanırım kararım tvs :DD
ygk
ben askeri personelim yeni mezunum.
-
Basamakları teker teker çıkmakta fayda var.. TVS 150 başlangıç için iyi bir seçim.
-
son olarak arkadaşlar kask disklik vs . yi internet den mı alyım ?
-
cbr 125 alıp 2 ay sonra seni yormaya ,tatmin etmeme'ye, basladıgında ne yapacaksın?250'lik alman yerinde bir karar olur.Daha sonra motorunu büyütüp büyütmeme kararı verirsın.
çanakkalede secenek bulman guc.internet sana bu konuda buyuk bır kaynak ve yardımcı olacaktır.Malzeme ve ekıpmanın ucuzuna kacma.
-
ygk adlı üyeden alıntı
kask mont dizlik eldiven için minimum 1000 tl para ayırın. pantolon isteğe bağlı ama olsa çok daha iyi olur. diğerleri şart.
motor konusunda, cbr250 içinde 125 içinde aynı şeyi söyleyeceğim ; acemi olduğunuzdan motor illaki düşecek. grenajlı bir motor alırsanız çok zarar edersiniz.
öbür yandan commuter tarzı bir motora bakarsanız başlangıç için, çoğunlukla birkaç sıyrık ayna ve sinyalle düşmeleri kurtarırsınız.sizi apache150, ybr125 ve cbf150 ve cb125e modellerine bakmaya davet ediyorum. en uygun başlangıç motorları bunlardır.
aralarındaki farklar için forumu araştırabilirsiniz ama şöyle özetlersek ;
yakıt ybr125
konfor cbf150
performans tvs apache olarak sıralıyoruz. öte yandan hem konforları hem performansları hemde yakıtları arasında uçurumlar yok. hemen hemen aynı. bunların üstünde 5 10 bin km yapınca cbr125 yada 250ye yönelebilirsiniz. tavsiyem budur
Motosiklet önerilerine Sym xs 125 te ilave edelim malum diğerleri baya pahalı.
Ekipman ile aynı görüşteyim.
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
-
ille düşeceksin diye bişey yok 250 alıp dikatlide kullanabilirsin... hangisi hoşuna gidiyosa onu al arkadaşım... senin ve diğer arkadaşların saydığı motorlar kalite yönünden güzel makinalar... gerisi sana kalmış
-
beyaz atlı adlı üyeden alıntı
ille düşeceksin diye bişey yok 250 alıp dikatlide kullanabilirsin... hangisi hoşuna gidiyosa onu al arkadaşım... senin ve diğer arkadaşların saydığı motorlar kalite yönünden güzel makinalar... gerisi sana kalmış
250 lik alırsam para konusunda sıkıntı cekebılırım aslında gönlüm ondan yanidi ama tvs apache çok mantıklı geldı hemde içime sindi şu an için
-
güzel motor arkadaşım... şehir dışına çok çıkmayacaksan 250 akmanın pekde anlamı yok zaten... ne alırsan hayırlı olsun şimdiden...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)