Dünyanın zirvesinde 'Yalnız' bir Türk / Metin KALKAVAN
Reklamlar
-
Admin
Geçen hafta yazdığım 'Bir Türk dünyanın zirvesinde' başlıklı yazıma bu hafta da devam ediyorum. Ancak gidip onu, yani Kenan Sofuoğlu'nu canlı olarak, Süper Sport Motosiklet Dünya Şampiyonası'nın Valencia'daki yarışında izleyince, aynı başlığı küçük bir ilave yaparak kullanmak istedim: 'Dünyanın zirvesinde yalnız bir Türk.' Gerçekten yalnızdı. Onun başarısını izleyen 30 binler vardı ama toplam Türk sayısı sanırım yedi-sekiz kişi idi. Kenan podyuma çıkıp İstiklal Marşımızı İspanya'da bize dinlettirince, hepimizin tüyleri diken diken oldu. Biz maalesef, biri ancak bir başarı sağlayınca peşinden gitmeye alışmışız. Burada da gelenek bozulmayacak ve Kenan başarılı oldukça, sanırım bu tür yazılar daha da artacak.
BÜYÜK FARKLA BİRİNCİ
Kenan toplam 13 yarıştan oluşan Dünya Süper Sport kategorisinde ilk dört yarış sonunda, en yakın rakibi Fransız Foret'in 44 puan önündeydi. Aslına bakarsanız, iki yarışta kaza yapsanız ve rakibiniz bir birincilik ve ikincilik alsa, önünüze geçiyor. Dolayısıyla bu yarışlar hata affetmeyen organizasyonlar. Bu yüzden de Sofuoğlu her yarışa başlarken, daha önceki yarışların varolmadığını varsayarak başlıyor. Böylece kendisini devamlı motive ediyor. Sıralama turlarında iyi bir lastik ve ayar seçimi yapan yarışçımız, kendince zor olan hava koşularına rağmen birinci gelerek, ertesi günkü yarışta en önde başlamaya hak kazandı. Yarıştan üç saat önce görüştüğümüzde, yağmur yağmaması için dua ettiğini söylüyordu. Eğer yağmur yağarsa şansının azalacağını düşünüyordu. Yarış esnasında teknik ekibi karınca gibi çalıştı. Zaten ekip iyi olursa, iyi bir pilot da başarılı olur... Bu arada Sofuoğlu, yarışı başladığı gibi birinci bitirdi ve bizleri de mutlu etti. Hedefinin bu yıl öncelikle SüperSport kategorisinde birincilik olduğunu söyleyen Sofuoğlu, birkaç MotoGP takımı ile de görüşmüş. Sonrasında SüperBike'ı hedefleyen Kenan'a başarılar diliyor ve bu yılı şampiyonlukla bitirmesini istiyoruz. Rüzgâr hep arkasında olsun.
16 yaşında profesyonel oldu
Kenan Sofuoğlu'nun motosiklet tutkusu 2000 yılında Sakarya'da, amatörce başlıyor. O zaman daha 15 yaşında. Profesyonelliğe ise 2001 yılında geçiyor. Bir yıl içerisinde Türkiye'nin en iyisi olan Kenan, hedef olarak önünde fazla bir şey olmadığını görünce yurtdışına çıkmaya karar veriyor. Almanya'da Yamaha Cup'a katılan Kenan, daha ilk yarışlarında ilk 20'ye giremiyor. O zaman aradaki farkın ne olduğunu anlıyor. Ama bu durum onu etkilemiyor, tam tersine kırbaçlıyor. Aynı yılın sezon sonunda ise kendini geliştirerek şampiyon olmayı başarıyor. Sonraki iki yılda Almanya Yamaha bir takım kuracağını söylüyor ve çalışmalarına devam etmesini istiyor. O iki yıl boyunca ailesi ona tam destek veriyor. Ancak Türkiye'den destek alamayınca ve Almanya'daki takımın da kapanmasıyla onun tabiriyle 'kendini kahrettiği' günler başlıyor. Ama aslında takımın kapanmasının ve Türkiye'den destek gelmemesinin, şimdi bakınca onun için daha iyi olduğunu söylüyor, "O gün oralarda yarışsaydım, bugün buralarda olamazdım." İki tür yarışçı olduğunu söyleyen Kenan, birinci grubun kendine sponsor bularak yarışanlardan, ikinci grubun ise başarılarıyla takımlarda yer bulanlardan oluştuğunu belirtiyor. Kendisi zengin çocuğu olmağı için ikinci kategoride yer aldığını belirten Kenan Sofuoğlu, "Başarısızlık diye bir şey düşünmüyorum ve bu yıl hedefe kilitlendim," diyor.
MotoGP: MotoGP üç kategoriden oluşur. Bunlar MotoGP 800cc, 250cc ve 125cc. Burada yarışan motosikletler, prototip adını verebileceğimiz tamamıyla özel yapım motosikletlerdir. Örnek vermek gerekirse, nasıl Formula 1'de yarışan araçları sokakta göremiyorsak, MotoGP'de yarışan motosikletleri de sokakta göremeyiz.
Süper Bike: İki kategoriden oluşur. Bunlar süper kategori ve süper stok kategorisi. Süper kategoride 1000cc ve 600cc'lik modifiye motosikletler yarışır. Aslında bu motosikletler mağazada satılanlar ile aynı, ancak modifiye edilerek yarışlara özel hazırlanırlar. Süper stok'ta 1000cc ve 600cc'lik motosikletler yarışır. Bunlar bizim caddelerde gördüğümüz motosikletler ve modifiye edilmeden yarışa girerler.
Metin KALKAVAN
mkalkavan@sabah.com.tr
Motokeyf - Metin Kalkavan'ın Yazıları Sabah Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
Reklamlar
-
bi insan her hafta mı kötü yazar ya... hiç sevemedim bu adamı..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler