Anket: sizce hangisi?
- Katılımcı sayısı
- 17. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
SHARK S900 aldım, ama pişman gibiyim?
Reklamlar
-
Hocam, Ticari boyutu (iade-değişim) tartışılıyor. Ben o tarafa değinmeyeyim.
İngiltere de bir kamu kuruluşu orada satılan kask ların güvenlik testlerini yapıyor. Bu kask için de yapılmış. (Orada görülen, kaskların güvenlikleri ile fiyatları doğru orantılı değil. Örneğin Schubert çok pahalıdır ama hepsinin güvenliği 5 yıldız değil.)
Tabii güvenlik tek başına bir ölçü de değil. Güvenli ama konforlu olmayan bir kask da insanı korumakla birlikte, kullanırken canından bezdirir. Her neyse.
http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-s900
Bu kask, testlerden 4 yıldız almış. En üstü 5 yıldız. Örnek vermek gerekirse, BMW nun da System5 kaskı 5 yıldız almışken System6 kaskı da 4 yıldız almış.
Yani benim düşüncem 4 yıldız iyi bir derecelendirme. Orada test prosedürü de yazıyor.
Anlatmaya çalıştığım seversin sevmezsin, uyar uymaz onlar senin bileceğin kısmı.
Ama güvenlik olarak bu model kaskların testleri iyi çıkmış.
Eğer kullanmaya devam edeceksen de, iyi günlerde kullan.
Reklamlar
-
"Mevzu sessizlikse çözüm şubert"
Max Schmeling
ben o paraya bunu alırdım galiba;
http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...US-pmu215.html
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
Shark çok kaliteli bir kask, senin aldığın kask'da en iyi modellerinden biri.
Kaskında pinlock yok çünkü, pinlock yerine buğu yapmayan ve çizilmeyen cam var. Bu özellik bir Scorpion kasklarda, bir de Shark'larda var zaten.
Vizör mekanizması çok iyi, kolayca vizörü çıkarabiliyorsun. Hafif bir kask, deseni ve tasarımı güzel, gece parlaması hoş. Aerodinamiği iyi. Güneş vizörü güzel.
Üst taraftaki havalandırma delikleri biraz küçük bu yüzden çok etkili olmuyor. Çenede 1 girişli 2 yoldan havalandırma var. Bunlar iş görüyor. Rahatsız olduğun rüzgâr buradan geliyor. 30'la giderken bile havalandırması gayet iyi. Süngerle tıkayacağına, biraz kapatırsan sorun kalmayacaktır.
-
Abi 1000'lik mi bu ?
-
-
adanalı adlı üyeden alıntı
eğer çok kısa bir süre önce aldıysanız ve kaska bir zarar vermediyseniz,anes motora gidip değiştirmeyi teklif etseniz.sonuçta para iadesi istemiyor değişim istiyorsunuz,sanırım sıcak bakabilirler.bence müşteri memnuniyeti çerçevesinde olumlu yaklaşırlar.
Yaklaşmazlarsada vallaha foruma yazarım de motosiklet.net 'in asaleti karşısında duramaz değiştiriverirler
Nezaketi zayıflık sanma, suskun olduğuma aldanma. Dizüstünde durduğumuz içindir, sebebim olup ayağa kaldırma.
-
sessizsakin adlı üyeden alıntı
Dostum, termoplastikler kategorisinde yüzlerce çeşit malzeme var.
mesela, abs var, genelde araba tamponlarını neyim yaparlar. iyi bi malzemedir ama süper değildir.
mesela, polikarbon var. 5mm ve kalınları ortalama tabanca mermilerine karşı kurşun geçirmez ölzeliği bile gösterir ama, sürtünme ile kolay aşınır.
bir çok değişik termoplastik var.
bununla beraber, hiç kullanılmamış hammaddeden yapılacak bir kask ile, geridönüşüm hammaddeden yapılacak kaskın dayanıklılığı çok farkedecektir.
geridönüşüm plastiklerini açık renk yapmak zordur. bu yüzden en pratik olarak siyah yaparlar.
eğer kaskın hammaddesi siyah ise, geridönüşüm plastiği olması ihtimali vardır.
lakin hammaddesi beyaz ise, geri dönüşüm malzemeden beyaz renk, hele hele temiz bir beyaz elde etmek oldukça zor olduğundan sıfır hammaddeden yapıldığını düşünebiliriz.
dayanıklılık gerektirecek işlerde sıfır hammadde önemlidir velakin.
bende bir ls2FF 384 var. ama tür olarak abs yada polikarbon değil mesela. ne malzemedir bilmiyorum. bir çok termoplastik karıştırılıp yeni malzemeler elde edilebiliyor çünkü. ama ff384'ün plastiği bariz beyaz hammadde.
ama termoplastiğin yapısı çok önemlidir. yine de bana göre, fiber'in yerini tutmaz... ama iki farklı markanın kaskları termoplastik diye, dayanıklılık da aynıdır denemez.
Thermoplastik bir kompozit degildir lutfen yanlis bilgilendirme yapmayalim.
Thermoplastik kurleme isleminde kullanilan bir sistemin adidir sadece.
Fiber ise cok genis kavramdir, carbon mu Aramid mi Kevlar mi Basaltmi Cam mi ? Malesef sanayi lisani agizimiza yanlis yerlesiyor ve kavramlar bir birine giriyor.
Kask uretimleri FRP sistemi esaslidir. Fiber Reinforced Polymer acilimi dir. Her sekilde recine ve elyaf karisimli bir polymer sistem ile uretilir. Eger bu islem cam elyafindan yapiliyor ise GRP diye genel bir ad bulur.
Bu uretim prepreg te olabilir , SMC (sheet moulding composite) yada BMC yada DMC de olabilir. Daha cok kasklarda SMC tercih edilir. SMC cam elyafinin recine ile karistirilip pestil haline getirildikten sonra sicak kalip icindepreslenmesidir. SMC yada BMC de geri donusumlu cam elyafi kullanamazsiniz. Buna girmek istemiyorum su anda ama Cam elyafinin uretim esnasinda bazi islemler ikinci kez yapmaniza izin vermez. Rengin siyah olmasi ile alakasi yoktur. Cam sonsuz hayat bulabilir bu dogru ama her zaman ayni forma giremez. Atik camlar genelikle cam yunu yada sise imalatinda degerlendirilir.
Bu isin sirri kullanilan cam elyafin kalitesi , recine kalitesi , teknoloji , ve tasarimi ile alakalidir.
Cin mali kasklar plastik enjeksiyon makinasinda imal ediliyor. Kask ile yakindan uzaktan alakasi yok. O yuzden tek darbede kabak gibi patlar. Icinde hic bir bagdastirici element yoktur.
Sadede gelir isek Carbon Haric cogu kask zaten Cam elyaf yani E-glass tan uretilir. Thermoplastik sadece onu imal ederken kullandiginiz islemin adidir.
Kasktan gelen ses tasarimi ile alakali , LS2 , Nolan , yada Shark zaten ayni imalat sistemini kullaniyor. Kendinizi yaniltmayin.
Daha soru var ise sorun. bu arada ben kompozitciyim. Plastik malzemeler benim uzmanligim degil. Onlar petrol bazli genelikle.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Sadede gelir isek Carbon Haric cogu kask zaten Cam elyaf yani E-glass tan uretilir. Thermoplastik sadece onu imal ederken kullandiginiz islemin adidir.
Kasktan gelen ses tasarimi ile alakali , LS2 , Nolan , yada Shark zaten ayni imalat sistemini kullaniyor. Kendinizi yaniltmayin.
yani hepsi hemen hemen aynı mıdır?
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
yani hepsi hemen hemen aynı mıdır?
anladığım kadarıyla herbirinin maddeleri ve karışım oranları farklı, (bahsedilen markalar) yanı sistemi kullandığından ismi aynı. yani hiçbirinin birbiriyle alakası yok...
Zeda Hocam(gerçek isminizi bilmiyorum kusura bakmayın) yüreğime su serptin vallahi.
Yazan herkese teşekkür ederim... Bu başlık eminim kask araştırması yapan arkadaşlara iyi bir klavuz olacaktır. En azından daha önce değinilmemiş konulara değinildi
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
anladığım kadarıyla herbirinin maddeleri ve karışım oranları farklı, (bahsedilen markalar) yanı sistemi kullandığından ismi aynı. yani hiçbirinin birbiriyle alakası yok...
ben de bilinen markaların benzer karışım oranları kullandığı fikrine ulaştım nedense
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
aga , bunların tarihleri eski , raf ömrü itibariyle üstü hafif toz yapmış
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
ben de bilinen markaların benzer karışım oranları kullandığı fikrine ulaştım nedense
Dunyada 50 dan fazla kola markasi ve ureticisi var. Hepsi Kok yapragi ozunu kullansada ayni tadi yakalayamiyor.
yada 10/40 castrol bir yag ile markasi belirsiz bir yaginda 10/40 olmasi ayni performansi gosterecegini gostermez.
Bu yuzden buyuk firmalarin Ar & Ge dep var. Orda calisan kimyagerler ve muhendisler kucuk sirlar ile buyuk farklar yakalasin diye.
Ornegin Turkiyede uretilen Sise Camin yan firmasi olan Cam Elyaf firmasinin urettigi elyaf SMC dedigimiz kask uretimine uygun degil. Bagdasmasi zayif ve kalin flamentli bir elyaftir.
Kesenin agzini ne kadar acar saniz o kadar kaliteli ham madde alirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------
Su videoyu izlemenizde fayda var. Her firma farkli sistemde degisik kasklar uretiyor. Nolan Polycarbone granur esasli dis kabuk urettigini soyluyor ama ic katmanlarin sirrini aciklamiyor. HJC prepreg sistemi kullaniyor ama hepsi sir, nerde ne kadar guclendirici var bilinmiyor.
http://www.youtube.com/watch?v=xK_hr...eature=related
bir cok firma kendine gore sistem gelistirmis, farkli sistmelerde farkli uretimler. Kullanici bilinclendikce kendine ve tarzina en uygun olan kaski seciyor
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Dunyada 50 dan fazla kola markasi ve ureticisi var. Hepsi Kok yapragi ozunu kullansada ayni tadi yakalayamiyor.
en çok le-cola yı beğeniyorum ona ne diyecen
castrol ile boy ölçüşebilecek bazı markalar nerdeyse yarı fiyatına satılıyorlar
benim merak ettiğim şu: en kaliteli malzemeyi aldın, en ideal bileşimi buldun, bunun maksimum ederi nedir de işe yarar bir kask 200 liraya alınabiliyorken 1500 liraya da satılanı oluyor
bunun ne kadarı kaliteye verilmiş oluyor?
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
en çok le-cola yı beğeniyorum ona ne diyecen
castrol ile boy ölçüşebilecek bazı markalar nerdeyse yarı fiyatına satılıyorlar
benim merak ettiğim şu: en kaliteli malzemeyi aldın, en ideal bileşimi buldun, bunun maksimum ederi nedir de işe yarar bir kask 200 liraya alınabiliyorken 1500 liraya da satılanı oluyor
bunun ne kadarı kaliteye verilmiş oluyor?
Ben agzima cola surmuyorum le-colanin tadini bile bilmem hepsinin icinde tatalandirici var. Ama Le-cola nin cocola ya yetismesi hayal. Heleki bu kafa ile. Bir insan dunyca meshur bir markanin basina Fransiz muptalasi gibi Le koyarak ne tur bir marka yaratacagini dusunmuski?. Ne ise cevabi malum.
Boyle bir soru sormana neden ise hic sasirmadim Turkiyenin %50 si senin gibi dusunuyor. Her seyin malzeme fiyatindan deger bicilmeye calisiliyor.
O iste emek sarf eden insanlarin , tasarimcinin hakki, testlerin masrafi , sponsurluklar gibi maliyetler unutuluyor.
Ne bu ? Cam elyaf . Iyi 50 tl eder.
Bu kadar basit degil.
Kimse 1500 TL isterken 1200 TL sini cebime indiriyim diye dusunmuyor. O ancak Turk zihniyetinde var. Degersiz mali degerli gostermek.
Yukarida net bir bicimde acikladim. Bilinclenmek gerekli. Once bu isin teknigi nedir , uretimi nedir farki nedir bunu bilmek lazim. O zaman belki aradaki farki idrak edip daha secici davranabiliriz.
Ama insanin idrak yollari tikali oldumu , is cok zor. Ne desen anlamaz.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Ben agzima cola surmuyorum
Boyle bir soru sormana neden ise hic sasirmadim Turkiyenin %50 si senin gibi dusunuyor. Her seyin malzeme fiyatindan deger bicilmeye calisiliyor.
O iste emek sarf eden insanlarin , tasarimcinin hakki, testlerin masrafi , sponsurluklar gibi maliyetler unutuluyor.
Ne bu ? Cam elyaf . Iyi 50 tl eder.
Bu kadar basit degil.
Kimse 1500 TL isterken 1200 TL sini cebime indiriyim diye dusunmuyor. O ancak Turk zihniyetinde var. Degersiz mali degerli gostermek.
Yukarida net bir bicimde acikladim. Bilinclenmek gerekli. Once bu isin teknigi nedir , uretimi nedir farki nedir bunu bilmek lazim. O zaman belki aradaki farki idrak edip daha secici davranabiliriz.
gene Tüklere giydirdin gene benden intikam almaya çalıştın
2 dakka delikanlı ol da sorduğumuz soruya güzellikle cevap ver be adam
hani merak eder dururdun hangi okuldan mezunum diye, ahanda diyorum: Fen fakültesi kimya mezunuyum
yani aslında benim de anladığım mevzular az çok, lakin organik kimyayla aram hiç iyi olmadı
bu polimer moleküllerdeki karmaşık şekiller iç içe lif yapısı oluşturup kovalent bağla mukavemeti yüksek ve hafif maddelerin üretilmesine olanak tanıyor, orayı da tahmin ettik
burada kullanılacak polimer molekülünün yapısı çok önemli yani
ama toptan tutarı ne bunun arkadaş?
sonuçta hepsi aynı makinada kalıptan çıkmış şeyler
burada ahşap oymacılığından resim sanatından bahsetmiyoruz ki bir el sanatı olsun, bir fark oluşsun
bir , körler sağırlar birbirini ağırlar mevzusu vardı da tezgahını kapatmış mı olduk ki sinirleniyorsun
-
tigermbz adlı üyeden alıntı
gene Tüklere giydirdin gene benden intikam almaya çalıştın
2 dakka delikanlı ol da sorduğumuz soruya güzellikle cevap ver be adam
Su uslup ile ne kazandinki ? Yukarida yazdiklarim ile delikanliligima seviyemi belirledin Cok acik mesaj veriyorum sana , duz okuma , iki kez oku benim yazdiklarimi, ben sana kotu bir sey yazmiyorum , sadece anlatiyorum. Ama bu yara ile cok gocunuyorsun sende, az biraz relax.
Turklere giydirmek amacim olamaz , ben Turkum her seyden once ama cuvaldizi kendime batiracak kadar da gozumu aciyorum.
Gelelim konumuza
Turkiyede hangi sektorde bu yokki. Bizde tasarimin kiymeti yok. Mantik aynen soyle, getir Avrupadan orjinalini. aynisini yari fiyatina yapiyim mantigi.
Turkiye otomotiv taseronu degilmi, oyle. 100 senelik Amerikan Ford firmasinin aracini yurt disina Ihrac ediyoruz diye O bir Turkish Star diye millete cok buyuk bir sey yapmisiz gibi gostermedikmi daha yeni?
Soyledigim gibi GRP teknolojisi olsun, yada baska ne turlu kompozit ise
Bu sadece kuru ham malzeme maliyeti ile cozulecek bir durum degil. 10 Derecelik isi kurleme farki , kopma degeri 100 MPA daha guclu bir cam elyaf, yada imalatta farkli bir nemlendirme kullanma bile cok seyi degistirir.
Neyi ne kadar koyup imal edecegini kesif etmek icin ciddi bir yatirim yapmaniz lazim.
Dunyada 5 tane Carbon Fiber ureticisi var hic birinin performance degeri digeri ile tutmuyor.
Kalip bu isin en basit kismi , mesele icindeki katmanlar , teknoloji , ve ham malzeme kalitesi.
3500 USD su anda Carbon fiber muhtesem kasklar var. Bunlari almak bana gore sadece gosteris.
Kask ile bir kere dusseniz, ister carbon fiber olsun ister Cam elyafi direk degistirmek zorundasiniz.
200-300 TL yi cope atmak ile 3500 USD cope atmak ayni degil.
Kullandiginiz motor , yol sartlari ve risk durumunuza gore dogru kaski secmek lazim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
peki sağlamlık testlerinde aynı başarıyı elde eden kasklar arasında neden fiyat uçurumları olabiliyor?
-
Aslında konuya maydonoz olmak istemezdim ama bende birşeyler yazayım istedim. Esasen kask almamızın ilk sebebi başımız darbelere karşı korumak olsa da tüm gün kullandığımız bu şeylerin konfoıruna da önem veririz. Arkadaşın yazdığı gibi ses yalıtımları, rüzgar alması buhu yapıpı yapmaması içindeki pedlerin rahatlığı kumaşları, yıkanıp yıkanamadığı, Basit olarak bunlarda kullanılan malzemelerin farkı bile fiyat uçurumlarını sağlarken bunların geliştirilmesinde harcanan emek, zaman ve para da kaskın fiyatına eklenen unsurlar. ASlında basit olarak dediğin gibi test değerleri aynıysa en ucuzunu almak bir seçiminken o malın üreticisininde o malı istediği fiyata satabilmesi yada satamaması onun hakkı.sonuçta her üretici aynı konfor ve korumayı daha ucuza üretebilmenin yollarını ararken harcadıkları emek , zaman ve paranın yanında reklam giderleri gibi ek maliyetleride sattıkları ürünün içine koymak zorundadırlar. bunlarda biraz iktisat kuralı gibidir. Saygılar
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
küsüratlı sallayım attığım belli olmasın hesabı elin alaman boksürünün ne işi olur kaskınan
jonturka adlı üyeden alıntı
Shark çok kaliteli bir kask, senin aldığın kask'da en iyi modellerinden biri.
Kaskında pinlock yok çünkü, pinlock yerine buğu yapmayan ve çizilmeyen cam var. Bu özellik bir Scorpion kasklarda, bir de Shark'larda var zaten.
bendeki Uvextede vardı bu özellik ama zaman içerisinde kayboluyor yoksa bunlardaki teknoloji farklı bir şeymi acaba?(bilmediğimden sordum yanlış anlaşılmasın.)
ANGARAJ
-
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
bendeki Uvextede vardı bu özellik ama zaman içerisinde kayboluyor yoksa bunlardaki teknoloji farklı bir şeymi acaba?(bilmediğimden sordum yanlış anlaşılmasın.)
zaman gösterecek. ancak öyle bişeye ihtimal vermiyorum şayet kaskım 5 yıl garantili... yani öyle bişey olacak olsa adamlar garanti vermezler
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
Her kimya sektorunde bir oncu firma vardir birde muadilleri tipki ilac sektorunde oldugu gibi. Bu lider oncu ne derseniz diyin ( madem koladan ornek vermisiniz coca cola gibi ) bu adamlar AR-GE ye dunya kadar paralar yatirir arasitir yillarini verirler sonunda kendilerine has ozel olarak bir formul bulurlar bu formul ile uretim yapip daha sonra tasarimla nihayi urunu yaparlar. Bu yuzden paranin cogu ar-ge ye gittiginden fiyatlari fazladir sadece maliyet fiyatinin onlarca yuzlerce katidir ( bu adama abi siz kaski 100 liraya mal ediyosunuz ama kariniz %500 diyemezsiniz) birde bu firmalarin muadilleri varidir malum teknoloji gelisti kimya sektorundede son teknoloji uygulaniyor vermis oldugunuz malzemeyi sartlara gore icinde neyin oldugunu YUKSEK oranda biliyosunuz asil is burda iste mukemmel urun detaylarda sakli oluyor(oncu firmada) muadil firmada bu mukemmel urune yakin urun uretip daha dusuk maliyete satar cunku ar-ge dunya kadar para yatirmamistir.
Simdi kim olursa olsun son kullanici olarak bir kaskin uretiminde ne kullanildigini bilemezsiniz bunu kimse bilemez yok renginden yok kokusundan anlaman imkansiz sadece guvenlik testlerine guvenebilirsiniz. Simdi nolan olsun shark olsun ls2 olsun bunlardan formul bulmak hangi katmanda ne urunu kullandigini bilemezsiniz sadece adamin dedigi uzerine yazdigi carbon mu kevlarmi neyse ona guvenip alirsiniz. Bu demek degildir policarbon kask termoplastik kasktan daha iyidir kagit uzerinde iyidir ama gercekten bu adamlar policarbon kask yaptiysa degisik bir karisim degilse. Oyuzden sadece guvenebilecegimiz referans alabilecegimiz sey standartlardir tarafsiz carpisma testleridir gerisi milletin agzinda dolasan sehir efsaneleridir.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
delinin biri bi taş attı kuyuya (o deli bendeniz ) 100 akıllı çıkaramadı
-ey yorum yapanlar- sayenizde neler öğrendim... Çok sağolun
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler