Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Tavsiyeleriniz neler ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Nisan 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 100 lük
    Honda cbr 600 rr 2012 Motor almayı düşünüyorum.Ehliyete yeni yazıldım...Büyük motor kullanmışlığım'da yok.Yeni öğreneceyim.Bu motoru kullanmış olan arkadaşların her konuda tavsiyelerini beklemekteyim.Çabuk öğrene bilirmiyim ?Zorlukları neler vs Hatta Türkce videolar eklerseniz çok sevinirim Şimdiden Teşekkür ederim.30 yaşındayım şimdiye kadar hiç hayalim olmadı.Taki bu motorla tanışana kadar...




    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Bu motorla başlamanız yerine , 2. el bir cbr 250r alıp tüm acemiliğinizi atmanızı öneririm..
    Almak istediğiniz motor basit bir oyuncak değil.. Tamamen kendinizi hazır hissettiğiniz zaman hayellerinize kavuşursunuz.. saygılar

  3. #3
    otherworld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha xt660z
    150cc yada reflekslerinize güveniyorsanız güvenilir 250 cc alabilirsiniz. kesinlikle direk 600cc motor almayın. sonunda çok kötü şeyler olabilir. ehliyet kursuna yazıldıysanız o kursun eğitimlerine mutlaka gidin. alabildiğiniz kadar eğitim alın.

  4. #4

    Üyelik
    09 Nisan 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 100 lük
    Sakıncaları hakkın'da geniş kapsamlı bilgiler vererek beni aydınlatırsanız çok sevinirim.Neden 600cc motor almayım direk ?

  5. #5
    otherworld - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha xt660z
    çünkü kontrol edemezsin. sen ne kadar tecrübeli olsan da motor hatayı kabul etmez. üstüne birde motorda acemi olman demek sonu kötü olur. yüksek cc motorların gaz tepkileri çok seridir. senin en ufak bir hareketine çok seri bir şekilde cevap verir. düşük cc motorlar, hata kabul eder daha ağır olurlar hata yapsan da telafisi olur. sende bu sürede nerelerde hata yapmaman gerektiğini öğrenirsin.

    düşük cc motorlar da tehlikelidir. yeri gelir bisikletten bile düşsen çok fazla hasar alabilirsin. kaza önceden kestirilemez. ne kadar çok tecrübe o kadar az hatadır.

  6. #6
    Muhendis45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2012
    Şehir
    Manisa / Erzurum
    Motosikleti
    TVS Apache, TDM 850
    Ufaktan başlayıp yavaş yavaş büyütmek en iyisi diye düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla 600 cc sahiplerinin tümü, önceden en az 2-3 motorsiklet değiştirmiş.

    Yüzmeyi öğreniyorsunuz ve sizinki dipsiz göle atlamak gibi birşey olur ancak. Sığ yerlerden başlarsanız daha çabuk kavrarsınız.
    ferad bunu beğendi.
    Ölümüne gidelim dedinde benzin mi yok dedik

  7. #7

    Üyelik
    09 Nisan 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 100 lük
    Bu gün arkadaşımda aynı şeyi söyledi.250 cc motorla başlamalıyım.Kendimi geliştirdikten sonra 600 cc gecmeliyim.Haklısınız ...

  8. #8
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Geçen gün rivada bir öğretmen le karşılaştık. honda cbr250r almış. İlk günü ilk motoru.
    Bir aractan korkup gereksiz yere durdu ve motoru birkaç denemede kaldırabildi ve her seferinde patinaj la kalkıyor. Eğer altında cbr600 olsaydı Rivaya kadar gelebiliseydi birde, O kalkışla motor bir tarafa kendisi bir tarafa fırlardı.
    Gayet aklı başında mülayim birisi ve birkaç eğitime katılmış.
    Benim gözümde bu motora ilk defa binecek ve 5-10 bin dolarlık eğitimleri almayacaksa kişi ölümcül bir hata yapıyordur.

    250 -600 bir yana 50 cc de bile bazen çok tehlikeli yanlışlar yapılabiliyor.

    Bir arkadaşım 100 cc cup ı hafife alıp şuradan ben dönim demiş ti. Ona bak frene basamazsın basarsın gazı bırakamazsın uçarsın aşşağı dedim. Ve aynen dediğim gibi oldu . Gazı bırakamadı ve Allahtan motor sol ayna ile gigon arasından direğe takılıp direğin etrafında dönmeye başladı. Panikle dip gaz veriyor pervane gibi dönüyordu direğin etrafında.

    Yani demem oki birileri birşey diyorsa bir bildikleri vardır. Sen egolarını bir kenara bırak. Öyle başla en sağlıklısı budur.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  9. #9

    Üyelik
    09 Nisan 2012
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kanuni 100 lük
    250 cc motor uygundur değilmi yeni öğrenmeye başlayan biri için.600 cc vazgectim...

  10. #10
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı Turkçavuç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc motor uygundur değilmi yeni öğrenmeye başlayan biri için.600 cc vazgectim...


    çok doğru..

  11. #11
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    motosiklet konusunda yeterli tecrübeyi kazanıncaya kadar limit kullanan değil motosiklet olmalıdır. motosiklet trafikte nereden gider, nerede durur, viraja nasıl girilir

    nasıl çıkılır, nerde hızlanmalı ve ne kadar hızlanmalı bunun gibi bir çok şeyi ilk motorda öğreneceksiniz. sizin yaptığınız hataları motosiklet kapatmalı, motosikletin hatalarını

    siz kapatmalısınız. 600 cc ve üzeri motosikletler profesyonel kullanım gerektirirler yani oturuş pozisyonu, hızlanma ve frenleme gibi konularda belli bir tecrübeye ihtiyaç vardır.

    125 - 250 cc grubu racing motosikletler için başlangıç grubudur. oturuş pozisyonları yeni başlayan birini yormayacak kadar rahat, direksiyonun dönüş açıları

    tecrübesiz birinin kullanacağı kadar basittir. gaz tepkileri ani değildir ve hafiftirler. bu hafiflik kullanım sırasında size dengeyi sağlamayı öğreninceye kadar size yardımcı olacaktır. mesela

    150 - 200 kg arası bir motosikletle trafikte dur kalk yapıyorsunuz. her duruşta ayağınızı yere koyarak motoru dengede tutacaksınız. durma esnasında önemli olan motorun ağırlığını

    motora taşıtabilmektir. her zaman dümdüz yolda tek kişi olmayacaksınız yokuşta artçıyla beraber dur kalk yapmak zorunda kalabilirsiniz. işte burada yapacağınız bir hata durduğunuz yerde

    motorun devrilmesine neden olur. motorun ağırlığına alışma süreci ne kadar hafif motorla başlarsa o kadar kolay olur.

    600 cc bir motosiklet 3- 4 saniye gibi bir sürede 100 km hıza çıkar bunun anlamı kalkışta debriyajı elinizden kaçırmanız ya da fazla gaz vermeniz durumunda motorun fırlamasıdır

    onun yerine 125 - 250 cc grubundan bir motosiklet olursa yapılan hatayı kapatma şansınız daha yüksek olacak çünkü 600 cc kadar ani tepki vermeyecektir.

    virajlara giriş çıkışta motosikleti yatırırken 600 cc motorda yanlış zamanda gaz açmanız arka lastiği hemen kaydıracak ve sizi düşürecektir ancak düşük cc grubunda

    arka lastiğin kayması daha zordur.

    bu yazı böyle uzar gider ama işin temeli sağ elinizin altında duracak olan çok muazzam bir gücün kontrolünü öğrenmenizdir.

    ister 600 ister 1000 cc ile başlayın kimse için sorun olmaz ama o motorlar yaptığınız hatayı affetmez. bir kazada Allah korusun bir yerinize birşey olsa

    ömür boyu pişmanlık çekersiniz. önce yürümeyi öğrenip sonra koşmaya başlamak en mantıklı yoldur.

    ancak 600 cc ile başladınız diye illa başınıza birşey gelecek diyede birşey yok ama hata yapmayacağınızın garantisi var mı?
    Turkçavuç bunu beğendi.
    İkincilik kaybedenler içindir...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)