Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Bu işe girmek!

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı acayüp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum yillardir kullanmadigim tip kalmadi ve suan kapida farkli tipten 3 motor varken iclerinde en zayifi en yakisiksizi scooter olmasina ragmen ben scooterla gidip geliyorum...
    Aralarinda rahatlik acisindan daglar var. Birde takim elbise faktoru girince isin icine tek alternatif scooter.

    Sabah bas marsa git, yok jiklesi yok isinmasi. Diger motor isinana kadar ben ise gitmis oluyorum
    iş yeri kendimin öyle takım elbiseyle falan isim yok tek derdim dışarda yağmur çamur rüzgar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    bak sirf tek tekile degil avantaji ben kendim icin yazdim takim elbise olayini.
    Motosiklet olayina isinirda keyif icin binmek isterseniz imkanlar dahilinde birde vitesli alip keyfini surersiniz.
    Size scooter satmaya calismiyorum yanlis anlamayin
    Alinti yaptiginiz msjima eklemeler yapmistim birdaha bakin isterseniz.

  3. #23

    Üyelik
    07 Mart 2012
    Şehir
    ankara kızılay
    Motosikleti
    kanuni seyhan 125
    slm bence vitesli al ben hayatımda ilk defa motor kullandım kanuni seyhan 125 aldım hiçte zorlanmıyorum scooterdan daha zevkli buarada benim boyum 193 kilom 98 :D

  4. #24
    Bilalancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2009
    Şehir
    Samsun
    13.03.12 Tarihli yazım.


    Merhabalar.

    Havaların yavaş yavaş ısınmaya başladığı şu günlerde motosiklete merak salmış, yeni başlamayı düşünen bütün genç arkadaşlarımıza yol göstermek, onlara kafalarındaki soru işaretleri hakkında cevaplar verebilmek için böyle bir yazı kaleme aldım. Keyifle okumanız dileğiyle.

    Ülkemiz trafiğinde bırakın motosiklet sürmeyi, otomobil kullanmak bile büyük cesaret isterken motosiklet kullanmak paranoyaklık derecesinde dikkatli olmayı gerektiriyor. Çünkü trafikte sadece kendileri varmış gibi hareket eden saygısız insanlar saymakla bitmez.

    Yeni başlayacak arkadaşlara öncelikle şunu söylemeliyim; A2 Ehliyetiniz mutlaka olsun. Aksi takdirde cezası, 2011 yılında; 606 TL, İndirimli 456 TL idi. Ruhsat sizin üzerinize değilse ayrıca 290TL, İndirimli 217,5 TL daha ceza vardı. (Bu sene yüzde on daha zamlı.)

    İkinci önemli konu; koruma ekipmanları. Ekipmanlarınızın kaliteli olması, ucuza kaçılmaması çok önemli. Korunmak demek sadece kask takmak demek değildir. Kask ile beraber mutlaka bir boyunluk, sırt, bel ve göğüs koruma, dirseklikler ve dizlikler, iyi bir deri ceket, pantolon ve bot hangi tip motosiklet kullanılırsa kullanılsın her zaman kullanılması gereken ekipmanlardır. (Ben yaklaşık 70 km hızla motosikletimden düştüm, önce Allah, sonra da koruma ekipmalarım beni korudu.) Ayrıca yanınızda bir çantada ya da motosikletinizde; Yangın Söndürme Tüpü, İlkyardım Çantası, El Feneri, Çakı mutlaka bulunması gereken nesnelerdir.

    Diğer araçların ve yayaların trafikte neler yapabileceğini tahmin etmek, kaçış yerlerini ve manevralarını hesaplamak ancak tecrübeyle mümkündür. Gereken bu tecrübeyi kazanmak için de aşağıda bahsedeceğim başlangıç motorlarıyla en az 15000-20000 km yol yapmak gerekir. Ondan sonra daha büyük hacimli, daha güçlü motosikletler düşünmeliyiz.

    Motosiklet seçiminize gelince; bundan sonraki yaşamınızda Manuel Vitesli Motosikletler mi kullanacaksınız, yoksa Otomatik Vitesli (Scooter )motosikletler mi kullanacaksınız öncelikle onu belirlemeniz gerekir. (Her iki tür içinde küçük hacimli motosikletlerle başlamanız can ve mal güvenliğiniz açısından şiddetle tavsiye edilir.)

    Peki Scooter ile Vitesli motosikletler arasında ne fark var?

    Eğer Scooter seçerseniz;

    + Artıları; vites değiştirmek zorunda kalmadığınızdan daha az yorulacaksınız, muhtemelen dizleriniz ve gövdeniz daha az rüzgar alacak ve daha rahat oturacaksınız, yağmurda ve çamurda üzeriniz pis olmayacak ve muhtemelen daha büyük bir bagajınız olacak. Ayrıca scooterların neredeyse tamamı zincirli aktarım yerine kayışlı aktarım kullandığından zincir de olduğu gibi bakım için uğraşmayacaksınız.

    - Eksileri; bir çoğu küçük çaplı tekerlekler kullandığından kasislerde, çukurlarda ve virajlarda çok dikkatli olmak gerekir. Bir çoğunun ağırlık merkezi arkada olduğundan sert fren kullanımında kayma problemi yaşarlar. Plastik aksamları çok olduğundan kaza sırasında çok hasar alırlar. Kalkışlarda ani gaz verilmesi durumunda kontrol edilmeleri zordur. Aynı hacimdeki vitesli bir motosiklete göre yarım litre ile bir litre arasında daha fazla yakıt harcarlar.

    Vitesli bir motosiklet kullanacaksanız;

    + Artıları; Neredeyse tamamı büyük çaplı tekerlekler kullandığından kasislerde ve çukurlarda kontrolu kolay, dengeli ve konforludurlar. Ağırlık merkezleri ortada olduğundan frenlemelerde ve virajlarda daha dengelidirler. Yüksek süratlerde daha güvenlidirler. Aynı hacimdeki Scooterlara göre ortalama yarım litre ile bir litre daha az yakarlar.

    - Eksileri; Zincirli aktarım kullananların zincirinin her 500 km’de bir yağlanması ve her 1000 km’de bir iyice temizlenip yağlanması gerekir. Dizleriniz ve gövdeniz scooterlara göre genellikle daha çok rüzgar alır ve üstünüz daha çok pis olur.

    Görüldüğü üzere Otomatik Vitesli Motosiklerler (Scooter) ile Vitesli Motosikletler arasında kullanım ve teknik olarak baya bi fark var.

    Motosiklet Tavsiyesi

    (Burada sadece kullandığım, kullanmakta olduğum ve yakından incelediğim modeller hakkında fikir belirteceğim.)

    Scooter ile başlayacaklar için; Honda PCX125, Kymco Agility City125, Suzuki AN 125HK, Yamaha Cygnus X125 i önerebilirim.(Bu modeller oldukça kaliteli malzemelere sahip gördüğüm kadarıyla.)

    Vitesli motosikletlere başlayacaklar için Commuter tarzı motorlardan; Honda CBF150, TVS Apache RTR150 ya da Yamaha YBR125 i önerebilirim. Bu motosikletlerin diğer Commuter modellerinden ayrılan özelliği kullanımlarının konforlu olmasıdır. (Titreşimleri azdır, vites geçişleri ve debriyajları yumuşaktır. Parça sorunları yoktur. Alım-satımları daha hızlıdır.)

    Başlangıç için düşük hacimli ancak yinede Sport/Racing olarak adı geçen modelleri önermiyorum çünkü bunlar hem parçaları pahalı hem de oturuş ve sürüş pozisyonu olarak sürmesi zor motosikletlerdir. Biraz tecrübeden sonra ikinci ya da üçüncü motosiklet olarak tercih edilebilirler. (Honda CBR125R, Yamaha YZF-R125.)

    Gelelim hemen hemen herkesin hayallerini süsleyen Supersport/Racing motosikletlere…

    Racing motosikletler hız için tasarlanmış motosikletlerdir. 600 CC ile 1400 CC arasında motor hacimlerine sahiptirler. Dolayısıyla oldukça yüksek beygir gücüne sahiptirler ayrıca oldukça hafif malzemelerden üretilirler. Örneğin 2012 Ducati Panigale 1199; 195beygir ve sadece164kg(kuru).

    Bu Supersport motosikletler hata affetmez motosikletlerdir. Kullanımları tecrübeli ve sıkı bir eğitim almış, fiziği ve psikolojisi sağlam sürücüler gerektirir. Peki niçin herkes aynı şeyi söylüyor? Şimdi motosiklete Supersport ile başlamayı düşünen hevesli arkadaşlara küçük bir örnek vereyim de kulaklarına küpe olsun. 2011 Honda CBR 600RR (119,8 hp) ın 0-100 km hızlanması 3,22 saniyedir. Yeni kurallarla patinaj sistemleri kaldırılmış Formula 1 araçlarının da 0-100 km hızlanmaları ortalama 3,00 saniyedir… Şimdi nasıl bir araçla karşı karşıya olduğumuzu bir düşünelim…

    Bu motosikletlerin periyodik bakımları ve parçaları çok pahalıdır. Her yerde ustası yoktur.

    Lastik takımının fiyatları 600TL’den başlar 1000 TL’nin üzerine kadar çıkar…

    Benzin fiyatlarının 5 tl’ye yaklaştığı ülkemizde 100km’de ortalama 7 ile 8 litre benzin yakarlar.

    Devirli kullanılmadıklarında arıza yaparlar (yani sakin kullanır az yakarım demeyin), şehir içinde kullanımları zordur, yorgunluk verirler, motor ömürleri kısadır. Bozuk yolları sevmezler.

    Ancak eğitimini alır, tecrübe edinir, kendinize ve cebinizede güvenirseniz tadından yenmez makineler oluverirler.

    Okuduğunuz için teşekkürler. Herkese kazasız, belasız sürüşler.


    05.04.2012 tarihli yazım.


    2011 TVS Apache ile Giresun'dan Samsun'a... Gerçek yol testi, yakıt tüketimi...



    Herkese merhabalar

    Bugün, Giresun’dan Samsun’a 2011 TVS Apache’m ile gerçek yol koşullarında yaptığım 205.7 kilometrelik yolculuğu sizlerle paylaşmak istedim.

    En başta belirteyim; benim boyum 172cm, kilom 76. Samsun da öğrenciyim ve aynı zamanda özel bir şirkette part-time çalışıyorum. Giresun a bıraktığım motosikletimi havalar ısındığı için yaşadığım şehir olan Samsun a geri getirmeye karar verdim ve bir gün önceden otobüsle Giresun a gittim.

    Bugün, (05.04.12) yol öncesi gereken ufak kontrol ve bakımları yapıp, gerekli donanımları takıp, 2 kilogram civarı bagajla saat 11:30’da (Hava 22 derece) Giresun da ki evimden çıktım. Kilometrem 3176,6.

    Bir kaç km ileride bulunan bir benzin istasyonuna (1Lt x 4,71 tl) girip depomu depo kapağının başladığı yere kadar doldurdum. Kilometrem 3179,4.

    Güzel ve sıcak havanın keyfini çıkartarak sakin bir şekilde ortalama hızım 75 ile 80 km arası olacak şekilde sakin sakin sürmeye devam ettim.

    6000 devir/dakika nın üzerine neredeyse hiç çıkmadım.

    Trafik ışıklarında frene basmadan gaz kesip hız ve vites düşürerek, tamamen durmadan yeşil ışığı yakalamaya çalıştım ve çoğunda da başarılı oldum.

    Ordu’nun Ünye ilçesinde 40-45 dakikalık bir ihtiyaç ve çay molası verdim. Kilometrem 3272,6.

    Sonra tekrar yola koyuldum. Yine sakin bir kullanım ve ortalama hız 75 ile 80 km ile devam edip, saat 16:00 civarı Samsun’a giriş yaptım. ( Hava 18 derece. )

    Samsun, Atakum’da bulunan aynı firma ve aynı fiyata sahip benzin istasyonundan (1Lt x 4,71 tl) depoyu ilk doldurduğum yere kadar doldurtturdum. Kilometrem 3385,1.

    Toplamda:

    yer yer rüzgar destekli,

    yer yer rüzgar engelli

    205.7 km yol,

    3,86 litre yakıt tüketimi,

    18,1806 Türk lirası yakıt gideri


    Herkese kazasız belasız, keyifli sürüşler.


    Umarım bu yazılar sana bir fikir vermiştir. Saygılar.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2012
    Motosikleti
    Yok
    Scooter rahatlık
    Cup ekonomik
    Vitesli zevk

    tir...

  6. #26
    halepli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul-Bahçelievler
    Motosikleti
    Yamaha cygnus l
    scooter kulanacaksanız honda ps 150 öneririm valla biraderimde var üstüne oturdummu yere parmak ucunda basıyom boyum 1.74

  7. #27
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Alıntı halepli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooter kulanacaksanız honda ps 150 öneririm valla biraderimde var üstüne oturdummu yere parmak ucunda basıyom boyum 1.74
    Bugün birisi arka amortisör arıyordu ona 800 tl imiş. Çin malı uydurmanın peşindeydi
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  8. #28
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı Bilalancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    13.03.12 Tarihli yazım.


    Merhabalar.

    Havaların yavaş yavaş ısınmaya başladığı şu günlerde motosiklete merak salmış, yeni başlamayı düşünen bütün genç arkadaşlarımıza yol göstermek, onlara kafalarındaki soru işaretleri hakkında cevaplar verebilmek için böyle bir yazı kaleme aldım. Keyifle okumanız dileğiyle.

    Ülkemiz trafiğinde bırakın motosiklet sürmeyi, otomobil kullanmak bile büyük cesaret isterken motosiklet kullanmak paranoyaklık derecesinde dikkatli olmayı gerektiriyor. Çünkü trafikte sadece kendileri varmış gibi hareket eden saygısız insanlar saymakla bitmez.

    Yeni başlayacak arkadaşlara öncelikle şunu söylemeliyim; A2 Ehliyetiniz mutlaka olsun. Aksi takdirde cezası, 2011 yılında; 606 TL, İndirimli 456 TL idi. Ruhsat sizin üzerinize değilse ayrıca 290TL, İndirimli 217,5 TL daha ceza vardı. (Bu sene yüzde on daha zamlı.)

    İkinci önemli konu; koruma ekipmanları. Ekipmanlarınızın kaliteli olması, ucuza kaçılmaması çok önemli. Korunmak demek sadece kask takmak demek değildir. Kask ile beraber mutlaka bir boyunluk, sırt, bel ve göğüs koruma, dirseklikler ve dizlikler, iyi bir deri ceket, pantolon ve bot hangi tip motosiklet kullanılırsa kullanılsın her zaman kullanılması gereken ekipmanlardır. (Ben yaklaşık 70 km hızla motosikletimden düştüm, önce Allah, sonra da koruma ekipmalarım beni korudu.) Ayrıca yanınızda bir çantada ya da motosikletinizde; Yangın Söndürme Tüpü, İlkyardım Çantası, El Feneri, Çakı mutlaka bulunması gereken nesnelerdir.

    Diğer araçların ve yayaların trafikte neler yapabileceğini tahmin etmek, kaçış yerlerini ve manevralarını hesaplamak ancak tecrübeyle mümkündür. Gereken bu tecrübeyi kazanmak için de aşağıda bahsedeceğim başlangıç motorlarıyla en az 15000-20000 km yol yapmak gerekir. Ondan sonra daha büyük hacimli, daha güçlü motosikletler düşünmeliyiz.

    Motosiklet seçiminize gelince; bundan sonraki yaşamınızda Manuel Vitesli Motosikletler mi kullanacaksınız, yoksa Otomatik Vitesli (Scooter )motosikletler mi kullanacaksınız öncelikle onu belirlemeniz gerekir. (Her iki tür içinde küçük hacimli motosikletlerle başlamanız can ve mal güvenliğiniz açısından şiddetle tavsiye edilir.)

    Peki Scooter ile Vitesli motosikletler arasında ne fark var?

    Eğer Scooter seçerseniz;

    + Artıları; vites değiştirmek zorunda kalmadığınızdan daha az yorulacaksınız, muhtemelen dizleriniz ve gövdeniz daha az rüzgar alacak ve daha rahat oturacaksınız, yağmurda ve çamurda üzeriniz pis olmayacak ve muhtemelen daha büyük bir bagajınız olacak. Ayrıca scooterların neredeyse tamamı zincirli aktarım yerine kayışlı aktarım kullandığından zincir de olduğu gibi bakım için uğraşmayacaksınız.

    - Eksileri; bir çoğu küçük çaplı tekerlekler kullandığından kasislerde, çukurlarda ve virajlarda çok dikkatli olmak gerekir. Bir çoğunun ağırlık merkezi arkada olduğundan sert fren kullanımında kayma problemi yaşarlar. Plastik aksamları çok olduğundan kaza sırasında çok hasar alırlar. Kalkışlarda ani gaz verilmesi durumunda kontrol edilmeleri zordur. Aynı hacimdeki vitesli bir motosiklete göre yarım litre ile bir litre arasında daha fazla yakıt harcarlar.

    Vitesli bir motosiklet kullanacaksanız;

    + Artıları; Neredeyse tamamı büyük çaplı tekerlekler kullandığından kasislerde ve çukurlarda kontrolu kolay, dengeli ve konforludurlar. Ağırlık merkezleri ortada olduğundan frenlemelerde ve virajlarda daha dengelidirler. Yüksek süratlerde daha güvenlidirler. Aynı hacimdeki Scooterlara göre ortalama yarım litre ile bir litre daha az yakarlar.

    - Eksileri; Zincirli aktarım kullananların zincirinin her 500 km’de bir yağlanması ve her 1000 km’de bir iyice temizlenip yağlanması gerekir. Dizleriniz ve gövdeniz scooterlara göre genellikle daha çok rüzgar alır ve üstünüz daha çok pis olur.

    Görüldüğü üzere Otomatik Vitesli Motosiklerler (Scooter) ile Vitesli Motosikletler arasında kullanım ve teknik olarak baya bi fark var.

    Motosiklet Tavsiyesi

    (Burada sadece kullandığım, kullanmakta olduğum ve yakından incelediğim modeller hakkında fikir belirteceğim.)

    Scooter ile başlayacaklar için; Honda PCX125, Kymco Agility City125, Suzuki AN 125HK, Yamaha Cygnus X125 i önerebilirim.(Bu modeller oldukça kaliteli malzemelere sahip gördüğüm kadarıyla.)

    Vitesli motosikletlere başlayacaklar için Commuter tarzı motorlardan; Honda CBF150, TVS Apache RTR150 ya da Yamaha YBR125 i önerebilirim. Bu motosikletlerin diğer Commuter modellerinden ayrılan özelliği kullanımlarının konforlu olmasıdır. (Titreşimleri azdır, vites geçişleri ve debriyajları yumuşaktır. Parça sorunları yoktur. Alım-satımları daha hızlıdır.)

    Başlangıç için düşük hacimli ancak yinede Sport/Racing olarak adı geçen modelleri önermiyorum çünkü bunlar hem parçaları pahalı hem de oturuş ve sürüş pozisyonu olarak sürmesi zor motosikletlerdir. Biraz tecrübeden sonra ikinci ya da üçüncü motosiklet olarak tercih edilebilirler. (Honda CBR125R, Yamaha YZF-R125.)

    Gelelim hemen hemen herkesin hayallerini süsleyen Supersport/Racing motosikletlere…

    Racing motosikletler hız için tasarlanmış motosikletlerdir. 600 CC ile 1400 CC arasında motor hacimlerine sahiptirler. Dolayısıyla oldukça yüksek beygir gücüne sahiptirler ayrıca oldukça hafif malzemelerden üretilirler. Örneğin 2012 Ducati Panigale 1199; 195beygir ve sadece164kg(kuru).

    Bu Supersport motosikletler hata affetmez motosikletlerdir. Kullanımları tecrübeli ve sıkı bir eğitim almış, fiziği ve psikolojisi sağlam sürücüler gerektirir. Peki niçin herkes aynı şeyi söylüyor? Şimdi motosiklete Supersport ile başlamayı düşünen hevesli arkadaşlara küçük bir örnek vereyim de kulaklarına küpe olsun. 2011 Honda CBR 600RR (119,8 hp) ın 0-100 km hızlanması 3,22 saniyedir. Yeni kurallarla patinaj sistemleri kaldırılmış Formula 1 araçlarının da 0-100 km hızlanmaları ortalama 3,00 saniyedir… Şimdi nasıl bir araçla karşı karşıya olduğumuzu bir düşünelim…

    Bu motosikletlerin periyodik bakımları ve parçaları çok pahalıdır. Her yerde ustası yoktur.

    Lastik takımının fiyatları 600TL’den başlar 1000 TL’nin üzerine kadar çıkar…

    Benzin fiyatlarının 5 tl’ye yaklaştığı ülkemizde 100km’de ortalama 7 ile 8 litre benzin yakarlar.

    Devirli kullanılmadıklarında arıza yaparlar (yani sakin kullanır az yakarım demeyin), şehir içinde kullanımları zordur, yorgunluk verirler, motor ömürleri kısadır. Bozuk yolları sevmezler.

    Ancak eğitimini alır, tecrübe edinir, kendinize ve cebinizede güvenirseniz tadından yenmez makineler oluverirler.

    Okuduğunuz için teşekkürler. Herkese kazasız, belasız sürüşler.


    05.04.2012 tarihli yazım.


    2011 TVS Apache ile Giresun'dan Samsun'a... Gerçek yol testi, yakıt tüketimi...



    Herkese merhabalar

    Bugün, Giresun’dan Samsun’a 2011 TVS Apache’m ile gerçek yol koşullarında yaptığım 205.7 kilometrelik yolculuğu sizlerle paylaşmak istedim.

    En başta belirteyim; benim boyum 172cm, kilom 76. Samsun da öğrenciyim ve aynı zamanda özel bir şirkette part-time çalışıyorum. Giresun a bıraktığım motosikletimi havalar ısındığı için yaşadığım şehir olan Samsun a geri getirmeye karar verdim ve bir gün önceden otobüsle Giresun a gittim.

    Bugün, (05.04.12) yol öncesi gereken ufak kontrol ve bakımları yapıp, gerekli donanımları takıp, 2 kilogram civarı bagajla saat 11:30’da (Hava 22 derece) Giresun da ki evimden çıktım. Kilometrem 3176,6.

    Bir kaç km ileride bulunan bir benzin istasyonuna (1Lt x 4,71 tl) girip depomu depo kapağının başladığı yere kadar doldurdum. Kilometrem 3179,4.

    Güzel ve sıcak havanın keyfini çıkartarak sakin bir şekilde ortalama hızım 75 ile 80 km arası olacak şekilde sakin sakin sürmeye devam ettim.

    6000 devir/dakika nın üzerine neredeyse hiç çıkmadım.

    Trafik ışıklarında frene basmadan gaz kesip hız ve vites düşürerek, tamamen durmadan yeşil ışığı yakalamaya çalıştım ve çoğunda da başarılı oldum.

    Ordu’nun Ünye ilçesinde 40-45 dakikalık bir ihtiyaç ve çay molası verdim. Kilometrem 3272,6.

    Sonra tekrar yola koyuldum. Yine sakin bir kullanım ve ortalama hız 75 ile 80 km ile devam edip, saat 16:00 civarı Samsun’a giriş yaptım. ( Hava 18 derece. )

    Samsun, Atakum’da bulunan aynı firma ve aynı fiyata sahip benzin istasyonundan (1Lt x 4,71 tl) depoyu ilk doldurduğum yere kadar doldurtturdum. Kilometrem 3385,1.

    Toplamda:

    yer yer rüzgar destekli,

    yer yer rüzgar engelli

    205.7 km yol,

    3,86 litre yakıt tüketimi,

    18,1806 Türk lirası yakıt gideri


    Herkese kazasız belasız, keyifli sürüşler.


    Umarım bu yazılar sana bir fikir vermiştir. Saygılar.
    harika yazı olmuş.. ben zaten tüm ekipmanlarımı dizliğimi, korumalarımı falan alacağım ve kullanacağım ehliyet kursunada başlıyorum ki ehliyeti almadan zaten motor almayı düşünmem...

    ilerde yüksek cc li motorlar almayı hiç düşünmüyorum alırsam choper alırım..

    kafamdaki sorular şuan ilk motorumda 2. el cbf ybr rtr tarzı 2. el bir motor mu yoksa kanuni tarzı 0 bir motor mu alsam yada ucuz yollu bir scooterle işi mi öğrensem?

    ---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:50 ----------

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...80031015/detay şutarz bir motor uygun mudur benim için?

  9. #29
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    arkadaş scooter madem küçük gelicekse apache ve cb125 sana minnacık olcak hatta üstünde giderken yanlardan taşıcaksın inan buna
    scooterın kalıbı tvs de cb de yok onlar incecik motorlar
    Mustafa Kemal Atatürk

  10. #30
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı ferguson adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden? sakıncası yoksa merak ettim.
    scooteri tam anlamıyla motosiklet olarak görmüyorum
    faşizan bir yaklaşım değil bu tabi, mekanik bir değerlendirme

  11. #31
    wers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    joyride 200i
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooteri tam anlamıyla motosiklet olarak görmüyorum
    faşizan bir yaklaşım değil bu tabi, mekanik bir değerlendirme
    Bu konuda gerçekten tam bir bilgim yok. sizin motor dediğiniz makinelerle benim motor dediğim makinelerin mekanik olarak ne kadar çok farkı olabilir ? gerçekten merak ediyorum yanlış anlaşılmasın =)
    Üzerine benzin dökerek intihar etmeye kalkışan genci uzun süre ikna etmeye çalışan polis, sonunda bir bidon benzini kurtarmayı başardı...

  12. #32
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı wers adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda gerçekten tam bir bilgim yok. sizin motor dediğiniz makinelerle benim motor dediğim makinelerin mekanik olarak ne kadar çok farkı olabilir ? gerçekten merak ediyorum yanlış anlaşılmasın =)
    bir koltuğu, bir şasenin üzerine monte etsek, önüne ve arkasına birer teker eklesek, altına da bir motor bağlasak mesela

  13. #33
    wers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    joyride 200i
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir koltuğu, bir şasenin üzerine monte etsek, önüne ve arkasına birer teker eklesek, altına da bir motor bağlasak mesela
    bana uyar Eğerki şu anda kullandığım mekanik olarak motorsiklet olarak saymadığın motorum gibi bana o özgürlük hissini heycanı yaşatıyorsa neden olmasın
    Üzerine benzin dökerek intihar etmeye kalkışan genci uzun süre ikna etmeye çalışan polis, sonunda bir bidon benzini kurtarmayı başardı...

  14. #34
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı wers adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana uyar Eğerki şu anda kullandığım mekanik olarak motorsiklet olarak saymadığın motorum gibi bana o özgürlük hissini heycanı yaşatıyorsa neden olmasın
    zebra, pijama giyer ama eşekgillerdendir diyorsun yani
    bir bakıma haklısın çünkü bizlerle aynı riskleri sizler de alıyorsunuz trafikte
    bu bakımdan sizler de motorcusunuz
    ama motosiklet kullanmıyorsunuz

  15. #35
    wers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    joyride 200i
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zebra, pijama giyer ama eşekgillerdendir diyorsun yani
    bir bakıma haklısın çünkü bizlerle aynı riskleri sizler de alıyorsunuz trafikte
    bu bakımdan sizler de motorcusunuz
    ama motosiklet kullanmıyorsunuz
    e bizim kullandığımız nedir ozaman ?
    Üzerine benzin dökerek intihar etmeye kalkışan genci uzun süre ikna etmeye çalışan polis, sonunda bir bidon benzini kurtarmayı başardı...

  16. #36
    ferguson - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2009
    Şehir
    bodrum - muğla
    Motosikleti
    2012 xmax
    allahtan benim tekerlekli koltuk kontraya güzel cevap veriyor =)
    meğerse aşk imiş canın mayası

  17. #37
    CankutKaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Benim gittiğim spor salonundaki hocam yıllarca vücut geliştirme yapmış iri yarı bir adam ama Kymco 125lik motor kullanıyor ve gayet güzel görünüyor.
    Motosiklet.net - Tutku YaraTTI..

  18. #38
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    olayı çok farklı yerlere taşıdınız helal olsun valla bu hafta işi ehliyete yazılıp 30 haziranda sınava giriyorum

  19. #39
    wers - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    joyride 200i
    Alıntı burakofly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı çok farklı yerlere taşıdınız helal olsun valla bu hafta işi ehliyete yazılıp 30 haziranda sınava giriyorum
    kusuruma bakmayın =) ehliyet sınavına girdikten hemen sonra korumaları ve kaskı alın.. sonra motoru illaki alırsınız. (ben öyle yapmıştım)
    Üzerine benzin dökerek intihar etmeye kalkışan genci uzun süre ikna etmeye çalışan polis, sonunda bir bidon benzini kurtarmayı başardı...

  20. #40
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı wers adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e bizim kullandığımız nedir ozaman ?
    sukıtır mı ne diyorlardı, yanlış telaffuz etmiş olabilirim


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)