Devirdik Motoru / Metin KALKAVAN
Reklamlar
-
Admin
Devirdik Motoru
Motosiklete ilk baktığınızda iki teker üzerinde giden ve yan sehpa veya orta sehpa yardımı olmadan duramayan bir araçtır. Genelde yeni motorcular, (bazen de eski motorcular) hiç ummadık zamanlarda, bir anlık dalgınlık ya da hata ile motorlarını devirirler. Benim diyen motorcunun bile, her an başına gelebilecek bu olay karşısında nasıl bir tutum ve davranış içinde olması gerektiğini bilmesi gerekir. Genelde motosikletini deviren motorcu, bunun yüz kızartıcı bir şey olduğunu düşünür. Öncelikle bu düşünceleri kafanızdan silip atmalısınız. Her motosikletçi motorunu yatırabilir, yani devirebilir. Motoru devirince, 'eyvah arkadaşlara madara olduk' gibi bir düşünce hemen insanın aklına yerleşir. Çok iyi motorcu diye bildiğimiz arkadaşlarımız bile en az bir kere motorunu devirmiştir. Genelde motor devirmeler, motoru durdurduğumuz yeri iyi analiz etmemekten kaynaklanıyor. Mıcır, kum, kaygan zemin ve çakıl olan yerde, durup bastığınız yeri daha hissedemeden motoru düşürüverirsiniz. Genelde, motor düşme eğilimine geçerse yapacak pek fazla bir şey yok. Burada amaç, altında kalmadan motordan ayrılmaktır. Genelde bu tür devrilmelerde bacak incinmeleri, kırılmaları olur ya da düşen motorun sıcak egzozu ayağınıza değerek sizi yakabilir. Şimdiye kadar hep tatsız şeyler yazdık. Ancak biraz da bu durumu nasıl engelleyebiliriz, bunu anlatmak istiyorum. Motor durma esnasında sağa ya da sola yatmaya başlarsa yapılacak çok fazla şey kalmamıştır. Hangi yöne doğru hareket varsa, o yöndeki elciği bırakın (eğer bırakmazsanız düşme daha hızlı olacaktır). Devrildiğiniz yönün ters tarafındaki ayağınızı basamağa koyun ve ağırlığınızı o yöne verin. Düşme yönündeki ayağınızı sanki sudan geçiyormuş ve ıslanmamak için açıyormuş gibi açın. Böylelikle düşme yönünde bulunan ayağınız yerde, ters yöndeki ayağınız ise motorun basamağında kalır ve motorunuz bacaklarınızın arasındayken güvenli bir düşüş sağlamış olursunuz. Buradaki en kritik nokta devrilme yönündeki elciği bırakmaktır. Eğer elciği bırakmazsanız, bunun anlamı motorun altında kalmışsınız demektir. Böyle durumlar trafikte ciddi tehlikeler yaratabilir.
Honda CBR ve CBF Cup başlıyor
Geçen yıl ilki düzenlenen ve hayatlarında hiç yarışmamış pilotların katıldığı, altı etaplık yarış serisinin bu yıl ikincisi düzenleniyor. Ancak bu yılın geçen yıldan farkı, kupaya bir kardeş gelmesi. Geçen yıl 125cc olarak yapılan yarışlara bu yıl 250cc yeni kategori eklenerek aynı anda iki kupa yarışı düzenleniyor. Toplamda 40 yarışmacının olacağı Honda Cup'ta bu yıl, erkeklerle birlikte iki bayan pilot da yarışacak.
Sofuoğlu Hollanda'da yine birinci
SüperSport kategorisinde lider olan Kenan Sofuoğlu, geçtiğimiz hafta sonu yapılan Hollanda Assen'deki beşinci yarışında, beşinci kez podyuma çıktı. Toplamda dört birincilik ve bir ikinciliği olan Kenan'ın en yakın takipçisiyle arasındaki puan farkı ise bu yarış sonrası 44'ten 53'e çıktı. 'Haydi Kenan!' diyoruz; dünya şampiyonu olmak için sadece sekiz yarış kaldı!
Metin KALKAVAN
mkalkavan@sabah.com.tr
Motokeyf - Metin Kalkavan'ın Yazıları Sabah Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
neyse ki motorum sadece 110 kg...
ama 110 kg ile bile ayağınızı kırabiliyorsunuz...
tavsiyem motorun düşmesinin kaçınılmaz olduğunu hissetmeye başladığınız durumlarda, mümkün olduğunca kendinizi temize almaya odaklanın. bu laf çok basit de gelse uygulama hızı oldukça önemli oluyor bir saliselik duraksama iki ayınızı yiyebilir... tecrübe edip denenmiştir...
-
Ben çok devirdim, ama hepsi motora olan acemiliğimden kaynaklandı, acemiliği attıktan sonra devirme riski çok düşük...
Bir de yatmaya başladığı zaman devrilecek nasıl olsa diye hemen bırakmayın, ayağınızı dışa doğru açarak kollarınızla bütün gücünüzü motora verin, belki yatırmadan kurtarabilirsiniz, ben bunu birkaç defa yaşadım.
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
-
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
dishy adlı üyeden alıntı
Ne yapmam lazım benim,şimdi bunda zorlanıyorsam TA yı hiç düşünemiyorum..
Falcon 151 TA 191 çünkü....
Kilo mu almam lazım..
Bi yol gösterseniz...
Kol ve bacak kaslarınızın biraz kuvvetlenmesi lazım,biraz body çalışmalısınız.
Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.
-
-
Gökhan 60 kilo değilim ama :( Kaslarımı kuvvetlendireyim o zaman, vitamin falan alayim.. Yaz da geliyor, bol bol yüzeceğiz.. Olacak bu iş olacak..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
dengeni geliştirmen lazım ama transalpte tek ayağın değecek mi yere? ayrıca direk falcona atlayacağına YBR ile pratik yapsana dişi...
bacak boyumuz kısa olduğundan varolan gücümüzü de tam kullanamıyoruz (kaldıraç etkisi gibi kuvvet kolu kısalıyor, binen yük artıyor...) ama denge geliştikçe zaten motor yatmıyor sağa sola azcık bile böylece yük bindirmiyorsun... ama tabi bunun da bi sınırı var...
-
Güzelim kimsenin motorunu isteyemiyorum ki, sevgilimin motoruyla başladım ne yapayim..
Benden daha iyisin diyor , ayaklarım değiyor yere,Transalpte de değer sanırım.. Gördün sen beni kısa değilim 1.70 iz idare edeceğiz...
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
ne güzel o zaman problemin yok.. ama falcon fazla büyük bence yine de siz bilirsiniz.. zorlanman oldukça normal...
-
ya özür dilerim ama 193 olduğum için konu biraz yabancı geldi
ama deviren arkdaşlarımın sağlıkları ve motorlarındaki hasar için üzülüyorum gerçekten
-
Biraz da öğretmeye korkuyor sanırım Tam kavrayınca alacağım motoru çünkü
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
-
Dişi, arkana falan kimseyi oturtma. Ben bile arkamda birisi varken zorlanıyorum. Eğer profesyonel motosiklet sürücüsü değilsen boy ve güç çok önemli motosiklete hakim olmak için. Motosiklet bir spordur, binmeden önce kendimizi beyin ve vucut olarak hazırlamalıyız. Kullandığın motora alıştıkça hakimiyetin gelişecektir. Ama en azından şimdilik fazla yüklerden kurtul, alışana kadar sadece kendini taşı
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
-
Tek başıma cesaret edemem ama, edeyim mi? Hiç değilse o var diye rahat oluyorum, ne yapmam gerektiğini söylüyor, ağırlık yapıyor yere değmem kolaylaşıyor..
Bu arada senin motor neydi?
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
Motosiklet = Spor.Motosiklete binebilmenin kiloyla doğrudan alakası yok; misal Dani Pedrosa~50kg. Ama dediğim gibi, motosiklete binmek spor olduğundan biraz kas gücü gerekiyor.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
-
ben de ilk aldığımda yatırdım hem de 3 kez hepside dar yolda gidon dönük iken frene bağlı olarak...şaftlı ve ağır motor oldugundan kaldırmasıda problem oluyo..özellikle kırmızı ışıklarda önüne fırlayan arabalara da dikkat etmek faydalı
-
Artık kullanabiliyorum Hem de arkamda arkadaşım varken, zorlanmadan..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
dishy lütfen yanlış anlama ,
fakat iyi bir motor kullanıcısı hiçbir zaman tam olarak kendisine güvenmez aman ltf artık tek başıma binebiliyorum yaşasın diyerek yollara atma kendini
güvenlik
tecrübe
irade
sürekli tedirgin olmak
bunlara dikkat et ltf
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
Yollara atmayayim de nereye atayim, dağlara mı
( vermek istediğin mesajı anlayabiliyorum ama bence tanımadan konuşma, bilgilerini de kendine sakla)
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler