Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

İtalyan aygırının sırtında Toskana / Menderes Özel

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
     
    İtalyan efsanesi Moto Guzzi’nin yeni modellerini, Toskana’nın dar, virajlı ve bol uçurumlu yollarında denedim

    Yeni Moto Guzzi modellerini denemek için iki günlüğüne savrulduğum İtalya’nın Toskana Vadisi’nde yükseklik korkumun ‘yükselme-me’ engel olduğunu anladım. Tanrıya şükür, kaskımın siyah vizörü, sağlı sollu uçurumların eseri olan alnımdaki boncuk boncuk terle ‘şok ve dehşet’ ifadesinin, bu sayfaya yansımasını engelledi. Türkiye’den iki kişi, Radikal’den Ertuğrul Mavioğlu ve ben, Moto Guzzi’nin 90’ıncı yaşı şerefine yenilenen 1200 cc’lik Norge 8V ve Stelvio NTX’i Toskana’nın dar, virajlı ve yüksek yollarında test ettik.
    Bir süre önce Radikal’deki bilgisayarına düzenlenen baskınla hırpalanan ‘kitapzede’ Ertuğrul Abi’nin varlığı maceranın tadını katladı. İtalya’ya yolculuk öncesinde bizi organize eden PR firmasının “Acaba Mavioğlu’na yurt dışına çıkış yasağı konmuş mudur?” şeklindeki şüphesine, hayatımda ilk kez havaalanına girerken aracımın polis tarafından durdurulup aranmasından kaynaklanan “Haydaaaa” şeklindeki reaksiyon eklendiğinde ortaya tırsık bir ruh hali çıkmıştı. Neyse, pasaport kontrolden geçip rahatladık.

    Tam motosiklet yolu

    Rönesans’ın beşiği Firenze’de (Floransa) 14’üncü yüzyıldan kalma bir villanın avlusundan başlayan ve yine aynı noktada son bulan 190 kilometrelik test sürüşünde dünyanın en güzel köşelerinden Toskana’nın nev-i şahsına münasır rüzgarını, lezzetlerini, insanlarını da test ettik. Lezzetli şaraplara hayat veren bağların arasında dönedururken, ciğerlerimizi Toskana rüzgarıyla doldurduk. Girişteki ‘şok ve dehşet’ ifadeleri bir yana, Toskana’nın ‘uçurumdan yolları’ her motosikletçinin yaşaması gereken bir tecrübe. Kıvrım kıvrım akan yollar, Türkiye’deki en güvenli yoldan bile daha güvenli. Çünkü insanlar, motosikletçinin kaza yaptığında -en azından- canının yanacağını biliyor, otomobiller iki tekerleklilerin üzerine titriyor.

    Daha ortada yol yok, yumurta yok, daha hiçbir şey yokken Norge’nin altında kaldım. Mola için motosikletli seyyahların uğrak yeri olduğu anlaşılan bir yol restoranında durduğumuzda, üzerimdeki yüzünde “Çocuğumu nasıl devirirsin?” ifadesini yakaladığım Norge’nin Proje Lideri Francesco Marchetta bekliyordu. Neyse, onunla bir ara ekstraya da çıktık. Toskana yollarını, onun kontrolündeki bir otomobille de test ettik. Yolda o da beni test etti; “Norge’nin nesini beğendin?” sorularıyla. “Moto Guzzi’nin çaylak değil, uzman motosikletçilerin beklentilerini karşılamaya çalıştığını” anlatan Marchetta, markanın model üretirken tarihine ve kaliteye odaklandığı söyledi. Marchetta, üretim sürecinde Moto Guzzi’lerin 80 bin km yol, defalarca vibrasyon testine tabi tutulduğunu söyledi.

    TOSKANA’NIN TADI

    Molada ribollita ile tanıştık. İtalyanca ‘yeniden pişirilmiş’ gibi bir anlamı var.Esası, dolapta dünden kalan malzemelerin, bayat ekmekle karıştırılıp pişirilmesine dayanıyor. Birçok varyasyonu var. Kara lahana, pırasa, ıspanak, havuç, kereviz, pazı elde ne varsa karıştırın, bayat ekmek ekmek de ekleyin, pişirin. Kulağa pek hoş gelmiyor, farkındayım. Ama üzerine biraz zeytinağı ve parmesan da eklerseniz, yemeyin de yanında yatın...

    NORGE GT8V

    Kuru ağırlığı 257 kilo (artı 23 litre depo) olan 1.151 cc’lik motosiklette ilk dikkatimi çeken, olağanüstü dengesi, kolay kullanımı ve selesinin rahatlığı oldu. Yol bilgisayarı da 102 beygirlik canavarın göz alıcı unsurlarındandı. 90 V twin, iki silindirli, hava soğutmalı motosikletin maksimum torku 7000 rpm’de 104 Nm. Rüzgar tünelinde geliştirilen yeni karenaj önceki Norge’lere oranla daha iyi bir aerodinami sağlıyor. Gidon iyi bir sürüş pozisyonu için yeterli ve vibrasyon hissettirmiyor. Bir ‘çıplak’ ruhuna sahip, Norge tasarım özellikleriyle, sürücüsünü yüzlerce kilometre rahat şekilde taşıyabilir.

    STELVIO 1200 8V STELVIO 1200 NTX

    Tasarımıyla enduro bir motosiklete ilişkin tüm beklentilerimizi karşılayan Stelvio serisi 32 litrelik yakıt tankıyla yüksek hızda bile 440 kilometrenin üzerinde bir menzile sahip. Stelvio’nun ‘adamı yormayan’ selesi, sürücü ve yolcuya maksimum konfor sağlıyor. 820-840 mm. yüksekliklerinde ayarlanabilen çift yastıklı sele, bu canavarı rakiplerinden farklı kılıyor. Ayarlanabilen ön cam, uzun sürüşlerde aerodinamik koruma görevini başarıyla yerine getiriyor. Anti-spin sistemi sayesinde motor, arka tekerleğin beklenmedik şekilde spin atması durumunda torku sınırlandırıyor. Stelvio, yeni nesil ABS frenlerinde de iddialı. Süspansiyonların ayarlanabildiğini de not düşelim... 105 beygirlik motosikletin 5800 rpm’demi maksimum torku 113 Nm.

    MOTO GUZZI NE YER, NE iÇER?

    Bu kadar stil sahibi bir markanın Türkiye’de yeterli ilgiyi görmemesi şaşırtıcı. Ya ben? Daha motosiklete binmezken bile Moto Guzzi hayranı-ydım. 1921’de Carlo Guzzi ve Giorgio Parodi’nin İtalya’nın kuzeyinde, Como Gölü kıyısında, Mandello del Lario’da kurduğu Moto Guzzi, 90 yıldır aynı yerde faaliyet gösteriyor. Dünyanın ilk motosiklet rüzgar tünelinin ve sekiz silindirli motosiklet motorunun mucidi Moto Guzzi, yenilikçi duruşuyla dünya motosiklet sektöründe de önemli bir yere sahip.

    MENDERES ÖZEL
    menderes.ozel@milliyet.com.tr













    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kanucan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Bursa
    Yerim seni ben Moto Guzzi.

  3. #3
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    o kadar grenajlı motor yapmışlar ama egzos boruları motorun yan grenajlarından dışarı fırlamış gibi gözüküyo bide o borular zamanla eskiyip kötü bi görüntü sağlayınca motorun imajını bozar.hele bide paslanırsa çok kötü durur
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  4. #4
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar grenajlı motor yapmışlar ama egzos boruları motorun yan grenajlarından dışarı fırlamış gibi gözüküyo bide o borular zamanla eskiyip kötü bi görüntü sağlayınca motorun imajını bozar.hele bide paslanırsa çok kötü durur
    Yanlışlıklı V motoru yanlamasına koymuşlar. Koskoca Guzzi mühendisleri böyle bir hatayı nasıl yapar anlamak mümkün degil

  5. #5
    arifziyaar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2010
    Şehir
    arnavutköy
    Motosikleti
    XV950 BOLT
    felon egzos borularını düşünüp koruma tarzı bi kapak yapmışlardır heralde 1200 cc moto guzzi yi 3-5 ay sonra kararacak egzosu dışarda bırakmaz öyle kabak gibi..
    JAWA = ilk aşk , Monster696 = hala kalbimde , hypermotard 1100 = unutulmaz , MT07 = Mantık evliliği , XV950 = güzel ama kesmiyor

  6. #6
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    değişik olmuş,çok kaliteli motorlar ama ülkemizde pek bilen ve kullanan olmadığından adı pek duyulmuyor.bir zamanlar almayı bile düşünmüştüm ama caydırdılar arkadaşlar.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  7. #7
    Von_Pasther - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Süper Ténéré 750
    Bu markayı oldum olası hiç sevemedim İtalyanlar dizayn konusunda Almanlardan ders almalı

  8. #8
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Alıntı Von_Pasther adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu markayı oldum olası hiç sevemedim İtalyanlar dizayn konusunda Almanlardan ders almalı

    Ben ise tam tersini düşünüyorum , Alman'lar dizayn konusunda İtalyan'lardan ders almalı İtalyan'larda kalite , teknoloji ve işlevsellik konusunda Alman'lardan ders almalı. Zaten alıyorlardır artık bu devirde
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  9. #9
    roadbuster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2007
    Alıntı Felon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar grenajlı motor yapmışlar ama egzos boruları motorun yan grenajlarından dışarı fırlamış gibi gözüküyo bide o borular zamanla eskiyip kötü bi görüntü sağlayınca motorun imajını bozar.hele bide paslanırsa çok kötü durur
    bence moto guzzi'nin eskisi makbul.
    yine bence karenajlı olduğuna bakmayın o aslında bir çırılçıplak.
    bir daha bence: yabancı motor+yabancı yol sendromu= eğreti rider

  10. #10
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000
    görsellik ve kaporta kalitesi italyan ,,teknoloji yi japon,, motorunun kendi yapımını almanlar yapsın o motor tam ömürlük olur..
    2020 'Tracer 900 İcon Blue

  11. #11
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Efsane motor V motorunun duruşu sayesinde güç hareket direk şafta aktarılıyor .. hem stelvio hemde norge bir gün sahip olmak istediğim motorlar .. heralde benim için son nokta olurlar ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  12. #12

    Üyelik
    27 Mart 2011
    Şehir
    yozgat
    Motosikleti
    JAWA 250 CEYLAN
    Gavur herşeyi düşünmüştür siz merak etmeyin.

  13. #13
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Motoguzzi nin Retro tasarımlı modellerini (ki genelde o tarz) abartı bulsamda testteki model çok hoş

  14. #14
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Tarz meselesi....:


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)